Tesla Model X: první kusy předány

Ranní odhalení finální verze elektromobilu Tesla Model X začalo o hodinu později. se ve své prezentaci zaměřil především na bezpečnost auta.

Americký magazín Verge dostal mezi prvními možnost se v Tesla Model X krátce projet. Podívejte se na video níže.
foto: The Verge

Elon Musk, šéf Tesla Motors, zdůraznil, že Model X je prvním , které získalo v každém testu bezpečnosti pět hvězdiček.

Proběhlo také předání prvních kusů Founders Series, tedy ještě exkluzivnější edice než je Signature Series. Ta první zmíněná začíná cenově na $132 000 a je vybavena funkcí Autopilot.

Americký úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) nedávno stanovil oficiální dojezd elektromobilu Tesla Model X 90D na 257 mil, resp. 413 km. U výkonnostní verze Model X P90D je dojezd na 250 mílích, resp. 402 km.

Model X byl světu poprvé představen začátkem roku 2012. Auto je založeno na stejném podvozku jako Tesla Model S.

Model X je k dispozici s šesti nebo sedmi sedačkami. Specialitkou jsou dveře „Falcon Wing“, které se otevírají směrem nahoru a lomí se. Navíc je vůz vybaven masivním vzduchovým filtrem, který pasažéry ochrání před plyny, bakteriemi a dalšími nebezpečnými látkami ve vzduchu.

Model X umí táhnout 2,2 tuny na tažném zařízení. Místo něj je možné namontovat Tesla nosič čtyři jízdní kola nebo šest párů lyží. Zahrádku na auto díky Falcon Wing dveřím nelze namontovat.

Zajímavé je také přední sklo, které se táhne vysoko nad přední sedačky. Audio zajišťuje 17 precizně umístěných reproduktorů. Auto se ovládá přes 17″ dotykový displej. Max. rychlost je omezena 248 km/h, zrychlení z 0 na 96,5 km/h zvládne během 3,2 vteřiny.

Aerodynamický koeficient činí 0,24, nejméně ze všech SUV v historii. Aktivní spojler má tři pozice, do kterých se v daných rychlostech sám pozicuje. Hmotnost auta je 2467 kg. Kdy začnou dodávky dalších vozů Musk ve své prezentaci nezmínil.

Tesla Motors

50 Comments on “Tesla Model X: první kusy předány”

      1. Videl som to presne. Vodič
        Videl som to presne. Vodič zatvoril dvere a popri dverí išiel preč.Keď prechádzal pri blatníku dvere sa začali otvarať. Odisiel a nevšimol si to. Až Elon ich musel zatvoriť. Pýtam sa, či sa to bude stavať aj majiteľom …čo ked si to nevšimnú, odídu a dvere zostanú otvorené?…

    1. No tak to by nebylo od
      No tak to by nebylo od věci. Za to se přimlouvám také. Ať se ukáže jestli je Hybrid nezávislý, ne jako svět motorů, který o tom jen tlachá a vychlubá se jak je nejčtenější časopis, ale nezávyslý není ani náhodou, protože podporujou pouze ropáky a elektromobily kritizují kde můžou.

  1. Co se tyka masky, tak me se
    Co se tyka masky, tak me se osobne libi vic. Jako vse u aut je to vec vkusu. Nekde zde psal, ze meli zustat u jednotne teslacke masky. ;o) Jak jednotne? Myslite jednotne na jednom aute Tesla S? Ano puvodne melo i Xko stejnou masku. Takto ma kazde auto svou vlastni. Roadster, S, X.

    Osobne si myslim, ze by Elon mohl pretahnout nekoho ze skody a zacit trosku simply clever. Rada veci jak v S tak v X mi prijde nedomyslenych a nepraktickych. Viz zde zminene sedacky v Xku. Zatim jsem to nikde neobjevil a obavam se nejhorsiho. Ono nejde z druhou radou sedacek hybat, vyndavat? Jen sklapet? Pokud jdou vyndavat, tak proc v provedeni 2+2+2 je ta druha rada stale napasovana ke dverim? To uz muj stary Touran umel vyndat z druhe rady tu prostredni sedacku a ty dve posunout vic na stred. To bylo pak prostoru kolem sebe. Osobne bych v Xku jezdil stabilne 2+2. Dva dospelaci, dve deti.

    Doufam, ze nekoho (treba Thule) napadne delat zahradku na pate dvere. Neco ve stylu, jako kdyz chcete zahradku sportaka. Nevite nekdo jaka je sirka vozu? Jeste by prichazela v uvahu varianta boxu na kouli. Hold by si nekdo musel koupit kratsi lyze ci mensi stromecek. ;o) Nebo si lyze pujcovat (beztak je to nejekonomictejsi varianta) a stromek privest na strese manzelcina auta.

