Tesla Model 3 – revoluce začíná, má totiž už i držáky na pití

Tesla předala prvních 30 kusů elektromobilu Model 3 a teď ji čeká minimálně šest měsíců výrobního pekla. První dojmy z jízdy v novém autě ale ukazují, že revoluce začíná.

Prvních 30 šťastlivců už může jezdit v elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla

Magazín Motor Trend svého času prohlásil elektromobil Tesla Model 3 za „nejdůležitější auto století“. Půl milionu rezervací, když se Tesla aktivně snaží auto NEprodávat, mluví samo za sebe.

Novináři vybraných amerických médií již měli možnost se v produkční verzi Tesla Model 3 svézt. Shodují se, že na minimalistický interiér a především středový displej je potřeba si zvyknout.

Skleněná střecha (lze zvolit i plechovou) dodává pocit prostornosti. Řízení, zrychlení, to vše odpovídá značce Tesla. A ano, auto už má dostatek držáků na pití (častá výtka především amerických majitelů Tesla Model S).

Dojmy novinářů se shodují v tom, že, podobně jako Tesla Model S, nejde jen o skvělý elektromobil, ale o skvělé auto jako takové. A jeho největší konkurencí nebudou ostatní elektromobily, ale ostatní auta se spalovacím motorem.

Magazín Wired se dokonce nebojí označit Tesla Model 3 za vrchol automobilového průmyslu, díky kterému si každý dokáže sám sebe představit v elektromobilu. A ostatní automobilky opět budou muset následovat.

Matthew Debord z magazínu Business Insider doslova napsal: „Řídil jsem prakticky každé elektrické auto, které lze koupit, a můžu bezpečně říct, že Model 3 nemá konkurenci.“

Model 3 je auto, které má konečně prosadit elektromobily v hlavním proudu. Hlavní překážkou v tom bude samotná jeho výroba. Ta se má z desítek a stovek kusů vyráběných dnes za měsíc do konce roku znásobit na 5000 kusů týdně.

různé

73 Comments on “Tesla Model 3 – revoluce začíná, má totiž už i držáky na pití”

    1. No s tou cenou „jako dobře vybavena octavie“ to trochu
      No s tou cenou „jako dobře vybavena octavie“ to trochu prestrelili ne? Nevim co je „dobra vybava“, ale nejvyšší vybava L&K, v kombiku, s 2,0 TDI a automatem stoji v ceniku 780 000 (pominme to ze v realu se nejspis proda za nejvyse 700 000, protze skodovky se za zakladni cenikovou cenu neprodavaji, kor ve vyssich vybavach). Coz je cena cca o tretinu nizsi nez nejlevnejsi verianta modelu 3.

      Leda ze bychom porovnavali cenu v USA, bez dane a s dotaci, s cenou v CR s dani a bez dotaci, ale to je trocchu mimo misu 😀

  1. Nové diesely se emisní normě ani nepřibližují. Audi A8
    Nové diesely se emisní normě ani nepřibližují. Audi A8 ji překračuje 18krát, ukázal test :)))))))))))))

    novinky.cz/ekonomika/445191-nove-diesely-se-emisni-norme-ani-nepriblizuji-audi-a8-ji-prekracuje-18krat-ukazal-test.html

    Řidič cisterny jel nepřetržitě 33 hodin a usnul. V protisměru zavadil o kamión

    novinky.cz/krimi/445192-ridic-cisterny-jel-nepretrzite-33-hodin-a-usnul-v-protismeru-zavadil-o-kamion.html

  2. EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v
    EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v objemu kolem 4,6 miliardy eur (124 miliard Kč). Peníze měla automobilka využít mimo jiné k financování vývoje motorů šetrných k životnímu prostředí.

    tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/evropsky-urad-pro-boj-proti-podvodum-ukoncil-vysetrovani-vw_440491.html

  3. YA za masnej připlatek i USB na zadních sedačkách, no to
    YA za masnej připlatek i USB na zadních sedačkách, no to mě potentočkuj, té už úplně jako u nový Vochcáfky. :)))
    Jo svět se progresívně řítí kupředu. :))) Proboha to měli dát jako standard! Nesnáším todle čípácký uvažování.
    Aspoň že tam dali ty kaslíky do dveří.

