Tesla Model 3: auto bez klíčku otevřete přes mobil

Jan Horčík - 20 Srpen 2017

Před pár dny jsme psali, proč je Tesla Model 3 nejrevolučnější auto století. Tesla nyní k tomuto tématu vydala další fotky.tesla-model-3-elektromobil-pristup-pres-smartphone-iphone-mobil-chytry-telefon-aplikaci

Klíčky k autům se brzy stanou minulostí - alespoň u značky Tesla
foto: Tesla

Nové fotky ukazují, jak se elektromobil Tesla Model 3 otevírá přes mobilní aplikaci. K Tesla Model 3 totiž nedostanete klasický klíček.

Do elektromobilu Tesla Model 3 se dostanete také speciální kartou s technologií NFC (Near Field Communication), která se dnes masivně rozšířila u platebních karet

Do elektromobilu Tesla Model 3 se dostanete také speciální kartou s technologií NFC (Near Field Communication), která se dnes masivně rozšířila u platebních karet
foto: Tesla

Místo toho bude vůz přístupný přes smartphone, nebo v případě nouze díky speciální NFC kartě. Tesla tím Model 3 připravila na novou éru automobilismu, které budou dominovat částečně či plně robotická auta a sdílení aut.

Mobilní aplikace pro přístup k elektromobilu Tesla Model 3

Mobilní aplikace pro přístup k elektromobilu Tesla Model 3
foto: Tesla
Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

Odemykární a startování aut pomocí NFC....
https://www.nfcworld.com/2011/06/22/38196/nxp-launches-nfc-car-key/

...vede k maléru:
https://www.wired.com/2017/04/just-pair-11-radio-gadgets-can-steal-car/

Názor nechť si udělá každý sám.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Mě fascinuje kolik lidí hledá důvody hanět Teslu. Co dělají není nové, všechno už tu bylo atd. ... já je obdivuji za to, že dodávají na trh použitelný elektromobil. A i když nemám ani náhodou ani na model 3, tvrdím, že jsou zatím stále jedinými. Jen když jsem dnes sledoval dokument o naší planetě, myslím, že se tu brzy usmažíme, dřív než stihneme zdrhnout na Mars.

Doplněno: .. takže řešit čím jezdit bude brzy irelevantní.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

+1

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Josef

BMW i3 se také otevírá appkou v mobilu. Ale bez klíčů nikam neodjedete.

A otevira se i bez otevreni appky na founu, pouze tim ze prijdes s telefom v kapse k autu? A zavre se jakmile od auta vzdalis? To je totiz nebe a dudy.

Obrázek uživatele Josef

Ne, to ne. Ale zase lze to auto otevřít třeba z druhý strany zeměkoule. Což už jsem jednou využil, když si někdo něco zapomněl v autě a já byl přes půl republiky daleko s klíčema.

Jednou jsem nastartoval Teslu manželce telefonem z Moskvy, když nemohla najit klíč. Pak mi říkala, že jí to připomnělo doby RVHP (pro mladší - to bylo něco jako socialistický ekvivalent EU). Prej že "i auto na našem dvorku je řízený z Moskvy". :)

Obrázek uživatele Anonym123

toto tu nie je ekvivalent, toto tu je socializmus vyššieho stupňa (do r.89'sme mali reálny).

Obrázek uživatele Jolinar

jj, to jsem u Modelu S uz taky vyuzil :-)
btw: Bjorn mel dobre video kdysi jak nastartoval auto pro kamose pres pulku sveta :-)

Obrázek uživatele Kuk

off

Chcete si otestovat německé solární vozítko od Sono Motors? Zarezervujte si jízdu! Většinou Německo, Švajc a Rakousko.
https://www.sonomotors.com/test-drive.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

päť minút?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak im to vyjde, tak to bude bomba. Má to aj ťažné do 750kg. Ako druhé EV do rodiny to určite beriem. Začína sa to pekne rozbiehať správnym smerom, konečne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Důležité je to správně PR prodat. Dát místo budíků, přístrojové desky, čudlíků a tlačítek tablet s dotykovým displayem je mnohonásobně levnější a jednodušší jak na vývoj tak na výrobu. Otevírání smartphounem je také jednodušší, páč se používá už hotová technologie, kterou vymyslel někdo jiný.
Ale musí se to presentovat jako "revoluční technologie".

Obrázek uživatele Jolinar

kdyby to bylo skutecne levnejsi tak uz se to davno pouziva u levnych aut jako je Renault Thalia nebo Dacia a Skoda Octavia by mela klasicke budiky za priplatek a v zakladu by byly ty digitalni :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to tak, display je levnější, stejně jako elektrické otevírání oken je dneska výrobně levnější, než mechanické, ale má to punc luxusu a dá se na tom víc vydělat.
Navíc argumentovat Dacií a Thalií je irelevantní - v těch autech (aspoň donedávna) se používalo jen a výhradně to, co už bylo použito jinde a tedy zaplaceno

Obrázek uživatele Josef

No, já bych věřil tomu, že jeden centrální displej načítající si data z centrální řídicí jednotky bude levnější než sestava běžných budíků s palubním počítačem a vším tím balastem a ukazateli okolo. Odpadá tam hodně věcí na té palubce, které se musí montovat apod.

Já věřím, že displaye vyjdou levněji. Testování čudlíků na výdrž, teplotní výdrž... a že jich tam je!

Stačí si zjistit třeba u VW v servisu, kolik stojí Active display a klasické budíky jako náhradní díl. Pokud by Active display byl levnější, tak klasické budíky máme za příplatek. :-)

Obrázek uživatele Josef

No, já mluvím o nahrazení všech těch budíků a konektorů v palubce a navíc k tomu displeje navigace a veškerých tlačítek v palubce jedním displejem. Už jenom na kabeláži a jejím tahání se musí ušetřit majlant.

Obrázek uživatele Jolinar

no to jsou pak automobilky teda pekne blbe, ze to tak nedelaji u levnych aut.

Obrázek uživatele Josef

Osobně si myslím, že v tom bude hrát roli setrvačnost, preference zákazníků, obava z odchýlení od normy apod.

Obrázek uživatele Jolinar

preference zakazniku urcite ne, kdyz nemaji na vyber...

setrvačnost a obava z odchýlení od normy asi ano, ale to se zacina prolamovat uz i u zavedenych automobilek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím, jestli je je v interiéru vše levnější. Například nahrazení machanickych rozkripanych vydechu klimatizace elektronickými.

Obrázek uživatele Kuk

Když se mění funkce a layout ovládání za pochodu tak jsou pevně zamontovaný ovladače omezením, brzdou vývoje a tudíž naprosto k houwnu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dojet autem z Prahy do Brna je taky mnohem jednodušší než osedlat koně a přijet na něm. Na to není potřeba žádné PR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když je to tak jednoduché ,proč to ostatní schválně dělají složitě :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč se vyrábí luxusní švýcarské hodinky, když digitálky jsou přesnější?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

protože nejde primárně o chronometr ale luxusní šperk se spoustou ruční řemeslné práce,v podstatě se nejedná o hodinky ale umělecký předmět

Obrázek uživatele Radovan

S cílem omráčit majitele a okolí. Majitele průhledným dýnkem hodinek, kde hezky vidí, jak komplikovaně mu to šlape (proto se těm vychytávkám taky říká komplikace) a nově i s průhledy pod ciferníkem. Sice pak většinou z toho není poznat, pro přehršel koleček, kolik je vlastně hodin, ale to je u těchto strojků naprosto druhotná věc.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Hlavně hodinky zvučných jmen jsou výborná investice narozdíl od auta. Raději jsem si koupil několik hodinek v ceně TM3, protože až se Tesla dorazí, budu mít o 200 tis. vice.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Jj, hodinky, to je zlaty dul :D Kazdy prece vi ze hodinky jsou asset s nejvetsim zhodnocenim a nejmensim rizikem :D

Obrázek uživatele ozana

a se super likviditou

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Museli by konzervy přesvědčovat že ne každá změna je k horšímu.
Jedna věc je chtít dělat věci správně a druhá je co nejjednodušeji vytáhnout z lidí peníze.

Teď neobhajuji že něco je levnější nebo jednodušší, pouze myšlenku proč ne, obecně ;)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aut ke kterým není třeba klíčku je spousta, aplikace na odemykání a stav automobilu má také spousta aut. NFC je sice součástí spousty aut, ale pravda ne na otevírání jakou Tesly 3, nýbrž na synchronizaci auta a mobilního zařízení.

Inovací je tedy pouze to, že dali jeden FNC čip do B sloupku a jeden do kartičky s nápisem Tesla.

Ktere auta prosim umoznuji automaticke otevirani, zavitani a startovani bez nutnosti vytahnout telefon z kapsy? Dekuji za seznam anonyme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většina aut vyšší střední a luxusní třídy. Mít klícek nebo kartu k autu v kapse bez jediného doteku umožňují za příplatek i některá auta nižší střední třídy. Velice známé je to kupříkladu u Renaultu, kde kartu k autu nabízí již někdy od přelomu století, auto na určitou vzdálenost samo rozpozná že karta je poblíž a otevře se, a následně umožňuje nastartování tlačítkem start/stop v autě. Karty se netřeba ani dotknout, ani s ní nějak manipulovat, proste ji stačí mít v kapse.

Obrázek uživatele Jolinar

myslim ze si pletete kartu a klicek ve tvaru tlusteho obdelniku...
pokud ne, prosim o blizsi info, docela by me to zajimalo.

Přesně tak, otevírání auta zamčeným telefonem je pro naše kraje úplná pitomost, denně se u nás ztratí stovky telefonů a stačí si vyhlednout majitele TM3, protože telefony se zpravidla povalují na stole.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Zatimco kdyz ti ukradnu klice tak s autem neodjedu? Nechapu logiku tveho uvazovani. Kdyz ti ukradnu klice od auta tak si toho nevsimnes klidne nekolik hodin, zatimco kdyz vetsine lidi ukradnu telefon, tak si toho vsimnou dopar minut.

Obrázek uživatele Michelin

No tak hlavne krast Teslu se vylozene vyplati. Jeden telefon na technickou podporu a ne jen, ze ma policie souradnice auta, ale na pozadani ji ho i odstavi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim, že existuje prípad, že Teslu po krádeži už nenašli.
Už behá niekde v Rusku :-)

Zatimco ostatni auta vzdy najdou...

Obrázek uživatele Michelin

Urcite budou zpusoby jak ji ukrast, ale ten, ze nekomu ukradnu v hospode ze stolu telefon mezi ne patrit nebude.
A spise nez, ze beha v Rusku jako celek bych si tipnul, ze nektere jeji dily behaji v Teslach po Rusku. I kdyz kdo vi. Po vykuchani/oslepeni GSM modulu a vzdani-se moznosti nabijet na SC, (ktere stejne v Rusku zatim nemaji) by se to asi provozovat dalo.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Pro někoho to může být strašná zábava, jak majitel nemá čím odemknout auto :) a pokud si majitel bude nosit záložní kartu, aby se tohle nestalo, pak ten telefon opravdu nedává smysl i vzhledem k hackerským útokům. Já nosím klíč zahrabaný v pracovní tašce a vydávám ho jen o víkendu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Tak ty uz nam tady zacinas trochu trollovat, ze? Takze majitele TM3 se maji obavat toho, ze pro zlodeje bude strasna zabava jim krast telefony z kapes, aby se pak za rohem chichotali, ze nemaji jak otevrit auto? Zatimco s tvojim klicem od auta toto praktikovat nemohou? ( ikdyz je to naprosto smyslena absurdni blbost). A nosit NFC kartu v penezence spolu s X dalsima kartama, ktere uz tam stejne nosim je podle tebe strasny opruz? A strasne rad si poslechnu o tech tvych "hackerskych" utocich, ktere takovemu cloveku hrozi. Protoze tipuju ze tva technicka neznalost problemu je do nebe volajici. Tipuju ze se stejne tak bojis o to jak ti nekdo "nahekuje" tvoji NFC bankovni kartu co mas v penezence? :) Nebo myslis snad hackovani onoho asymetricky sifrovaneho signalu mezi telefonem a autem pres bluetooth LE? Prosim rozved sve obavy dal, rad se zasmeju nad tvou neznalosti. Ale ty uz chces jen trollovat, ze?
A jeste specialne pro tebe, Pepo. Nosit telefon ikdyz mam s sebou kartu dava velky smysl. Protoze telefon ti odemkne auto automaticky na dalku, kdyz se k nemu blizis. Kartou musis mavnout u B sloupu. Jen dalsi doplneni tve absolutni neznasloti problematiky a z toho vyplivajici pleteni domenek, polopravd a cistych hovadin dohromady

Ad hacky, tak neco na klidne spani (vsechno verejne dostupne zdroje):

Standardni bezklickove odemykani (napadnutelna vsechna testovana auta s timto systemem, vcetne Leafa, TS a TX) - auto.cz (probehlo to vic servery, tohle je prvni, co jsem nasel)

Pro bluetooth je to jeste snazsi, repeater koupime za par supu u cinanu (napr. alibaba). Pripadne vyrobime ze dvou 2.4GHz modulu "za dolar" a trochy software.

A dalsi prodluzovac, tentokrat pro RFID (NFC): treba tady, ale predvadecku s yagi antenou a bezkontaktnimi platebnimi kartami pamatuju uz nejake 3-4 roky zpatky

EDIT: ze se to zatim ve velkem nedeje (nebo se o tom alespon nemluvi) neznamena, ze to neprijde. Z hlediska "zlych hochu" je rozdil riskovat kvuli petistovce (limit na karte bez PINu) a autu za mega.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Uff Erype, tohle je na trochu slozitejsi debatu nez co sis precetl v blesku nebo auto foru. Zaprve TM3 nepouziva nejake idiotske radiove fobky, ale Bluetooth LE v kombinaci s Wifi ktera je v aute. Nemam cas ti to vysvetlovat, ale ve zkratce. Nelze pouzit utoky typu - skenovani plain codu(sifrovana komunikace) ani tvuj oblibeny z auto.cz fora, asice Repeater utok( sifrovane pakety pres BLE nesou s sebou timestampy na ktere je pres wifi nasledne pouzito "time-in-flight") , man in the middle utok(teoreticky pouzitelne pro odstineni signalu na zamceni auta, ale s teslou neodjedes).
K poslednimu - nastuduj si rozdil mezi RFID a NFC je v tom propastny rozdil( peer-peer sifrovana komunikace na vzdalenost max centimetru vs pasivni tagovani na metrove vzdalenosti).

Jinak nakonec chci rict ze nahekovat lze vse. Je to jen otazka penez a casu. Pokud utocnik vynalozi dost casu a prostredu( tipuju tak 100 nasobec porizovaci ceny TM3) pak ti s konkretnim vozem driv nebo pozdeji opravdu odjede.

K tomu, ze appka bude pouzivat kombinaci BT a wifi je nejake cteni? Tuhle informaci slysim poprve.

Ad karta, silne pochybuju, ze to bude neco jineho nez nejaka variace na Mifare DESFire (cili vpodstate bezkontaktni platebni karta - smart card), u ktere je "vyreseno" jak klonovani, tak obousmerna komunikace na dalku... Ale uvidime, on ji casem nekdo slizne cteckou na mobilu a pochlubi se.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak jeste jednou. Ktere auta prosim umoznuji automaticke otevirani, zavitani a startovani bez nutnosti vytahnout TELEFON z kapsy?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak třeba Toyota Verso 2010, je to super věc nemuset pořád hledat klíče v tašce.

Tak třeba Škoda Favorit a spousty dalších

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen blb potřebuje k otvírání auta telefon, a tebe Vondraku rozhodně za blba nepočítám, výpadek elektřiny na několik dní a neotevřeš auto? protože nebudeš mít nabitý telefon? nice...

No on je ten rozdil totiz naprosto zasadni. Protoze tezko nekomu vykouzlis, z druheho konce republiky nebo sveta, klicek v kapse a po jizde mu ho zase z kapsy odkouzlis. Kdezto s mobilem to same neni naprosto zadny problem. A vo tom to je. Takze odpovim si sam. Tesla a jeji TM3 je prvni automobil na teto planete, ktery toto dokaze. Tecka.
Pri nekolikatidennim vypadku elektriny si auto otevru NFC kartou. Nejaky dalsi debilni dotaz?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bezklíčové otevírání není samo o sobě až tak nové(to ani článek netvrdí). Tento článek jen doplňuje předchozí. Máte to tam napsané.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plán těžby „pokladu” pod Cínovcem vstupuje do klíčové fáze

seznam.cz/zpravy/clanek/plan-tezby-pokladu-pod-cinovcem-vstupuje-do-klicove-faze-35896?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?