Tesla Model S: nejméně spolehlivé auto mezi hybridy a elektromobily?

Magazín Consumer Reports, spolehlivý zdroj informací pro spotřebitele, nedávno vydal nadšený test elektromobilu Tesla Model S. Ocenil ho přitom 103 ze 100 bodů. Nyní ale vydává pravidelný přehled spolehlivosti aut, ve kterém Model S propadl.

Magazín Consumer Reports vzal díky podprůměrné spolehlivost elektromobilů Tesla Model S zpět své doporučení. Podaří se ho Tesle v dohledné době získat zpátky?
foto: Tesla Motors

Americký magazín Consumer Reports (CR) zaměřený na spotřebitelské testování provádí velmi detailní a nezávislé testy. Všechna auta si za vlastní peníze anonymně pořizuje a díky tomu se nenechá snadno ovlivnit zadavateli reklamy nebo jinými vnějšími vlivy.

Když Tesla Model S testoval jako nové auto, nadšeně jej ocenil 103 body ze 100. Když ovšem aktuálně uspořádal velký průzkum spolehlivosti aut, nejznámější elektromobil světa propadl.

Pravidelný test spolehlivosti probíhá tak, že CR rozeslal 740 000 svých čtenářů dotazníky týkající se spolehlivosti jejich auta. Z výsledků plyne, že obecně největší problémy jsou s elektronikou vozů – infotainment systémy, pokročilými bezpečnostními systémy a počítačem ovládaném řazení.

V kategorii elektromobilů a hybridů se nejlépe umístily modely Toyota Prius c (prodávaná pouze v ) a Toyota Prius, následoval Lexus CT 200h a Toyota Prius V (u nás známá jako Prius+).

Teprve za vozy značky Toyota, která tak potvrdila svou pozici jedné z nejspolehlivějších automobilek na světě, se umístil elektromobil Nissan Leaf, stále ještě s kladným hodnocením. Do záporného hodnocení spolehlivosti už se pak sestupně dostaly vozy Ford C-MAX, BMW i3 a nejhůř skončila Tesla Model S.

Majitelé vozů Tesla si nejčastěji stěžují na problémy podivnými zvuky vycházejícími z karoserie, na nutnost výměny elektromotorů, kroutící se brzdové kotouče. Objevily se i problémy s vysouvacími klikami, stěrači a mnoha dalšími oblastmi.

Magazín CR však dodává, že i přes všechny tyto chyby je zákaznická spokojenost s vozy Tesla Model S stále extrémní a dosahuje 97 % a většina z nich by šla ke značce Tesla Motors pro auto znovu.

Novopečení majitelé tedy zjevně chápou obrovskou výzvu před kterou automobilka stála, berou v potaz extrémní komplikovanost automobilu a dokážou se s většinou problémů (hádáme, že i díky skvělému přístupu servisu Tesla Motors) poprat.

Ovšem jak upozorňuje Mark Rechtin, redaktor magazínu CR, jedna věc je vyrábět po desetitisících kusů ročně relativně méně spolehlivé luxusní auto pro horních deset tisíc a úplně jiná věc je chtít převálcovat trh s levným elektromobilem jako je plánovaný Tesla Model 3, kterého se mají vyrábět statisíce kusů ročně.

39 Comments on “Tesla Model S: nejméně spolehlivé auto mezi hybridy a elektromobily?”

      1. Autor má na mysli celé
        Autor má na mysli celé odvětví automobilového průmyslu.
        Automatické(robotizované) převodovky jsou řízeny mikrokontroléry. Pokud dojde k poruše, auto se stává mnohdy nepojízdným.

        Je to jako reklama na nový vůz. Na leták se umístí fotka nejdražšího modelu a pod ní je napsána cena toho nejméně vybaveného.

  1. Mam Teslu a zatim zadny
    Mam Teslu a zatim zadny problem. Kvalita auta (dodaneho v lete) velmi dobra. Sluzba v Tilburgu pro Evropu katastrofa! Tam by mel Musk okamzite vlitnout a zvednout jim mandle. A ted treba cekame na autopilota, az ho evropsky urednik povoli. Tak kde je nejvetsi problem?
    Auto bych si znovu bez vahani koupil…
    …jen na druhe uz nemam 😉

  2. V USA se v r. 2014 prodalo
    V USA se v r. 2014 prodalo 16 milionu aut, z toho 20000 Tesla S. Pokud ma Tesla mezi ctenari CR stejny podil, tak se zucastnilo ca. 925 majitelu Tesla S. Dovoluji si namitnout, ze vzorek je maly a nekolik malo ojedinelych pripadu muze mit velky vliv na vysledek. Otazkou take je, zda vubec nekdo kontroloval, zda respondent doopravdy jezdi tim autem, ktere uvadi. Mozna se tam naslo i par zaskodniku ze zastupcu smradlavych spalovaku nebo dokonce zastupcu ostatnich automobilek.

  3. Já si myslím, že lidé co
    Já si myslím, že lidé co jezdí teslou jsou dosti nároční a většinou technicky zdatní. To bude hrát také nemalou roli. To, čeho si majitel super béčka ani nevšimne, případně bude ignorovat, protože je na to ze škodovek zvyklí, bude majitele tesly určitě štvát a bude s tím hrubě nespokojen. Pokud chci objektivně hodnotit spolehlivost, tak budu třeba počítat počet neplánovaných návštěv v servise na 1000 aut. Nebo někde jsem viděl statistiku založenou na počtu závažných závad (takových, kdy auto nedojede samo do servisu) Tam mimochodem propadly auta koncernu VW.

      1. Stejně tak jako si majitel
        Stejně tak jako si majitel superbecka nevsimne ze mu to pisnicky pres teslacky ucet na rdiu prehrava v divnem poradi. Mluvite ale o zavadach prvnich serii. A kdyz jsme u pohonu tak statisicky u motorů koncernu VW ma kazdy ctyricaty vaznou zavadu = auto nejede. Pro srovnání top je honda, kde je to jeden z 344

        1. Len som prelozil vyjadrenie
          Len som prelozil vyjadrenie Consumer Reports.
          Mal som ale aj dodat, ze napriek tomu zakaznici vnimaju teslu vynimocne pozitivne a 97% by si ju kupilo zas. Takisto Tesla servis chvali a do nebies lebo im vzdy opravia aj veci na co sa nestazovali. Neviem o ziadnej inej automobilke co by to bezne robila.

        1. No myslím, že odporuje,
          No myslím, že odporuje, píšete, že majitel škodovky to nebude řešit, majitel Tesly ano, za sebe můžu u tesly říct: zadní sedadla Tesly S – ergonomický děs, takhle nepohodlná není Dacia Sandero – krátký špatně úhlovaný sedák, nízký posaz pro lýtka, zakončení palubní desky/přední dveře – opět úroveň Dacia Sandero – to se s jiným autem srovnat nedá, začištění stropní výplně vylejzalo zpoza gumy, materiály, které se snadno poškrabou (pás u prosklené střechy a k tomu plast vhodný opět do Dacie – pravda tam, by nebyl hladký) a co mě položilo nejvíc absence stavitelných opěrek, to už byl pro mě velmi špatný vtip, který nezachránil ani nádherný display na ovládání vozidla, ovšem s rychlostí, že pomalej škodováckej Columbus je sprinter…slícování dílů u mě vzbudilo vzpomínky na Škodu Favorit před rokem 93. Po přesednutí do Leafu…to byla v interiéru jiná káva…

          1. Děkuji, že jste mi
            Děkuji, že jste mi otevřel oči. Teď si teprve uvědomuji v jakém křápu jezdím. Rád bych tvůrcům toho ergonomického děsu poděkoval, je to první auto ve kterém mě po dvou hodinách nebolí záda (trochu na to trpím) Nevím jak vy ale já sedím na zadku a ten se mi do sedačky vleze. Vaši poznámku o absenci stavitelné opěrky beru asi tak jako poznámky typu, že si nemůžu při jízdě z kopce podřadit.

      1. Co napsat věcný argument
        Co napsat věcný argument než doporučovat pomalé a opakované čtení. Napsal jsem v kontextu. 95% lidí si po přečtění odstavce cituji „//////////////////Časopis kvůli snížené spolehlivosti například přestal doporučovat elektrický vůz Model S od firmy Tesla Motors. U vozů, které používají úsporné převodové technologie s osmi či devíti rychlostmi a dvěma spojkami, je podle průzkumu patrný „trend stále větších potíží“.///////////// Řekne že tesla má osmi či devíti stupňové převodovky a že jsou s nima problémy. A ať mi nikdo netvdí že tohle není zavádějící.

        Problém který v uvedeném časopise popisovali skutečně existoval a to u prvních modelů dodaných do Švédska, kde byl u 1 kusu ze 100 problém mezi převodovkou a motorem vzniklý údajně při špatné montáži v Evropě. Tesla tyto vozi stahovala a prováděla výměnu celých motorů s převodovkou podle odpůrců tesly se mělo jednat až o 300 kusů v Evropě.

          1. Na prumce nás učili, že
            Na prumce nás učili, že se máme vyjadřovat jasně, protože ve výrobě to pak může být pěkně drahé. Tím chci říct, že text nemá být zašmodrchaný.

            Takže, jestli jedním dechem vyprávím o Tesle a 8 stupňových převodovkách, tak to není správné. Buď tam vrazím nový odstavec, nebo to uvedu jinak.

Napsat komentář