  4. Mě se líbí nadpis, revoluce začíná Tesla má držáky na
    Mě se líbí nadpis, revoluce začíná Tesla má držáky na pití. Vše mi přijde naprosto stejný marketinkový postup jako u Apple (tedy ještě by se měly dostavit ty hospodářské výsledky s miliardovými zisky), kde je potřeba vytvořit publikum, které jásá z každé maličkosti typu Crtl C a Ctrl V po několika letech od výroby prvního iPhone. Věřím, že i nadšení uživatelé Tesla jsou nadšenými uživateli Apple a pokud ne, měli by to napravit 🙂

    Já to auto budu hodnotit, až se v tom projedu, teď je to stejné jako hodnotit chuť jídla z obrázku na internetu.

    1. Vzdycky kdyz vidim nenavist ktera cili primarne na skupinu
      Vzdycky kdyz vidim nenavist ktera cili primarne na skupinu uzivatelu daneho produktu a nikoliv na samotny produkt dane spolecnosti, vim ze dana spolecnost udelala prelomovy produkt. Takze souhlasim, Tesla je jako Apple, dela naprosto dokonale produkty, ktere namaji ve svete konkurenci. Zkratka neexistuje alternativa k temto produktum a uzivatele je zboznuji.

        1. Jj mas pravdu. Kazdy den sem svedkem jak lidi co vlastni Teslu
          Jj mas pravdu. Kazdy den sem svedkem jak lidi co vlastni Teslu S a X hatujou na Skoda forech jak sou ty jejich skodovky hnusny, drahy a v zivote by si je nekoupili :)…..ne pockej oni to vlastne nedelaji, oni nechodi na fora o skodovkach, protoze je jim nejaka skodovka u prdele, protoze jsou se svym autem spokojeni a vi, ze nic lepsiho na trhu stejne neni. Taky vidim plny Android fora Apple fanousku jak nadavaji majitelum Samsungu do Samsung-ovci…. ne pockej ono je to naopak. Uz chapes trosku ten rozdil, dedulko? 🙂

            1. Ale možná jsou ty Škodofky, ale vopradu křápy a ty lidi s
              Ale možná jsou ty Škodofky, ale vopradu křápy a ty lidi s nima maj vopravdu špatný zkušenosti takže maj právo bejt naštvaný. Ale co já vim, nikdy jsem žádnou nekupoval a nikdy jsem se nemusel potýkat s jejich servisem a zárukama. Z autofór jen vim, že Škodofkáří jsou tak nějak dopředu naštvaný a očekáj jen úskoky, ale pořád nevím proč? Asi se s tou svou kárkou necejtěj moc sebejistě a pořád jim v hlavě hlodá červíček.

              1. Občas se ptám taxikářů jak jsou s Octou či Superbem
                Občas se ptám taxikářů jak jsou s Octou či Superbem spokojeni a slyším jen chválu. Je to jedna z nejúspěšnějších automobilek, má obří 30% převahu na tomto trhu a hlavně má úspěchy i v zahraničí, takže si vůbec nemyslím, že si většina národa je naštvaná, právě naopak, kupuje škodovky a vede i v dovážených bazarových autech ze zahraničí.

              2. Ono je to spíš proto, že Škoda skončila s modelem
                Ono je to spíš proto, že Škoda skončila s modelem favorit/forman. Od Filcky je to nepoužitelný šrot. Bohužel vlastní trpká zkušenost s tím kam vede některými vychvalovaná honba akcionářů za grošem. A kdo tu fabriku tehdy zmrvil? Která fabrika nepotřebovala si uvnitř koncertu konkurovat? Akcionáři mnohdy ani nevědí jaké akcie vlastní, jen jim jde o to vyždímat z makajících ještě větší dividendu. A mám na mysli jak vlastního zaměstnance, tak zákazníka.

    2. marketing? neviem, mne to pripomenulo dávnu dobu, keď sme
      marketing? neviem, mne to pripomenulo dávnu dobu, keď sme nemali ani bicykel. cestou (štedrý večer) od svokry domov sme na snehu našli puklicu (pôvodnú, kovový chromovaný tanier), o pol roka neskôr bola manželka s triedou u družobnej „brigády“ v LOT a dostala bezpečnostné pásy. a vraveli jej, že auto si k nim už ľahko kúpi. o pár týždňov sporiteľňa začala dávať pôžičky na plnú výšku auta.
      takže načím začať, napríklad tým držiakom!

        1. Ne, nestydim. Jen bych cestinu zrusil, spolu s 99% ostatnich
          Ne, nestydim. Jen bych cestinu zrusil, spolu s 99% ostatnich jazyku a ucil lidi nejepe jen 1 svetovy jazdyk nebo at jsou treba 2-3, at maji lidi pocit moznosti vyberu:) Na co se ucit mluvit jazykem kterym nikdo nemluvi a nikdo mu nerozumi ( cca 0.3% populace planety?). Zkratka cestina je dneska uz prezitek. Novou generaci bych ucil jen a pouze anglicky a ti dedkove co by nadavali, jak sme prisli o ten krasny cesky jazyk, by pomalu vymreli. Problem solved 🙂

              1. Naivní představy maloměšťáků kteří „pochopili svět“.
                Naivní představy maloměšťáků kteří „pochopili svět“. Až si s tím svým světovým jazykem na vsi vobjednáś pivo, tak tě naberou vidlema a hoděj prasatům za doprovodu jadrných nadávek, kterým nebudeš rozumět.

                1. Klidek 🙂 Ty si proste jen jeden z tech dedku co bude muset
                  Klidek 🙂 Ty si proste jen jeden z tech dedku co bude muset vymrit 🙂 Latinsky uz taky neumis a navypada ze by ti to vadilo, ale pradedek pred tebou se urcite vstekal tak jako se ted vstekas ty, ze lidi uz zapomeli latinu

                2. A pak ti vypnou proud a ty si nekoupíš ani rohlík protože
                  A pak ti vypnou proud a ty si nekoupíš ani rohlík protože ti nikdo nebude rozumět.
                  1/3 národa jsou blbci, který se ti na nějaký to tvoje esperanto vyserou, díky bohu.

                3. A přesto, že je latina už dlouho mrtvý jazyk, se stále po
                  A přesto, že je latina už dlouho mrtvý jazyk, se stále po celém světě v určitých oborech vyučuje a používá. A to nemluvím o tom, že hromada řečí z ní vychází či využívá alespoň nějaká slova..

                  Jinak si myslím, že sjednocení na několik jazyků nás stejně čeká.. V současnosti je potřeba alespoň tu angličtinu umět.. a stejným tempem to bude tak pokračovat..

                  1 místní jazyk + 1 či víc světových 😉

                1. Pletes hrusky s jablkama. Nektere veci jsou dany prirodou a
                  Pletes hrusky s jablkama. Nektere veci jsou dany prirodou a nektere veci jsou vytvorene clovekem. Dam ti domaci ukol, 2 sloupecky, v jednou budes mit veci vytvorene prirodou a v druhem veci vytvoreme lidskou mysli. Az bude hotov dej mi vedet.

    1. Tak takhle vznikají fámy o tom jak je servis Tesly drahý.
      Tak takhle vznikají fámy o tom jak je servis Tesly drahý. 11000 za brzdy u Modelu S je naprostý nesmysl. Všechny originál díly – destičky i s kotoučema vyjdou v Tesle jak si tak vzpomínám na desetinu, tedy 1100 EUR včetně práce. Navíc se první destičky u Tesly obvykle mění až po ujetí 120 000 km. Prý už ale existuje i případ, kdy se to měnilo už v 70 000 km.
      Stropní madla jako v Renaultu Clio v Tesle nenajdeš, tam tě podrží sedačka a česky Tesla zatím neumí, ale UI je natolik uživatelsky přívětivé, že to ani není potřeba.
      A servis v ČR určitě bude dřív, než sem dorazí první Modely 3. To se klidně vsadim.
      No a že je přístrojovka hnus? Mě se naopak vážně líbí. A moc.

        1. OK, možná to tu někdo napsal, ale vážně pak tedy napsal
          OK, možná to tu někdo napsal, ale vážně pak tedy napsal nesmysl. Když jsem prodával svůj Model S, který měl nalítáno o 50.000 km, tak jsem ceny komplet repase brzd zjišťoval pro nového majitele, který také někde slyšel totéž. Informace jsem měl od Franty Kubiše, což je pro nás všechny dostatečná autorita, pokud jde o informace na téma elektromobilů…. Byl jsem příjemně překvapen, jak levné jsou destičky i kotouče, další drobný materiál i práce. Pokoušel jsem se někde tu komunikaci dohledat, bohužel zatím marně, ale snad to někde vyhrabu. Určitě by to stálo za zveřejnění, protože obecně se často tvrdí, že Tesla servis je drahý. A opak je pravdou.
          A dostal jsem nápad, napíšu šéf redaktorovi Hybridu, panu Horčíkovi, jestli by nechtěl napsat pár dotazů na nějaké základní servisní úkony do Tesla servisu a pak by tomu mohl věnovat samostatný článek. Potěšil by tím nás všechny – současné i budoucí majitele Tesel a navíc můžeme pak diskutovat nad správnými informacemi.