    1. Ja jsem asi cvok, ale vozim
      Ja jsem asi cvok, ale vozim 5-6m stromek, takze na malzencina fusiona ho fakt nedam 🙂 Jako vzdycky muzu otevrit okynka a privazat ho provazem skrz „ruskym“ stylem :))). Jen proste nesplnuje to moji predstavu o sportovne uzitkovym aute. Spis je to takovy prevleceny mestsky auto, mozna crossover. Uvidime za par mesicu az budou nejaky recenze spotrebitelu v beznym zimnim provozu, co ty dvere.

      1. na vozenie stromčeka
        na vozenie stromčeka určite existujú magnetické nosiče, ktoré pripevníš na jednu polovicu strechy rovnako ako magnetické nosiče na lyže. Pri prevážaní stromčeka, alebo kanoe nebudeš otvárať zadné dvere na jednej strane. Ak len toto je pre teba prekážka pre nákup tohto auta, tak to je ten najmenší problém.
        Mne by skôr vadilo, že počas dažďa do toho auta pri otvorení zadných dverí naprší.
        Ďalej by mi vadilo, že sa nedajú sklopiť stredné sedadlá, pretože pri vození lyží, ak sme len štyria radšej sklopím jedno sedadlo a nebabrem sa s nosičom.
        Niekto ale už napísal, že pravdepodobne bude aj lacnejšia verzia sedadiel a tie budú klasické, sklápacie.

          1. ja to tam nevidím – možno
            ja to tam nevidím – možno sa mýlim. Viete si objednať verziu 2+2+2, alebo asi aj vybrať stredné sedadlo. Ja pevne verím, že toto je najvyššia verzia a tak ako majú iné luxusné limuzíny a sedany normálne a aj luxusné, ale nepraktické sedačky, aj model X bude mať lacnejšiu ale praktickejšiu verziu sedadiel.
            Stredné sedadlo sa dá dosť výrazne posunúť dopredu, takže by to napríklad na lyže aj mohlo stačiť a tým pádom by to bolo, aspoň pre mňa, ešte lepšie riešenie ako sklápať sedadlo, alebo sa babrať s vakom.
            Tak, či tak, ten problém so strechou a nosením stromčeka, čo tu riešite už 2 týždeň má podľa mňa úplne jednoduché riešenie.
            Ja osobne počkám, čo sľúbia s modelom 3 a potom sa rozhodnem či a aká tesla.
            Rozhodne táto luxusná verzia zo 100.000 EUR a vyššie bez DPH nie je pre mňa.

            1. Ve vsech SUV co jsem mel,
              Ve vsech SUV co jsem mel, bylo prostredni sedadlo reseno tak, ze bud je vyklopena misto nej stredova operka se schrankou a drzakem na napoje, nebo se cela tato cast da sklopit do roviny tak ze vznikne prave tunel v zadni rade na lyze nebo jine dlouhe prdmety. Nedovedu si predstavit auto, ktere by toto v 5/7 sedadlove variante neumoznovalo.

              1. V najvyššej výbave range
                V najvyššej výbave range rover napríklad: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3018507/Range-Rover-s-luxurious-4×4-set-sale-complete-tailgate-chairs-deep-pile-carpet-150mph-speed-150-000-price-tag.html
                Súhlasím s tebou, že minimálne stredné sedadlo by sklopné malo byť. Keď sme už vyriešili tvoj problém so sťahovaním stromčeka, musíme počkať na viac detailov ohľadne sklápania stredných sedadiel. S falcon wing doors sa dá v pohode existovať a verím, že v normálnej prevádzke budú vo väčšine prípadov praktickejšie ako obyčajné dvere, ale tie sedadlá v aute triedy SUV by mali byť v normálnej výbave variabilné.

                1. Z té prezentace jsem
                  Z té prezentace jsem získal dojem, že pod těmi sedadly je normálně volný prostor. Takže i kdyby se sklápět nedaly, tak lyže se bez problémů podsunou pod nimi. Nakonec sám Musk to komentoval tak, že příruční zavazadlo si klidně můžete dát pod sedadlo, protože podlaha je úplně rovná.

  2. Me se maska naopak libi,
    Me se maska naopak libi, konecne tam neni to pseudosani. Co se mi nelibi, ze se opravdu neda cokoliv vezt na strese.
    Zrovna v sobotu jsem neco vezl neplanovane z ikea a uvedomil jsem si, jak se to moc obcas hodi. Doufam, ze nekdo prijde s nejakym resenim aspon pro pul strechy pri jednech zavrenych dverich.

