Tesla Model X: nové podrobnosti

Automobilka Tesla Motors vylepšila design studio elektromobilu Tesla Model X. Těch pár šťastlivců, kteří si svůj Model X mohou nakonfigurovat, mají díky novinkám lepší představu o zavazadlovém prostoru.

Tesla Model X jako malá dodávka – vejde se tam i středně velký nákup z obchodů IKEA.
foto: Tesla Motors

Při sklopení třetí řady sedadel a odsunutí druhé řady je možné v elektrickém bez problémů převézt bez rozebrání . Reálně pak ale zbývají pouze dvě místa pro pasažéry.

auto Tesla Model X zavazadlový prostor

foto: Tesla Motors

Vzhledem k tomu, že stále ještě nejsou známy finální rozměry auta ani další specifikace, rozeběhly se kolem druhé a třetí řady sedadel, jakožto i objemu zavazadlového prostoru Modelu X obsáhlé diskuse.

Čtenář magazínu InsideEVs vystupující pod přezdívkou Scott F se dokonce pokusil odhadnout rozměry auta s pomocí názorného detailního náčrtku. Podle něj bude Model X měřit 5029 mm na délku.

auto Tesla Model X zavazadlový prostor

foto: Scott F/InsideEVs

Kromě obrázků zavazadlového prostoru se navíc u verze Model X P90D objevilo také zvýšení dojezdu o 10 mil na 250 mil/402 km.

Co si myslíte o zvoleném řešení vy a jak čekáte, že bude auto prostorné/flexibilní?

71 Comments on “Tesla Model X: nové podrobnosti”

  1. Výklopné dveře Tesla X
    Výklopné dveře Tesla X pro druhou a třetí řadu sedadel . Jak budou asi fungovat v našich zeměpisných podmínkách v zimě . U automobilů s klasickou koncepcí otvírání dveří, u zasněženého auta v zimě stačí omést sníh. Trochu Poškrabat led a jste uvnitř .Třeba viko zavazadlového prostoru nebo posuvné dveře bývají zdrojem větších potíží, když jsou přimrzlé a nejdou otevřít. Jak si výklopný systém poradí třeba, už jen s mrznoucím deštěm, který zateče do spár a zamrzne ? Vyhřívané těsnění dveří ?

            1. Vzhladom na to, kolko ludi
              Vzhladom na to, kolko ludi sa denne zahlusi vo svojich premiestnovadlach, by som si pockal na prvu obet a potom az sudil. Zatial je tesla v bezpecnosti na svetovej spicke. Myslim, ze zatial len dvaja mrtvi. Jeden issiel tak rychlo, ze rozpolil ato na dve casti a druhy padal 50 metrov do priekopy.

                1. Auto ma na vysku 1,626m.
                  Auto ma na vysku 1,626m. Jeste jsem nevidel garaz, ktera by nemela aspon 2m na vysku. A tedy nevidim duvod proc by nemely jit otevrit dvere (alespon castecne) v libovolne garazi.

                2. Je vidět, že jste toho
                  Je vidět, že jste toho ještě moc neviděl ;o), koncept seagull dvěří, je sice krásná designovka, ale o to horší je praxe (náročnost na prostor při otvíráníje opravdu ze všech typů dveří největší a do pootevřených se prakticky nedá vlézt). Ano X je auto s wau efektem, ale praktičnost je mimo. Moje zkušenost je taková, že ideální dveře jsou vzadu šoupačky (manipulace a děti), X bude super lady citysuv (jako většina suv i u nás), takže zákazníky to jistě najde a bude jich hafo, praktická stránka věci bude lehce pokulhávat, ale je to Tesla a elektromobil…to je celosvětově pro řadu lidí to, co pro řadu lidí byla začátkem devadesátých let nike značka na teplácích v Československu..

                3. Pani, sedim na zadku, kolik
                  Pani, sedim na zadku, kolik jste toho uz musel v zivote videt…A zcela jiste jste uz jel i v Tesle X..A jak to dovedete vse uz ted odhadnout…Vas bych chtel mit doma, anonyme..

                4. plete te si pojmy…
                  plete te si pojmy… seagull, gull wing, falcon wings. Asi v tom mate gulas.

                  EDIT: Taky nechapu jak muzete tvrdit, ze prakticnost je mimo, kdyz jste ho zatim nezkusil a mnoho dulezitych detailu zatim zustava obestreno zavojem neznama…

            1. Jeste jednou, nekupujto to !
              Jeste jednou, nekupujto to ! Coz asi ani nemate v umyslu. Jinak byste mel uz davno prostudovane podrobne specifikace a vedel, jestli Vam auto parametry a vlastnostmi vyhovuje, nebo ne.. Objednavatelu, zaplativsi zalohu ,je uz ted vic nez Tesla muze v pristi dekade stihat.. Nikdy bych se osobne nezajimal o auto, u ktereho bych mel tolik pripominek..

