Tesla Model X: dodávky začínají, známe podrobnosti!

Designové studio pro elektromobil Tesla Model X, tedy online aplikace pro „návrh“ auta, se dnes otevřelo všem, kdo si objednali verzi „Signature Series“. Díky tomu známe konečně i konkrétní specifikace auta.

slíbil dodávky prvních kusů elektromobilu Tesla Model X letos v září. A tak se i začíná dít.
foto: Tesla Motors

Nové plně elektrické Tesla Model X nabízí dojezd 240 mil (384 km) podle standardu EPA. Reálně by tedy mohl zvládnout kolem 400 km.

Prozatím je v nabídce jediná verze baterie, a to s kapacitou 90 kWh. Ostatně, to se po uvedení Tesla Model S P90D dalo očekávat. Z této kapacity bude už jen růst vzhůru. Z 0 na 100 km/h zrychlí elektromobil Model X standardně za 3,8 vteřiny. Max. rychlost je 250 km/h.

Výkon elektromotoru na přední nápravě je 259 koní, na zadní má auto 503 koní. Jako příplatkovou výbavu lze dokopit tažné zařízen (až do 2,5 tuny), ne právě levný balíček „Ludicrous“ ($10 000), který zlepší zrychlení o 0,6 vteřiny na 3,2 vteřiny, a také „zimní balíček“, který přidá vyhřívaný volant, vyhřívání druhé a třetí řady sedaček a další maličkosti.

auto elektromobil elektrické auto Tesla Model X

Ti kdo si objednali Model X mezi prvními a navíc Signature verzi, mohou už dnes volit barvy interiéru a čekat dodání auta v nejbližších týdnech.
foto: Tesla Motors

Mezi standardní vybavení elektromobilu Tesla Model X patří například: automaticky se zasunující zadní spoiler, držák pro přepravu kol nebo lyží, sklapovací vyhřívaná zrcátka, osmiletá záruka na baterii a pohonnou jednotku (nekonečně kilometrů).

V Signature Series navíc dostanete: funkce Autopilot (udržování v pruhu, automatické parkování), chytré odpružení s GPS funkcí, audio „Ultra High Fidelity Sound“, prémiový interiér, nezávisle manipulovatelná sedadla druhé řady a sklapovací třetí řadu. Celkem se tak v autě sveze až sedm dospělých.

InsideEVs

95 Comments on “Tesla Model X: dodávky začínají, známe podrobnosti!”

  1. K teme anonymov : milí
    K teme anonymov : milí pritomní, menovite : AAS ,Jolinar ,Lovap a zopar dalšich.. Aky je rozdiel v tom ked si nechám anonyma alebo vymyslim dajaky nick ? myslim ze ziadny. V oboch prípadoch sa jedna o nic nehovoriaci zhluk pismen za ktorým sa može skrývat ktokoľvek. Nik s Vás nezverejnil svoje meno ani adresu – nik s Vás neodhalil svoju identitu. Takze prosím nechajte si svoje drísty o anonymoch. kludne si mozem dat nick janko hrasko s hornej dolnej. Ale pytam co by sa zmenilo..Nic. Ukludnite sa lebo mi to tu zacina pripominat histeriu na autofore ktore tak nenavidite. A pritom sa spravate rovnako. Pride niekto kto ma iny nazor a strhne sa tu bordel….

    1. moc sa omlouvam, to co som
      moc sa omlouvam, to co som pisal vyssie som nemyslel vazne. Som strasny idiot 😀

      Rozdiel medzi nami a registrovanym uzivatemi je v tom, ze u nas si nemozete byt isti co sme v minulosti tvrdili. A tak je to dobre. Nechceme aby nas nekdo v buducnosti chytal za slovo predsa.

  2. Jsem mile prekvapen nizkou
    Jsem mile prekvapen nizkou cenou za Model X.

    V Americkem konfiguratoru nejdrazsi Model S vyjde na 145.700 USD.
    Model X Signature s veskerou vybavou vyjde na 143.750 USD a to ma pritom ficury navic, o kterych se v clanku ani nepise, coz je skoda no 🙁

    Napriklad predni okno a stresni okno je v Modelu X jedno a to same sklo 🙂
    Taky ma konecne perforovane kozene sedacky i s chlazenim na rozdil od Modelu S.
    Aktivni pohyblivy spoiler.
    Vetsi prakticnost vcetne bocnich kapes, vetsiho zavazadloveho prostoru, stredove konzole (u Modelu S za priplatek mimo konfigurator), nosice na kola a lyze v cene (u Modelu S za priplatek mimo konfigurator), atd.

    Proste vetsi, lepsi a luxusnejsi auto za nizsi cenu. Jen dojezd je o trosku mensi.

    1. Tak vás asi schladím. Na
      Tak vás asi schladím. Na fóre teslamotorsclubu su uz európske ceny. No a p90d v plnej výbave 160tis EUR. ….este raz 160 tis eur…. Takze ja Vám gratulujem ku krcovitemu pokusu odôvodniť absolútne nezmyselnú cenu. Ak su tie čísla pravdivé ta cena to auto pochova

      1. Jo, tomu bych celkem
        Jo, tomu bych celkem veril.
        Jestli jste si nevsiml, Model S P90D v plne vybave (ale bez druhe sady kol, bez DualChargeru a bez ostatnich veci jez nejsou soucasti konfigurace) a vcetne dane stoji 158.440€ (pro Nemecko) nebo 160.400€ (pro Ceskou Republiku).

        Ale to neznamena, ze nepujde nakonfigurovat osekana verze za ~78.250€, coz je zakladni cena pro Model S vcetne DPH.

        Opakuji, jsem mile prekvapen, ze Model X nestoji vic nez Model S.

        EDIT: cena to nepochova… Porsche Cayenne SUV Turbo S 2016 zacina v Americe na $158.300. A to ma mensi vykon, mensi zrychleni (o 0.6s), mene uzitneho prostoru a bez priplatkove vybavy nema tazne zarizeni, nema ventilovane sedacky, nema panoramatickou strechu, nema parkovaci senzory, nema hlidani pruhu, nema internetove pripojeni, nema hlasove ovladani, atd, atd. viz odkaz vyse. Jiste ma svoje vymozenosti (napr. o 30km/h vyssi max rychlost), ale Model X bude vic nez obstojnou konkurenci.

  3. portal hybrid.cz sa
    portal hybrid.cz sa definitivne stal TESLA reklamnou strankou, este by ste mohli zvolit cielovku tohto webu na milionarov a ludi,ktorym je jedno ekonomicka navratnost investicie.
    Neskutocne ako tento web a niektori privrzenci dokazu obhajovat nadhodnotenu technologiu, ktora ani nieje v nicom prevratna. A ano som Anti TESLA!

      1. My s tim, ze je trvalo
        My s tim, ze je trvalo neudrazitelne aby kazdy jedinec na planete menom Zem vlastnil a pouzival osobne motorove vozidlo pre svoje ucely, hoc aj ZERO emission ( ;))) ) … Hromadna doprava, hlavne kolajova je zatial asi jedina moznost ako sa vyhnut ekologickemu a dopravnemu kolapsu. Toto by mal aj portal hybrid.cz zdoraznovat v propagacii alternativnej dopravy, TESLA NIE JE vzor tohto trendu, je to komercna fuzia odnoze vyvoja elektromobility.

