Tesla Model S a X se 100kWh baterií na cestě

Jan Horčík - 15 Srpen 2016

O tom, že Tesla připravuje elektromobily se 100kWh baterií a dojezdem přes 500 km se mluví už pár měsíců. Teď to bylo de-facto potvrzeno díky nizozemskému dopravnímu úřadu RDW.auto elektromobil Tesla Model S facelift 2016 elektromobil sunset

Tesla nedávno představila facelift Modelu S, teď se chystá i nová baterie o kapacitě 100 kWh.
foto: Tesla

Tesla využívá holandský úřad RDW k homologaci svých vozů v evropském provozu. Právě v záznamech RDW aktuálně holandský blogger objevil zápis, který jasně naznačuje, že Tesla Motors připravuje brzké uvedení 100kWh baterie v modelech Tesla Model S a Tesla Model X.

Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D je zmiňována s dojezdem 613 km dle NEDC. To v reálném provozu znamená dojezd přes 500 km! A pro Tesla Model X bude nová baterie znamenat alespoň přibližení k 500km dojezdu.

Je pravděpodobné, že díky vyšší kapacitě baterie se také zvýší max. výkon, a tedy i zrychlení - což by mohlo být patrné zejména u nejvýkonnějších modelů P100D s módem "Ludicrous". Zatím není jasné kdy přesně Tesl nové modely/baterie představí, ale dá se očekávat že v průběhu max. několika týdnů.

electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10A trvale dá i Panasonic PF a PD. Mám je již dva roky, není to žádná novinka, ale v Tesle jsou krátkodobě přetěžovány 2x. Tedy z jednoho článku berou až 14A.Články jsou chlazené kapalinou, nikoli vzduchem. Trošku o tom vím, mám je např. v mé MIA electric.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co tam dat par superkapacitoru na tech 10 sekund

Krásné, to už je hranice, u které bych o koupi elektromobilu uvažovala, teď ještě vyřešit infrastrukturu, sjednotit standardy a dobití na 80% za cca 15 minut.

Víte co by mne zajímalo? Porovnání váhy u Tesly a podobného spalovacího auta. Mám na mysli to, kolik váží kompletní hnací ústrojí s plnou palivovou nádrží/bateriemi a porovnat to. Jestli je na tom Tesla lépe nebo hůře, když je na jedné straně těžký motor, převodovka, součástky, plná nádrž a na druhé straně jsou "lehké" elektromotory, ale naopak těžké baterie?

Obrázek uživatele Radovan

Zřejmě často jezdíte 500 km denně, proto se Vám to zdá jako hranice pro pořízení elektromobilu. Zkuste reálně zhodnotit své denní cesty a možná zjistíte - jako 99% diskutujících na serverech typu autoforum atp., pro které je modlou dojet na jednu nádrž jednou ročně do Chorvatska, proto elektromobil mít v žádném případě nemohou - že Vám stačí denně daleko méně, třeba kolem stovky. Jako mně a mojí ženě.

Takže máme 2 malé městské Peugeot Ion s dojezdem max. 150 km (reál kolem 136) a nabití z 0 na 80% nám na rychlonabíječce fakt zabere zhruba 15 minut už dnes. Ve městě máme 2, jinak nabíjíme z běžné zásuvky při parkování přes den v práci nebo v noci doma. Infrastruktura se stále rozrůstá, dovolenou v Bílých Karpatech u Myjavy jsme z Ostravy řešili pohodově s 2 krátkými zastávkami kafe+WC ve Valmezu a Zlíně u rychlonabíječek. Žádná úsporná jízda, plná zátěž 4 lidmi, věcmi na 14 dní, že přes ně nebylo dozadu vidět plus zapnutá klimatizace. Pohoda.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Martin67

Dovolím si reagovat k sjednocení standardů a dobití na 80% za 15 minut. Bohužel ke sjednocení standardů asi nedojde nikdy, protože se velcí hráči odmítli už kdysi shodnout. Na to dnes doplácíme všichni. Jediný, kdo všem vytřel zrak byla Tesla se svojí sítí Superchargerů zdarma. Pokud s vozem parkuji doma, dobíjím v garáži 100km/h (3x32A). I kdyby se baterie nabíjela celou noc, bylo by mi to pochopitelně jedno. A na cestách? Supercharger dobije za prvních 10 minut asi 110 km. Kdo vyloženě nechce, dnes už nemusí na cestách po západní Evropě dobíjet déle, než 20 minut, kdy je rychlost dobíjení v podstatě nejvyšší.

