Tesla Model S: nejprodávanější auto do zásuvky ve Švýcarsku

Nedávno jsme reportovali, že elektromobil Tesla Model S se stal nejprodávanějším autem v Norsku. Spolu s nedávným startem prodeje vozu ve Švýcarsku si Tesla připisuje další podobný úspěch. Model S je tam nejprodávanější elektrické auto.

Model S jde ve Švýcarsku na dračku
foto: Tesla Motors

Ve Švýcarsku automobilka za září 2013 prodala celkem 66 elektromobilů Model S. Jde o meziměsíční nárůst téměř o 50 % – o měsíc dříve to bylo 42 kusů. V září si tak Model S ukrojil 0,3 % automobilových prodejů, kterých celkem bylo 22 632.

Druhým nejprodávanějším elektromobilem ve Švýcarsku byl během září 2013 francouzský elektromobil Renault Zoe s 31 prodanými kusy (24 o měsíc dříve). Nissan Leaf si připsal 13 prodejů, Opel Ampera (plug-in hybrid) 9, Chevrolet Volt 7, Mitsubishi i-MiEV celkem 4 a Peugeot iOn jeden.

Tesla tedy za září 2013 prodala ve Švýcarsku víc elektrických aut než všichni ostatní výrobci dohromady. Slušné!

17 Comments on “Tesla Model S: nejprodávanější auto do zásuvky ve Švýcarsku”

  1. Tam asi statna podpora je
    Tam asi statna podpora je ako u nas v CZ a SK, mozno nejaka da ulava na dialnici alebo eko dani, mam Prius+ a tiez som kupoval len pre super cenu na vystaveny kus, nakolko zvyhodnenie ceny z cenniku od statu zatial neni ziadne. U nas (SK)Tesla S sa uz vobec predala aspon v pocte 1 kus? Vidavam Fiskars 2 kusy pobehovat v hlavnom meste (SPZ BA-EARTH) takze eko milionari su aj u nas len asi chcu byt viac napadni

    1. Nevím proč
      Nevím proč trapné.
      Možná by bylo dobré si uvědomit, na jak početnou (malou) skupinu případných patřičně solventních kupců je tento vůz zaměřen.
      Nelze porovnávat pouze prodeje s celkovým počtem všech prodaných vozů v daném státě a roce, ale je nutno zohlednit též příslušnou cenovou kategorii.
      Poté teprve budou mít výsledky nějakou vypovídací hodnotu.
      Porovnání měsíčních prodejů s rokem předcházejícím dělá snad každá automobilka. A ne každá se může pochlubit s nárůstem. O opaku se potom asi taktně mlčí.

        1. Naopak.
          Takový elektromobil

          Naopak.
          Takový elektromobil právě neumí kde kdo. Model S ukazuje směr, kterým by se elektrická auta měla ubírat. Jde o celkovou koncepci vč. dobíjení zdarma v kombinaci s odpovídající cenou a dojezdem. Kdo to umí, resp. dělá, krom Tesly?Tesla s Modelem S konkuruje vyšší třídě (Mercedes S, Jaguar S atd.) a v tomto segmentu je cena odpovídající, snad jako jediná svého druhu. Ostatní elektromobily jsou žel bohu předražené pokusy chytit ujetý vlak (snad krom Nissanu Leaf, tam je poměr cena/výkon ještě jakž takž).
          Ale jen pár let a vše bude jinak…

          1. Wow dobíjení zdarma, ale
            Wow dobíjení zdarma, ale jen pro někoho a samozřejmě že ne na věky. Jaguar XJ a M-B třídy S jsou auta o minimálně jeden level výš – zpracování interiéru, komfort odpružení, dojezd, možnost 4×4, luxusní prvky výbavy jako audiosystém, noční vidění (špica funkcionalita zvyšující bezpečnost), masážní funkce sedadel a celkový komfort sedadel atd. atd. Proč se tady pár maníků pořád ztrapńuje a srovnává Model S s těmito auty????

            1. Opět naopak.
              Navěky (jako

              Opět naopak.
              Navěky (jako se SSSR) a pro všechny (samozřejmě pro ty s Teslou a v dosahu SC). SC budou co nevidět téměř všude (stačí se podívat na oficiální stránky Tesly).
              BTW neztrapňuji se, když říkám konkuruje těmto vozům, neboť toto srovnání vychází z úst (či per) různých motoristických magazínů. Jen jsem zaměnil Jaguar za Aston Martin Rapide S, má chyba. Já bych tu hromadu aut nesrovnával, stejně je co kus, to třída sama pro sebe.
              Nikdo také nebere zmiňovaným vozům jejich výbavu, nicméně kritizovat dojezd (ano, spalovák ujede i 1.000km – to jezdím denně – a Tesla jen 500, ale po zimě 2014 by měla být možnost dojetí s Teslou ze severu Norska až do Lisabonu se sítí SC a Chademo, takže dojezd vlastně neomezenýa zadarmo, či pár kaček),možnost 4×4 (Tesla bude nabízet u Modelu X a možná i S), audiosystém či odpružení, no nevím. Vlastně jsem ani v jednom neseděl, abych porovnal kvalitu audia či odpružení, Vy zřejmě ano. To jste šťastlivec.
              Ale to jdeme do detailů, co člověk to názor a já bych nestranil nikomu. Každý vůz má něco – ten masážní sedačky, tenhle ne, ten má MATRIX LED světla, nemá NIGHT VISION atd. Hromadu věcí Model S nemá, stejně jako jiná auta. Co má, je vize, styl, nápad, bezúdržbovost a ticho…
              Auta jsou to beztak neporovnatelná, Model S je z jiného světa, nastupující generace vozů a celý motoristický svět srovnává tento jeden vůz z flotilou všech ostatních.
              Leč přesto – pokud se člověk na tato srovnání dívá, většina těch recenzentů i přes to řekne BEST CAR EVER…

              1. Jéžiši, to jsou zase plky
                Jéžiši, to jsou zase plky a výmluvy. Laskavě si najděte stránky jaguaru a M-B a už podle prvních fotek interiéru poznáte vo co go. Říká Vám něco vzduchové odpružení? Chce zákazník 4×4 teď nebo za rok? Chce natankovat za 2 minuty nebo 20 minut? Chce se v zimě otravovat s tím, že dojezd dost klesne? Je každý takový ignorant, že nepozná kvality dokonalého audiosystému a sedaček v luxusních vozech? Ne, ne a ne. V segmentu luxusních vozů zákazníci takové slabosti jako má Model S NETOLERUJÍ. Jste truhlík, který se posadí na zadek z prototypu, který je v mnoha ohledech nevyspělý i přesto, že má dobrý motor.

                1. Kup si auto vykládáné
                  Kup si auto vykládáné ebenovým dřevem a vnitřní fontánou a neotravuj tu Anonyme.

                2. Na to ze to NETOLERUJI vam
                  Na to ze to NETOLERUJI vam neskocim Anonyme… Tesla ma 700-800 obednavek za tyden, coz pri teto rychlosti cini 36.400 – 41.600 obednavek za rok a to teprve zacla s Evropou a do Asie se jeste nedostali vubec. Prumerna cena za jeden kus je zhruba $97.000 bez zapocteni kreditu a dotaci. Nevim co tolerujete vy, ale nemluvte o tom co toleruji jini, kdyz o tom evidentne nemate ani poneti. O tom do jake tridy spada Model S se nehodlam bavit, protoze podle me spada do tridy $70.000 – $130.000. Takova je proste jeho cena a jako kazdy jiny vyrobek na trhu souperi o penize zakazniku.

      1. Hele nezačínej s tím
        Hele nezačínej s tím předbíháním, v té frontě nás na ni stojí daleko víc. Kdyby takový Peugeot Ion, Nissan Leaf a spol. měl dojezd jako Tesla (aspoň 320km) tak by byly prodeje mnohem větší. Z tohoto důvodu se těším na Teslu (tuším že se má jmenovat Model E) který má stát kolem 30.000$. Jsem fakt zvědavý jak na to zareaguje konkurence. Zatím existuje jen jedna možnost koupit např. starší elektrický Peugeot 106 a dát do něj velké Li-lon baterie. Problém je v tom, že to není tak technicky vyspělé auto, jako je Tesla.

            1. Omlouvám se že učím orla
              Omlouvám se že učím orla létat, ale všiml jsem si že soustavně zaměňujete slovíčko „holt“ (které by tam patřilo) slovem „hold“ které má naprosto jiný význam a v dané souvislosti je nesmyslem.
              Ještě jednou se omlouvám za svou nebetyčnou drzost.

Napsat komentář