          1. Majitel uvadel ze brzdy mely spatnou funkci a cele zprovozneni
            Majitel uvadel ze brzdy mely spatnou funkci a cele zprovozneni a vymena asi “ proste oprava vysla na tech 11 000E. To same se stalo nekomu v kanade to uz se zde take probiralo..take se zde psalo ze nejaky servisni interval po X tisic km stoji okolo 500 az 700 E, to mi taky neprijde zrovna levne. Jako ano je to auto za 2 mega a vys ale rikat ze servis je levnej se vylozene neda..

            1. Mohu hovořit pouze za sebe a z mé zkušenosti vím, že
              Mohu hovořit pouze za sebe a z mé zkušenosti vím, že pokud bych měl na čemkoliv špatnou funkci, natož pak na brzdách, servis Tesla by opravu provedl automaticky zdarma. V Tesle si na dvouletou záruční dobu vůbec nehrajou, na rozdíl od všech ostatních automobilek. Pochopitelně na baterii stále platí záruka 8 let a na motor je záruka doživotní.
              Něco jiného je, pokud je auto havarované. V takovém případě bych servis považoval spíše za ten z dražších. Rozbil jsem na dvorku omylem pevnou skleněnou střechu mezi šíbrem a zadním víkem kufru. Výměna tohoto dílu mě stála ve Vídni u smluvního partnera Tesly 1751,- EUR, a to je teda vážně dost.
              Pravidelný nepovinný servis po 20 000km pak stojí 450 EUR, což u auta v ceně 3,3 mil. /Model S P85+/, resp. 4,6 mil. /Model X P90D/ není vůbec nic drahého.
              Pochopitelně je nutné servisní ceny srovnávat se stejně drahými vozy. Pak Tesla vychází skutečně nejlépe.

                1. Jsem pro, aby se cenám servisu Tesly věnoval samostatný
                  Jsem pro, aby se cenám servisu Tesly věnoval samostatný článek s patřičnou diskuzí všech, co toto téma zajímá. Právě jsem to napsal p. Horčíkovi, jestli by něco takového nechtěl spáchat…

  5. Ta palubovka je ergonomicky silena.V noci musi byt ten displey
    Ta palubovka je ergonomicky silena.V noci musi byt ten displey otravny.Lepsim resenim by byl HUD displey a normalni ovladace topeni a klimatizace.Pokud chteli vyrobit jednoduche auto meli se inspirovat napr. u Saabu a jeho palubovek nebo take stare Mercedesy meli krasne jednoduche palubky. Tohle jako sorry soudruzi.

    1. To porovnani je pekne. Libi se mi i ten graf ktery ukazuje
      To porovnani je pekne. Libi se mi i ten graf ktery ukazuje kolik cloveka stoji 1 míle kapacity baterie. Nejlepe ze vsech EV je na tom TM3 s tou vetsi baterkou – 141$/mile….v porovnani s treba super karbonovou nakupni taskou BMW i3 – 371$/mile. Proste konzervy maji jeste hoooodne co dohanet aby aspon dejchli tesle na zada 🙂

    1. Ano ale napadlo mi, ze toto auto je ako stvorene na tuning. Co
      Ano ale napadlo mi, ze toto auto je ako stvorene na tuning. Co ti brani si dat nejaky „budik“ na tu dosku pred volant? Nic tam nezavadzia a uz teraz sa taky rychlomer aj s HUD da spravit so smartfonu. Mozno to mala Tesla urobit tak, zeby sa cely ten panel dal jednoducho vymenit a ludia by si dokupili co sa im paci, prip. dat tam nejake rozvody energie aby som ten budik mohol lahko napajat.

    2. A otáčet hlavu dolu, abyste viděl na údaje za volantem,
      A otáčet hlavu dolu, abyste viděl na údaje za volantem, vám přijde bezpečné a pohodlné? Protože jde o totéž. Ne, ani v jednom případě nemusíte otáčet hlavu.

      Pro chytráky, kteří od počítače vědí, jak hloupě to Tesla vymyslela a jak to nemůže fungovat: už v roce 1999 měl takto umístěné ukazatele Citroen Xsara Picasso. Roky jsem s ním jezdil a je to OK – dokonce lepší, protože údaje skutečně máte v periferním vidění. A takových aut je dost dalších.

Napsat komentář