Celkově jsem se blbě vyjádřila, měla jsem spíš na mysli to, že by mě zajímalo porovnání váhy jen toho, co se v těch srovnatelných vozech liší. Tedy na jedné straně motor + převodovka + součástky s tím spojené + plná nádrž a na straně druhé elektromotory + baterie a vše s tím spojené. Tedy řekněme u spalováku 350kg a u Tesly řekněme 500kg (já nevím, to je můj laický odhad, proto by mne to zajímalo, kolik to může vážit na obou stranách, jestli je to u takového elektromobilu opravdu takový problém, ten nárůst hmotnosti na straně baterií, když se na druhé straně odečte hmotnost těžkých součástek ve spalováku)? :)

Sestava elektromotor+jednorychlostní převodovka v e-Golfu váží 99,5kg (samotný elektromotor 74kg), baterie pak váží 312kg. K tomu připočtěte cca 20kg na sestavu měniče k motoru, měniče DC-DC a nabíječky baterie.

Sestava DQ400, tj. hybridní ústrojí z VW GTE vozů váží 138kg z toho: šestistupňová DSG váží 96kg, dvouhmotový setrvačník 8kg, hybridní modul(elektromotor) 34kg. Kolik váží ta 1,4TSI nevím přesně.

U původního Modelu S s 85kWh baterií tato vážila cca 540kg.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Váha
Tesla S 90D 2230 kg pohon 4x4
Tesla S 75 asi do 2100 kg pohon zadná náprava

BMW M5 1950 kg pohon zadná
Audi RS7 , Aston Martin a iné konkurenčné a menej konkurenčné autá sú takmer rovnako ťažké.
No pozor váha môže byť väčšia aj kvôli tomu že Tesla S je najbezpečnejšie auto na svete a na to potrebujete materiál naviac

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen doplnim s dotazem. Neoveroval jsem ale predpokladam, ze vahu BMW mate papirovou. tj. bez plne nadrze. Alespon myslim, ze tato vaha udavana je plne NEnatankovana.

On ten benzin totiz take neco vazi. Nemluve o dalsich naplnich, ktere se podle mne take do teto vahy nepocitaji. Zde muj dotaz. Mam pravdu?

Vetsi auta maji klidne 10litru ostrikovace prote strikaji i xenony.

olej v automaticke prevodovce, olej v motoru. PHM, ...

myslim, ze toto vse muze byt klidne 100kg navic.

Podle wiki je to pohotovostni hmotnost, takze vcetne vsech naplni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Môže byť ja som len chcel poukázať že rozdiel je zanedbatelný a ak chcem porovnávať akceleráciu tak Tesla je samozrejme číslo 1

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Dobitia za 15 minút sa tak skoro nedočkáme. Batérie sú aktuálne žiaľ buď husté kapacitne alebo výkonovo. Taktiež, rvať do batérie v priemere 320 kW, to by už chcelo slušný kábel, nehovoriac o infraštruktúre. Okrem toho je to bežného človeka zbytočné. Ten kto jazdí pravidelne denne nad 500 km si zatiaľ elektromobil proste nekúpi.

Tesla je určite ťažšia - batérie sú proste zatiaľ ťažké.
Plynú z toho výhody ako lepšie ťažisko, v prípade búračky viac kinetickej energie a dopĺňa to lepšia charakteristika elektromotora oproti spaľovaciemu motoru.

Podle podvodníků z VW prej dočkáme.
http://www.autorevue.cz/elektricka-auta-musi-mit-dojezd-500-km-a-nabijeni-15-minut-mysli-si-vw

Ale dá se jim ještě vůbec věřit? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Ten článok poznám. Ako sen je to pekné, ale kým to bude realita, bude to ešte trvať. Rozhodne to nie je reálne pri súčasných technológiách a infraštruktúre.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu už by bolo lepšie niečo na spôsob "Tesla battery swap". Podľa mňa sa to ujme, hlavne pri nákladiakoch.

Ak Tesla skutočne raz spraví ťahač, battery swap je jednou z logických možností. Hlavne ak by kamióny neboli kúpené, ale na dlhodobý prenájom.

jj, vím, že je těžká, mě by spíš zajímalo porovnání váhy jen toho, co se v těch srovnatelných vozech liší. Tedy na jedné straně motor + převodovka + součástky s tím spojené + plná nádrž a na straně druhé elektromotory + baterie a vše s tím spojené. Tedy řekněme u spalováku 350kg a u Tesly řekněme 500kg (já nevím, to je můj laický odhad, proto by mne to zajímalo, kolik to může vážit na obou stranách, jestli je to u takového elektromobilu opravdu takový problém, ten nárůst hmotnosti na straně baterií, když se na druhé straně odečte hmotnost těžkých součástek ve spalováku)? :)

Obrázek uživatele ozana

Moje tovární přestavba:
Původní spalovák pohotovostní hmotnost 975kg(1.0l), 990kg(1.2l)/1040kg(se 4st. automatem), 1085(1.3l Diesel)
Přestavba s 19kWh Winston článků 1304kg (nemá manuální převodovku)

Modernější články však mají lepší poměr kapacity na kg.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to mas za auto?

Obrázek uživatele ozana

German E-Cars Stromos AT

Původní vůz Suzuki Splash alias Opel Agila B

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jako auto ktere je modelu S nejbliz bych bral Porsche panamera a to je o neco lehci ale nic propastneho (do 10%)

Mě by spíš zajímalo porovnání váhy jen toho, co se v těch srovnatelných vozech liší. Tedy na jedné straně motor + převodovka + součástky s tím spojené + plná nádrž a na straně druhé elektromotory + baterie a vše s tím spojené. Tedy řekněme u spalováku 350kg a u Tesly řekněme 500kg (já nevím, to je můj laický odhad, proto by mne to zajímalo, kolik to může vážit na obou stranách. Jestli je to u takového elektromobilu opravdu takový problém, ten nárůst hmotnosti na straně baterií, když se na druhé straně odečte hmotnost těžkých součástek ve spalováku)? :)

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Neviem zmazať omylom som sem niečo dal

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Deto

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Martin67

Podělím se o radostnou zprávu: mám si koncem srpna vyzvednout Model X P90D v Tiburgu, ale asi budu mít smíšené pocity, pokud vůz nebude možné dodatečně upgradovat na 100 KWh. Takhle drahý vůz si člověk nekupuje jak housky na krámě... Na druhou stranu, přestože každý uvítá co nejdelší dojezd, z vlastní zkušenosti s TMS P85+ musím říci, že mě během 50 tis. km nikdy s odjezdem nenechal ve štychu a pokud bylo nutné dojet dál, stačilo vždy zvolnit a člověk se dostal hravě i pod typickou spotřebu 0,2 kW/km. A topení, resp. klima jsem nevypínal nikdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Martin67: Super! Závidím a blahopřeji :)

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Na 99,9% tam budete mať 100kWh a dodatočne budete mocť odomknúť.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ví někdo za jakých podmínek je možné vyměnit baterii třeba z 85kw na nynější 90kw a budoucí 100kw?

Obrázek uživatele Martin67

Konkrétně z 85 na 90 kWh to Tesla nabízí pouhým upgradem (doufám, že jen SW), tuším za 3000 EUR. Elon Musk s příchodem 90 kWh baterií říkal, že to časem půjde otevřít ještě více, ale nikde se nezmínil o kolik. Pouze nabádal k trpělivosti a v podstatě zrazoval zákazníky od ukvapeného upgradu, zejména ty, kteří těch 6% kapacity navíc vyloženě nepotřebují. Další informace na toto téma jsem nezaznamenal.

Já měl pocit že odemknutí pomocí update je možné jen u 70kWh verze a pak u "nové" 60kWh a to na 75kWh, neboť se jedná historicky o jednu a tu samou baterii, která šla s touto kapacitou již do výroby.

Ten příplatek z 85kWh na 90kWh tuším platil jen pro vozy ve výrobě v době ohlášení, kde už všechny baterie měly osazeny nové články a plnou kapacitu 90kWh. Starší baterie 85kWh určitě updatovat nejde a musí se vyměnit.

Co se týče nové 100kWh baterie tak se přikláním k názoru diskutujících, že aktuálně vyráběné vozy "90" již mají opět velmi pravděpodobně osazenu 100kWh baterii, kterou půjde updatem odemknout. Počítám že starší 90kWh baterie ale opět odemknout nepůjde.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Presne tak ako píšete odoknúť ide len ten akumulátor ktorý už je od výroby väčší. Dodatočne pri staršej verzii P85D to nieje možné pretože je tam akumulátor 85kWh.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Jinak aby v tom byl bordel největší, tak bych se ani nedivil, kdyby se brzo po oficiálním uvedení 100kWh baterie najednou daly odemknout nové 75kWh baterie na 80-85kWh. Neboť dle mé zběsilé úvahy by bylo logické aby kvůli unifikaci i verze "75" dostala co nejdříve stejné moduly jako 100kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedu příští týden na servis do Vídně zjistím fakta.

Obrázek uživatele Martin67

Zeptejte se prosím i za mě! Je v tom vážně bordel. Mám zadokolku S P85+ z roku 2013 a podle předpokladů diskutujících výše na upgrade asi mohu zapomenout. Díky!

No ještě mě napadá jedna cesta jak to zjistit, akorát byste se při tom museli vohnout :)

.. každá baterie má nalepený štítek, který lze přečíst tuším někde v podběhu. Třeba na tomto fóru přidal uživatel fotku, že jeho nová "60D" má opravdu 75kWh baterii.

Tudíž teoreticky byste tam už mohl nalézt 100kWh štítek. Na druhou stranu by už to ale někdo někde ohlásil.

To by bylo fajn ..mimochodem vůbec bych se nedivil, kdyby to ani tam přesně nevěděli a museli odeslat dotaz na ústředí :)

Na autoforu maji screenshot z nejakeho dokumentu a je tam spekulace i na kapacity Modelu 3. Co si o tom myslite? http://www.autoforum.cz/bleskovky/tesla-ma-hotove-100kwh-baterie-pro-modely-s-a-x-unik-odhalil-verze-100d-a-100x/

Obrázek uživatele ozana

R - rear (zadní náhon)
D - dual (čtyřkolka)

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si ještě dovolím hypotetizovat a určitě nejsem jediný kterého to napadlo. Ale jsem přesvědčen že časem tesla bude dávat do Tesel jen jednu jedinou baterii a tu jen softwarově limitovat. Podle mě s tím jak se cena baterií bude dále snižvat (gigafactory) a přestane mít baterie tak zásadní vliv na cenu auta to začne dávat ekonomicky smysl. A vidina toho kolik režije a nákladů tesla ušetří kdyby vyráběla jen jeden typ baterie je pro ně velice lákavá. Nehledě na to že i zákazník bude mít mnohem lepší pocit, když budě vědět, že jeho auto nění jen horší verze lepších modelů, ale je to jen omezená verze, která se kdykoliv může vylepšít až mu to finance/potřeby dovolí. Ale taky je možné že dřív bude cena baterie natolik zanedbatelný prvek že prostě tesla bude prodávat auta s dojezdem 800km a tečka. Vic nikdo nepotřebuje, míň není důvod dávat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No troufam si trvdit ze k tomuto c dohledne sobe nedojde, nejblizsich 10 let zcela urcite ne. I kdyby se povedlo srazit vyhledove cenu baterek na 100 dolaru za kWh tak to porad bude obrivsky draha soucastka....

No to asi ještě chvíli potrvá, nicméně Tesla opravdu již provedla jisté sjednocení směrem ke zlevnění výroby. Původní 85kWh baterie byla složena z 16 modulů o 444článcích a 60kWh baterie ze 14 rozměrově stejných modulů, ale osazených méně články. Tj. se musely montovat dva jinak osazené moduly.

Již nějakou dobu se ale montují všechny moduly plně osazené a variace je v tom, jestli jich do krabice osadí 14 s původními články 12Wh (75kWh) nebo všech 16, ale už s novými články 12,6Wh (90kWh).

Co se týče nové 100kWh baterie tak osobně tipuji že používá stále stejné články 12,6Wh jako verze 90, ale je již osazena nově překonstruovanými moduly, které pojmou více článků (počítám 496 článků). S tím souvisí i odstranění toho výrobně i prostorově "neutěšeného" systému teplotního managementu modulů, kde články byly dosud chlazeny/ohřívány z boku a jeho nahrazení prostorově i výrobně efektivnějším systémem chlazení/ohřevu spodku článků.

Ale to pak bude to auto zase vážit 3 tuny při takovým dojezdu. Jinak by museli skokově zvýšit kapacitu baterek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Autor písal "časom". Tzn. to môže byť v pohode v horizonte 10-15 rokov. Nemusí ísť nutne o skokové vylepšenie. Naopak, sme svedkami dlhodobého evolučného zlepšovania.

kez by jste mel pravdu. ja jsem zase presvedcen, ze nejblizsich dobrych 15 let nic takoveho nehrozi a cena baterie porad zustane limitujici faktor cele elektromobility. gigafactory na veci nic podstatneho nezmeni.

Spočti si cenu za kW u současnejch e-aut a porovnej to s cenou za kW u modelu 3 či Boltu a uvidíš jdou o víc než polovinu dolů!
To je sakra podstatné.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Podle odhadů mnohých hráčů na trhu (včetně samotné Tesly), by cena baterek měla klesnout v každém případě s tím, jak bude postupně najíždět produkce na Gigafactory 1. O kolik to bude, v tom se odhady se různí, ale je to vesměs pod polovinu dnešní ceny. Tedy fakt o hodně. Ona i samotní Gigafactory 1 byla původně koncipována na produkci 50GWh ročně, ale teď už se hovoří o 150GWh. Porovnejte to s dnešní celosvětovou produkcí cca 30GWh ročně, z čehož jen Tesla odebere kolem 5GWh, připočtěte fakt, že i další firmy staví nové baterkárny a udělejte si odhad sami. Já bych to řekl tak, že násobná (ba přímo řádová) změna celosvětové výroby cenu baterií ovlivní cenu hodně příjemně :-).

Na druhou stranu, podstatně zvýšit dojezd je možné už dnes, ale jen za cenu zvýšení objemu a hmotnosti baterie. Objem by asi takový problém nebyl, ale hmotnost auta je už tak dost značná. Takže zbývá cesta postupného zlepšování parametrů baterií, tedy hlavně náboje na kilogram hmotnosti. Tady zřejmě "pan vývoj" ještě neřekl zdaleka poslední slovo.....

ok. tak ja vam ten odhad udelam. 50GWh rocne, znamenalo 50 procent svetove produkce, pokud se nemylim. v roce 2020. dejme tomu, ze to nebude 50 ale 150 a rocne tedy 200GWh rocne. dejme tomu, ze polovina z toho pujde na dopravu, takze 100GWh rocne. rocne se celosvetove vyrobi 89 milionu automobilu. za tech par let muzeme pocitat se 100 miliony. takze jsme nekde bud na 1kWh na automobil, anebo pokud dame na jedno prumerne e-auto 50KWh tak je to kazde padesate. jsme nekde kolem roku 2025 a mame kapacity baterek tak na dve procenta automobilu, mozna tri. i pokud by vyrobni cena celeho eletrickeho ustroji elektromobilu byla pod cenou spalovaciho motoru, elektromobily budou z hlediska ekonomickeho nejblizsich 15 let urcite mene vyhodne, nez spalovaci motory. z prosteho duvodu. elektromobil ma vyssi spolehlivost a nizsi provozni naklady, je to statusova zalezitost, kazdy ho bude chtit, nabidka s poptavkou se bude muset vyrovnat cenou. takze i z celosvetoveho pohledu je cela elektromobilita hracka pro bohate. a do 15 let se toho moc nezmeni. co bude potom si netroufam odhadnout. zustava jenom doufat v zazrak, prulomovy vynalez, ohromny narust vyrobnich kapacit. nebo neco podobneho. pokud se nic takoveho nestane, elektromobilita zustane snem nasi generace, ktery si budou mozna uzivat az nase deti. jo a jeste mezi casem vyhodime spoustu penez na dotacich a regulacich, ale to je ja story. a mozna bude vsechno jinak. budeme za jizdy dobijet na dalnicich elektromobily, pripadne jezdit hyperloopem. kdo vi. jedno je ale temer jiste. ze do 15let budou auta na baterky porad minoritou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem je ze jedna gigafactory ani zdaleka stacit nebude a Tesla nie je jedina, ktora buduje taketo tovarne. Ved aj taky VW ak bude chciet masivne zaviest EV tak potrebuje pre ne niekde vyrobit baterky. Ja ocakavam v roku 2025 vyrobna kapacita farbik na svete bude nad 300GWh a to pocitam iba na dopravu. V roku 2030 sa bude dat pocitat vyroba uz v jednotkach TWh a podiel EV na trhu pojde na 50-70% ak nie aj viac a to hlavne koli emisiam a uz nizsim cenam baterii.

Tieto odhady su ale iba subjektivne.

uvidime v roce 2030. treba mate pravdu. kazdopadne i s tema 300GWh jste nekde na 3KWh na vozidlo. tedy tak pro 5 procent cistych elektromobilu.

Odhadovať niečo takéto na 14 rokov vopred je veštenie :)

Môže sa stať, že o dva roky bude vynájdená nová lacná batéria a v 2030 bude ich produkcia v stovkách TWh ročne a spaľovacie motory budú marginálnou záležitosťou pre veteránov.

Rovnako sa môže stať, že Tesla 3 sa nepodarí presadiť na trhu, Tesla krachne, automobilky stopnú ich elektromobilové pokusy a bude sa čakať ďalšie desaťročia na ďalšiu revolúciu v doprave.

Osobne predpokladám pozvoľné navyšovanie výrobných kapacít Tesly a výraznejšie navyšovanie kapacít vo veľkých automobilkách. V 2018 má Tesla v pláne vyrobiť 500 000 áut. Ak by sa Model 3 uchytil tak skvele ako Ford-T, tak by mohli zduplikovať 3x Gigafactory a autotováreň povedzme do dvoch rokov a v 2020 produkovať 2 milióny áut ročne. Väčší kus globálneho trhu si asi nemajú šancu utrhnúť. Určite nie iba s tromi autami. Zároveň zvyšok trhu ich bude chcieť dohnať.

Budúcnosť vyzerá (v tomto) pozitívne. Hlavne ak sa podarí inteligentne prepojiť výrobu a skladovanie energie s batériami v autách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No existuje i jiný výpočet.

Z produkce gigafactory (150 000 000 kWh) se dá vyrobit 3 000 000 elektrických aut (50 kWh) ročně, předpokládaná/plánovaná životnost 10+ let.

V Evropě se prodá cca 14 miliónů aut za rok - ale všechny automobilky už chtějí nabízet elektromobily - takže reálný předpoklad bude 10% elektrických vozů v prodejním mixu do 5ti let.

A potom přijde geometrická řada - začne narůstat množství lidí, kteří budou mít možnost se elektrickým vozem svézt - ticho, v garáži to nesmrdí, nemusím jezdit k pumpě, má to pořádný odpich. Takže v roce 2025 bude velká nenaplněná poptávka, automobilky nebudou mít kapacity.

proc predpokladate, ze vsechny elektromobily se prodaji v evrope?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sakra 100kWh to už je milník. Když vedle toho postavím iOn s 16kWh, tak působí jako dětská hračka, jak parametry tak bohužel i cenou :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To co pohani iOn ma tesla jako pohon ke steracum? ;o)

a taky stoji tolik co ty sterace ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

skor vdaka bohu ze aj cenou ☺

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Už ich montujú do nového S a asi aj do nového X.
Je to potvrdené novým rekordom v zrýchlení na 1/4 mile kde z Tesla S P90D spravila za 10,8s je to na YouTube !
Čiže už teraz tam tú 100kWh má pri preberaní aktuálnych nových modelov.
Po oficiálnom odoknutí kapacity na 100 kWh by 1/4 mile malo trvať ešte menej pretože akumulátory budú nabité na väčšie napätie.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Existuje niekde ofic. alebo aspon neoficiálna správa o montovaní 100 kWh batérií? Rekord na 1/4 míle nič neznamená, tá Tesla mohla mať v pohode iba novší firmware.
Pochybujem že by o ~10% väčšia batéria mala vyššie napätie. Pravdepodobnejšie je, že bude iba menej prúdovo preťažovaná vzhľadom na kapacitu článkov - na menej C.
Taktiež je dosť možné, že batéria s vyššou kapacitou bude o niečo ťažšia a preto nemusí mať zvýšenie kapacity priamo úmerný vplyv na dojazd. Je šanca, že by mohla takáto batéria vydržať o niečo dlhšie na okruhu, ale tiež to nebude asi priamo úmerné nárastu kapacity.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Neviem ako moc sa tomu rozumiete asi nie moc tým nechcem uraziť.
O akumulátoroch viem dosť a o Tesle asi všetko čo sa dá.
Ich výkon je limitovaný schopnosťou akumulátorov podať čo najväčšie vybíjacie prúdy.
Čiže čím väčší akumulátor tým väčší výkon.
Aktuálne ti predajú P90D s akumulátorom P100D no kapacita nebude odblokovaná na plných 100kWh ale len na 90kWh.
Ale nie som si istý či nastavia menej hlboké vybitie alebo skôr maximálne nabitie.
Odhadujem to skôr na obmedzenie maximálneho nabitia čiže maximálneho napätia.
Tak nejako by to malo byť aj v prípade S P60D kde už máš P75D a len ti to odomknú softvérovo za príplatok.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Súhlasím, že batéria s vyššou kapacitou bude pravdepodobne umožňovať aj vyšší výkon. Moja poznámka bola o NELINEARITE nárastu výkonu/dojazdu s kapacitou batérie.
Taktiež netreba zabúdať na technické limity motorov - uvariť sa dajú nie len batérie ale aj elektromotory. Problémy s ich chladením pri vysokej záťaži priznal aj Musk.
Informáciu o montovaní 75 kWh batérie a softwarovom zablokovaní na kapacite 60 kWh som postrehol.
Ale zároveň som nikde zatiaľ nepostrehol, že podobný prístup zvolia aj pri 100 kWh batérií. Je to pravdepodobné, ale zatiaľ je to iba domnienka. Okrem toho, píšete o tom ako o hotovej veci, že sa to tak dokonca už robí. Preto som sa pýtal na zdroj.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Zdroj je to nový rekord - skutočne to inak nieje možné tie akumulátory Panasonic ktoré používajú už teraz abnormálne preťažujú čiže viac by s nich už nedostali.
Viď staršie S P90DL 1/4 mile asi 11,25s nie menej a stiahnúť to na 10,8s nieje inak možné.
Oni by vedeli aj za 9,9s už teraz by to Tesla S zvládla ale s inými akumulátormy no s menším dojazdom.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Jolinar

Ackoli s vama souhlasim, jeden rekord neni zadny dukaz kapacity. Za kolik myslite ze tu 1/4 mili ujede Rimac se svoji mensi baterii?

Rychlejsi cas je pouze dukazem zmen ve vozidle (SW / HW), nikoli vetsi kapacity. Muze to klidne byt proste jen trochu jine slozeni clanku a ne nutne vetsi kapacita. Ale taky bych si tipnul ze tu 100kWh baterii tam uz montuji tak ci tak.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Tak a máme to tu Rimac na 1/4 mile 9,91s
https://m.youtube.com/watch?v=eT7KKxoAvvk&feature=youtu.be
Nádherne ich vyklepal podal si aj Tesla S P90DL ešte reálnu 90 a nie 100 a číslo 1 od Ferrari a to LaFerrari

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Tak a máme to tu Rimac na 1/4 mile 9,91s
https://m.youtube.com/watch?v=eT7KKxoAvvk&feature=youtu.be
Nádherne ich vyklepal

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Rimac by to mal dať pod 10s no netuším či to dokáže. A áno majú väčší výkon pri akumulátore 85kWh a to predtým uvádzali 92kWh ktovie čo za tým stojí. A o tom som hovoril stačí použiť iné Li-ion akumulátory ktoré znesú väčšie vybíjacie prúdy a možete mať väčší výkon ovšem pri väčšej váhe akumulátora !!! Pretože tie Li-in 18650 ktoré dlhodobo znesú aj do 30A a krátkodobo do 60A majú pri tej istej váhe asi 47g 1 x 18650 kapacitu len maximálne 3000mAh a to už je špička keď máte takú kapacitu pri takých prúdoch.
Panasonic 18650 už má reálnych 3500 mAh - neviem či už sú v P100D použité
No výrobca deklaruje prúdový odber asi 7A trvalo
Aj napriek tomu predávam jednu špeciálnu značku AmpMax ktorá dovoľuje trvalo odoberať až 10A
https://www.turboled.sk/Akumulatory-baterie/18650/ampmax-18650-3500mAh

Je však jasné že sa s nich dá cucať ďaleko viac
V Tesle S P90DL to vychádza cca takmer 19A ovšem len na niekoľko sekúnd potom to obmedzí

A ak má Rimac niečo čo by trvalo dávalo len 20A vedia s toho bez problémov spraviť 1080 Koní

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Špičkovo je možných až 80A, len je asi problém uchladiť ich :)
Chcelo by to otestovať ich ponorené v trafooleji. Ten by mal odvádzať teplo násobne lepšie ako vzduch.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter