Elektromobil Tesla Model S po 80 000 km

František Kubiš ml. - 17 Prosinec 2013

Je tomu už 18 měsíců co se na americkém trhu objevily první elektromobil Model S. Je tedy pochopitelné, že se najdou zákazníci, kteří se svým autem najeli slušné vzdálenosti. Majitel vystupující na fórech pod pseudonymem My5bAby zatím drží pomyslný rekord.Majitel amerického Modelu S již najel 50.000 mil!

Majitel amerického Modelu S najel už přes 50 000 mil!
foto: My5bAby, publikováno se svolením

Není tomu tak dávno co se na internetovém fóru Tesly objevil první report od majitele, který s Modelem S najel 50 000 mil (tedy 80 000 km). Jak se auto chová a jak je s ním majitel spokojený?

Očividně je s Modelem S velice spokojen. "Tohle auto je nezastavitelné!", komentuje uživatel My5bAby svůj vůz na fóru. Majitelem se stal 22.12.2012 a hned po převzetí se vydal z Washingtonu D.C. do Miami, což je přibližně 1600 km. Denně dojíždí 160 km do práce a delší výlety na dovolenou či za přáteli a příbuznými pořádá asi 2x za měsíc. Pochopitelně se jedná o jeho hlavní auto.

Na pravidelné prohlídky auta by měl dojíždět co 20 000 km anebo jednou za rok (podle toho co přijde dříve). Jelikož by ale musel chodit do Tesla servisu 4x častěji než se předpokládá, po první návštěvě přibližně po měsíci provozu se rozhodl, že bude efektivnější když do servisu na prohlídku zajde jen jednou ročně a ušetří tak značnou sumu.

Navíc s autem zatím neměl žádné problémy a servis tedy nebyl zapotřebí. Tvrdí, že kdyby s autem byly problémy, už by se projevily.

A jak je na tom baterie po tak intenzivním využití? Výsledky jsou velice příznivé. Na plné nabití mu palubní počitač stále ukazuje dojezd 261 mil (tedy 420 km). Připomeňme, že americký EPA rating pro Model S je 265 mil (426 km) a na začátku mu počitač ukazoval 268-270 mil (431-434 km).

Tato čísla je však nutné brát s rezervou, protože Tesla skrze upgrade firmwaru několikrát změnila způsob výpočtu zbývajícího dojezdu. Ostatně, uživatelé si následně několikrát stěžovali, že jim po aktualizaci softwaru záhadně ubyl dojezd.

I tak to ale vypadá, že Tesla ví co dělá a nadále na 85kWh baterii dává záruku 8 let a neomezeně ujetých kilometrů. Podle dosavadních zkušeností tohoto majitele se zdá, že tomu můžeme s klidem věřit.

Zdaleka největším problémem se tak zdá být opotřebení pneumatik, které mu údajně vydrží jen 20-24 000 km. Otázkou však je, zda má 19" či 21" kola a pochopitelně i jaký je jeho styl řízení?

Zpět na HybridPřidat komentář

Nespletli jste se s těma pneumatikama a neměli tam být míle?
Nebo někdo špatně spočetl index hmotnosti?

TO mi chcete říct, že při každé návštěvě servisu mění pneumatiky?

Mám Viano, Octávku, Sharana a Sprintery. Všechny jsem předymenzoval (dal vyšší index hmotnosti) a gumy mi zvládají s přehledem 60-80 tis km. Těch 24 je velice, velice málo.

Zmiňoval někdo i značku?

Obrázek uživatele Jolinar

na tom foru opravdu pise 12-15000 mil. Ale taky tam psal ze jeste skusi otocit gumu na rafku a mohla by tak vydrzet o neco dele, protoze normalne se sjizdi zesikma.

Jinak taky nezapomente ze se jedna o meke performance gumy a takovy rozjezd z 0-100 za 4s (nebo proste kdyz date plyn na podlahu) je vlastne namahani pneumatik skoro jako ve smyku, stabilizace jim dovoli jen takovy zaber aby jeste neproklouzly, jinak by to vypadalo takto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, při rychlé akceleraci asi pěkně gumuje silnici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ty pneumatiky mě dostaly, teď budu měnit po 65 000 km na Nissan QQ, váha je cca 1350 kg, ale je fakt že známí na Seatu Alhambře měnili za poslední 3 roky pneumatiky 4x a auto váží taky přes dvě tuny. Jedna pneumatika stojí cca 5000 Kč, tj. pokud by vydržely 20 000 Kč, tak je to +1 Kč/km, což je docela dost, když benzín či naftu máme 3 Kč/km...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam podobnou zkusenost s hybridnim Lexusem (2600Kg), pneumatiky odchazi cca 1,5-2x rychleji nez u meho predchoziho SUV, je to vahou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako že za první rok už 4x měnil gumy? Buď jezdí jako blázen, nebo ta pověstná akcelerace elektromobilů má i své stinné stránky... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zde jde krásně vidět aplikace toho co měla Tesla jako slogan, a to dvojsmyslně

Burn Rubber, not Gasoline.

to že bude tento slogan platný nejenom díky výkonu motoru ale i díky váze auta původně napadlo málokoho

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja bych mozna tipoval, že na tak těžké auto jsou to příliš měkké pneumatiky, ale zase to musí držet. Nebo hold použít C pneumatiky, ale zase tyhle rozměry v C snad ani nevyrábí.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol