Tesla Model S: nejprodávanější elektromobil v západní Evropě

Podle statistiky společnosti EagleAID je elektromobil Tesla Model S nejprodávanější auto na baterky v západní Evropě za uplynulý měsíc. Nedivíme se.

Elektromobil Tesla Model S je nejprodávanější auto čistě na baterky v západní Evropě za červenec 2015
foto: Tesla Motors

EagleAID hlásí, že za červenec 2015 se v západní Evropě prodalo celkem 1106 elektromobilů Tesla Model S. Druhé místo obsadil Nissan Leaf s 1011 a třetí s 980. Čtvrtý je Volkswagen e-Golf s 928 kusy.

Celkem 50% podíl mají na prodejích elektromobilů za červenec 2015 tři země: (222), (199) a trochu překvapivě (132). Jak je vidět, do „západní“ Evropy se podle EagleAID počítá veškerá vyspělá Evropa kromě té východní.

EagleAID

13 Comments on “Tesla Model S: nejprodávanější elektromobil v západní Evropě”

  1. Ono přát všem, aby měli
    Ono přát všem, aby měli na současné Modely „S“, tedy minimálně disponibilních 2,5 milionu ke koupi elektromobilu, je zcestné. Zkrátka a dobře historie se opakuje, první série Fordů Model „T“ taky nebyla pro všechny, stejně jako ostatní kočáry do té doby vyráběné. Zlevnění a zmasovění autmobilů přinesl do USA až a, vlastní konkurence novým Fordům „T“ v podobě tvořícího se bazarového trhu ojetých „T“ a b, pokles cen nových „T“ díky velkovýrobě.

    Otázkou na nějakou univerzitní práci možná je, jestli ta paralela se spalováky na počátku 20. století funguje či ne? Zejména ve světle toho, že tehdy to nejlevnější, tedy Model T, v US znamenal kompromis, ale stále vstupenku do světa nemoezené mobility, která za to určitě stála. Tesla tuto vstupenku nabízí, ale úplně z jiného konce a mobilita rozhodně není to nóvum, kterým se odlišuje od zbytku. Přesto se jí daří. Kam ale zařadit pokusy zbytku zavedených výrobců? Je 750 tisíc za Leaf se stávajícím bezpečným dojezdem 100 km Modelem „T“ či nikoliv? Anebo teprve vozy typu „Model 3“ s cenou do 1 mil Kč a dojezdem bezpečných 300 km budou onen průlom?

      1. Přesně tak a EVC bohužel
        Přesně tak a EVC bohužel nic jiného než přestavby dělat nemůže, protože jim Škodovka odmítla prodávat auta bez spalovacích vnitřností. Takže jak přiznali v několika rozhovorech nezbylo než člověče kup si nový spalovák, vykuchej ho a narvi elektřinou.
        Ostatně i stávající elektromobilisté průkopníci, jezdící z pohledu mnohých starými popelnicemi, do nichž by oni už nevlezli, jimi jezdí proto, že jsou to původem pro EU homologované elektromobily z 90-tých let, do nichž si dali po čase jen nové baterie.

    1. Takze podle vas melo EVC
      Takze podle vas melo EVC lepsi nebo stejnou technologii jak Tesla? Jestli ono to tez neni podmineno tim, ze prestavba spalovaku na EV proste bude vzdy drazsi nez tovarni EV. Moda s tim nema nic spolecneho. A kdyz uz, tak mluvi proti vasim argumentum, modni jsou nyni zrejme spalovaky a ne EV.

      PS: pokud vim, EVC stale zije.

    1. Nesouhlasím s jenjou. Ale
      Nesouhlasím s jenjou. Ale úspěch Tesle přeji. Je otázkou, jak ostatní světový výrobci elektromobilů, se dokáží s tímto králem elektromobilů utkat. Nejde o kopírování, ale o uplatnění odborných znalostí a profesionality v soutěži. Českým elektromobilistům přeji, aby jim jejich finanční možnosti stále více umožnovalo nákup nových Tesel, aby elektromobilita na Českých silnicích byla čím dále více vidět.

Napsat komentář