Tesla Model S pro novináře? Nechte si zdát…

Jeden ze způsobů kterými se velké automobilky snaží omotat si auto-novináře kolem prstu jsou předváděcí vozy. Každá velká automobilka jich má k dispozici stovky. Když ale Elon Musk z Tesla Motors v nedávném konfenrenčním hovoru s novináři a investory řekl, že Tesla Model S k dispozici pro novináře nebude, investory to pořádně vyděsilo.

Cena elektromobilu Tesla Model S začíná těsně pod $50 000 včetně federální dotace $7500, lokálně může ale klesnout i níž
foto: Tesla Motors

  • První kusy elektromobilu Tesla Model S sjedou z výrobní linky v červnu 2012
  • Tesla Motors už má na Model S údajně přes 6500 rezervací
  • Auto dostanou první zákazníci, nikoliv novináři

A zmlsané auto-novináře i nakrklo. “Jak si můžou dovolit nám nedat k dispozici svoje auto?” znělo možná v hlavě některých z nich. Musk ale jasně řekl, že novináři nedostanou auto předtím, než budou uspokojeni první zákazníci.

Ačkoliv u investorů může taková zpráva vyvolat nedůvěru a otázky nad tím, zda vůbec automobilka věří ve svůj vlastní produkt, jakožto zákazníkovi by mi něco takového naopak udělalo velkou radost.

Musk hodlá jasně upřednostnit ty, kteří projevili o auto aktivní zájem – a především, kteří zaplatili. To jsou totiž lidé, ze kterých automobilka žije, nikoliv novináři. Tzv. šuškanda, neboli “word of mouth”, se bude od těchto prvních majitelů jako lavina šířit dál.

Budou to oni, kdo první zprostředkuje nadšené dojmy z auta veřejnonsti – na blozích, v diskusích, nebo prostě jen při řeči mezi přáteli. A ne často skeptičtí novináři, kteří jindy mají výsadní právo usednout do nového modelu auta týden předtím, než se začne prodávat.

Navíc, podle Muska budou první majitelé Modelu S v případě nespokojenosti moct na elektromobilu dokonce vydělat. Protože prvotní poptávka bude podle něj vysoce přesahovat nabídku, a tak budou moct své auto prodat i výrazně nad cenou.

Hybrid.cz komentuje: Elon Musk projevil v tomto případě opět svůj obchodnický talent. Jasně říká, že zákazníci jsou prioritou číslo jedna, novináři jsou až po nich. Tesla si nemůže dovolit vydržovat rozsáhlý vozový park pouze pro novináře, a těmi nejlepšími novináři se stejně nakonec mohou stát samotní majitelé auta.

leftlanenews

7 Comments on “Tesla Model S pro novináře? Nechte si zdát…”

  1. Jakožto šťastný majitel
    Jakožto šťastný majitel Chevy Volt mohu jen potvrdit, že informace od novinářů ohledně mého vozu byly veskrze chybné, zjednodušující nebo zavádějící. Mnohem více jsem se před koupí dozvěděl od prvních majitelů Volta. U Tesly navíc nutno připomenout smutnou zkušenost s pořadem Top Gear, který jejich značku svým zavádějícím žertem poškodil – spousta lidí totiž ten pořad bere vážně a oni neoddělují fakta od fabulace nebo záměrné tvorby předsudků proti vozům, kterým jejich generace nerozumí.

Napsat komentář