Tesla Model III jako rodina elektromobilů?

Jan Horčík - 29 Říjen 2014

Britský magazín AutoExpress aktuálně vyzpovídal Chris Porritta, vice prezidenta Tesla Motors pro inženýring. Ten mimo jiné prozradil, že chystaný levný elektromobil Tesla Model III má zaujmout co největší masu zákazníků.auto elektromobil Tesla Model 3 Theophilus Chin render elektroauto auto

Takhle si elektromobil Tesla Model 3/Model III představuje designér Theophilus Chin
foto: Theophilus Chin

Chris Porritt, vice prezident Tesla Motors pro inženýring, potvrdil magazínu AutoExpress, že elektromobil Tesla Model S je určen pro velmi specifickou skupinu zákazníků. Stejně tak Model X, o kterém nedávno Elon Musk prohlásil, že to musí být "víc auto pro ženy".

Naopak chystaný levný elektromobil Tesla Model III musí být auto, které zaujme obrovskou masu zákazníků. Porritt přiznal, že zatím automobilka nemá přesně jasno o typu zákazníků pro Model III. Jasné ale je, že jich musí být co nejvíce.

S cenou mezi 30-35 000 librami (v přepočtu kolem milionu korun) to nebude úplně jednoduché. Porritt proto řekl, že Model III se bude prodávat v několika verzích - jako SUV, kombík, sedan a možná i další.

Tesla tak chce nejspíš zopakovat velmi úspěšnou strategii, kterou využila např. automobilka Toyota se svým modelem . Úspěšnou a světoznámou značku, která se stala ikonou hybridních aut, přetvořila v celou rodinu hybridů.

HLASUJTE! Levný elektromobil Tesla Model III/Model 3 by mě zajímal jako... kombík, crossover, sedan nebo hatchback?

Pro automobilku Tesla by bylo výhodné udělat to samé s Modelem III - na stejném podvozku postaví několik různých modelů elektromobilů, každý pro trochu jinou cílovou skupinu. Porritt dodal, že zcela klíčová bude pro nové auto cena, která musí být co nejnižší.

Doslova řekl, že Tesla bude muset auto vyrábět efektivněji, využít levnější materiály, případně chytřeji využít ty materiály, které už používá. Dojezd elektromobilů rodiny Model III by se měl pohybovat mezi 320 km až 480 km. Vyrábět jich chce Tesla přes 200 000 za rok.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimavá možnost bude koupit starší ojetý elektromobil za například 200tis kč a k tomu nové baterie za 50tis kč a máte skoro nové auto které přijde na pěknou cenu. Nájezd je pak 350-400km a náklady jsou velice nízké.

Nemusíte měnit oleje v převodovce a motoru filtry a ubyde spousty spotřebáku který je u běžného auta.

Kupovat dneska elektromobil za 800k a více mi přijde nesmysl.

Ale za 250k ojetý elektromobil s novými baterkami mi přijde fantastické. Za pěknou cenu skutečně úsporné ježdění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo vi jak to bude.
Z osobni zkusenosti vim, ze treba MB tridy S nebo E ztraci v prvnim roce 30-40% ceny.
Tesla S se po roce prodava cca o 4% levneji nez je novy vuz. Neuveritelne.
Baterie jsou cca 3/4 ceny vozu. Z toho mi vychazi, pokud cena akumulatoru spadne diky gigafactory na 1/2. Stejne nejspis nikdy nebude 50k Kc. Spis bych to hadal na 600k Kc.
Pri nakupu Tesly se clovek musi divat kousek dal. Ta vyhodnost v nejblizsi dobe asi nebude v nakupu, ale v provozu..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobně vidím pro sebe pořízení levného eauta stylem ojetého auta. Už dneska se 4roky jetý LEaf nechá pořídit kolem 400t kč, tipnul bych si, že během 3let(v té době se budu muset zbavit v současnosti 14let starého benzínáku) se ceny jetých Leafu(a pod.) budou pohybovat kolem 200t. Myslím, že na samotném el.motoru není co by se mělo nějak extra opotřebovat(problém může být stav aku, bylo by asi vhodné aby prodejce při prodeji eauta dokládal stav aku nějakým měřícím protokolem), což neplatí o klasickém spalováku. Tuto cenu jsem již ochoten akceptovat, navíc ve spojení s FVE se "investice" do eauta i rychle vrátí(oproti koupi spalováku).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To auto na obrazku se mi strasne libi, az me zamrzelo kdyz jsem se docetl ze je to jen nejaka predstava nekoho buhvikoho... :(

Páni, realita je úplne iná. Ak niekto tvrdí, že milion za auto je veľa, tak sa opýtam inak....je milion vela počas 10 rokov uzivania?

Lebo ak kúpite Octaviu za 600tis, potom vas stoji benzin za 10 rokov 400tis a servis 100 tis. tak mám pre Vás super správu.....Tesla III bude lacnejšia ako Octavia.

Benzin neplatite, servis neplatite.....takze stale sa Vam to zda drahe auto? Bude to lacnejšie ako najpredavanejsie auto v ČR !!!

Ja sa Tesly III neviem dočkať. Ak by som ju aj nekupil, znizi cenu konkurentov. Tvrdenia ze ani Tesla X nepride na svetlo sveta sú absurdné....veľa štastia aby ste to čo najskor pochopili ;-)

---

verim, že sa raz odveziem krížom cez Slovensko po dialnici a na jedno nabitie Elektromobilu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak pro koho je 1.000.000Kč vela:
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

1.000.000 Kč = 30.000 €

a jen managerů je tam dalších 1.000 ks ;-)

Nejsem jazykový purista, ale slovo "inženýring" je na poblití. (vím že se používá)

Auto v ceně "v přepočtu kolem milionu korun" není LEVNÉ.
Aby si zasloužilo tento přídomek, muselo by stát pod cca 400 000 Kč.

Řekl bych, že v Tesle nevolí přívlastky na základě kupní síly obyvatelstva v nějaké bezvýznamné bývalé Ruské kolonii ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom s Vámi naprosto souhlasím.
Tyto české anglikanismy mne vždy nadzvednou...
Nejsem přílišným zastáncem počešťování veškerých výrazů, vždyť nemusíme mít vždy českou čistonosoplenu:-)
Čeština je jazyk nádherný a bohatý, často zbytečně "kažený" anglikanismy (proč musíme mít "emergency" a ne pohotovost, případně parádní slovník politiků atd.), ale na druhou stranu toto je druhý extrém.
Inženýring, dizajn, hendikep... Kristapána, vždyť to tak být nemusí.
Engineering, design, handicap... Tomu by snad každý taky rozumněl, ne?
Jinak k Tesle III.
Cena měla být do $30.000, nyní už jsme na Ł35.000...
Houstone, máme problém. Stoupáme namísto klesání:-)
Ještě uvidíme, jestli s cenami nepohne MegaFactory na baterie.
Ale vlastně, vždyť dělat to levně je nikdo nenutí, bude lepší zisk:-)
Tak a teď si zahrajeme na proroka - do 5ti let spadnou ceny pod 500.000Kč za EV s reálným dojezdem okolo 250-300km. Zárobeň s tím se rapidně rozroste síť rychlonabíjecích stanic na cca každých 50km jedna.
A pak už to bude zajímavější i pro obyčejné lidi. Tzn. roční nájezd 10-15.000km, vše okolo komína a párkrát do roka po vlastech českých do 500km tam i zpět. A to je většina, ale všichni potřebují při denním nájezdu 30-50km dojezd minimálně 1.000km, jinak jest každý ElektroVehykl nepoužitelným:-D
Omluva za trošku doširoka rozepsanou jazykozpyteckou úvahu atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 5 rokov sa nestane absolutne nic, max. sa predstavi Tesla X ak este projekt zije. Az na 4K televizie, o 5r. zacnu vytlacat FHD mozno uz aj z Tesca. Na nieco stanie sa treba cca 10 r. a Steva Jobsa :-)

Obrázek uživatele Jolinar

Jestli si myslite ze za 5 roku se nic nestane, tak jste uplne magor :D
Jen za posledni 3 roky se trh s elektromobily naprosto promenil z prakticky neexistujiciho na pekne rostouci. Pribylo nekolik modelu EV nebo PHEV od skoro kazdeho vyrobce. Od prvniho EV s dlouhym dojezdem se postupne objevilo nekolik dalsich (ikdyz teda ne moc dostupnych :D ). Stejne tak pribylo dobijecich stanic, nejen v zahranici, ale take v CR. Jen v CR mame 10 CHAdeMO nabijecek, 16 na Slovensku a na zapade jich mate stovky (viz treba UK). Prakticky za necele 2 roky Tesla stihla vybudovat 220 SuperChargeru. Ted si predstavte kolik jich budou mit za 5 let. Stejne tak cena EV jde dolu. Leaf zacinal na 900k, ted je za 700k. Prvni generace e-Golfa a i3 je za 900k a i ti budou nasledovat Leafa.
5 let je dlouha doba... Za 5 let tu uz bude i konkurence pro Model S.

PS: na neco stanie je treba mene nez 5 let a Steva Jobsa uz mame, jen se jmenuje Elon Musk :)

Obrázek uživatele Aas

Jolinar zase udrel klinec po hlavicke, ako obvykle.
Tlieskam!


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil