Tesla Model 3 bude mít nový typ skla, Musk potvrdil Tesla Glass

Už před dvěma měsíci se objevily zkazky o tom, že uvnitř automobilky Tesla funguje pracovní skupina nazvaná „Tesla Glass“, která pracuje na novém typu skla pro Tesla Model 3. Elon Musk aktuálně tyto domněnky potvrdil.

Elektromobil Tesla Model 3 nabídne celoskleněnou střechu vyrobenou z nového typu skla nazvaného Tesla Glass
foto: Tesla

Bez váhání přiznáváme, že nám to mohlo dojít o něco dřív. Elon Musk potvrdil existenci technologické pracovní skupiny zaměřené na sklo během telefonického hovoru s analytiky o nových solárních taškách/šindelech.

„Využíváme [při výrobě solárních šindelů] mnoho technik používaných v automobilovém průmyslu. V případě, že to nebylo jasné z představení, Tesla vytvořila skupinu zaměřenou na vývoj skla – s pár opravdu fenomenálními lidmi.“

Těmi fenomenálními lidmi má Musk na mysli zejména člověka jménem Mike Pilliod. Ten dříve pracoval pro Apple a je spoluautorem mnoha jejích patentů.

Označení „Tesla Glass“ je dokonce i ve videu, ve kterém Tesla Motors předvádí odolnost svých solárních šindelů. V případě elektromobilů Tesla bude sklo poprvé využito u Tesla Model 3.

Elon Musk dodal, že vyrábět sklo ve velkém je poměrně nenákladné, a proto dává smysl využívat jej v maximální možné míře. Tím má nejspíš na mysli i celoskleněnou střechu Tesla Model 3.

46 Comments on “Tesla Model 3 bude mít nový typ skla, Musk potvrdil Tesla Glass”

    1. nesmyslnej clanek kterej
      nesmyslnej clanek kterej opomiji na jedne strane to co pricita te druhe strane, proste jen snaha nekoho ukazat ze elektromobilum je treba skodit lzi 😀

      treba vyroba fosilnich paliv tam neni zohlednena, respektive je tam nesmyslne ponizeno na 0.2kWh na 1 litr paliva, veskutecnosti maji Ceske rafinerky prumer 1.6kWh na litr ciste elektricke energie, udaj 0.2kWh si tam nekdo uzasne vycucal z prstiku

      a pak zohledneni emisi pri vyrobe elektrarny, u fotovoltaiky to nezapomenou zduraznit, ale u ostatnich ajko by se to stavelo bez emisi, jooo ojo postavut takovou ehelnou elektrarnu a neprodukovat pri tom zadne emise je uzasnej pocit, ale bohuzel zijeme v realite a ne v pohadkach

      suma sumarum jen dalsi nesmyslnej clanek kterej se snazi tvarit jak je uzasnej, aby ve finale byl jen dalsim odpadem o „hovne“ 🙂

      kdys us budu chtit nejaky data a prumery, tak se podivam do zprav mezinarodniho menoveho fondu kde tyhle hodnoty pocita cele oddeleni lidi a nedelaj nic jineho nez ze schanej tyhle hodnoty ze vsech koutu sveta a pak z toho delaj analizy, jsou vpodstate jedinou instituci co jaks taks dokaze vyhodit alespon priblizna cisla k takovymto tematum, ostatne univiverzity co delaji v tomto nejake studie cerpaji prave z jejich cisel 🙂

      1. Opravdu máte zapotřebí
        Opravdu máte zapotřebí snížit se ke stylu vyjadřování jenjy? Je to skvěle napsaný článek využívající maximum dostupných informací a vy si vyberete jednu hodnotu, která se vám nelíbí, kvůli které ho celý shodíte a navíc váš úvod je naprosto v rozporu závěru článku (takže předpokládám, že jste ho dočetl do první věty, kterou jste mohl krásně zkritizovat).
        Pro mě je tam hromada zajímavých informací bez ohledu na nějaké porovnávání a vzhledem k tomu, že jste neuvedl ani žádný rozbor vašeho nesouhlasu kromě napsání, že je to nesmysl, tak spíše váš příspěvek je nesmyslnej a o hovně.

    2. Jelikož se to v těchto
      Jelikož se to v těchto diskuzích množí a množí, jsou to lži nebo ne, což takhle to pojmout seriozně a nechat si zpracovat článek, nebo serii článků. Pane horčík nenašli by se na to nějaký pěníze a zadat to někomu fundovanému? Otázkou je komu.

              1. Asi jsem moc hloupý,
                Asi jsem moc hloupý, prosím o vysvětlení, co s tím má co společného odraz, propustnost a absorpce. Jedná se o čelní sklo, takže odrazivost musí být stejná jako u normálního skla, jinak by ho nešlo dle předpisů namontovat. Stejně tak musí splňovat předpis, že musí být z 80 % propustné. Bez toho ho nelze v EU homologovat. Takže mi to prosím vysvětlete, pokud možno laicky.

                1. Předchozí Anonym se
                  Předchozí Anonym se snažil podle mě o správné vysvětlení. Každá hmotná věc včetně vzduchu má určité parametry propustnosti, odrazivosti a aabsorpce. Jedná se o energii, která na předmět dopadá – část se odrazí, část projde a část se pohltí. Extrémního odrazu se dosáhne u zrcadla, max. pohltivosti u absolutně černého tělesa (pouze teorie) a propustnosti u suchého vzduchu. To jsou extrémy. No a pokud se maximum dopadající energie spotřebuje na výrobu elektrické energie, o to méně zbyde třeba na odpadní teplo. U FV panelů se budeme snažit o minimální odraz a budeme se snažit co nejvíce energie pohltit a přeměnit na elektřinu. U okna, které má dobře tepelně izolovat se zase pokovením dosahuje maximální odrazivosti, aby místnost nebyla tepelně zatěžována sluncem a podobně. Věřím, že s těmito parametry si hrají u Tesly. To je můj názor. Nedělám si nárok na úplné vysvětlení.

                2. Dodal bych, že maximální
                  Dodal bych, že maximální odrazivosti nedosahuje zrcadlo, ale zcela bílý hladký povrch. To s tím zrcadlem je jen laická domněnka.

                3. Josef, neblbni, nejsme snad
                  Josef, neblbni, nejsme snad v hurvínkárně! Zaprvé nejde o čelní sklo ale o celoskleněnou střechu,namísto které padl návrh dát fv panel. Pokud by byla střecha z tabulkového skla,máme skleník,nebot propuští celé spektrum skrz,což je nesmysl. Autoskla na střešních oknech jsou jednak zatmavená se sníženou prostupností a jednak s antireflexní pokovenou vrstvou,která odráží ir spektrum,takže zabrání asi 50% tepla se do interiéru vůbec dostat. Zpravidla se dá i zevnitř zaclonit a odraz je pak ještě vyšší. Pokovená vrstva se aplikuje i na čelní skla,právě kvuůli teplu. Fv panely jsou naproti tomu stavěny pro maximální absorbci. A vzhledem k jejich nízké účinnosti produkují velké množství tepla a zahrívají se až na 70 stupňů. Vestavěný panel by se špatně chladil a značnou část tepla by předal do interiéru,jako solidní střešní přímotop.

                4. Budiž, možná máte
                  Budiž, možná máte pravdu, nicméně to vidím trochu složitější. Otázkou je, kde bude tepleji. Ve skleníku z autoskel s propustností 80 % předepsanou vyhláškou nebo ve skleníku z FV panelů? Podle mě to bude skoro stejné.

                5. tak ta propustnost se snad
                  tak ta propustnost se snad tyka viditelneho spektra, aby mohl ridic videt:) IR spektrum se naopak celni skla snazi odrazet co nejvice, protoze to ridic stejne nevidi(pokud neni Predator) – jen zahriva interier. Naopak FV panely IR spektrum pohlcuji co nejvic. Takze odpoved na tvou otazku je ze ve skleniku z FV panelu bude SAKRA tepleji.

          1. Když počítáme v
            Když počítáme v průměru 1,5 kWh/den, tak je to u Tesly 3 cca 10 km, tedy cca 3000 km ročně navíc, za 10 let 30 000 km, což je úspora okolo 15 000 Kč. I když jsou všechny hodnoty velmi optimistické, tak i při ceně $1400 za střechu (beru cenu skleněné střechy Tesly S bez solárních článků) se to nikdy nevyplatí.

