Tesla Model 3: téměř perfektní auto, až na cenu a dotykový interface

Jan Horčík - 30 Leden 2018

Magazín Roadshow otestoval elektromobil Tesla Model 3. Auto je podle něj "téměř perfektní", jediným zásadním nedostatkem je složité ovládání přes dotykový displej.auto elektromobil Tesla Model 3

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 by se do poloviny letošního roku měla navýšit na 5000 kusů týdně. Už začátkem letošního ledna jich vyráběla 1000 týdně.
foto: Tesla

Celkové hodnocení elektromobilu Tesla Model 3 podle magazínu Roadshow činí 8.2/10. Jeho šéfredaktor si pochvaloval zejména výkon (9) a design (9), o něco horší subskóre si odnesly funkce (7) a média a konektivita (7.5).

Hlavním problémem Modelu 3 je podle Roadshow kudodivu hlavní dotykový displej. Přes něj se totiž ovládají například i stěrače nebo tempomat. A to ne právě nejjednodušším způsobem.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neda sa ovladat pod volantom stierac ? Co ti sije stary ? a co ostrek vodou, ked ma prave obleje ?

Ci pana, pohotove reakcie ... ved naco, budeme to robit sledovanim obrazkov a smatlanim v menu po tablete.

Toto je dost na rit.

Oci vzdy na stopkach, uprene na vozovku, a ovladanie po hmate,
neexistuje aby som sa hral cmaranim a hladal kdesi bokom vizual kde ta ikona kurnik sopa je.

Musi to byt minimalne ten konstrukcny model ako zavodne auto, cize orientovate na neodputavanu pozornost vodica od jazdy a pohotove reakcie, toto tu je co prosim vas ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne vadi, ze to nie je kombik. Ja potrebujem rodinne auto ako EV s podobnymi parametrami a tam trh neponuka nic a ani Tesla nic ponukat nebude.

Obrázek uživatele Jolinar

mrknete na nove elektricke Volvo, Audi e-tron quatro nebo Jaguar I-Pace co budou k dispozici koncem tohoto / zacatkem pristiho roku.
A pokud to je moc drahe tak jeste muzete zvazit Opel Ampera-e

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Resp. este lepsie by bolo MPV ale to ma zatial iba nissan s velmi chabymi dojazdom.

Místo toho nám cpou SUV.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No SUV by bolo mozno tiez fajn ale problem je ze ho zas nikto nevyraba. Tesla model X je strasne draha na to aby to bolo rodinne auto. A Tesla Y ci ako sa ma volat je v nedohladne a tazko povedat, ci nebude mat zasa nejake muchy, ktore ho diskvalifikuju ako velke rodinne auto. MPV okrem nissanu nema asi nikto.

Obrázek uživatele Josef

SUV je taky fajn, ale ty crossovery jsou k ničemu. Teď jsem naživo viděl Kia Kona. To je zas mrňavý. Jako uvidíme...

Obrázek uživatele Radovan

Zatím si můžete pořídit dostupné jen menší SUV s "kufrem na výšku", Kia Soul EV. Slušný dojezd, komfort, ovládání. Mimochodem většinu jeho techniky s úspěchem uplatnil i Hyundai Ioniq Electric.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:))) no co sem říkal... urazit ho a druhou generaci ve verzi klasika palubovka soudruzi páč TM3 je trošku přepálený tablet na kolečkách :)) PS: ale kdyby k tomu v ceně jako odškodný dávali aj ten plamenómet... :))))))

boringcompany.com/flamethrower/

instagram.com/p/BeeYW0NA1HU/?hl=cs&taken-by=elonmusk

První zbořená M3 je na prodej. Jo ta co to nakouřila do sloupu. Jen 490 mil najeto.
https://www.iaai.com/Vehicle?itemID=27286912&RowNumber=0&loadRecent=True

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Objevila se spekulace, že by tento týden mohli začít rozesílat výzvy ke konfiguraci M3 i pro ty co dusud žadnou nevlastnili. Autor vychází z průběhu vyřizování rezervací z dobrovolného online seznamu.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BWscIZyLsh42IHcj1AJNfEF-vzj-vRo-3skcCXgO_Nc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Doufam ze evropske automobilky neprosadi zakon, ze dotykovy panel spada do kategorie jako mobilni telefon a ze se za jizdy nesmi pouzivat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic takového nemusí prosazovat. Řidič se má už podle stávající legislativy na plno věnovat řízení. Důslední policisté můžou matlání po display pokutovat už teď. Mně osobně to přijde dost nebezpečný. Úplně mi stačí ke štěstí ovládat navigaci při řízení, vědom si toho, že to není bezpečné ani dovolené. Myslím, že je to otázkou několika nehod, kdy se budou majitelé T3 soudit s Teslou, že potřebovali v autě zapnout nějakou důležitou funkci, ovládání jim neumožnilo plně se při tom věnovat řízení a nabourali. Osobně preferuji takové ovládání auta, při kterém se můžu dívat co se děje přede mnou.

Obrázek uživatele Radovan

To by pak Němec nemohl prodávat ani prémiovku Audi A8, takže to nehrozí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Audi A8 v dehtu překračuje emise 18x, takže to už má utrum tak jako tak.
https://www.novinky.cz/ekonomika/445191-nove-diesely-se-emisni-norme-ani-nepriblizuji-audi-a8-ji-prekracuje-18krat-ukazal-test.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Audi, náskok vďaka technike.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problemom je pre mna sedenie vzadu. Kolena su moc vysoko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu je to uplne hrozne
youtu.be/Iw95sVE8-bo?t=498

To se mi taky dost nelíbí. Pro vysoké na delší cestování nepohodlné protože se zadek zapichuje do sedačky a nejsou podložený i stehna. Sko má prý vzadu taky zvláštní úhel sedaček, moc sevřený. Bohužel jsem v něm seděl v r. 2012 tak už si to moc nepamatuju.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Vzadu jsem seděl ... nikdy. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Začíná mi vrtat hlavou jestli se na těch 5+3tis $ nevysrat a raději je buď usetrit nebo dat do dualmotoru se vzduchovým pružením. Vycházím z toho že to celé snažení Tesly s odpiskanym Lidarem a stále jen jednou využitou kamerou z osmi moc slibované autonomie nepřinese a u nás ani legislativně tak 10let aspoň. Těsný nezajímalo co bude T3 umět za safety ficury v základu,třeba aspoň parkovat by mohla a hlídat kolize? Na víc asi bez lidaru stejně nemá.

Obrázek uživatele Jolinar

Myslim si, ze lidar opravdu neni potreba...
Ale taky nemam v planu utracet tech 8 tis za Autopilota, za ty penize mi to nestoji, obzvlast kdyz vsechny safety ficury jsou v zakladu. Tedy varovani pred kolizi, nouzove brzdeni, nouzove uhybani, varovani pri vyboceni z pruhu a hlidani mrtveho uhlu. A mozna jsem jeste na neco zapomel?

LIDAR je laser s výkonem cca 10W. Sice pulsní na krátkou dobu, ale ve chvíli kdy to bude mít každé auto máme my a zvířata problém. Problém se bude řešit až pár lidí oslepne, dřív ne.

Tohle je nesmysl, nedříve si o tom něco přečti. Ta divergence paprsku ve spojení s pulsní charakteristikou paprsku nemá šanci poškodit oko, lasery v podobných aplikacích se používají 40 let, mimochodem i Police "střílí" lidarem do aut :)

Pane kolego, vy mluvíte v desítkách a já jsem o řády jinde. A navíc, auto s 5x LIDAR zrovna testujeme. Freony taky byly 20 let v pohodě, že?!

Edit: co myslíte divergencí laserového paprsku?

Edit edit: koukal jsem na rozptyl, nemám nastudováno, ale hádám, že u laseru bude malý, jinak by byl celkem k ničemu.

Nemluvím o desítkách ani něčem podobném, nerozumím. Divergence neboli postupné rozšiřování laserového paprsku (svazku) je poměrně veliké, na vzdálenost 100 metrů může být průměr paprsku kolem 30 cm a i na kratší vzdálenosti jsou to řádově centimetry. Normou ČSN EN 60825 jsou stanoveny limity a ty musí výrobci dodržet. Lidar, který nesplní tuto normu v dané bezpečnostní třídě, nemůže vůbec přijít do auta.

Obrázek uživatele Josef

Hlavně se používá zpravidla infračervený laser, který člověka oslepí až skutečně fyzickým poškozením oka. Geodeti to používají běžně a pořád vidí a to do toho v podstatě přímo koukají.

Na té frekvenci moc nezáleží, používají se i laserové diody kolem 630 nm, V Lidarech zpravidla ale infra i kvůli jeho "neviditelnosti" kolem 900 nm. Zarušit se dá všechno, prostě tím, že příchozí signál znemožní Lidaru detekovat cokoli, tedy i vlastní signál. Na silnicích se pohybyje hodně aktivních rušiček v autech, které to mají kvůli policejním Lidarům. To pak skýtá jisté nebezpečí, nicméně Lidar ve spojení s kamerou, (dává se do aut) tohle zvládne.

Jak to bude vypadat až to bude mít každý auto? Jak se řešej parazitní odrazy z jinejch lidarů?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Modulace správným fázovým posunem. Pravděpodobnost, že se další signál strefí do správné fáze ve správnou chvíli je nulová.

Obrázek uživatele Jolinar

Predpokladam ze se to resi stejne jako u ostatnich technologii (at uz radar nebo sonar). Proste vysilany signal se moduluje vlastnim unikatnim klicem a ten prijaty musi mit tu samou charakteristiku. Ostatni prijate signaly se "zahazuji", protoze jsem je nevyslal "ja".

Dobrý dotaz, nemám tušení. Hádám, že se to bude řešit až se přijde na to, že je to problém.

Pocitam, ze daleko driv nez s lasery ten problem nastane s radary.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ja som sa rozhodol na obe vybodnut. Ved sa to da dokupit neskor. Stale som sa nedopatral presny rozdiel autopilot vs standard.
Ale hlavne, kvalita ciest u nas je otras.
Pozeral som video Teslanomics test autopilota a stacia obcas zaplaty na asfalte a uz sa Autopilot nechytá, ciary tiez casto nemame... O legislative nehovoriac.
Riesim uz len ci brat ten premium interier, lebo chcem nieco ako winter package ale plech strechu...

Ja bych to zvazil z pohledu jak budes TM3 primarne pouzivat. Pokud jezdis dalky po dalnici, tak ti muze AP odridit 90% casu a usetrit energie. Pokud jezdis hlavne po ceskych okrskach, tak AP moc smyslu nema.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No dálky budu jezdit každý měsíc 3-4 o víkendu z pod Brna k Hanušovicím. A snad 1 max 2x Chorvatsko 700km. Jinak kolem komína plus něco obšas i dál. Takže je otázka zda to tam nacpat, dřív jsem chtěl,ale jak s tím pokrokem nic moc nedělají tak začínám obracet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prd Humpolec k Hanušovicím jsem myslel.

Obrázek uživatele Jolinar

tak Model 3 jsem zatim neridil, tak vychazim "jen" ze zkusenosti s Modelem S a tam je displej naprosto ok. Model 3 ma navic rychlejsi reakce na displeji takze predpokladam, ze to bude jeste lepsi nez Model S.

Co se steracu tyce, podle me se stejne nastavi na auto a dal se o ne clovek nestara a maximalne obcas zmackne tlacitko pro jedno setreni celniho skla. Todle tlacitko je na pacce u volantu i v Modelu 3, takze toho se nebojim...

Pozrite, mne sa to sice nepaci ze neni packa, ale VSETKO v M3 bude hlasom ovladatelne. Aj stierace. Aj tempomat. Aj otvaranie okien. Vsetko. Ked to aktivujú minimalne v angl. hovoriacich krajinach ziadnu packu nebudu potrebovat. Zatial je to nepohodkne na displayi riesit tempomat a stierace nic moc...

Obrázek uživatele Jolinar

ja veci nerad ovladam hlasem...
Ale jak pise Vondrak, jakmile doplni funkcionalitu na pravem i levem kolecku na volantu, tak to bude ok.

Ja som zatial moc ovladat hlasom neskusal... ale tiez si myslim ze by mali dat na tie koliecka funkcie a najvacsia bomba by bola keby si clovek mohol sam nastavit co tam chce (custom buttons), sak to by sa v pohode dalo. Ci zvuk, rychlost, vzdialenost, cokolvek... to by bolo fajn :)

Kdyby ty rozpoznávače angličtiny aspoň rozuměli tak bych neměl problém, ale s tou naší výslovností maj problém a to člověka votráví.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jolinar

jedine na co pouzivam hlasove ovladani je hledani pisnicek na internetu, protoze se mi za jizdy nechce tukat po klavesnici :-/

Ten software v TM3 je proste zatim ve vyvoji, to je jasny. Zcela do oci bijici je nevyuzite prave scrollovaci tlacitko na volantu, ktere nedela dafakto vubec nic, krome posunu volantu pri jeho nastavovani. Na nastaveni follow distance a speed limitu u autopilota pres display si stezuje kazdy, navic kdyz je to totalne zbytecne a stacilo by zfunkcnit ono nic nedelajici tlacitko na volanu ( nahoru,dolu rychlost, doprava doprava follow distance). Jako me tyhle veci nechavaji naprosto klidnym, to je to posledni co se da resit a da se to vyresit vzdycky SW updatem. Takze vsechny tyhle vytky ignoruju. Spis me zajimaji veci jako performacnce,dojezd,kvalita zpracovani,komfort a na vsechny tyto veci zatim vetsina lidi peje jen samou chvalu coz me tesi, uz se nemuzu dockat :)

Obrázek uživatele Jolinar

plne souhlasim, ale treba na tuhost podvozku jsou rozporuplne reakce...
Nekdo ma rad, ze to v zatacce sedi jak na kolejich a nevadi mu, ze obcas citi nejaky ten hrbol. A nekdo zas ma raci, kdyz neciti zadny hrbol a v zatackach stejne jezdi pomalu... Takze ten prvni si koupi Model 3 a ten druhy Nissan Leaf.

O tuhosti vim ze si lidi stezou. Ale taky vim ze lidem s prvnika VINkama co si stezovali prave na tuhost menili tlumice za novou varku od dodavatelu a pry to hodne pomohlo a nove VINka TM3 jsou na tom stejne jak stare Ska na coilech. Ale jak to je doopravdy tezko rict a hlavne je to i dost subjektivni.

Obrázek uživatele Jolinar

mrknete na srovnani tuhosti Leaf vs Model 3 na stejne ceste... Pro M3 to neni zrovna lichotive :(

Kde jste vzali to "až na cenu" v nadpisu? V uvedeném zdroji se o ceně vůbec nepíše.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. první video v tomto článku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otázka je co těch 8,2 je...jestli jak nás autosalon kde pokud nemáte 97'/, tak máte shitku.

Tam ale 97%+ dostávají pouze auta sponzorů:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter