Tesla Model 3: více oceli, méně hliníku

Jan Horčík - 23 Srpen 2017

U elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X nehrála cena až tak důležitou roli. Proto si Tesla mohla dovolit hliníkový rám. U Tesla Model 3 už to neplatí.auto elektromobil-tesla-model-s-ram-frame-materialy-slozeni-ocel-hlinik

Z čeho je vyrobený rám elektromobilu Tesla Model 3? Šedivá barva je hliník, modrá ocel, žlutá vysokopevností ocel, červená ultra-vysokopevnostní ocel.
foto: Tesla

Elektromobil Tesla Model 3 je primárně o ceně. I proto Tesla zvolila odlišný, levnější typ elektromotoru a také proto je Model 3 spíš z oceli než z hliníku.

Hliník je materiál sice lehčí a pevnější, ale také výrazně dražší a složitější na opravy. Uživatel "User_Juan" z webu Reddit se nyní dostal k opravářskému manuálu elektromobilu Tesla Model 3, kde jsou i podrobné materiálové nákresy.

Materiály použité při výrobě elektromobilu Tesla Model 3

Materiály použité při výrobě elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla Model 3 využíván pouze sporadicky, především v jeho zadní části. Zbytek je vysokopevnostní nebo ultra-vysokopevnostní ocel. Ta je sice těžší, než hliník, ale také levnější.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

nevíte jaké jsou parametry té "ultra-vysokopevnostní" ocele? Je to poprvé, co jsem se setkal takovým superlativem, tak by mě zajímala její pevnost. Popř. co si v Tesle představují i pod "vysokopevnostní" ocelí.

Děkuji za odpovědi a elektromobilitě zdar :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolte soudruzi kontrolní otázka: Kolik východoněmeckých kilogramů T3 vlastně váží?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kontrolní otázka soudruzi : Jak moc se dá s TESLA MODEL S brodit?? :)) tak nasávání do motóru nemá... je ta baterka vodotěsná? :)

youtube.com/watch?v=zzSQCfqJrYE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už ste někdy tlačili 2,5tunový Xksko k Superchargeru?? :)))))

youtube.com/watch?v=Zyaj3ovcu2k

"Z nich jasně plyne, že hliník je v elektromobilu Tesla Model 3 využíván pouze sporadicky,..."

Toto není pravda a je to nepřesné.
Vloger z Tesla Model 3 users kanálu vobjel M3 magnetem a nikde na panelech se nechyt, tudíž všechny boční panely a nejspíš i kapota jsou z hliníku a z ocele je hlavně kostra auta a deformační části.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

ano ano, vsechny panely co nejsou na obrazku jsou z hliniku. Takze pouzity termin "sporadicky" v teto souvislosti je uplne debilni.

Třeba si Tesla konečně dala říct a použila osvědčené řešení z Trabanta – plastové panely.

cca 11 minuta
https://youtu.be/dWdTpp09SK4

Řešení z Trabanta je na i3, koneckonců je taky vyráběná v NDR :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Architektura baterie M3 detailně
https://electrek.co/2017/08/24/tesla-model-3-exclusive-battery-pack-architecture/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi zaujímavé.
O tomto mal byť článok, anie o fantáziách škodofky (vision E a podobné chujoviny).

Tak tento odkaz zaslouží pochvalu!
poděkování

Poděkování patří elektreku, já jsem se jenom probudil a přepostnul to co na mě vyjuklo ;)

V popipisku tam chybí č 14. Čtenáři se domnívaj, že je to Flux capacitator :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ale já bych zase nebyl tak skromný, třeba pro mne má tento článek mnohem vyšší informační hodnotu než celé představení TM3, takže to že jsem na něj díky tomuto příspěvku klik asi o 10vteřin dřív než bych se na electrek jinak podíval sám je velmi cenné. dík ;-)

Přesně, todle je jádro celého M3. Myslím, že všude u dinosaurů už obsah pilně studujou a dost možná honem překlreslujou plány, kvapně rušej některá řešení a honem otevírají další a k tomu přeskupujou vývojový týmy :D
Konkurence je vzpruha a tězit z toho budem i my.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak na tom bude ocel s antikorozní úpravou :). V Kalifornii to pal čert, ale tady v tom našem pásmu v zimě slaném, často vlhkém, horkém apod :). No jsem zvědav :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ste viděli jak Bjørn Nyland nasračku vytřískal baterku Xkska na vodtahovku :))

youtube.com/watch?v=PLKNu-mfkIc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Apple končí s projektem samořízeného automobilu, bude se soustředit jen na samostatnou technologii

fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/198230-apple-konci-s-projektem-samorizeneho-automobilu-bude-se-soustredit-jen-na-samostatnou-technologii

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut Martin Hejtmánek

auto.idnes.cz/tco-naklady-na-provoz-0to-/autoservis.aspx?c=A170816_130355_autoservis_fdv

Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

auto.idnes.cz/tco-naklady-na-provoz-0to-/autoservis.aspx?c=A170816_130355_autoservis_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobře úchylná diskuze pod článkem, na Teslu X jsou čtenáři Idnes doslova vysazený, holt výživná parta debílků jen co je pravda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě přijde spíš uchylne to nekriticke velebeni EV, přehlíženi jejich nedostatků, jak je tady na diskusích zvykem :-) A když někdo napíše něco v kritickém duchu, ale slušně, tak se najde minimálně jeden debilek (vaše slovo), který se vulgarne projeví, bez snahy o rozumnou diskusi a argumenty.

Jinak diskusi na Idnes jsem četl a nevím, co vám tam přijde uchylne.

Obrázek uživatele Martin67

Diskutovat na iDnesu není moc s kým. Tam diskutuje celá řada hovádek, kteří vědí všechno nejlíp a ohánějí se nereálnými výmysly a rádoby čísly, které si však vycucali z prstu. Přitom internet je ideální médium, kde si každý všechno okamžitě může najít a ověřit. Měl jsem snahu pár hovádek uvést do reality, ale trvají si na svém, nic nedokáží odzdrojovat a jen si dokola melou svoje.
A k smíchu mi na iDnesu příjdou trollové, kteří do všech diskuzí kopírují stále stejný text s důvody, proč je elektromobilita nesmysl.
Já nikomu nic nevnucuju, ať si každý jezdí čím chce, ale když se mě redaktor zeptá na výhody, jaké v elektromobilitě vidím, tak mu je řeknu. Vždycky redaktorovi řeknu i reálné nevýhody, ale je už jenom na něm, co si z toho vezme a jak článek postaví. Text výsledného článku je už jen na redakci a i když dávám rozhovor podle mého názoru vyvážený, ve výsledku článek může vyznít jako zaujatý. Ale nemám jim to za zlé. Redaktor mi řekl, že na víc informací mu pro článek nezbylo místo.
Já to prostě beru tak, že jsem mohl alespoň nějak přispět k obecnému povědomí, že se na elektriku docela dobře jezdit dá už dnes. A to je asi tak vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud jste schopen diskutovat o výhodách i nevýhodách EV, tak je to v pořádku, ale často jsem svědkem, že příznivci EV vidí slepě jenom ty výhody a pak to s nimi dopadá stejně jak říkáte vy s odpůrci EV - melou si svoje a na trozumné a slušné argumenty nakonec řeknou něco ve stylu "spalováka si dnes koupí jenom debil". Tak mi řekněte, jestli s takovým člověkem má smysl diskutovat a jestli teda on je lepší než ti, podle vás, hovádka, na iDnes?

Na obou stranách jsou fanatici i slušní lidé.

Nikdy nemůžete brát diskutující jako úplnej reprezentativní vzorek všech čtenářů. Je to stejné jako tady, nebo všude jinde. K diskuzi se odhodlá jen pár jedinců, pár grafomanů a sem tam nějakej pomatenec. Určitá část čtenářů, možná i dost veliká se k článku nevyjadřuje, nebo jen velmi sporadicky.
Čím masovější médium, tím je to více exponované a vyprofilované do extrémů. Na iDnes by jste to musel mlátit trubkou po hlavě a to pořád, ale na to nikdo nemá energii ani náladu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Martin67

Tak to je přesný! :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co tam přijde úchylné? Těch 99% procent negativních komentářů přeci. Je víc než jasný že to inteligenti vašeho typu nejsou. To jsou běžní občané prostého vzdělání povětšinou zakomplexovaní svojí fosilní károu a placení trolové ;) O zaujatosti plátku idnes toho bylo už hodně napsáno, to není žádná novinka Mladá Fronta dávno skončila že píší jak jim kdo zaplatí ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fakt, že je většina komentářů negativních nebo skeptických neznamená, že je to úchylné. Svědčí to o stavu elektromobility a o tom, jak je dnes EV použitelný a dostupný jako náhrada klasického auta - nic moc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to nesvědčí. Výkvět úchylstva IDNES je evidentní, je reprezentativní vzorek čtenářstva, sotva pár procent. Zbytek normálních to nekomentuje ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Hliník je materiál sice pevnější, ale také výrazně dražší a složitější na opravy."

Tam bych spíše napsal LEHČÍ, i když samozřejmě při stejné váze bude pevnější než obyčejná ocel.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu, doplnili jsme, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Trochu OT
Podle clanku na electreku, resp. podle udajneho VP, ktereho nekdo potkal na SC plastove nacvakavaci kryty u "aero wheels" zvysuji ucinnost (dojezd?) az o 10%. Pokud je to takhle jednoduche, proc to nedelaji vsichni?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože nejde o dojezd, ale jen tu účinnost snížení aerodynamického odporu a možná dokonce jen těch kol.

Primo v clanku je (sice ne s 10, ale 5 procenty DOJEZDU):

Tesla claimed that the wheels could increase the highway range by as much as 5%:

“Aerodynamic 19” wheels are designed to reduce wind resistance. Disc-like in shape, they channel air along the sides of the vehicle and can add up to 5% range during highway driving.”

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Píší 5 % dojezd na dálnici. Tam to dává smysl, protože se jede rychle a vliv aerodynamického odporu bude velký. Ale rozdíl v normálním kombinovaném provozu bude spíše tak 1–2 %.

Je to tak, za krásu se platí :-). Když si např. u Tesly M3 koupím hezčí 19" disky, následně budu celou dobu provozu platit o 1 až 2% (na dálnici až 5%) více za palivo. A to se vyplatí.... :-)

---

Zatím Nissan Leaf...
Už ne, zatím Hyundai Ioniq electric....
Už se ale těším na 3....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A když na té dálnici u té tesly zadarmo načerpám na tesla chargeru, tak se mi to opravdu nevyplatí jet o 5 procent dráž :D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter