Elektromobil Tesla Model S slaví dva roky na trhu

František Kubiš ml. - 09 Červen 2014

Tento měsíc to budou již dva roky co byly zákazníkům dodány první kusy elektromobilů Tesla Model S. Co se na autě za tu dobu změnilo? A je to ještě vůbec to samé auto jako na začátku?ilustrační foto

Elektromobil Tesla Model S - ilustrační foto
foto: Tesla Motors

Třebaže se to může zdát jako by to bylo včera, dva roky od zahájení výroby jsou za námi a proto přinášíme podrobný přehled změn. Nejedná se o chronologické řazení a je možné, že nám některé změny unikly, přesto je to solidní seznam. Posuďte sami zda se ještě jedná o stejné auto jako dřív:

  • Přidány parkovací senzory jako příplatkový doplněk.
  • Přidána motoricky sklápěná zpětná zrcátka jako součást Tech balíčku.
  • Nová možnost červeně zbarvených čelistí brzd - pouze pro Performance modely.
  • Kromě základních 19" palcových kol byly přidány příplatkové 19" turbínové kola, avšak Aero kola již nejsou k dispozici.
  • Přidán balíček pro chladné podnebí jako příplatková výbava.
  • Přidán příplatkový balíček Performance Plus.
  • Vylepšen kožený interiér a rozdělen do více částí příplatkové výbavy.
  • Přidáno prémiové osvětlení interiéru jako příplatková výbava.
  • Přidán Prémiový povrch pro odkladový prostor mezi řidičem a spolujezdcem jako příplatková výbava.
  • Vylepšen design předních mlhových světel, nově jako příplatkové vybavení.
  • Celkově přeprácován zadní spoiler a navýšena jeho cena.
  • Odebrána 40kWh baterie z nabídky, čímž efektivně došlo ke zvýšení základní ceny.
  • Přidána celá řada příplatkového příslušenství jako jsou střešní nosiče, držáčky na nápoje pro druhou řadu sedadel, adaptéry pro různé zásuvky, zimní podlahové koberečky atp.

Ačkoli by se z tohoto seznamu mohlo zdát, že všechny změny jsou příplatkové a slouží jen pro zvýšení zisků, není tomu tak. Zde se můžete podívat na přehled změn jež jsou automatickou součástí nových vozidel.

  • Přidán třídílný "pancíř" pro lepší ochranu baterie.
  • Byla vydána aplikace pro mobilní telefony, přes kterou lze auto kontrolovat a ovládat.
  • Halogenová světla byla zrušena a nahrazena xenonovými na všech modelech.
  • Přidány a následně vylepšeny podlahové koberečky.
  • Přidána přední zatáčecí světla pro nízké rychlosti.
  • Změněn design čelní masky.
  • Přepracován design klik dveří.
  • Přepracované uložení ramen přední nápravy - původně dostupné pouze na Performance Plus verzi. Nyní je na všech modelech.
  • Dvojitý zesílený zadní nárazník instalován jen ve verzích s dětskými sedačkami - efektivně tak došlo k oslabení zadní části, ale prodloužení deformační zony u verzí bez dětských sedaček.
  • Pohodlnější přední sedačky.
  • Mnoho dalších úprav pro zvýšení spolehlivosti - obzvláště 12V systému a hnacího ústrojí včetně hlavní baterie, která má již čtvrtou verzi s podporou dobíjení výkonem až 120 kW.
  • Průběžná výstavba SuperChargerů, které vůbec nebyly k dispozici prvních několik měsíců prodeje Modelu S a dnes je již bereme jako samozřejmost.

A konec konců se nejedná jen o hardwarové úpravy, ale také často diskutované softwarové změny, které zákazníci dostávají pomocí bezdrátových aktualizací. Jmenujme jen ty významnější.

  • Povolen SuperCharing.
  • Přidány profily pro různé řidiče.
  • Simulace automatické převodovky ve velmi nízkých rychlostech.
  • Mnohokrát vylepšovaná navigace.
  • Hlasové ovládání a "písničky na přání" - auto vám zahraje libovolnou skladbu aniž by byla uložena v autě.
  • Vylepšené možnosti pro nastavení dobíjení.
  • Radikálně snížena spotřeba elektřiny pro vypnutý automobil.
  • Auto si pamatuje kde jste již nabíjeli a jakým výkonem.
  • Možnost připojení na wi-fi.
  • Asistent rozjíždění do kopce.
  • Vylepšeno chování vzduchového podvozku.
  • Přidány dopravní informace pro navigaci.

V současnosti se chystá nová verze softwaru (v6). V přípavě je už delší dobu a na veřejnost se dostaly informace, že přinese zohlednění dopravních informací, nadmořské výšky a počasí při navigaci a také každé auto bude poskytovat informace o provozu ostatním vozům.

Dále by také navigace měla dát uživateli na výběr z několika navržených cest a upřednostňovat cestu přes SuperChargery. A konečně si majitelé budou moci svoje auto také pojmenovat!

Green Car Reports, Tesla Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný přehled, jen bych poprosil autora, aby psal spisovně:
přidánA (ta) světla, (ta) zrcátka, atd. Je to asi hnidopišství, ale mě to rve oči :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když už si stěžujete na gramatiku, tak aspoň nepište "mě to rve oči" :-)

Obrázek uživatele Jolinar

:-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za upozornění, napravili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honza.t

Díky lidem, kteří uvěřili investovali nebo předem zaplatili zálohu na Elektromobil, který byl ještě ve stádiu vývoje- přípravy na hromadnou výrobu by tato automobilka nemohla svého cíle dosáhnout. Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cítím v tom ironii. Evidentně netušíte, kolik chyb odstraňují běžné automobilky po prvním roce od uvedení nového modelu. Většinou ještě daleko závažnějších.

Obrázek uživatele honza.t

Tak jsem to nezamýšlel . Elektromobilům fandím.
O výrobě v automobilovém průmyslu vím své.
Opomenul jste zmínit i druhou stranu mince.
Taky při těch vylepšeních nahrazují některé komponenty levnějšími a mnohdy méně kvalitními s nižší životností pro dosažení vyšších zisků.

Obrázek uživatele Jolinar

viz treba Nissan Leaf, ta prvni generace se s tou druhou neda srovnavat :-)

Možná se dočkáme i zvýšení kapacity baterek a chystá se i pohon 4x4 :-)

Obrázek uživatele Jolinar

Oboji jsou zatim jen spekulace. Ani jedno zatim nebylo potvrzeno Teslou... Obzvlaste na zvyseni kapacity baterii v blizke dobe neverim. Mozna az se rozjede GigaTovarna... Ale to je este 3 roky vzdalena budoucnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak.. takže dámy co jsou zvyklé na automat nebudou nerózní..

Může někdo osvětlit, co to je?
"Simulace automatické převodovky ve velmi nízkých rychlostech."

Jinak samozřejmě gratulace k úspěchům! :)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zřejmě tím autor myslel, že když auto stojí a pustí se brzda tak se vůz mírně rozjede (na rovině). Neboli opačně, když jedete a sundáte nohu z plynu tak vůz brzdí (rekuperuje), ale ne až do úplného zastavení. V nízké rychlosti brzdit přestane a popojíždí.
U Modelu S si právě můžete vybrat mezi tím jestli má vůz popojíždět nebo zcela zastavit.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?