Tesla Model S vs. Audi S8: kdo je rychlejší?

Kdo zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h rychleji, Audi S8 nebo Tesla Model S? Magazín TFLCar.com otestoval obě auta v nadmořské výšce 1600 m. Zvítězil spalovák nebo elektromobil?

Audi S8 vs. Tesla Model S v 1600 m n.m.
foto: YouTube/TFLCar.com

Výsledek závodu pochopitelně nebudeme prozrazovat, podívejte se na video sami. Doplníme pouze, že se srovnávají vozy Tesla Model S Performance (cena $107 000) a Audi S8 2013 (cena v USA $125 995).

Proč srovnávat zrychlení auta se spalovacím motorem a elektromobilu v nadmořské výšce 1600 metrů? Kvůli nižší hustotě vzduchu. Auto se spalovacím motorem pak podává nižší výkon, zatímco elektromobil takové podmínky efektivně neovlivní.

28 Comments on “Tesla Model S vs. Audi S8: kdo je rychlejší?”

  1. Abych se zapojil, v Tesle
    Abych se zapojil, v Tesle jsem sedel, zpracovani i materialy jsou kvalitni, alespon na me tak pusobily, ale interier se mi vubec nelibi, respektive jeho design. Mozna je to tim, ze je to US auto. Dotykovy tablet, je jakoby naroubovan na tvarem hrozne levne pusobici palubni desku, aniz by s ni smysluplne splyval. Na me to pusobilo jak nejaky prototyp. Nemam rad konzervativni design interieru u nemeckych aut, ale mohli by se treba inspirovat u Lexusu nebo Saabu.

      1. blbina, turbo DAVA stale
        blbina, turbo DAVA stale rovnaky tlak, teda po limit nastaveny v riadiacej jednotke takze nadmorska vyska ho neovplyvnuje (myslim 1600 m.n.m.) na limit by sa dostalo v omnoho vyssej nadmorskej vyske kde by sa tocilo maximalnymi otackami ale vzduch by bol tak riedky ze by sa tlak nedostal na limitnu hodnotu

        1. To není blbina a to co
          To není blbina a to co píšete není pravda. Turbo se neřídí barometrem. Turbo se řídí podle rozdílu tlaků – atmosférického a plnicího. Když plnicí tlak dosáhne maxima, u TDI je to myslím 0,4 atm. tak to znamená, že skutečný plnicí tlak turba činí 1,4 atm. Kolik je ovšem tlak okolní atmosféry nezjišťuje. Takže když je nižší, je i celkový plnicí tlak nižší.

          1. turbo sa ani nemusi staci
            turbo sa ani nemusi staci ked wastegate alebo nabezne lopatky turbiny (VGT) su ovladane od signalu absolutneho plniaceho tlaku, co uz pri autach s mechanickym vstrekovacim cerpadlom tak bolo. to co pistete plati pri korekcii na relativny tlak. Ak riadi wastegate/VGT riadi len velkostou plniaceho tlaku tak ho turbo udrzuje bez ohladu na velkost barometrickeho tlaku az narazi na vykonovy limit kedy uz pri plnom vykone zostava zatvoreny lebo vzduch je tak riedky ze kompresor nedokaze vytvorit dostatocny tlak (v absolutnom vyjadreni) alebo riadenie dosiahne limit otacok turbiny alebo teploty vyfukovych plynov. Uz v 2 sv. vojne mali stihacky turbokompresor ktory dokazal udrzat vykon motora v 6000 m.n.m. taky vysoky ako na hladine mora (a pre to tam to turbo davali) Briti a Rusi pouzivali mechanicky kompresor s prevodovkou, dvojstupnovou kedy zmenou otacok kompresora vedeli udrzat plniaci tlak vo vyssej vyske na urovni hladiny mora, nemyslim si ze audi by malo len taku dummy regulaciu so sluckou ako opisujete Vy ale samozrejme potvrdit to neviem len vychadzam z praxe ze obmedzenie regulacie ako ho opisujete Vy nie je jedine mozne a vykon motora vo vyssej nadmorskej vyske moze byt zachovany

            1. hmm, nerekl bych ze opevuju,
              hmm, nerekl bych ze opevuju, jen se na veci divam realne. A kdyz je Tesla draha, tak reknu ze je draha a srovnam ji s jeji konkurenci a nevymyslim blbosti (ze Anonyme? 😀 ). Stejne tak priznivci te Audiny z tohoto clanku by na ni meli byt hrdi, ze se nenechala rozhodit ani vyssi nadmorskou vyskou.

      1. Měl jsem možnost při
        Měl jsem možnost při návštěvě Osla navštívit místní autosalon Tesla. A na rovinu. Lépe zpracované auto jsem neviděl. Seděl jsem v jak v novém BMW řady 5, Audi A7 sportback, tak Mercedesu CLS. Jediný srovnatelný byl Mercedes, krerý by stejně neobstál.

        1. Můžete prosím trochu
          Můžete prosím trochu konkretizovat pojem „lépe zpracované auto“ – rád bych si přečetl Váš názor. Můj dojem po celkem 3 dnech s Modelem S byl naopak tak špatný, že jsem svou objednávku nakonec zrušil!
          (i tak se mi ale moc líbí a myslím že je to přelomový vůz)

            1. Zpracování interiéru je
              Zpracování interiéru je naprosto tragické ve srovnání s japonskými a evropskými vozy. Už zmíněná poznámka na sedačky je pravdivá – citroen C5 (asi 3x levnější vůz) překonává v tomto ohledu Model S o světelné roky. Už aby měli dealera i v ČR aby jste se o tom mohli Vy všichni fandové toho naleštěného prdu přesvědčit na vlastní kůži. Majitelé musí být dost naštvaní nebo zaslepení, když za takové auto dali tolik peněz.

                1. Takže zaslepení…nebo to
                  Takže zaslepení…nebo to je jejich první auto. Přísahám bohu jděte si sednout co C5 a srovnejte si to pak s tou parodií co má Model S. To samé při prozkoumávání interiéru. Akcelerace je hezká, tichost je hezká, ale to auto z mnoha pohledů působí jen jako prototyp – nedal bych za něj ani milion, protože konkurence je lepší. Holt novinka, tak jsou někteří naprosto nekritičtí a myslí si, že tím zachrání svět.

                2. Vy jste byl dlouho na
                  Vy jste byl dlouho na slunicku ne?Chcete srovnavat C5 s Teslou Model S
                  Kdyz nebudu brat design,ktery je subjektivni,tak tesla ma pokrocile systemy,neustale spojeni na net a s automobilkou,pritom je daleko jednodussi uz tim ze eletromotor je daleko jednodussi a spolehlivejsi nez spalovak,cely system je integrovan do jednoho ridiciho a jednoho zobrazovaciho systemu,narozdil nekolika jednoucelovych a poruchovych rizeni ktere pouziva specialne Citroen,ale nejen on!
                  Chtel bych videt jak Citroen dava 8letou kilometrama neomezenou zaruku jako to dela tesla…citrousek by rychle zkrachoval 😀

                3. Kilometry neomezena zaruka
                  Kilometry neomezena zaruka je jen na baterii 85kWh.
                  Zbytek auta ma zaruku na 4/8 let a 80/160 tisic kilometru kdy vam vymeni naprosto cokoli. Nedavno jsem cetl na foru, ze si typek stezoval, ze to melo trochu jiny zvuk nez predvadeci auto (ale jinak vsechno fungovalo ok). Tak mu proste vymenili cely motor s ridici jednotkou do druheho dne a na ten jeden den dostal nahradni Teslu. Tomu teda rikam servis.

                4. Urcite to neni jejich prvni
                  Urcite to neni jejich prvni auto, asi jste se malo zacetl… (Napr zde je jine vlakno, kde se typek rozhoduje mezi Panamerou GTS a Modelem S perf+, vite ktery vybral? Teslu, protoze ma preciznejsi rizeni)

                  co se tyce te C5… kdyz mrknu na interier a porovnam ho s timhle, tak u C5 bych proste jen rekl, ze je takovy obycejny, nicim nezaujme ani neurazi, proste standartni kopec cudliku, budiku, radici paka a nejaky miniaturni display. Proste jako kazdy jiny. Tesla se ale oproti tomu nesnazi byt jako kazdy druhy. Vzhled je mnohem uhlazenejsi a jednodussi. Tohle je podle me otazka chuti a nemam nic proti, kdyz se nekomu libi jeden a nekomu druhy.

            2. Rozepsal jsem se o tom pod
              Rozepsal jsem se o tom pod jedním z minulých článků, tak se nechci opakovat. Pouze to shrnu – vrzání, skřípání, některé věci nefunkční(rozbité), špatně zpracované!
              -jak je napsáno níže to si mohou dovolit pouze u prototypu.
              Pouze doplňuji že se nejednalo o 1 vůz.

          1. Konkrétně mám na mysli
            Konkrétně mám na mysli kvalitu zprocování interiéru. Zejména čalounění, obšití a slícování dílů. Zvenčí jsem také nenašel chybu. Ale myslím, že pokud jste ho měl zapůjčený na zkoušku na 3 dny, tak ho znáte nepochybně lépe než já, který se kolem nej jen motal půl hodiny v showroomu. Jízdu jsem si bohužel nevyzkoušel, takže nemohu být dostatečně objektivní.
            Jediné auto ve které jsem kdy seděl a mělo srovnatelné zpracování byla Alpina B7L.
            Proto mě udivuje váš názor. Že by kvalita natolik kolísala kus od kusu? To se mi nechce věřit.

                1. jo v Oslu uz maji evropskou
                  jo v Oslu uz maji evropskou verzi 🙂 Ale zatim jsem ji videl jen na videu.

Napsat komentář