Tesla Model S: první recenze říkají, že jde o neuvěřitelný hit!

Minulý pátek automobilka Tesla Motors doručila prvním zákazníkům čerstvě vyrobené elektromobily Tesla Model S. Vybraní novináři dostali alespoň na pár minut možnost si auto vyzkoušet. Vybraní z vybraných pak měli možnost strávit s elektrickým sedanem ještě trochu víc času. Výsledek je univerzální: neuvěřitelné nadšení!

Elektromobil Tesla Model S ve verzi Signature Performace a barvě Starlight Silver
foto: Tesla Motors

Magazín Motor Trend: “Tesla Model S je sedan z jiného světa, který je náhodou elektrický. … Po prohlídce továrny, návštěvě dealerského showroomu a hodině a půl za volantem Modelu S na různých typech cest mám oči dokořán a ústa otevřená.”

CNet: “Uviděl jsem před sebou rovnou silnici, a tak jsem přitlačil pedál k podlaze. Model S mi v ten okamžik připadal jako nákladní vlak, neúprosné zrychlení vás tlačí vpřed bez jediného škobrtnutí. Tohle auto nikdy nemá dost, neustále vás zásobí točivým momentem.”

Damon Lavrinc z Wired Autopia v krátkém videu zmínil, že rozdíl mezi standardní 85kWh verzí Modelu S a speciální Performance verzí je, co se týká akcelerace a brždění, poměrně znatelný.

Magazín Engadget připravil 12minutové video z projížďky Modelem S. Ve zkratce: “Obrovské množství točivého momentu a síly. Auto se řídí velmi snadno, předvídatelně. Je to opravdu úžasné, na to kolik auto váží. Velmi, velmi pohodlné. … Je to velké auto, ale tu velikost necítíte. …Tohle je budoucnost.”

Katie Fehrenbacher z GigaOM si pochvalovala nízké těžiště, plynulou jízdu s možností de-facto používat pouze jeden (plynový) pedál a zbytek nechat na rekuperaci energie. Výrazná je také absence vibrací a ticho uvnitř kabiny.

Shrnuto, podtrženo: Tesla Motors se podařil husarský kousek. Automobilka nejen, že dokázala postavit vynikající auto, ale navíc úspěšně vyvrátila všechny pověry, které o elektromobilech panují. Bravo, tleskáme a klaníme se v hlubokém údivu.

117 Comments on “Tesla Model S: první recenze říkají, že jde o neuvěřitelný hit!”

  1. Posrata tesla idu sa snej
    Posrata tesla idu sa snej vsedci posrat tak si ju kupte a potom uvidite co je to za sprostost mal som ju 3mesiace a uz nigdi viac to nabijanie je neskutocne niekto vam vitiahne kabel prisiel som z dovolenky bolo vibite takze taxi no nonsens auta z automatickou prevoukou su zazracne nie dobijacia haraburda

      1. Asi tak bych to viděl…
        Asi tak bych to viděl… Že má někdo zapotřebí svoji „pravdu“ dokladovat takovými výmysly asi nepochopím. Hold někdo má a někdo nemá. Rozhodně kdyby jezdil někdy na elektřinu, tak by pochopil rozdíl mezi dobíjecím autem a draze dolejvací, věčně něco vyměnovací a neustále servisovací haraburdou.

  2. Okamžiky hanby
    Okamžiky hanby mastodontních automobilek přichází. Teď už je jasné, že to usilovné přesvědčování, jak elektrotechnologie dnes ještě nemohou vytvořit použitelný vůz, byly jenom lží zastírající to, že elektromobil za prvé postavit neumějí a za druhé vlastně ani nechtějí.

    Jisté ale je, že ani Tesla S nebude mít život jednoduchý. Bude čelit masivní pomlouvačné kampani na jedné a předsudkům nevědomé a pomlouvačnou kampaní masírované veřejnosti na druhé straně. Konec konců někteří místní diskutéři jsou toho důkazem. Určitě se v masových médiích dočkáme zpochybňování životnosti baterií, možná vznikne i řada „vědeckých“ studí zpochybňujících ekologičnost vozu. A jestli náhodou nějaká Tesla při nehodě vzplane ( tak jako se to děje u spalovacích aut denně ), budeme číst palcové titulky, že Tesla je nebezpečná. To všechno ještě přijde.

    1. To zákazníci elektromobily
      To zákazníci elektromobily nechtějí. Proč je tak těžké si porovnat prodeje spalovacích motorů vs. elektromobilů? Váš příspěvek je natolik paranoidní, že doma zřejmě vyrábíte elektriku z vakua, když je to tak lehké. Vy byste si koupil Mitsubishi imiev/leaf nebo konvenční auto. Byl byste velká vyjímka pokud byste neskončil v konvenčním autě.

      1. Clovece vy jste uplne
        Clovece vy jste uplne mimo!Vite kolik lidi ceka a tesi se na to az elektromobily budou bezne dostupne?Kdyz prichazeli plazmove a LCD televize tak stali i pres pul milionu a uz tenkrat jsem rikal ze do 10 let budou podstatne lacinejsi nez CRT obrarovky jelikoz jsou jednodussi na vyrobu…dnes to rikam o elektromobilech…Navic kdo nezazil jizdu v elektromobilu,ten tezko pochopi zatach(zrychleni) v jakykoliv okamzik,jelikoz velky kroutici moment mate kdykoliv k dispozici vlastne od nulovych otacek 😉
        Pocit v rozjezdu Tesly Roadster jsem prirovnal k tomu ze sedite na koleckove zidly a v plne rychlosti do vas zezadu narazi plne rozjeta lokomotiva!;-)

        1. Elektromobily jsou už
          Elektromobily jsou už běžne dostupné minimálně rok, ale prodeje jednoznačně ukazují, že je lidé nechtějí. Ono se toho moc nezměnilo (v AKU téměř nic) od uvedení Tesla Roadsteru, kterého se proti konkurenci se spalovacími motory prodalo extrémně málo. Proč popíráte realitu? Méně smajlíků a vykřičníků a více rozumu.

            1. Na Teslu se čeká rok,
              Na Teslu se čeká rok, protože ji vyrábí firma co neumí uspokojit poptávku. Výroba ve více automobilkách už dávno jede. Kolik aut prodá za rok Tesla Motors? Asi tolik co Ford za 3 dny. Nissan Leaf je prodejní propadák co se prodává jen někde kvůli dotacím a Volt to samé. Příště si zkuste najít nějaká čísla.

                1. To nerozporuju, jen sem ti
                  To nerozporuju, jen sem ti vysvětlil, proč se na auto od Tesly čeká…

                2. A jak by podle Vas
                  A jak by podle Vas zacinajici automobilka mela uspokojit poptavku, kdyz pred necelymi 2 lety jeste ani nemela tovarnu a auto teprve ve vyvoji? To myslite, ze rozbehnuti vyroby se udela lusknutim prstu ze dne na den?

              1. Na Nissan Leaf jsem čekal
                Na Nissan Leaf jsem čekal rok a lidi se mne ptají jestli bych jim ho neprodal, protože u nás pořád nejde koupit. Skutečně si myslíte, že by ho Nissan nenabízel i v Česku, kdyby byl ležák co nikdo nechce?
                Ohledně reálné dostupnosti elektromobilů si přečtěte http://www.hybrid.cz/jak-jsem-kupoval-elektromobil-dil-1 je to psáno na základě mojí osobní zkušenosti. V případě, že znáte sériově vyráběný elektromobil s parametry alespoň srovnatelnými s Leafem, napište kdo jej vyrábí a kde jej lze koupit. Skutečně je nekorektní srovnávat prodeje nedostatkového zboží s prodejem něčeho čeho je přebytek.

          1. GM hlavně téměř krachlo
            GM hlavně téměř krachlo a to v době, kdy dělalo výhradně spalovače 😉

            A pokud se tedy budeme bavit o čistých elektromobilech, tak jediný reálně dostupný elektromobil je Leaf a ten se prodává skvěle. Pak je tu už jenom iMiev pod několika brandy a to je předražená nákupní taška. Ale soudě podle toho kolik jich vídám u nás na silnicích v různých firemních barvách, tak se asi taky neprodává špatně. Asi to bude podobné jako se Smartem.

      2. Já jsem si Leaf koupil a
        Já jsem si Leaf koupil a jsem naprosto spokojen. Jakmile bude existovat konkurenceschopný elektromobil půjde i cena Leafu dolů stejně rychle jako šla dolů cena klonů iMiev (meziroční pokles víc než 25%). Možná jsem fantasta a snílek, ale lepší žít pro nějaký ideál než bezdůvodně napadat ty co ještě věří v pokrok lidstva.

        Podle toho jak lidi reagují když je svezu, jsem ochoten tvrdit, že jakmile se dost lidí sveze v normálním elektromobilu tak se přestanou kupovat nové spalováky. To donutí ostatní automobilky uvolnit výrobu elektromobilů. Pak konečně propukne elektromobilová revoluce naplno. To co udělala Tesla je pouze jiskra, která ten proces zapálila. Pokud nevěříte podívejte se na dokument „Revenge of the electric car“.

        Co se týká té výroby elektřiny doma … místo vakua používám sluneční světlo, protože to je tak lehčí 🙂

          1. Kolik kilometrů jste v
            Kolik kilometrů jste v LEAFu najezdil, že jej tak jednoznačně řadíte mezi nedodělky? Předražený je, ale proč by taky nebyl když jej nestíhají vyrábět. Taky bych si koupil raději přímo Model S, nicméně dočkám se jako dvoustý v Evropě.

            Ohledně prodejů Voltu: Víte kdo se pokusil zabít elektromobil? Já to General Motors už neprominu a nejspíš nejsem sám. Ti ostatní si možná uvědomují, že pokud máte v autě i spalovací motor přicházíte o většinu výhod elektromobilů.

            1. Zabíjet elektromobil nikdo
              Zabíjet elektromobil nikdo nemusel, protože chcípnul sám. Bylo to pro GM ekonomicky nevýhodné, ale to ty analfabeti z toho trapného dokumentu Who killed EC? zřejmě nikdy nepochopí, protože ani neví co je sériová výroba a jaký vliv má na cenu. Nenávist vůči GM si schovejte na pro vhodnější situace a subjekty. Je snad jasné, že každá automobilka chce vydělat a GM vědělo, že riskuje, tak si to dokonce smluvně pojistilo.

            2. Stastný to motorista který
              Stastný to motorista který má na to pořídit nový elektromobil.General Motors tím jak EV1 nechal sešrotovat, tak udělal paradoxně obrovskou reklamu elektomobilúm .GM Světu ukázal ze to jde a on zapálil tu jiskru . Toyota a tesla motors se tímto inspirovaly . Kdyby někdo výrobu EV1 znovu rozjel ,a tento elektromobil mírně upravil tak ještě dnes by patřil mezi špičku. Vždyt měl v druhé generaci 250km dojezd. Líbil se mi výrok jednoho Amerického světoznámého herce který v jedné TV prohlásil (Panové a dámy věřte nebo ne. Ten pekáč jezdí tak rychle že je to na pokutu)

              1. Být šťastným, že na to
                Být šťastným, že na to mám teď zároveň znamená být schopen smířit se s faktem, že za pár let to ostatní budou mít za polovinu a ještě sklízím posměch těch, kteří elektromobilům nepřejí. První z nás si před rokem a půl koupili C-zero za 900 a teď jde koupit nové za necelých 500 a to v Evropě existuje teprve první konkurent.

                1. Já jsem se sotva zmohl na
                  Já jsem se sotva zmohl na elektro skútr a to jsem si na něho ještě musel část peněz půjčit .Také ,si sem tam vyslechnu své.Je to drahý ,poruchový a nikam to nedojede.Ale když vidím jak ostatní v práci co mají spalováky a co zaplatí za servis,palivo.
                  Jezdím a vím že jsem dnes zase ušetříl .Někdo musí začít a vyvracet zažité obavy, jinak se elektromobily nerozšíří.Když uvidí že vám to stále jezdí a kolik už máte najeto tak budou muset časem ustoupit. Změnit názor.

                2. Nebudou, protože Vás ta
                  Nebudou, protože Vás ta největší investice v podobě výměnu aku teprv čeká.

      1. Tomu nevěřte, takhle
        Tomu nevěřte, takhle vývoj nefunguje. Představa, že někdo vyvíjí, tisíce hodin testuje, získává zásadní data z provozu tisíců aut a na jejich základě opět vyvíjí, a pak někdo kdo čeká za bukem a šmudlá v konstrukci pár prototypů najednou příjde a dlouholetý vývoj rozdrtí, není reálná.

        Podívejte na Prius. Evropané se smáli Toyotě, proč takový nesmysl tak dlouho vyvýjí. Že až přijde čas, tak že Evropané přidají ke svým spalováků elektromotor a budou mít svůj hybrid. Zlatý voči. Dodnes je hybridní technologie Priusu nepřekonaná a postupně ji další a další automobilky nakupují. Dnes se hovoří že zájem má např. BMW. Tak nějak to bude i s Teslou. Všichni budou jejich technologie nakupovat.

        1. Tak ona technologie se
          Tak ona technologie se nemusí nutně vyvíjet, stačí licencovat nebo se k ní dostat vhodnou akvizicí. Třeba právě koupí nějakého takového subjektu, co nacpal všechny peníze do toho vývoje, testování a prošlapávání slepých uliček a na produkci už mu nezbylo.

  3. Musim zareagovat!
    V roce

    Musim zareagovat!
    V roce 2009 v unoru jsem byl asi prvnim cechem ktery si vyzkousel Teslu Roadster a okamzite me to nadchlo….a ted prichazi Model S a podle vseho je to jeste lepsi!Nejvyssi model je rychlejsi a daleko levnejsi nez BMW M5,dojezd kolem 500 km a zaruka na 8 let bez omezeni kilometru!Tohle auto patri mezi vozidla BMW rada 5,Mercedes E,Audi 6
    Takze jeho cena je naprosto v poradku!O vybave ani nemluvim a jeho multimedialni system je z jineho sveta na ktery ostatni nejsou ani na dohled!Kdyz se podivate kde jsou baterie,kde je motor a jaka je hnana naprava,zjistite ze srovnani s BMW M5 je opravdu na miste…ovsem hmotnost Tesly je podstatne lip ulozena mezi napravy a to navic hodne nizko…kdo se zajima vi…ostatni jen placaji do vetru

    1. V M5 (akutální) i M3
      V M5 (akutální) i M3 (minulá generace) jsem osobně jel a vím jistě, že maximální rychlost je o dost vyšší než u Tesly Roadsteru i Modelu S. Zrychlování mezi rychlostmi 100 a 200km/h je IMHO taky lepší u BMW. Pokud jsem dodržoval předpisy, tak jsem měl i v zimě dojezd víc jak 400km. Dále majitel BMW ocení mnohem hustší servisní síť a mnohem větší výběr motorů – vybere si každý od šetřílka po milionáře co chce to nej. Multimediální systém Tesly na mě působí jako nevkusné pozlátko proti kterému je interiér BMW 5/3 vrcholem vkusného designu – ať každý posoudí sám.

          1. Musim se zastat
            Musim se zastat anonyma…sice kazde auto potrebuje obcas servis,ale rika se ze nejcastejsi zavadou elektromobilu je pichla pneumatika…jako clovek s elektoprumyslovkou toto dokazu pochopit…elektromotor ma v podstate jen dve soucastky…stator a rotor(jeste nejake to lozisko) jeho jednoduchost sama napovida ze o poruchovosti v podstate nemuze byt rec…kdyz se podivatendo fabriky kde jsou elektromotory 30-50 let stare ktere tam pracuji 24 hodin denne 365 dni v roce desitky let s minimalni udrzbou s obcasnou vymenou uhliku,nebo loziska tak pochopite asi nejvetsi vyhody elektromotoru…a k te rychlosti..200km/h je plne dostacujici.Vlastnil sem audi S8 a muzu rict ze i kdyz jsem obcas jezdil rychleji,tak i rychlost kolem 200 v dnesni dobe udrzite jen chvilku,protoze hustota provozu vam to vetsinou dyl nedovoli,at tady,tak i v nemecku.Dnes mam krome Superba,Toyotu MR2 Spider a zkusenost je ze i kdyz maximalka je okolo 200 tak ji casto nevyuziju.
            Jeste k servisu,bezne opravy na Tesle vam urcite udela kazdy bezny,neznackovy servis,at uz vymenu zarovky,pneumatiky,brzdovych desticek,tak i cepy atd.
            Nevidim v tom problem 😉

                1. Jste trapný, průmyslové
                  Jste trapný, průmyslové elektromotory jsou extrémně předimenzované po všech stránkách a pokud byste měl nějaké technické vzdělání, tak to víte. To s moderností nemá co dělat.

                2. Bezte si hrat na pisecek s
                  Bezte si hrat na pisecek s plastovyma autickama 😉
                  Eletkromotory ktere treba v prumyslu pohaneji dopravnikove pasy,pohani 30 let starou mychacku,cirkularku atd. jsou technicky zastarale ale slouzici desitky let v pisku,prachu a porad funguji…dejte do cirkularky benzinovy nebo dieselovy motor a pak mi napiste jak dlouho tam fungoval, 😉

                3. Vy máte opravdu dlouhé
                  Vy máte opravdu dlouhé vedení. Zkuste si zjistit jakým způsobem se navrhují průmyslové motory (elektro i spalovací) a snad na to při porovnání se spotřebitelskými motory přijdete. Smajlíky Vás nezachrání, jste evidentně špatně vzdělaný.

                4. pane pane vy ste pozadu..:)
                  pane pane vy ste pozadu..:) to ze elektromotor je v principe neznicitelny nezastriete tym ze budete stekat po inych diskutujucich..alebo mate pocit ze v tesle je poddimenzovany elektromotor?? chyba vam sudnost

                5. No prave ze vim…vetsinou
                  No prave ze vim…vetsinou jsme instalovali motory od Siemensu,konstrukcne stejne motory jaky ma i Tesla…Ale drive se v prumyslu pouzivali motory konstrukcne starsi a ty dodnes funguji v mnoha provozech od zminovanych dopraviku,pres cirkularky az po sekacky na travu…jsou nesmrtelne,maximalne se previnnou,vymeni uhliky,loziska…spalovaci motor je tachnicky mnohem slozitejsi,poruchovejsi s omezenou zivotnosti na „par“ motohodin proti elektromotoru…nad timto snad nema smysl vubec diskutovat

  4. Jen klid a nohy v teple a
    Jen klid a nohy v teple a bacha na úžeh. Pokud oni necítí ty dvě tuny hmotnosti tak fyzika ano. Už jenom z hlediska té hmotnosti to auto nemůže být ekologické. Jsem zvědavý na prodejní čísla na severoamerickém trhu například proti BMW 5. Ten dojezd je zvláště pro severoamerický trh prostě trapný. Pro mě je to zatím jen něco jako demoverze a plné nadšení projevím až se hmotnost akumulátorů smrskne na polovinu za stejnou cenu.

    1. ..no ja osobne neviem ako
      ..no ja osobne neviem ako tesla jazdí kedže rovnako ako vy som nemal žiadnu možnosť to skúsiť..Ale podme sa ted abaviť o fyzike v ktorej máte pravdepodobne isté vedomostné nedostatky..

      Konštrukcia podvozku je vlastne neustáli boj s nedokonalou konštrukciou zvyšku auta. /toto povedal raz jeden maník od lotusuú.. V klasickom aute sú všetky ťažšie komponenty umiestnené relatívne vysoko mimo stredovú os a ako bonus aj za osou náprav smerom von… Dokonalý recept na nestabilitu. S týmto musí bojovať každá automobilka pri navrhovaní podvoz.a jeho naladení. Aký taký „ideál“ u klasických áut zo spal motorm predstavujú superšporty s extrémne nízkou stavbou a motorom niekde v strede…Ale tento koncept je ťažko použitelný pre priestranný sedan.

      S tohoto pohľadu je konštrukcia tesly pre „podvozkárov“ niečo ako dar s nebies.. Auto nemá žiadny ťažký komponent ktorý by trčal mimo os náprav smerom von a najťažšia časť auta je tak nízko že je pod osam náprav.. Navyše dokonale symetricky rozdelená. pri takejto konštalácii sa teoreticky dá urobiť podvozkovo dokonalé auto. 4i sa to Tesle podarilo neviem ale podľa prvých ohlasov to nevyzerá zle. Mimochodom celková hmotnosť cca 2tony nie je vôbec tragická ani v priamom porovnaní s konkurentami..

    2. U spalovacích aut sice
      U spalovacích aut sice platilo vysoká hmotnost = neekonmický provoz, ale u eletromobilu je dopad hmotnosti na ekonomiku jízdy minimální.
      Zatím co u spalováku každé zrychlení zaplatíte palivem a každé zpomalení brzdami, tak u Modelu S při zrychlení proměňujete elektrickou energii z akumulatoru na kinetickou energii a při brždění ji opět proměňujete zpět na elektrickou.

        1. Z hlediska jízdy 2 tuny
          Z hlediska jízdy 2 tuny optimálně rozložené na podvozku, mohou dát o třídu lepší jízdní vlastnosti než 1.6 tuny trčící vysoko nad podvozek, koncentrováno v přední části auta. Paradoxně je zatížení náprav výhodnější u těžšího elektromobilu.

          Z hlediska spotřeby energie je u elektromobilu hmotnost jenom akumulátor pohybové energie, nikoliv spotřebič. Brzdění spal. motorem je z hlediska energetické bilance maření energie stejně jako brzdění brzdami. Jenom hybrid tento nedostatek částečně odstraňuje, ale rekuperace malým přídavným motorkem hybridu je mnohem méně účinnější, než rekuperace velkým elektromotorem elektromobilu – jednoduše malým motorkem neposbíráte zdaleka všechnu špičkovou energii, kterou v okamžiku brzdění potřebujete převést.

          Sečteno podtrženo, debata o „vysoké hmotnosti elektromobilu“ je debata o ničem, diskutérů kteří nepochopili zásadní rozdíly elektromobilu oproti spalovací technice.

                1. Jasně. Spotřeba materiálu
                  Jasně. Spotřeba materiálu je zásadní parametr každého vozu a je třeba ho uvádět jako zásadní nevýhodu. Třeba na výrobu každého dýzlu je potřeba cca o 100kg železa více než na benzín. A to je právě zásadní nevýhoda dýzlu a proto dýzl nemá šanci. Tak nějak si to představujete, že jo? Drzost mluvit se spoludiskutujícím jako se svojím mladším bráchou vám nechybí. S myšlenkama je to už horší.

                2. Teda znalosti Vám rozhodně
                  Teda znalosti Vám rozhodně chybí. 2,0TDI je asi o 30 Kg těžší než 2,0TSI. Těch 100kg je jen v tvojí hlavě, tak ze sebe nedělej šaška.

                3. Roztomilý pokus. Až na to,
                  Roztomilý pokus. Až na to, že srovnáváte nesrovnatelné. 2TSI má asi o 1/3 vyšší výkon než 2TDI. Takže kdyby jste porovnával benzín a dýzl o stejném výkonu, tak je tam běžně rozdíl 60-90Kg, výrobce od výrobce. A kdyby jste srovnával dýzl s běžným atmosférickým motorem, nikoliv s benzínem, který už je téměř tak složitý jako dýzl – turbo + vstřikování, tak ještě více. Taková je skutečnost. Určitě se nebudete zlobit, když Vás důvěrně nenazvu šaškem nebo truberou, tak jak to máte rád.

                4. Dobrá demagogie
                  Dobrá demagogie Drápalíku. Srovnávám podle tebe nesrovnatelné a potom sám přiznáš, že je ten benziňák stejně složitý jako dýzl, což je pro mě důkaz vhodnosti srovnání. Ty ale chceš srovnávat co nejodlišnější motůrky aby tvoje zcestná teorie vyšla viď? Ano má vyšší výkon, ale zase nižší krouťák, takže to srovnání je hodně přesné a fér. Stejný objem, počet válců i způsob plnění.

                5. Nikoliv. Já jsem jenom
                  Nikoliv. Já jsem jenom aplikoval vaše myšlenkové postupy – hmotnost = zlo. Takže když k benzínu přidáte turbo + vstřikování a nadimenzujete ho na vyšší tlaky, tak že původně o téměr 100 kg lehčí benzín je pak už skoro stejně tězký jako dýzl, tak je to přece podle Vaší teorie o vysoké hmotě velmi špatně. Jenomže Vaše teorie vysoké hmoty je zdá se značně selektivní a platí jenom, když se to hodí do protielektromobilového krámu.

                6. Co? Ty motory jsou plně
                  Co? Ty motory jsou plně srovnatelné a jestli chceš srovnávat atmosférický benzínák s turbodieselem, tak motorům nerozumíš. Těžkost dieselu nikde nevychvaluju a i pro mě je to mínus – např. kazí jízdní vlastnosti. Stovky kilogramů akumulátorů se vzácnými kovy – to už je jiná káva i než tvých hypotetických 100kg. Už sis konečně našel ten krouťák co si jako správný demagog zamlčel? Hmotnost = zlo souhlasím, ale jak z toho vyplývá, že chci srovnávat nesrovnatelné motory? Drápalíku ty nejseš vůbec zocelenej, ale spíš psychicky nemocnej, protože čteš něco co jsem nenapsal.

                7. Tak jo. Já teď půjdu
                  Tak jo. Já teď půjdu dělat něco co má smysl, jo? Pitvat donekonečna technologii založenou na vynálezu doby kamenné – ohni, tebe možná blaží ale pro mne je to opravdu ztráta času. Uzavři to tady, jak si toho psychicky nemocnýho kašpara slavně zdolal a můžeš jít spokojen spát.

                8. Inteligente, srovnava se
                  Inteligente, srovnava se vysledek. Me jako uzivatele ci zakaznika nezajima jak si honis triko co vse dokazals za fiiicury dat to toho jakeho motoru.

                  Takze u piva si sed z kamosama a rikejte si jak jsou spalovaky skvele. Ja jako zakaznik kteremu je jedno co do toho nacpu(el. ci tekute ci plynne palivo). Hlavne, ze to ujede co po nem chcu.

                9. Teda tys té inteligence moc
                  Teda tys té inteligence moc nepobral, protože on má pravdu a ty nechápeš, že výsledek je stejný – 2,0 TDI je opravdu hodně podobný (vlastnostmi i konstrukcí) s 2,0TSI a je to tedy dobré srovnání benzín vs. nafta.

    3. Prodejní čísla má smysl
      Prodejní čísla má smysl srovnávat leda tak v situaci kdy je prodej limitován poptávkou. V situaci když je na Model S pořadník skoro na 3/4 roku výrobních kapacit a BMW 5 stojí na prodejně, prodavač Vám jej nabízí se super slevou jen aby prodal, bych považoval za mnohem férovější srovnání počtu zájemců o dané auto, kteří jsou ochotni za něj složit zálohu. Ostatně jsem přesvědčen, že jakmile zájemci o BMW 5 vyzkoušejí Model S, tak už po spalovacím autě ani neštěknou.

      1. Prodejní čísla se
        Prodejní čísla se srovnávají vždy, takže si nechte trapné výmluvy. BMW i Tesla mají rovné podmínky a pokud vím, tak BMW nijak Teslu ve výrobních kapacitách neomezuje. I to podle Vás férovější srovnání podle počtu zájemců co složili zálohu by samozřejmě drtivě vyhrálo BMW 5, nebo si snad myslíte, že si lidé kupují auto, které jim nevyhovuje?

        Ostatně jsem přesvědčen, že jakmile zájemci o BMW 5 vyzkoušejí Model S, tak už po spalovacím autě ani neštěknou.

        Váhám, jestli to má smysl komentovat. Víte štěknou a těch důvodů je hodně. Chce to je trochu fantazie a empatie + doplnit technické vzdělání, protože v některých parametrech je pětka lepší a někdo má holt jiné priority. Jen fanatický omezenec do všeho elektro to nemůže pochopit.

        1. Pcha! Keby sa malo na BMW
          Pcha! Keby sa malo na BMW cakat 11 mesiacov kym ho dorucia pochybujem ze by im zostala 1/10 objednavok. Ostatni by to zrusili skor ako by im ho BMW stihlo dorucit.
          Takze na porovnavanie predajnosti je naozaj prilis skoro. Pockajte aspon do konca roka 2013 ked Tesla rozbehne vyrobu na plne obratky a potom mozte hovorit ak Vam dovtedy nezmrzne rec.
          Nemozte cakat, ze novacik v odbore zacne hned vyrabat tisicky aut za den!

            1. Mne zajímají tyto
              Mne zajímají tyto domněnky.
              A jsem obdobného názoru, i když Teslu S si nikdy nekoupím.
              A to z toho důvodu, že cena 60.000 USD je pro mne naprosto mimo realitu (a v Evropě to bude ještě vyšší cena). Teď novou TesluS nabízí jeden autobazar v Praze za cenu 2.200.000,- Kč.
              Někdy před 19(?) lety jsem užíval mobilní telefon Nokia. Byl velký asi tak jako dva díly Ottova slovníku a nosil se za držadlo jako kufřík. Dovolat se z něho také nešlo ze všech lokalit, kde jsem se pohyboval. Tehdy si ten telefon pořídilo jen velmi málo lidí, můj zaměstnavatel za něj tehdy zaplatil 40.000,-Kč („pan Anonym“ by patrně tehdy napsal, že je to projekt naprosto k ničemu a že tohle zákazníci nikdy chtít nebudou, podívejme se přeci na počty uživatelů těchto neohrabaných telefonů a počty uživatelů služeb tehdejšího Telekomu – čísla přeci hovoří naprosto jasně).
              A jaká je situace s telefony dnes ???
              (teď moje domněnka: elektromobily se začnou masivněji rozebíhat cca v roce 2015).

  5. Nevím, proč se ohrazujete
    Nevím, proč se ohrazujete na cenu. Podívejte se na vozidla se spalovacím motorem v rozumné výbavě, pokud chcete opravu komfort, je cena podobná.

    A málokdo si tady uvědomuje, že pořizovací cena je sice vysoká, ale následně jezdíte naprosto za babku. Přirovnal bych to k dřívějším investicím do LPG. Investice byla, ale vrátila se. Zde máte naprosto to samé.

    Jinak dle mého názoru má Tesla S a všechny výrobky této firmy jedinou vadu. Neplánují expanzi do Evropy. Byl bych mezi prvními, kdo by po tom vozu šel …

    1. Opravdu? O tom komfortu bych
      Opravdu? O tom komfortu bych moc nemluvil, protože komfortně naladěný podvozek se chová jinak. Jestli se objeví Superb na CNG, tak si ho kupte, protože dostanete lepší komfort a budete také jezdit za babku a s mnohem větším dojezdem. Ceník Superbu si snad najdete sám.
      PS: V US mají jiné daně/záruky, tak se laskavě vyhněte přímému srovnání a tenhle velký RC model si porovnejte třeba s Chevy Malibu nebo Dodge Charger v US ceníku a pochopíte, proč se tohle auto nestane bestseller ani ve snech pana Muska.

      1. A vy jste seděl v Tesle
        A vy jste seděl v Tesle model S, že víte tak přesně jak se chová její podvozek? Rekl bych, ze vite velky nic.

        A nejvetsi sranda je, kdyz jsem se dival na ten Vas model Chevy Malibu (navic je to jina trida, model S je vyssi trida Chevy Malibu je nizssi stredni trida, tj. srovnavate nesrovnatelne) tak jeste ted se nemuzu prestat smaaaat. Jestlipak vite co do nej v roce 2013 bude Chevy montovat?

        Elektricky motor a baterku!!! :-))))))))))
        Misto aby pochopili, ze hybrid je jen docasna zalezitost, takovy prechod k pouze elektrickemu pohonu, tak delaji auto jeste dvakrat slozitejsi, nez je benzinak. A nechpaou, ze jim ujede vlak, Tesla to pochopila jiz davno, v cem je budoucnoust.

        Vy jste clovek, co stale odmita USB-cko, a chce stale pouzivat Disketu, protoze ta je tu preci strasne dlouho a nic neni a nemuze byt lepsi nez disketa. 🙂

        Kdo vidi trochu dal nez na spiscku svyho nosu vi, ze elektromobil je budoucnost at se Vam to libi nebo ne. Proste budeme jezdit v elektromobilech. A automobilky to vedi, proto vymysleji ruzne hybridy a jine ptakoviny.

        Tesla Motors jim to ukazala co je to vyvoj a spravny smer.

        A Chevy malibu sice muze byt nakrasne levnejsi nez Tesla Model S, jak mi vysvetlite, ze uz davno pred tim nez je Tesla vyrobi uz maji vyprodano? To samo o sobe je trhak.

        Nechapu proc odsuzujete neci uspech, vlastna ano je to zavist a strach z neceho noveho. Jestli se Vam to nelibi, nikdo vas nenuti si to kupovat.

        1. jak mi vysvetlite, ze uz
          jak mi vysvetlite, ze uz davno pred tim nez je Tesla vyrobi uz maji vyprodano?

          Nebude to tím, že je vyrábí neschopná továrna co dokáže vyrobit jen pár kusů? BMW7 se vyrobí za jeden den více než všech tesel za měsíc. Možná kecám a je to za více měsíců:).

          Nechapu proc odsuzujete neci uspech, vlastna ano je to zavist a strach z neceho noveho. Jestli se Vam to nelibi, nikdo vas nenuti si to kupovat.

          Jste zřejmě hodně natvrdlý. Úspěch by to byl, když by se toho velké automobilky bály a přizpůsobili tomu svůj výrobní program. Realita a prodejní čísla Vám opravdu nic neříkají.

          1. Jak si můžete být tak
            Jak si můžete být tak jistý, že ty Vaše slavné automobilky nemají ten výrobní proces na elektromobily nachystaný? Nikomu zde nejde o ekologii, budoucnost, technickou vyspělost nebo dokonce o lidi!!!! Vše je dnes o penězích a vždy bude!!! Automobilky se nevzdají něčeho do čeho rvaly desítky let peníze. Tím je myšlen vývoj spalovacího motoru, převodovky a dalšímu potřebnému příslušenství. U elektromotoru toho moc už nezlepšíte a to neřeším poruchovost. Navíc tyto nadnárodní korporace (automobilky) mají akcie od těžby ropy po zpracování, distribuci, rozvoz atd. Pokud by se přešlo na jiný jakýkoliv alternativní zdroj tak se celý systém sesype. Proč se amíci cpou do Iráku a podobných zemí a nedělají pořádky jinde? Vše je o penězích a systém si nemůže dovolit o ně přijít.

            1. Vy jste buď nezaměstnaný
              Vy jste buď nezaměstnaný nebo podprůměrný student. Pokud už pracujete, tak určitě ne v nějaké výrobní společnosti, protože Vaše představy o fungování výrobních společností a lehkosti změny výrobního programu a trvání vývoje jsou tristní. Velké automobilky už elektromobily dělají, ale lidé je nechtějí (viz. prodejní čísla).

              Co se týče Vašich teorií týkající se ropy – o CNG slyšíte teď poprvé, tak tuhle mezeru ve vzdělání něčím vyplňte. O chemickém průmyslu využívající ropy na výrobu hnojiv, pesticidů, umělých hmot atd. zřejmě také, tudíž diskuze s Vámi nemá smysl.

              1. Tak automobilky uz delaji
                Tak automobilky uz delaji elektromobily a nikdo je nechce jo? A jaky elektromobil mate na mysli? Znam cloveka, ktery se snazil koupit jakykoli elektromobil nekolik let bezuspesne (dokonce tady o tom vysel clanek), protoze se zadny nedal fyzicky koupit. V minulosti se obcas objevovaly zpravicky jakoze nejaka automobilka prodala par kusu, nebo ze testuje takovy ci onaky model, ale prvni realne dostupne elektromobily se zacaly objevovat v roce 2011 a po jednom roce co jsou na trhu auta typu i-MiEV tvrdit, ze o elektromobily neni zajem je znacne prehnane…
                Lidi co jezdili v EV1 od GM si ho ani nemohli koupit, ale pouze pronajmout a kdyz byly sesrotovany, tak za ne demonstrovali a drzeli smutek… (viz dokument o dane problematice: Kdo zabil Elektromobil).
                Mimochodem Carlos Ghosn prohlasil, ze lidi se neboji maleho dojezdu, ale toho ze nebudou mit kde rychle nabit, protoze neni infrastruktura superdobijecek. Podle me ma pravdu.

              2. 😀 Nezaměstnaný? Tak to
                😀 Nezaměstnaný? Tak to tu můžete být asi pouze Vy, když můžete prosedět celý den u diskuze. 😉 To jen tak, aby diskuze nestála, když už tu napadáte všechny okolo.
                Nevím kdo byl podprůměrný student, když já o voze a vy o koze!!!! Možná, že pokud si to přečtete ještě jednou tak pochopíte co jsem tím myslel. Já nepíšu nic o tom, že nejde změnit výrobní proces během měsíce. Jde jen a pouze o peníze!!! Automobilky cpou a nacpaly hromadu peněz do vývoje vznětového a zážehového motoru a jejich příslušenství. Napíšete jediný důvod, proč by měli přejít na jednoduchý elektromotor a vyhodit tak spoustu peněz za vývoj do kanálu????
                Myslíte, že fosilní paliva jsou budoucnost? Zemní plyn nejde vyčerpat nebo co? Řekněte kolik je čerpacích stanic na CNG v ČR? Klidně si to auto nechám předělat.
                Co budem dělat, až nám dojde ropa? Z čeho budem vyrábět Ty vaše hnojiva, pesticidy, umělé hmoty atd.?

        1. Superb je rozhodně
          Superb je rozhodně komfortnější než Tesla Model S. Zřejmě jezdíte ve felicii a podle toho mylně posuzujete všechny škodovky. Pokud chcete zlepšit stabilitu, tak si kupte verzi 4X4 a máte jistotu, že v zimě se půjde Tesla Model S akorát klouzat. Sportovnost Superb nemá, ale dvoutunový elektromobil s maximálkou 201km/hod taky moc ne a byl by na okruhu poražen i Renaultem Clio RS.

            1. To jste si pěkně naběhl.
              To jste si pěkně naběhl. Lexus IS je rozhodně méně komfortní a více sportovní než Superb. Jel jsem v obou a moc dobře vím, že sedačky a odladění podvozku je luxusnější v Superbu. Ostatně shodnou se na tom všichni novináři i lidi z mého okolí bez jakýchkoliv pochyb. Toho lexuse doufám sešrotujete, protože jinak Vás zdejší elektro fans ukamenují.

      2. Chevy Malibu alebo Dodge
        Chevy Malibu alebo Dodge Charger sú krpaté autá pre 4 osoby a jedného chudáka. Tesla S je pre 5 osôb a 2 deti. Ďalej je podstatným faktorom výkon a jazdné vlastnosti. Pochybujem že nejaké Malibu, alebo nebodaj Charger tromfne Teslu v plynulosti a tichosti. Teslu zrovnávajte napríklad s autami vyššej strednej triedy, prípadne s prémiovými limuzínami 🙂

    2. Neni pravda, ze neplanuji
      Neni pravda, ze neplanuji expanzi do Evropy. V Evrope jde rezervovat uz hooodne dlouho. V CR jsou uz ted minimalne 2 obednavky o kterych vim ja. Jedna z toho je Signature verze, jedna Performance verze, viz: mapa (na teto mape zdaleka nejsou vsichni zajemci z celeho sveta, proto nemohu posoudit zda v CR neni obednano este vic kusu)
      Dodavky do Evropy by mely zacit zacatkem roku 2013. Dodavky do Asie (obzvlaste do Japonska a Ciny) budou nasledovat…

  6. Chápu vaše „svaté
    Chápu vaše „svaté nadšení“. Bohužel, budu ho sdílet, až půjde o auto pro běžné uživatele a hlavně, s „běžnou cenou „. Rozumím, nejdříve je nutné oslovit a prodat auto specifické klientele, aby se mohlo pokračovat dále, ale to bude opravdu ještě „běh na dlouhou trať.“

    1. Ale toto auto je bežné a s
      Ale toto auto je bežné a s běžnou cenou! Alespoň v evropě stojí stejně jako jeho bratčíčci s benzínem, nebo naftou.
      Vždyť stoji okolo 1 milionu a to konkurenci koupíte i za víc, takže opravdu nevím, kterou běžnou cenu myslíte. Toto je auto vyšší třídy, tj. ne pro žádne socky, ale jen pro ty kteří na to maji. A v republice jich není zrovna málo, co si kupuji i daleko dražsí auta.
      Vždyť superb stojí taky okolo milionu, tak nevím co tu povídáte o nějaké velké ceně? Naopak si myslím, že se je to na elektromobil ještě hodně levné.

              1. Děkuji za odpověď, takže
                Děkuji za odpověď, takže jezdíte na benzín a tady jen kážete vody a pijete víno. Procentní podíl spalovacích motorů jsem si dovolil odhadnou, ale Vy sám nemáto na to abyste nesouhlasil, protože víte, že jsem hodně blízko. Kolik procent aut je elektromobilů? Odpovídat nemusíte, releventní čísla jdou lehce odhadnout z prodejů a je jisté, že nad 5% to není.

                1. Prosím vás, pozrite si
                  Prosím vás, pozrite si zvyšok diskuzného vlákna. Najskôr zrovnávate Teslu S so Superbom s úbohou 1,4 TSi a ešte k tomu v základnej výbave (bohvie, či obsahuje rezervu). A teraz sa tu oháňate tým, koľko jazdí na svete elektromobilov. Nehnevajte sa na mňa, ale jediný, komu dochádzajú argumenty ste vy a neviete, do čoho by ste zaryli skorej.

                2. Jaký smysl má počítat
                  Jaký smysl má počítat procentní podíl elektromobilů v době, kdy jsou reálně na trhu tři modely a ještě doslova několik měsíců? Podstatné snad je, čím se bude jezdit za pět deset let. Takže ano, teď mám auto na benzín (a taky dva elektroskútry a elektrokolo), ale až ho budu měnit za nějaké nové a bude tu možnost výběru elektro/spalovač ve srovnatelné výbavě a ceně, tak si vyberu elektro.

                1. Poddimenzovaný nie je
                  Poddimenzovaný nie je možno pre Octaviu. Ale pre Superb rozhodne je. Čo z toho, že dá z 0 na 100 za 10,6 s? Áno, je to v tomto segmente celkom priemerná hodnota. Ale kedy v praxi ťaháte auto takmer do červeného poľa otáčok? Podstatný je celkový výkonový priebeh. Pochybujem, že kedykoľvek potrebujete zrýchliť, podradíte a ťaháte z 5000 ot/min. Skúste, aké to je akcelerovať na 5. stupeň z rýchlosti 80 km/h na 110 km/h napríklad v tej 1,4 TSi a obdobným autom s atmosférickým motorom prijateľného objemu (napríklad 2,0). Uvidíte ten rozdiel. Samotný údaj o výkone v kW nemá zmysel riešiť, ako ho auto dosahuje pri veľmi vysokých otáčkach.

      1. Suhlasim, ze je to bezne
        Suhlasim, ze je to bezne auto s beznou cenou. Ale vo svojej kategorii. Co je tzv. „premiovy sedan“ teda privelky na sedan ale primaly na limuzinu. 🙂 (tak si to predstavujem. Nemal som este moznost vidiet Model S nazivo)

        Ale ceny v ziadnom pripade nemozte brat ako bernu mincu.
        V USA su ceny znacne odlisne, takze prepokladam, ze v europe moze byt aj o 10% drahsi. Samozrejme ak porovname jeho cenu s cenami americkych modelov, to je nieco ine.
        Preto Vas vsetkych prosim nevytahujte na Teslu porovnaie so Superbom.

    2. Uvedomte si, že Tesla S nie
      Uvedomte si, že Tesla S nie je všedné auto nižšej strednej triedy (Octavia), ale auto prémiovej kategórie. Hravo sa radí medzi autá značiek ako Jaguar, BMW, či Mercedes-Benz. Predražený je napríklad iOn – stojí 3-krát viac ako podobne veľký a vybavený spaľovač.

  7. Spomedzi všetkých
    Spomedzi všetkých automobiliek fandím najviac Tesle. Dôvod je jednoduchý – je to jediná automobilka, ktorá dokázala, že elektromobil dokáže už vo všetkom poraziť auto so spaľovacím motorom. Nič proti iOn-u alebo Leafu, ale Tesla S je skutočne plnohodnotné auto ako sa patrí. Relatívne malá firmička dokázala veľkým korporáciám, že postaviť výkonný elektromobil s naozaj dostačujúcim dojazdom (aj v najlacnejšej verzii je nadpriemerný) naozaj ide. A ide to aj za cenu porovnateľne veľkého a výkonného auta so spaľovacím motorom.

      1. A poznáte nejaký iný
        A poznáte nejaký iný REÁLNE PREDÁVANÝ elektromobil s dojazdom 260 km za cenu cca 46 000 €? To je cena, za ktorú sa dá zohnať porovnateľne veľké auto prémiovej triedy (Mercedes E), ale len v 150 kW-ovej verzii s dieselovým motorom o objeme 2,5l. Ak predsa len chcete niečo, čo sa výkonom vyrovná Tesle, musíte siahnuť po verzii s motorom 5,0 – výkon 300 kW. Cena verzie – 71 000 €. Teda ešte viac, ako Tesla S s 85 kWh batériou s dojazdom takmer 500 km! A to už myslím postačuje úplne každému 🙂

  8. Teď jsem zvědavý, jak se
    Teď jsem zvědavý, jak se k tomu postaví ti zoufalci, co poslední měsíce tak vášnivě psali články o lhářích a pohádkářích. Jestli si alespoň malinko nasypou popel na hlavu nebo budou pokračovat ve stejném duchu tentokrát o ceně nových akumulátorů, které bude potřeba „zaručeně“ měnit každé dva roky, rentabilitu oproti ojeté Oktávce TDI apod… 😀

Napsat komentář