    1. víš co, prioritou je
      víš co, prioritou je zašlapat ropáky a dízlprasáky a €jrokrocany do země a je fuk jesi se ta investice jednotlivci vrátí nebo ne. Pokud má nahrabáno za poslední 3 roky řekněme 15,20melounků je mu fuk jesi Xksko bude za 3 nebo 5. Spíš dá 5 za plnou nálož aby měl vystaráno a rád TESLU vysponzoruje, 5 dal už do baráku se solarem na střeše a 10mu pořát dál vydělává 😉 Samozřejmě že to není pro €jrosocky co každý den chodí do dřiny a pumpují tu špatnou stranu ekonomiky kerá produkuje stále a nadále rakovinometný €jrosoc popelnice, zaprodance a zločince. Na to potřebuješ jinej život, vyšší vědomí a víc prachů samozřejmě :))

      1. Ty sis zase nevzal tabletku
        Ty sis zase nevzal tabletku viď?
        Když jsou pro Tebe všichni €jrosocky, celá Evropa zaprodaná a veškerá technologie ropný business, tak napiš co jsi dokázal ty? Čím si přispěl k tomu, aby jsi tuhle situaci zvrátil, zlepšil. Čím jsi lepší než většina €jrosocek? Dokázal jsi úplné hovno, jenom tady debilně plácáš a kurvíš každou diskuzi.
        Podle toho, že neumíš napsat jednu větu správně, natož, aby dávala smysl, jen poukazuje jaký jseš omezený hovádko. Pojď, zopakuj nám ten svůj nekonečnej kombajn – spočítej nám další fantasmagorii, řekni něco o ropácích nebo rakovině…

    2. Tesla Motors boří
      Tesla Motors boří Nespočet krát vyslovené tvrzení, že to nejde.

      Nebýt TESLA Motors Tak ještě dnes mnozí zástupci Automobilek tvrdí, že to nejde vyrobit. Neexistují technologie. Bylo by to příliš drahé neprodejné .

      Ostatní nutí minimálně k tomu, že začínají přemýšlet o jiném přístupu.
      Čím víc automobilek se vrhne na vývoj nových technologii.
      Tím dříve bude dostupnější technologie do automobilů pro masy .

      Tesla Motors GO!

    1. Buďte trpělivý. Na
      Buďte trpělivý. Na výrobní lince tady ve Fremontu zatím krouží pouze Modely S (veřejná informace – Elon zařídil po výrobě vláček pro turisty). Nicméně jsem včera seděl v téměř finálním kusu v červené barvě a to auto fakt stojí za to! Chudáci jsou Ti, co vyhazují peníze za spalováky v podobné nebo vyšší cenové třídě, když si stačí počkat na tohle! Nebudete litovat-první objednávky Signature verze budou mít spoustu příplatkových věcí navíc. Předem gratuluji!

      Přidávám původní první veřejný zdroj zprávy: http://jalopnik.com/the-tesla-model-x-does-0-to-60-mph-in-3-2-seconds-cost-1728015222

      1. tak ask bewriem historicku
        tak ask bewriem historicku skusenost signature bol pri tesle s vlastne fajn kup.. ak si clovek totiž dovybavil neskor model s tak cena bola rovnaka ak nie vyssia ako signature model.. A rovnako to ocakavam aj pri model x.. Ak si neskor clovek auto napechuje /premiovy interer audio autopilot zimny balicek / lacnejsie to nebude. Takze argument o tom ze signature je drahsi je blabol.. nie je.. skor vyhodnejsia kupa pre tych ktorí sa nebali a auto davno dali zalohu.. Cena 120-140 tis Usd / v europe to iste len EUR/ je mimo realitu. to je viac ako range v uplne plnej vybabe alebo ako porsche cayen alebo x6M…ta cena je uletena
        Alebo inak.. Kto s tých čo sa tu kasali že majú o model x si ho kupi?? no z ludí co chodia na toto forum bud uplne nikto alebo tak jeden… Ale skor nik

          1. Vaša úvaha ma min jedn
            Vaša úvaha ma min jedn katastroficky logicky dfekt. Jasne ze Tesla si moze dať cenu aku chce. Ale toto je verejná diskusia kde každý moze slobodne vyjadrit svoj názor. Ak Vám vadí iný názor ako mate vy bud to nečítajte diskusie alebo rovno navrhnite ich zrušenie. Ale neremcajte a netrepte – ak mam použiť Váš slovník. K tým cenám. Na teslamotorsclube su uz európske ceny. X p90d s autopilotom prémiovým interiérom a par hlúposťami bude stat ….160tis EUR. A to uz je cena viac ako premrštena.

              1. tak sa samozrejme tesime na
                tak sa samozrejme tesime na Vasu uzivatelsku recenziu. Vzdy sa najde nekritický fanušik ktorý je ochotný zaplatit akúkoľvek cenu bez ohľadu na reálnu ponúkanú hodnotu.
                A kedže je cena podľa Vás v poriadku ako si vysvetlíte že sám E.M. na svojom twite ju musí obhajovať? a smršť kritiky v us mediách? Dokonca na tsmc je nová diskusia ktorá sa venuje tomu či a ako moc je cena nadhodnotená…
                Ale opakujem sa.. Kedže podľa Vás je cena ok úprimne sa teším ba Vaše postrehy zo života s týmto autom

                1. Píšete blbosti – ako,
                  Píšete blbosti – ako, mimochodom, obvykle.
                  Cena sa ZDÁ vysoká, pretože ľudia vidia základnú verziu Modelu S a v podstate maximálnu cenu Modelu X. Takže nie je žiadne porovnanie základných cien porovnateľných modelov. Preto to Musk musel obhajovať. Cena premrštená nie je – je iba o niečo málo vyššia ako porovnateľný a porovnateľne vybavený Model S. V tvíte písal, že cena je o 5 tisíc dolárov vyššia ako porovnateľne vybavený Model S. Takže tak.

                2. Blbosti ? Vazte slova.
                  Blbosti ? Vazte slova. Vyprosujem si na svoju adresu vulgarizm.. Takto sa bavte s niekym kto to toleruje.Ak nemate argumenty- co zjavne nemate budte radsej ticho. Urazanim si neziskate v diskusii ani respekt ani neobhajite svoj nazor. A ako tak odhadujem dalši kupec ktory ma zaplatenu zalohu za model x…. Ok tak nie. iba dalsi nekriticky fanusik

                3. Nejako sa nam tu ti anonymi
                  Nejako sa nam tu ti anonymi mnozia. A tento je este k tomu aj fajnovy ako kozka na zlaudi.

                4. povedal AAs o ktorom vieme
                  povedal AAs o ktorom vieme rovnake hovno ako o akomkolbvek anonymovi s tejto diskusie. Cize inak milý AAs. si rovnaký anonym ako vsetci ostatní..Alebo si taký borec ze das svoje skutocne meno cislo adresu ? asi nie vsak. tak drz zobak a nerob zo seba vola

                5. Preco? Chcel by si prist na
                  Preco? Chcel by si prist na kavu? Pokecat o elektromobilite? Budem velmi rad.

                6. siel by si s anonymom na
                  siel by si s anonymom na pivo ? nie vsak..:) ani ja.. aj ked ma ten anonym ma nalepku Aas .:) sme na tom rovnako

                7. nie ďakujem. Dám prednost
                  nie ďakujem. Dám prednost rodine. na tesle som co to najazdil. Som vystudovany energetik takze presne viem ake vyhody a nevyhody ma el mobilita. Nemyslim ze by som sa dozvedel nieco co neviem. A ak sa raz rozhodnem pre el auto urcite sa nebudem zapajat do podobných akcii. Dokonca aj na harikovi jazdim radsej sam ako v stade.. 🙂

                8. Vyprosovať si môžeš čo
                  Vyprosovať si môžeš čo chceš. Prestanem písať, že píšeš blbosti hneď ako ty tie blbosti prestaneš písať. Argumenty, samozrejme, mám – sú v komentári, ktorý som postol. Že ich TY nepovažuješ za argumenty je TVOJ problém, anonym!
                  Okrem toho, sú aj v predchádzajúcich postoch napríklad tuto ľaľa: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52766-Model-X-Configuration-has-begun!
                  Takže celý tvoj koment okolo premrštenej ceny je – opakujem – bullshit a ak nemáš argumenty, radšej buď ticho, anonym!

                9. Anonym alebo Lovap.. Co je
                  Anonym alebo Lovap.. Co je adresnejsie. Myslim ze je to jedno. Takze mily Lovap. Je uplne jedno ci si necham anonm alebo Lovap. O vasej mojej identite to nehovori vobec nic. Ste rovnaky anonym ako ja alebo ktokolbvek iny. Podla Vasej histerickej reakcie predpokladam ze na model x nikdy nedosiahnete a ste rovnaky fanatik ako su fanatici na autofore. Cim ste sa pre mna zaradili do katogerie dement.. Europska cena tesly v plnej vybave je 160 tis eur. To je privela bez ohladu na to aky fanatik ste a co vykrikujete.

                10. Do kategórie dement by som
                  Do kategórie dement by som zaradil práve teba, milý anonym – a to práve tvojimi príspevkami, kde pýtaš po ľuďoch argumenty, ktoré si sám nevieš prečítať v ich príspevkoch. A k anonymite – ja som aspoň si dal tú námahu a normálne som sa registroval na tomto serveri a nie ako ty, čo tu anonymuješ. Cena Modelu X je iba o niečo vyššia ako Modelu S – dôkaz máš vyššie – asi si si ho nebol schopný ani pozrieť, prípadne ani pochopiť. Toľko totiž vyplýva z tvojho žbleptu. O om fanatikovi radšej pomlčím, stačí sa ti ránu pozrieť do zrkadla – tam nájdeš tvojho fanatického trolla.

                11. Aj si dupni nohou. Aj
                  Aj si dupni nohou. Aj pasticku zatni. Taaaakk. Lepsie ? Hovor mi teda Rudolf. Je to vznesene a starobylé meno. A viac osobne ako Lovap – co mimochodom znie ako skratka psychiatrickej poruchy.

                  S IQ cez 130 a technickym vzdelaním naozaj nemam problem s chápaním argumentov. Ale mame tu fakt ze x bude v cen intervale od 120 tis za holotu po 160 tis za plnku. Ci sa ti to mily Lovap paci alebo nie toto je holý fakt. Otázne je ci takto drahé auto ma potenciál na predaj v 100kach tis kusov ročne ako deklaroval Musk. Osobne si mywlim ze nie. Alebo sa dočkáme zlacnenia a pol roka rok bude model x štartovať pod 100tis.
                  K tvojmu efektívnemu vystupovaniu. Ukľudní sa. Naozaj zo seba robis figúrku akých su plne diskusie na auto.cz alebo autofore. A to kľudne ber ako naozaj veľkú výstrahu pre svoj duševný vývoj. To ti hovorim ja ako Rudolf 🙂

                12. Oprava : afektivnemu
                  Oprava : afektivnemu vystupovaniu – samozrejme.

                13. nereagoval na Vas, ale na
                  nereagoval na Vas, ale na toho blbeho Anonyma. S Vami to nema nic spolecneho.

                14. Zda se, ze mate problem.
                  Zda se, ze mate problem. Chce to tabletku, nebo psychiatra..

                15. Zarazajuce je, ze cena
                  Zarazajuce je, ze cena 120.000USD za auto sa tu niektorym ludom javi ako prijatelna, v dobe ked vyse polovica ludstva zije pod urovnou hladiny chudoby…

                16. OK, udělejme z nich lidi se
                  OK, udělejme z nich lidi se slušným příjmem a zhuntujeme tuhle planetu 3x rychleji.

                17. Přijatelnost ceny je vždy
                  Přijatelnost ceny je vždy relativní. Cena je přijatelná, pokud si produkt najde dostatek zákazníků. A to se ukáže během pár dalších let. Není na tom nic složitého. Pro lidi jako já tu bude ojetý Peugeot Ion nebo Nissan Leaf. Nijak mě to nevadí, nemám nutkání někomu něco závidět, naopak jsem celkem spokojený se svým životem.

                18. Krasne si to povedal. Pod to
                  Krasne si to povedal. Pod to sa podpisem aj ja.

                1. Jistě, pro městský provoz
                  Jistě, pro městský provoz určitě super. Ale mám dojem, že na podobné zážitky vám stačí i vůz za třetinu ceny… Nepotřebujete stejně drahé konkurenty typu Porsche Cayene Turbo S apod… Naopak je to kontraproduktivní. Prostě Tesla má jediný segment trhu a to jsou movití nadšenci. Zatím jich je dost. Uvidíme, zda to vydrží. Doufejme, mě se Tesla moc líbí.

                2. To mate pravdu. Staci napr.
                  To mate pravdu. Staci napr. aj Smart ED z uvedeneho odkazu. Tam ale nenasypem 7 ludi. 🙁
                  Vela ludi repta, ze je to drahe auto. Ano v porovnani s Daciou Logan MCV je to straaaasne predrazene. Ale je to porovnavanie porovnatelneho?

                3. Dobře, tak srovnání s
                  Dobře, tak srovnání s Dacií je mimo. Ale třeba srovnání s Audi Q7 už to tak mimo není. Ano, zrychlení tam nebude tak šílené. Ale dá se koupit už za 1,5 milionu korun (tedy za méně než polovinu) a splní veškeré kladené požadavky a na běžných cestách s Teslou v pohodě udrží krok. Jediným argumentem pro Teslu je čistý provoz a technologie. Ale to je vše. Mnoha lidem to více než dvojnásobnou cenu prostě neospravedlní.

                4. Nuz ani to nie je velmi
                  Nuz ani to nie je velmi vhodne porovnanie. Pozri napr. Jolinarov comment o porovnani s Porsche Cayene Turbo S.

                  Len tak pre zabavu som si vyskladal Audi Q7 v porovnatelnej vybave so vsetkymi ficurkami ako ma Model X. Koza, fajnovy lak, asistencne systemu vseho druhu, …
                  Vyslo mi to na EUR 113.161

                  Takze, ak niekomu nejde o rychlost, netrapia ho prevadzkove naklady, zivotne prostredie, ci zavist okoloiducich, tak ano moze usetrit.

                5. Ten příklad byl
                  Ten příklad byl extrémní, je pravda, že solidně vybavené verze se dají sehnat až tak od 2 milionů. Nicméně i to je o hodně méně, než cena za Model X. Nevím, já bych rád věřil, že lidé, co na to mají, budou dělat altruistickou volbu. Ale nevěřím tomu. Spíš bude Tesla pořád relativně okrajová záležitost. Ono aby nebyla, musela by prodávat miliony aut ročně a k tomu se zatím ani zdaleka neblíží.

                6. Kym budu predavat tolko co
                  Kym budu predavat tolko co dokazu vyrobit, je to dobre znamenie. Aj tak je to uzasne ze existuju len par rokov a uz vyrabaju desiatky tisic aut rocne. A velke automobilky chtiac-nechciat musie zacat napodpobnovat ich produkty.

              1. porsche cayene turbo. O cca
                porsche cayene turbo. O cca sekundu horsuie zrychlenie na sto nad 100 rozdrti model x kedy len chce. Vyssia max rychlost neporovnatelny djazd , s vysokou pravsepodobnostou lepsie jazdne vlastnosti omnoho sirsie moznosti idividualizacie atd atd.. A poviem Vám krutú realitu – je to absolutne okrajova motorizacia. 80% predajov cayen celosvetovo tvoria modely s cenou pod 100tis eur. Takze ak tesla bude v intervale 120 t Eur základ a strop 160 a viac tis Eur tak o predajnych čislach mam pochybnosti

                1. Strop je $144k u Modelu X. A
                  Strop je $144k u Modelu X. A tak jako Model S zacina na 63.000€ stejne tak Model X bude zacinat podobne (resp. trochu vyse), nejspis pod 70k.

                  A povim vam taky krutou realitu, Model X Signature Series je absolutne okrajova zalezitost – dokonce limitovana priplatkova edice 😀

Napsat komentář