Tesla Model 3: auto bez klíčku otevřete přes mobil

Před pár dny jsme psali, proč je Tesla Model 3 nejrevolučnější auto století. Tesla nyní k tomuto tématu vydala další fotky.

Klíčky k autům se brzy stanou minulostí – alespoň u značky Tesla
foto: Tesla

Nové fotky ukazují, jak se elektromobil Tesla Model 3 otevírá přes mobilní aplikaci. K Tesla Model 3 totiž nedostanete klasický klíček.

Do elektromobilu Tesla Model 3 se dostanete také speciální kartou s technologií NFC (Near Field Communication), která se dnes masivně rozšířila u platebních karet

Do elektromobilu Tesla Model 3 se dostanete také speciální kartou s technologií NFC (Near Field Communication), která se dnes masivně rozšířila u platebních karet
foto: Tesla

Místo toho bude vůz přístupný přes smartphone, nebo v případě nouze díky speciální NFC kartě. Tesla tím Model 3 připravila na novou éru automobilismu, které budou dominovat částečně či plně robotická auta a sdílení aut.

Mobilní aplikace pro přístup k elektromobilu Tesla Model 3

Mobilní aplikace pro přístup k elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla
Tesla

55 Comments on “Tesla Model 3: auto bez klíčku otevřete přes mobil”

  1. Mě fascinuje kolik lidí hledá důvody hanět Teslu. Co
    Mě fascinuje kolik lidí hledá důvody hanět Teslu. Co dělají není nové, všechno už tu bylo atd. … já je obdivuji za to, že dodávají na trh použitelný elektromobil. A i když nemám ani náhodou ani na model 3, tvrdím, že jsou zatím stále jedinými. Jen když jsem dnes sledoval dokument o naší planetě, myslím, že se tu brzy usmažíme, dřív než stihneme zdrhnout na Mars.

    Doplněno: .. takže řešit čím jezdit bude brzy irelevantní.

        1. Jednou jsem nastartoval Teslu manželce telefonem z Moskvy,
          Jednou jsem nastartoval Teslu manželce telefonem z Moskvy, když nemohla najit klíč. Pak mi říkala, že jí to připomnělo doby RVHP (pro mladší – to bylo něco jako socialistický ekvivalent EU). Prej že „i auto na našem dvorku je řízený z Moskvy“. 🙂

  2. Důležité je to správně PR prodat. Dát místo budíků,
    Důležité je to správně PR prodat. Dát místo budíků, přístrojové desky, čudlíků a tlačítek tablet s dotykovým displayem je mnohonásobně levnější a jednodušší jak na vývoj tak na výrobu. Otevírání smartphounem je také jednodušší, páč se používá už hotová technologie, kterou vymyslel někdo jiný.
    Ale musí se to presentovat jako „revoluční technologie“.

      1. Aut ke kterým není třeba klíčku je spousta, aplikace na
        Aut ke kterým není třeba klíčku je spousta, aplikace na odemykání a stav automobilu má také spousta aut. NFC je sice součástí spousty aut, ale pravda ne na otevírání jakou Tesly 3, nýbrž na synchronizaci auta a mobilního zařízení.

        Inovací je tedy pouze to, že dali jeden FNC čip do B sloupku a jeden do kartičky s nápisem Tesla.

          1. Většina aut vyšší střední a luxusní třídy. Mít
            Většina aut vyšší střední a luxusní třídy. Mít klícek nebo kartu k autu v kapse bez jediného doteku umožňují za příplatek i některá auta nižší střední třídy. Velice známé je to kupříkladu u Renaultu, kde kartu k autu nabízí již někdy od přelomu století, auto na určitou vzdálenost samo rozpozná že karta je poblíž a otevře se, a následně umožňuje nastartování tlačítkem start/stop v autě. Karty se netřeba ani dotknout, ani s ní nějak manipulovat, proste ji stačí mít v kapse.

                1. No on je ten rozdil totiz naprosto zasadni. Protoze tezko
                  No on je ten rozdil totiz naprosto zasadni. Protoze tezko nekomu vykouzlis, z druheho konce republiky nebo sveta, klicek v kapse a po jizde mu ho zase z kapsy odkouzlis. Kdezto s mobilem to same neni naprosto zadny problem. A vo tom to je. Takze odpovim si sam. Tesla a jeji TM3 je prvni automobil na teto planete, ktery toto dokaze. Tecka.
                  Pri nekolikatidennim vypadku elektriny si auto otevru NFC kartou. Nejaky dalsi debilni dotaz?

                1. No tak hlavne krast Teslu se vylozene vyplati. Jeden telefon
                  No tak hlavne krast Teslu se vylozene vyplati. Jeden telefon na technickou podporu a ne jen, ze ma policie souradnice auta, ale na pozadani ji ho i odstavi.

                2. Pro někoho to může být strašná zábava, jak majitel
                  Pro někoho to může být strašná zábava, jak majitel nemá čím odemknout auto 🙂 a pokud si majitel bude nosit záložní kartu, aby se tohle nestalo, pak ten telefon opravdu nedává smysl i vzhledem k hackerským útokům. Já nosím klíč zahrabaný v pracovní tašce a vydávám ho jen o víkendu.

                3. Tak ty uz nam tady zacinas trochu trollovat, ze? Takze
                  Tak ty uz nam tady zacinas trochu trollovat, ze? Takze majitele TM3 se maji obavat toho, ze pro zlodeje bude strasna zabava jim krast telefony z kapes, aby se pak za rohem chichotali, ze nemaji jak otevrit auto? Zatimco s tvojim klicem od auta toto praktikovat nemohou? ( ikdyz je to naprosto smyslena absurdni blbost). A nosit NFC kartu v penezence spolu s X dalsima kartama, ktere uz tam stejne nosim je podle tebe strasny opruz? A strasne rad si poslechnu o tech tvych „hackerskych“ utocich, ktere takovemu cloveku hrozi. Protoze tipuju ze tva technicka neznalost problemu je do nebe volajici. Tipuju ze se stejne tak bojis o to jak ti nekdo „nahekuje“ tvoji NFC bankovni kartu co mas v penezence? 🙂 Nebo myslis snad hackovani onoho asymetricky sifrovaneho signalu mezi telefonem a autem pres bluetooth LE? Prosim rozved sve obavy dal, rad se zasmeju nad tvou neznalosti. Ale ty uz chces jen trollovat, ze?
                  A jeste specialne pro tebe, Pepo. Nosit telefon ikdyz mam s sebou kartu dava velky smysl. Protoze telefon ti odemkne auto automaticky na dalku, kdyz se k nemu blizis. Kartou musis mavnout u B sloupu. Jen dalsi doplneni tve absolutni neznasloti problematiky a z toho vyplivajici pleteni domenek, polopravd a cistych hovadin dohromady

                4. Ad hacky, tak neco na klidne spani (vsechno verejne dostupne
                  Ad hacky, tak neco na klidne spani (vsechno verejne dostupne zdroje):

                  Standardni bezklickove odemykani (napadnutelna vsechna testovana auta s timto systemem, vcetne Leafa, TS a TX) – auto.cz (probehlo to vic servery, tohle je prvni, co jsem nasel)

                  Pro bluetooth je to jeste snazsi, repeater koupime za par supu u cinanu (napr. alibaba). Pripadne vyrobime ze dvou 2.4GHz modulu „za dolar“ a trochy software.

                  A dalsi prodluzovac, tentokrat pro RFID (NFC): treba tady, ale predvadecku s yagi antenou a bezkontaktnimi platebnimi kartami pamatuju uz nejake 3-4 roky zpatky

                  EDIT: ze se to zatim ve velkem nedeje (nebo se o tom alespon nemluvi) neznamena, ze to neprijde. Z hlediska „zlych hochu“ je rozdil riskovat kvuli petistovce (limit na karte bez PINu) a autu za mega.

                5. Uff Erype, tohle je na trochu slozitejsi debatu nez co sis
                  Uff Erype, tohle je na trochu slozitejsi debatu nez co sis precetl v blesku nebo auto foru. Zaprve TM3 nepouziva nejake idiotske radiove fobky, ale Bluetooth LE v kombinaci s Wifi ktera je v aute. Nemam cas ti to vysvetlovat, ale ve zkratce. Nelze pouzit utoky typu – skenovani plain codu(sifrovana komunikace) ani tvuj oblibeny z auto.cz fora, asice Repeater utok( sifrovane pakety pres BLE nesou s sebou timestampy na ktere je pres wifi nasledne pouzito „time-in-flight“) , man in the middle utok(teoreticky pouzitelne pro odstineni signalu na zamceni auta, ale s teslou neodjedes).
                  K poslednimu – nastuduj si rozdil mezi RFID a NFC je v tom propastny rozdil( peer-peer sifrovana komunikace na vzdalenost max centimetru vs pasivni tagovani na metrove vzdalenosti).

                  Jinak nakonec chci rict ze nahekovat lze vse. Je to jen otazka penez a casu. Pokud utocnik vynalozi dost casu a prostredu( tipuju tak 100 nasobec porizovaci ceny TM3) pak ti s konkretnim vozem driv nebo pozdeji opravdu odjede.

                6. K tomu, ze appka bude pouzivat kombinaci BT a wifi je nejake
                  K tomu, ze appka bude pouzivat kombinaci BT a wifi je nejake cteni? Tuhle informaci slysim poprve.

                  Ad karta, silne pochybuju, ze to bude neco jineho nez nejaka variace na Mifare DESFire (cili vpodstate bezkontaktni platebni karta – smart card), u ktere je „vyreseno“ jak klonovani, tak obousmerna komunikace na dalku… Ale uvidime, on ji casem nekdo slizne cteckou na mobilu a pochlubi se.

                7. Myslim, že existuje prípad, že Teslu po krádeži už
                  Myslim, že existuje prípad, že Teslu po krádeži už nenašli.
                  Už behá niekde v Rusku 🙂

                8. Urcite budou zpusoby jak ji ukrast, ale ten, ze nekomu ukradnu
                  Urcite budou zpusoby jak ji ukrast, ale ten, ze nekomu ukradnu v hospode ze stolu telefon mezi ne patrit nebude.
                  A spise nez, ze beha v Rusku jako celek bych si tipnul, ze nektere jeji dily behaji v Teslach po Rusku. I kdyz kdo vi. Po vykuchani/oslepeni GSM modulu a vzdani-se moznosti nabijet na SC, (ktere stejne v Rusku zatim nemaji) by se to asi provozovat dalo.

                9. Zatimco ostatni auta vzdy najdou…
                  Zatimco ostatni auta vzdy najdou…

      2. Museli by konzervy přesvědčovat že ne každá změna je k
        Museli by konzervy přesvědčovat že ne každá změna je k horšímu.
        Jedna věc je chtít dělat věci správně a druhá je co nejjednodušeji vytáhnout z lidí peníze.

        Teď neobhajuji že něco je levnější nebo jednodušší, pouze myšlenku proč ne, obecně 😉

          1. S cílem omráčit majitele a okolí. Majitele průhledným
            S cílem omráčit majitele a okolí. Majitele průhledným dýnkem hodinek, kde hezky vidí, jak komplikovaně mu to šlape (proto se těm vychytávkám taky říká komplikace) a nově i s průhledy pod ciferníkem. Sice pak většinou z toho není poznat, pro přehršel koleček, kolik je vlastně hodin, ale to je u těchto strojků naprosto druhotná věc.

      1. No, já bych věřil tomu, že jeden centrální displej
        No, já bych věřil tomu, že jeden centrální displej načítající si data z centrální řídicí jednotky bude levnější než sestava běžných budíků s palubním počítačem a vším tím balastem a ukazateli okolo. Odpadá tam hodně věcí na té palubce, které se musí montovat apod.

                1. preference zakazniku urcite ne, kdyz nemaji na
                  preference zakazniku urcite ne, kdyz nemaji na vyber…

                  setrvačnost a obava z odchýlení od normy asi ano, ale to se zacina prolamovat uz i u zavedenych automobilek.

      2. Není to tak, display je levnější, stejně jako elektrické
        Není to tak, display je levnější, stejně jako elektrické otevírání oken je dneska výrobně levnější, než mechanické, ale má to punc luxusu a dá se na tom víc vydělat.
        Navíc argumentovat Dacií a Thalií je irelevantní – v těch autech (aspoň donedávna) se používalo jen a výhradně to, co už bylo použito jinde a tedy zaplaceno

Napsat komentář