Tesla Model 3 – elektromobil zachycen ve výrobní verzi

Po kalifornských silnicích se prohánějí minimálně dva prototypy elektromobilu Tesla Model 3 ve verzi „release candidate“. Tedy verze připravené pro výrobu.

Tesla Model 3 se má začít vyrábět už v červenci. Vypadá to, že to Tesla nakonec stihne. Jak rychle se ale podaří uspokojit stovky tisíc zájemců o auto, toť otázka.
foto: Brian Williams – SpiedBilde, Motor1.com

Elektromobil Tesla Model 3 bude podle nejnovějších informací vybaven až 10 kamerami pro systém Tesla Autopilot. Release candidate verze také naznačují, že velikost otvoru kufru se skutečně zvětšila, jak sliboval Elon Musk.

Dále také víme, že první dodávky Tesla Model 3 budou pouze verze s náhonem na zadní nápravu. Dual-motor verze s pohonem všech čtyř kol by se mohly objevit do konce letošního roku.

Podle letmých pohledů do interiéru release candidate verzí to vypadá, že auto bude skutečně vybaveno pouze jedním centrálním displejem na ležato. Zda v autě bude nějaký HUD nebo ne, o tom aktuálně probíhají líté diskuse díky nejednoznačným vyjádřením Elona Muska.

Datový výzkumník Ben Sullins také přišel s názorem, že většina těch, kdo si Model 3 zarezervovali, se připravují zaplatit něco mezi $45 000 a $55 000.

Startovní cena auta přitom má být $35 000, ale Elon Musk už před časem naznačil, že očekává, že většina lidí si řekně i o příslušenství a vytlačí tak pořizovací cenu elektromobilu k $42 000.

Elektromobil Tesla Model 3

Release-candidate verze Tesla Model 3
foto: Brian Williams – SpiedBilde, Motor1.com

Sullins své informace zakládá na datech od 8000 lidí, kteří si Tesla Model 3 rezervovali a dali své informace k dispozici na webu Model3Tracker.info. Většina z nich si chce prý připlatit hlavně za větší baterii, aby auto zvládalo dojezd až 500 km.

43 Comments on “Tesla Model 3 – elektromobil zachycen ve výrobní verzi”

  1. První várka TM3 prostě bude vypadat tak jak jsme jí
    První várka TM3 prostě bude vypadat tak jak jsme jí viděli před rokem. Nic víc, nic míň. Prvotním úkolem je dostat jí včas na trh a tak nelze očekávat žádné kosmické kokpity a jiný překvápka 😉
    Auto se základní funkčností solidní zmenšeniny modelu S, vnitřek holobyt s tabletem. Doufám, že aspoň přidaj držáky na pití 🙂 Díra do kufru bude asi pořád stejná 🙁
    Kosmický kokpity a další vylepšení přijdou časem, ale to už to bude stát 50 000 $ a více.

    https://youtu.be/ffFH6kmnPn8

  2. Off On
    Teslabjørn jede po Evropě a asi to lízne přes

    Off On

    Teslabjørn jede po Evropě a asi to lízne přes Třinec a Žilinu, ale určitě se zastaví v Bratislavě. Tak si ho odchytněte kdo budete moct.
    Itinerář má trošku divokej.

    trasa
    http://bit.ly/2o7tptD

    FB
    I have some good news and some bad news. The bad news is that road trip #39 won’t be finished until after Easter. The good news is that wifey and I will be going on a 6000 km/3700 mi Europe road trip this Easter.

    We will stop at the most important superchargers so our followers can meet us and Optimus Prime. This time I won’t bring any Nimber tasks. So all seats will be available for testing. I will post our position on Glympse so people don’t have to sit and wait all day for us to arrive.

    The plan is:
    09.04.2017: Oslo – Hamburg
    10.04.2017: Hamburg – Katowice
    11.04.2017: Katowice – Budapest
    12.04.2017: Budapest – Bratislava
    13.04.2017: Bratislava – Vienna
    14.04.2017: Vienna – Paris
    15.04.2017: Paris – Brussels
    16.04.2017: Brussels – Amsterdam – Hamburg
    17.04.2017: Hamburg – Oslo

  3. Při pohledu na místo obvyklého nabíjecího portu je
    Při pohledu na místo obvyklého nabíjecího portu je zřejmé, že krytka je poněkud větší než obvykle. Dle nedávného členství Tesly a asociace CharIn bychom mohli očekávat konektor CCS Combo. To znamená zachování AC nabíjení a DC nabíjení (tesla supercharger) přes konektor Mennekes Typ 2, jak je v současných teslách + DC Combo +- konektory. Při využití CHAdeMO adaptéru by byl Model 3 nejuniverzálnějším elektromobilem v oblasti možnosti nabíjení.

    1. Bylo by to od Tesly velice rozumné, protože pro EU to je
      Bylo by to od Tesly velice rozumné, protože pro EU to je jediné logické a rozumné řešení.

      Jinak z aktuálních fotek testovacího prototypu nového Leafu v EU je vidět že si ponechal kombinaci CHAdeMO s Yazaki. Tudíž očekávání 3f. nabíječky se vzdaluje.

          1. Hezkýýýýý!!! 🙂
            So let’s hope that the AC socket is

            Hezkýýýýý!!! 🙂
            So let’s hope that the AC socket is type 2…

            EDIT:
            Dnes jsem porovnával fotku se svým Leafem a víčko AC konektoru na fotce je očividně větší než je u současného Leafa – bráno vzhledem k velikosti konektoru CHAdeMO ve skutečnosti a na fotce. Takže bych řekl, že by to opravdu mohl být Typ 2 a eventuálně i 3fáz.nabíjení. To by byla bomba!

  4. „Release candidate verze také naznačují, že velikost
    „Release candidate verze také naznačují, že velikost otvoru kufru se skutečně zvětšila, jak sliboval Elon Musk.“

    Zdroj těchto informací?? Z těchto fotek mi to není moc jasný.
    http://jalopnik.com/this-is-the-full-tesla-model-3-way-before-youre-suppose-1794073497
    Panty jsou ve stále stejné výši jako loni, takže jedině že by se zkrátilo sklo.

      1. Velikost otvoru určuje konec zadního skla, ale ať na to
        Velikost otvoru určuje konec zadního skla, ale ať na to koukám jak chci tak mě připadá pořád stejně dlouhý jako loni.
        Rozhodně panty se neposunuli, tedy aspoň spára, mechanismus může být možná trochu šouplej.
        http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2016/03/Tesla-Model-3-rear-side-view-from-above-in-red.jpg

        Nevim zda nějaký posunutí světel něco řeší? Možná do šírky?
        http://insideevs.com/wp-content/uploads/2016/06/0X2xwBB.jpg

    1. To je otazka, na kterou nejspis nikdo mimo Teslu nevi odpoved
      To je otazka, na kterou nejspis nikdo mimo Teslu nevi odpoved – pokud vim, nikdo zatim ani nezkusil otevrit schranku na „superpocitac“ u noveho modelu S bez zaplaceneho alespon zakladniho AP, aby se podival, jestli jsou tam jen prazdne sloty nebo i deska.

      Muj tip je, ze u 3 primarne odbavi zakazniky s AP (tam neni co resit) a jinak tam nebude bud nic nebo jen neco „za par korun“ co vypocetni silou staci na safety features“ a sbirani dat.

        1. Nekde probehlo $1700, ale nakolik je to duveryhodne
          Nekde probehlo $1700, ale nakolik je to duveryhodne cislo…
          Kazdopadne byc necekal rozdilnou cenu zeleza u S a 3 vzhledem k tomu, ze to bude chroupat data ze stejne sady senzoru a ridit stejne rychle se pohybujici auto. Ja bych necekal zasadni rozdil v cene ani u software, ale zda se, ze rezervanti v to doufaji…

          1. Kdyby ten HW byl zásadně levnější tak bych mělo smysl to
            Kdyby ten HW byl zásadně levnější tak bych mělo smysl to dávat do každýho a pak jenom dálkově aktivovat po doplatku, ale při těchto cenách to je docela dost peněz co lezou do nákladů. Senzory nejspíš budou ve všech.

            1. Proto jsem zminoval ten hw „za par korun“ – pokud budeme
              Proto jsem zminoval ten hw „za par korun“ – pokud budeme predpokladat stejny pomer rustu ceny a vykonu jako u jinych pocitacovych komponent, tak pocitac s polovicnim vykonem nebude stat pulku, ale treba desetinu a na jednodussi ulohy nez „full auto“ bude s prehledem stacit – napr. upocita sice jen jen 4 kamery misto osmi, ale na „asistenta jizdy v pruhu a adaptivni tempomat“ to bude stacit.

              Ale cim vic nad tim premyslim, tim spis myslim, ze to resit nebudou – na velkych trzich bude jezdit (a sbirat data) dost aut, u kterych majitel za vypocetni silu zaplatil a male nikoho nezajimaji.

            2. Ono se to dá snadno spočítat. Ty výpočetní karty, které
              Ono se to dá snadno spočítat. Ty výpočetní karty, které tam jsou, stojí jedna v maloobchodních cenách asi 25000 Kč. Dopočítejte si k tomu cenu softwaru, kamer, instalací a kabelů a odpočítejte množstevní slevy… Cena nebude pakatel.

  5. Pamatuju si, jak Elon říkal, že to nebude jen zmenšená
    Pamatuju si, jak Elon říkal, že to nebude jen zmenšená verze modelu S. Ejhle, vypadá to že bude. Jinak se ceklem bojím toho, že vzhledem k výrobní kapacitě a počtu objednávek budou za základ prodávat očesanou holotu a schopný auto se bude prodávat výrazně dráž.

      1. Auto cz tam se nedivte nicemu. Je to banda dinosauru, kteri
        Auto cz tam se nedivte nicemu. Je to banda dinosauru, kteri jsou prisati na ceciky stavajicich automobilek. Takze koho chleba jis toho pisen zpivej.

        To vite, kdyby Tesla pustila chlup a zaplatila si u nich nejakou tu reklamu, taky by o ni umeli napsat pekny clanek.

        Diky bohu za Hybrid. Uz bych jinak pomalu nemel co cist.

        1. Kdybyste nebyl tak zaslepeny, vsiml byste si na auto.cz
          Kdybyste nebyl tak zaslepeny, vsiml byste si na auto.cz redakcnich testu, ve kterych Teslu velmi chvali. Jeden z redaktoru ma take i3.
          Fanatiku, kteri nesnesou opravnenou kritiku, jsou plne minarety. Ale koho chleba jis, toho pisen zpivej, ze?

          1. Mate pravdu. Koukam, ze ty stvave clanky jsem cetl ve Svete
            Mate pravdu. Koukam, ze ty stvave clanky jsem cetl ve Svete motoru.

            Mimochodem me prijmy nemaji s elektromobilitou zhola nic spolecneho. A uvahy (ktere jsem tu zminoval) o vystavbe nabijecich stanic nejsou o prijmech, ale o nenavratnych investicich.

            Co se tyka me zaslepenosti tak zvazuju napsat clanek o tom jak jsem objednal Teslu a prvnich kruccich s ni. A k tomu napsat jej me vede prave spousta negativnich zkusenosti.
            I tak je, ale zatim muj postoj k elektromobilite pozitivni.

Napsat komentář