Tesla Model S: výjimečný automobil i do zimy

Automobilka Tesla Motors začala před pár měsíci úspěšně importovat elektromobil Model S také do Evropy. Má úspěch. Zároveň ale díky tomu zjišťuje čeho se někteří potenciální zájemci bojí. Odpověď zní: zima. A tak se Tesla rozhodla tenhle problém elegantně vyřešit.

Tesla Model S nemá se zimou žádné problémy
foto: Tesla Motors

Už dříve jsme tady PR schopnosti Tesla Motors i šéfa Elona Muska chválili a dnes musíme zase. Tesla prostě ví jak se prodat. A nejnovější video, které vysvětluje jak bezproblémově se elektromobil Model S chová i v zimě, je toho dalším důkazem. Timing je skvělý, video názorné, přehledné a efektní.

Chris Porritt, vice-prezident strojního oddělení, na začátku odkazuje k původnímu Tesla Roadsteru, ze kterého Tesla dodnes čerpá obrovské množství znalostí. Dále rozebírá chladící systém vozu, kontrolu trakce a nakonci vás čeká efektní záběr na vysunující se kliky, které prorážejí ledovou krustu.

14 Comments on “Tesla Model S: výjimečný automobil i do zimy”

  1. Ano, topení je jedna věc.
    Ano, topení je jedna věc. Další věc je, jak už tu zmínil někdo přede mnou, vybíjení baterií při stání v mrazu. A další věc – prosolenej sajrajt na našich silnicích v případě, že náhodou napadne sníh. Já vím, poslední dvě zimy moc sněhu nebylo, ale přeci jen by na to to auto mělo bejt připravený, když ho chtěj dovážet do Evropy. A že jezdí pěkně na čerstvým nebo uježděným sněhu? To jezdí každý auto, když má pořádný gumy a rozumnýho řidiče.

  2. V tesle topení nebude
    V tesle topení nebude problém myslím že tam bude topení min výkonu 10kW popřípadě kombinace tepelné čerpadlo+spirála.
    to by mohl dát info Franta.
    Já jsem testoval leaf nová verze při teplotě kolem -0,5 až +2st a bylo to taky zcela bez problému. topilo to fakt hodně.
    To samé nemůžu říct o peugeot ion kterým jezdím už rok a půl a vyzkoušel jsem už jednu celou zimu, topení stačí že člověk nemrzne ale žádné extra teplo to není

  3. No, to mňa by skôr
    No, to mňa by skôr zaujímalo ako je to vyriešené s teplotným manažmentom batérií. Ako sa to trebárs bude chovať ak bude auto stáť 2 dni pri -20 bez nabíjačky. Už som o elektromobiloch čítal všeličo, ale o tomto sa nejak decentne nikto nezmieňuje. Pritom je známa vec že práve LiIon a LiPol batérie sú dosť náchylné na nízke teploty a rýchle strácajú kapacitu.

  4. Sice pěkné video, ale
    Sice pěkné video, ale skoro bych řekl že chválí něco co je dnes naprosto samozřejmé, čili rozumná trakce na sněhu není něco co bych považoval u elektromobilu jako problém hodný prezentace, resp. vymezování se vůči spalováku.

    Alespoň mne by zajímalo spíše kolik kW do topení může model S poslat (elektricky a motor+měnič) a jestli je schopno třeba při -10°C komfortně vyhřát kabinu na 22°C? Třeba Octavia EV s 6kW a Leaf s tuším 5kW s tím mají problém.

Napsat komentář