              1. Budete se asi divit, ale
                Budete se asi divit, ale naopak. Jezdil jsem mozna jako jeden z mala u nas v roadsteru. V usa v sku a cekal na suv a dost vazne jsem premyslel o X ku, doufajic ze si tu pitomost s dvermi rozmysli nebo prijdou s nejakym zpusobem jak ty dvere otvirat bez stresni casti. Bohuzel to vypadá ze se drží predstavy ze těmito auty jezdi jen zeny ktere vozi hlavne deti.coz je mozna v usa pravda, ale v evrope ne 🙁

                1. Jeste jednou…Tak Teslu X
                  Jeste jednou…Tak Teslu X nekupujte… Kupuje si ji 40 000 lidi, kterym vyhovuje…Pokud chcete nutne koupit, tak neco jineho..Kde je problem ?

                2. Problem je ze bych rad Xko,
                  Problem je ze bych rad Xko, ale na kterym obcas i neco odvezu. Doufam ze takovych lidi bude vic.

                3. Konecne jsem Vas
                  Konecne jsem Vas pochopil.Napiste E.Muskovi. Bude jiste rad za Vas zajem a urcite Vam ve Vasich narocich vyhovi..

                4. Ani asi nemusim. Koukam, ze
                  Ani asi nemusim. Koukam, ze primo na forech Tesly se to pozadavky na normalni zadni dvere jen hemzi. POdle me to neni dobry napad. Co s tim treba udela poradna snehova cepice bude taky zajimavy sledovat.

                5. Neberu Vam Vas nazor. Ale
                  Neberu Vam Vas nazor. Ale vzhledem k ambicim Tesly a stale vzrustajiciho zajmu o model X (v srpnu nejvyssi pocet objednavek od jejich spusteni ) je Vas nazor v techto cislech naprosto, ale naprosto nezajimavy, Stejne jako pozadavky na normalni dvere na forech Tesly. Tesla zcela jiste kvuli nim nebude predelavat automatizaci a robotizaci vyroby modelu X.Tem cca.40 000 ty dvere takto totiz vyhovuji.

                6. Ja jim rozhodne preju,
                  Ja jim rozhodne preju, dokonce jsem precetl knihu o Muskovi a Tesle co nedavno vysla na Amazonu, ale na rovinu 40 tisic predobednavek o uspechu auta nerozhoduje. Co se tyce zajimavosti meho nazoru, to ad soudi nekdo jiny, nez ponekud zaslepeny nadsenec na forech.
                  Roadster mel mraky predobednavek a problemy s prevodovkou Teslu skoro zabily.
                  Kazdopadne Tesla je hodne polularni v Norsku a tam je skibox dost beznou soucasti vybavy, stejne tak problem se snehem na strese. Nasel jsem koncept ktery navrhuje neco jako polozahradku na skybox, kdy by jedny zadni dvere proste zustavaly trvale vyple. To by snad mohlo byt aspon provizornim resenim.
                  Kazdopadne vyklopne dvere maji nekolik neprijemnosti:
                  1)velmi komplikuji moznost vozit cokoliv na strese
                  2)jsou problematicke pri spatnem pocasi, vetru, velkem mnozstvi snehu na strese
                  3)pri prevraceni auta komplikuji vystup posadky, pyropatrona je jen dalsi komplikace
                  4) cokoliv umistene na okno, jako detske kapsy a podobne se vysype 🙁

                7. Kus anonyme…najdete si
                  Kus anonyme…najdete si dobreho psychoterapeuta…doporucuji..

                8. Vždyť má pravdu. Jeho
                  Vždyť má pravdu. Jeho kritika je naprosto oprávněná. Ty dveře jsou prostě zbytečnost.

                9. ..“naprosto“..“proste“.. Ja
                  ..“naprosto“..“proste“.. Ja jsem z tech dveri nadsen..Vy ne…OK..O co jako jde..

                10. Beru, vám možná vyhovují
                  Beru, vám možná vyhovují a zřejmě vyhovují i dalším desetitisícům zákazníků. Nicméně to nic nemění na věci, že pokud by bylo možné vybrat si mezi těmito dveřmi a běžnými či zašupovacími dveřmi, bylo by to značně jednodušší.

                11. Jenze to Vam nenabidne
                  Jenze to Vam nenabidne nikdy zadna automobilka..byla by to prilis komplikovana vyroba

                12. Já myslím, že se
                  Já myslím, že se dočkáme. Ale uvidíme.

                13. A jak komplikovaná výroba
                  A jak komplikovaná výroba je mezi verzemi Hatchback, kombi, nebo např. kabriolet a pickup?
                  Protože tyhle verze bežně automobilky nabízejí.
                  Ano je to jen otázka času, než se sejde Tesle hodně objednávek na normální, nebo posuvné dveře.

                14. To je Tesla nejdrive bude
                  To je Tesla nejdrive bude muset s normalnimi nebo posuvnymi dvermi nabidnout, aby se daly objednat. A to udela jen v pripade, pokud bude model Tesla X v nynejsi podobe neprodejny. A to podle objednavek zatim nevypada..

                15. Herosi to trochu
                  Herosi to trochu přeháníte, ač anonym tak vám normálně a věcně argumentuje a vy mu to fanaticky kritizujete, že je to nesmysl.

                  Mě osobně se také výklopné dveře líbí, ale přesně ty věcné argumenty proti co napsal anonym, jsou věci, ktere jsou prostě fakta a při výberu auta k nim spousta lidí přistupuje stejně kriticky. Což dokazují plná fóra o Tesle.

                  A podle mne není až tak problém udělat druhou variantu s jinými dveřmi. Stejně jako automobilky vyrábí různé verze jednoho modelu. Hatchback, kombi, pickup, apod.

                  Je to jen otázka času, kdy se Muskovi sejde dost zákazníků, kteří chtějí X-ko, ale s normálními, nebo šoupacími, dveřmi. Pak až se trochu rozjede výroba to klidně udělá. protože by tím ztrácel zákazníky a on je dost chytrý na to aby to pochopil.

                16. Mozna ano, mozna ne. Tesla
                  Mozna ano, mozna ne. Tesla neni bezna automobilka. Ve zmenach stavajicicch modelu je dost konzervativni, snazi se delat veci pragmaticky a rychle. Viz snizeni vyberu barev vozu rady S, neb ztrata casu apod. Prioritu bude mit ted plne vyvoj Tesly 3. Od pristiho mesice se teprve zacnou dodavat Tesly X. Takze vsechny dosavadni „vecne“argumenty na funkcnost zadnich dveri jsou k nicemu. Pockejme na nazory novych majitelu Tesel X na forech.

                17. Úplný souhlas Stručného
                  Úplný souhlas Stručného shrnutí možných potíží.
                  5)Jsou příliš mechanicky komplikované. Dva dveřní klouby Jeden drží celou váhu zvedaného křídla a druhý je mezi dveřmi a zvedanou části střechy.
                  Běžný provoz je nejtvrdší test životnosti/spolehlivosti .
                  Případná žaloba (v zimě ?) porouchaných dveří, které skřípnou někomu v USA prstíky, by se Tesla Motors mohly setsakramentsky prodražit.

                18. Budete muset asi jezdit s
                  Budete muset asi jezdit s vlekem… To je takové to za auto. Tam se Vám toho vejde dost.

                19. Jasne kvuli tomu ze jednou
                  Jasne kvuli tomu ze jednou za rok potrebuju privezt vanocni strom, 3x dat na srechu rakev, jednou kajak a tak trikrat kola, si budu pujcovat vozejk a kupovat kouli. SUV znamena sportovne uzitkovy, ty pitomy dvere ani jedno z toho neumozni, to uz bych je radsi videl u Ska. Snad pry bude model w, ktery bude 5 mistny s normaknimi zadnimi dvermi.

                20. o W slysim poprve a to si
                  o W slysim poprve a to si myslim, ze mi mnoho kolem Tesly neunikne…

                21. Cetl jsem to dnes na forech
                  Cetl jsem to dnes na forech tesly kde se probiraji ty nestastne dvere. Rada lidi z Norska si tam na ne stezuje kvuli pomalosti otvirani a nutnosti je otevrit cele, coz pri minus 20 a snehove vanici nebude pro deti vzadu nic prijemneho.

                22. muzete dat odkaz na nejake
                  muzete dat odkaz na nejake video kde se oteviraji? Ja myslel, ze auto bude predstavene az 29. zari… Posledni co jsem videl bylo video z nejakeho obchodu vic jak rok stare.

                23. no tak to jsem se spletl, je
                  no tak to jsem se spletl, je to 3 roky stare video a ne jen 1 rok jak jsem myslel 🙂

  2. Jinak, pane Horciku, presne
    Jinak, pane Horciku, presne rozmery a specifikace Tesly X behaji po Intenetu uz cely mesic . Je to otazka 3 min. si je najit ! Dostaly se tam od lidi, kteri si Teslu X uz davno doma konfiguruji. A neni to par stastlivcu, jak sugerujete, ale 4000 lidi, kteri si objednali a koupili Teslu X Signature a pristi mesic jim bude dodana.Delate z toho zbytecne kovbojku.Zbytecny clanek.

  3. Nevím tedy kolik členů
    Nevím tedy kolik členů mají rodiny běžně v USA, ale myslím že kdyby se vykašlali na třetí řadu sedadel a dělali kufr tak velký od začátku, tak to auto bude i použitelnější pro velké nákupy nebo převoz matriálu na drubné práce etc.

    Jinak pokud by oddělali přední kolo a zasunuli sedátko, tak by se tam nejspíš vlezlo i bez nějakého sklápění sedaček.

    1. 100% bude treti rada sedadel
      100% bude treti rada sedadel stejne jako u Ska za priplatek a pocitam ze stejnej, tedy za $3000, takze ten kdo 3 radu sedadel nechce si ji kupovat nemusi a bude mit normalni kufr, rozdil bude jen v orientaci tech sedadel kdy u Ska jsou proti smeru jizdy, bez tech sedadel je tam navic pod kufrem dalsi uloznej prostor

        1. jestli je to napadlo vedi
          jestli je to napadlo vedi jen v Tesle, ale z ekonomickeho hlediska je to blbost, ta baterie je tvorena asi z 20% obalem ktery clanky chrani proti poskozeni a slouzi i jako chlazeni, je tedy vpodstate zbytecne se snazit vyzuvat kdejaky prostor pro baterie

          v tomhle vidim jako lepsi reseni kuprikladu misto prosklene strechy mit tu strechu solarni (s dnesnima technologiema by slo oboji, ale ceka se na zlevneni, polopruhledne fotovoltaicke clanky jiz jsou a vesele se testuji), ale verim ze k tomu tesla jednou take dojde, ostatne Solarcity je Muskovo a tak do solaru taky finance valej, hodne pomaha i hustsi a hustsi sit Superchargeru, s Teslou se vpodstate da jet po 300km usecich kde za 30-40 minut kdy si clovek odpocne je nabito na dalsich 300km

          1. Nad solární střechou jsem
            Nad solární střechou jsem již také přemýšlel, ale pokud potřebujeme cca 5m2 na 1kWp, tak by plocha třechy auta, moc nepřinesla, zhruba 1,5*1,5m je 2,25m2, tedy asi 500W. Ale je pravd že by to mohlo v zimě třeba po plném nabití přes den pomáhat udržet auto trochu teplé, vlastně kdykoliv by to teoreticky, nemám přehled o tom jaký je topný a chladící výkon v autě, ale poychybuji že to bude více než pár stovek wattů, mohlo prodloužit dojezd tím že by rádi etc běželo alespoň částečně na solární článek.

              1. zadovazenie, hmotnost a
                zadovazenie, hmotnost a vytaznost fotovoltaickej minielektrarne ma vzladom ku uspore klesajucu krivku. takze by v konecnom dosledku bola spotreba, rozumej naklady, vyssia nez terajsi stav.

                ine to je ak beries ohlad na to ze je to investicia do nedalekej buducnosti, kde nasane katastrofa a jediny zdroj elektriny je ten na streche, a nedostatok potravin (travy a sena) sposobil uhyn krav, somarov a koni, ktore by inak chodili do kolecka a tocili dynamom.

      1. Dobře, jsem trochu jako v
        Dobře, jsem trochu jako v tom vtipu kdy vedou právníka, kněze a fyzika na popraviště za francouzské revoluce. První že setnou faráře, čepel gilotiny se zastaví těsně u jeho krku. „Bůh promluvil“ prohlásí soudce, a pustí jej. Tak tam dají právníka zase se mu čepel zastaví těsně u krku. Znovu prohlásí „Bůh promluvil“ a pustí jej. Tak tam dávají fyzika, a ten říká. „Pane kate, když se podívaté nohoru, máte na laně suk.“ Kat tedy suk rozmotá, strčí tam fyzika a čepel mu utne hlavu.

        Problém je ten, že o velikosti kufru ani to kole nemusí nic moc říct, takto nepoznáme jestli třeba není tříčtvrteční, spíš mohli dát alespoň najaké přibližné měřitko, třeba po stopách, nebo desítkách palců.

        Ale vemte si že jich tam mohli dát více a ukázat jak je to super pro cyklofanatiky 🙂

Napsat komentář