            1. Pravdepodobne sa to
              Pravdepodobne sa to nevyplatí, ale aby sme mohli porovnávať nejaké čísla, museli by sme poznať rozdiel v cene sklenenej strechy s a bez FV článkov a cenu ostatných zariadení, čo k tomu treba. Keďže tá strecha tam asi bude aj tak, že? Jedine, že by to bolo kabrio 🙂
              V tom prípade by Elon mohol dodávať sadu šiltoviek s FV a logom Tesly 🙂
              Teraz ma napadlo zopár bonusov, ktoré FV riešenie prináša:
              Počas jazdy by sa z batérií odoberalo o 500W menej, čo pri úspornej jazde spôsobí zvýšenie odobratého náboja z batérií. Budú to asi iba zlomky percent, ale budú..
              Sústavné dobíjanie malým prúdom bude pre baterku prínos, hlavne v zime.
              A určite aj dobrý pocit, že mi slniečko dodáva energiu a predlžuje dojazd. To je síce individuálne, tak hovorím len za seba.
              Skutočný prínos FV riešní ale nastane až vtedy, ak bude cenovo dostupná účinná technológia, ktorá umožní využiť celý povrch auta na výrobu energie. Ak by bolo niečo s 20%-nou účinnosťou, tak by sa dalo získať možno aj 1500Wp a to by už bolo…

        1. cet si to vubec, s nejlepsi
          cet si to vubec, s nejlepsi dnesni prohlednou fotovoltaickou technologii budes rad kdys ta strecha bude mit okolo 0.1-.015kWp, takze 5kWp za den je utopie i na pousti kde by do toho celej den prazilo poustni slunce 😉 nehlede na cenu, jen ta strecha by pri cene dnesnich pruhlednych fotovoltaickych clanku stala skoro vic nez Musk planuje jako cenu pro cele auto

  1. Ehm, nechci znít otravně,
    Ehm, nechci znít otravně, ale to jako vážně? Model 3 mi fakt začíná marketingově připomínat iPhone. Přední sklo se nepoškrábe, bude mít skvělou konektivitu a bude „převratný“… Jediným rozdílem je, že iPhone se podařilo vyrobit včas. Ještě pár dalších podobných tajných projektíků a hádám, že Model 3 dorazí tak za 5 let.

        1. „Apple dodával včas“, co
          „Apple dodával včas“, co to je za blábol todleto???
          Voni nám Japka někdy slíbili, že nám tehdy a tedy za 3 roky dodaj takovej a makovej mobil, takovejch makovejch parametrů a že bude stát tolik a tolik??? No to se prober z diskotéky, to v životě neřekli a neřeknou. Pokud cokoliv ukážou tak už je to dávno hotový, vodzkoušený, vyrobený a maximálně ti slíběj, že si to můžeš koupit už za 2 měsíce někdy i hned. Ty seš v hajpu a zklamání je pak logicky nulové :)))
          Porovnávat někoho kdo jde s kůží dlouho dopředu na trh a někoho kdo jen ukazuje už hotové výrobky je absolutní nepochopení věci. Ty totiž víš absolutní prd kdy kterej výrobek měl přijít na trh, jestli nemá rok zpoždění, či kolik projektů úplně zrušili a v životě se to taky nedozvíš. Btw Teď dost možná zrušili celý Japko auto a nikdo není zklamanej jednoduše proto že ho neslíbili 😉
          Slibování je sebevražda.

          1. Know how tam rozhodně je.
            Know how tam rozhodně je. Když dva dělají totéž není to totéž, viz hybridy vod Toyoty a Hondy. Voba to skládali z podobnejch komponentů a přesto jeden neměl takovej úspěch. Honda poskládala baterku blbějc a to se jí vymstilo na kratší životnosti baterky. U elektroaut zase u Leafů v Arizoně předčasně odcházela baterka protože nebyla zajištěna její správná temperace, jednoduchá příčina vyžadujíci know-how.

Napsat komentář