      1. Blby je ze na zadni nosic
        Blby je ze na zadni nosic nebo vozik moc vanocni strom nedate, stejne tak kajak nebo kanoj. Respektive date, ale bude to vozik jak hrom a kdo s tim ma jezdit. Podobny problem jsou lyze. V nasich koncinach se bohuzel krade a v rakvi je muzete nechat zamkle, v tomto nosici prez noc ani nahodou. Zda se ze je to spis auto do mesta nez SUV

        1. Váš požadavek je logický
          Váš požadavek je logický a řekl bych oprávněný, ale pochybuji, že by Tesla neměla nějakou rozumnou náhradu. Buď bude rakvička na kolečkách, nebo bude nějaká vychytávka. Dovedu si například představit nepříliš komplikovanou kloubovou konstrukci, která bude připevněná na pohyblivé dveře. Pokud jsou dostatečně bytelná, půjde to. Navíc mohou i náklad zvážit. Stačí pár senzorů ve dveřích, které tam i možná už i jsou. Jen bude legrace, až při zvedání dveří půjde rakvička nahoru do nebíčka. 🙂

              1. To bude samozřejmě
                To bude samozřejmě záviset hlavně na celkovém Cx, ale tipuji že klidně i o polovinu. To máte jako se spalovacím motorem. Některé taky žerou tak strašně, že i s 60l nádrží nikam nedojedete. Mám zkušenost jako spolujezdec v SUV Subaru. To byl zážitek, na který budu dlouho vzpomínat.

                1. No, tak to můžu potvrdit.
                  No, tak to můžu potvrdit. Švára má Imprezu WRX a když na to šlápne, tak žere klidně 20-30l/100 km.. A Subaru Outback nejde pod 12 l. při klidné jízdě 🙂

                2. Co vychlastá Subaru,
                  Co vychlastá Subaru, nevychlastá ani notorik u baru. 🙂

          1. Mam auto „jen“ za polovic a
            Mam auto „jen“ za polovic a jo vozim si vlastni lyze. Ale znova, netyka se to jen lyzi, ale cehokoliv delsiho, co parkrat rocne potrebujete odvezt, casto neplanovane. Pokud mate auto do mesta a nic nevozite ok, ale proc potom SUV.
            Jde o to ,ze ja se nedivam na to auto jako na RR nebo Bentley i kdyz jsou pomalu v podobny cenovy kategorii, ale jako na SUV ktery je drahy protoze je to zatim technologicky unikat, to ale neznamena ze nema byt pouzitelny a prakticky.
            Se stejnou logikou by jste se mohl ptat proc vubec nekdo chce na takhle drahy auto tazny zarizeni. Odpoved je, protoze ho chce pouzivat jako auto ke kazdodennimu pouzivani a vysi cenu zaplati, protoze je technologickej fanousek a muze si to dovolit.

                1. A za rok uz bohaty budete ?
                  A za rok uz bohaty budete ? To mate fajn..

            1. Tak si kupte druhe auto na
              Tak si kupte druhe auto na lyze. Muj Porsche Boxster je Cabrio a vyfuk ma uprostred narazniku. Nedam ani zahradku na strechu ani nemuzu pripojit vozik a nestezuji si….
              Proste jsou auta ktera neuspokoji kazdeho. Mame prece demokracii a kdyby nekdo vyrabel auta jen na okrasu, tak je to porad jeho vec.

              1. No vzdyt v podstate ano.
                No vzdyt v podstate ano. Rozdil je v tom ze od sportaku necekam uzitecnost. SUV pouzivame jako rodinny auto a druhy auto mame prcka do mesta.
                Takze to zjevne neni auto vhodne pro nas koncept motorizace 🙂 (pouzivat velke SUV jako hlavni auto)
                Ale jak jsem dnes z prezentace pochopil je to mysleno jako duhe auto do domacnosti pro zensky co s tim stejne jezdi po meste a vozi deti 🙂 pak ok i kdyz to nechapu.
                Pro nas je to jako 2. auto prilis drahe a zbytecne velke.
                Treba to nekdo vezme jako obchodni prilezitost a prijde s nejakym docasnym stresnim nosicem nad zavrene dvere.

                1. Pro váš koncept druhého
                  Pro váš koncept druhého auta do rodiny je ideální BMW i3. Sice je celkem drahé, ale je to skvělý kus auta.

      1. Tak nějak bych to tipnul
        Tak nějak bych to tipnul také.
        Vzpoměl jsem si na slova pana Krále: „design má výhcázet ze vnitř, ne z venku“. tím myslel to, že to jak auto vypadá nemá záviset na tom jak se nám tom jak to chceme aby to vypadalo, ale má to výcházet z toho co je uvnitř, z funkce toho zařízení, ze samotné podstaty toho výrobku. Tj. přední maska spalováků potřebuje velké nasávací otvory pro chladič, elektroauto evidentně toto nepotřebuje tak proč to tam dávat.

        Když jsem to viděl poprvé, tak jsem se trochu vyděsil, ale pak jsem si uvědomil, že jsem omezený designem spalováků a teď se mi to už i docela líbí.

        1. Já ale vůbec nevycházím
          Já ale vůbec nevycházím z nějakých zajetých standardů designu spalovacích aut, ale z celkového dojmu. Nekritizuji to, že tam není ta pseudonasávačka, ale že bez ní to nevypadá tak elegantně. Tedy přesněji řečeno bez toho oválu, který se celkově k tomuto velmi oblému autu hodil. Teď je tam taková divná hrana, jakoby zbytek z původního oválu, která mi k celkovému designu nepasuje.
          O nějaké nasávačky tady nejde. Renault Zoe taky Žádné nemá a přesto vypadá skvěle.

Napsat komentář