Tesla má s Fiat Chrysler dohodu: v Evropě pomůže Fiatu plnit emisní limity

Tesla s automobilkou Fiat Chrysler dohodla, že všechny elektromobily značky Tesla prodané v se budou počítat do flotily FCA. Italové se tak vyhnou pokutám za překročení emisí, Tesla za to na oplátku získá stovky milionů dolarů.

Tesla si díky takovýmto dohodám přišla v roce 2017 na $280 mil., minulý rok už to ale bylo jen $103 mil. Důvodem je stále se rozšiřující nabídka ostatních automobilek v segmentu elektromobilů.
foto: Jeep

Od příštího roku musí průměrné flotilové emise všech nově vyrobených osobních aut v EU být nižší než 95 g/km. Aby to automobilky mohly splnit, rozjíždějí masivní programy pro výrobu elektromobilů, jako například Volkswagen.

Italové, resp. automobilka Fiat Chrysler Automobiles, na to jde trochu jinak. Protože v elektromobilitě dlouhodobě spíše zaostává, upekla s automobilkou Tesla dohodu.

Evropská unie umožňuje firmám vytvářet svazky či zájmové skupiny, aby emisních limitů dosáhly. Protože Tesla inherentně plní veškerá emisní nařízení a jiná než plně elektrická auta nevyrábí, může si dovolit „prodat“ svou statistiku prodejů FCA.

Podobné dohody už Tesla a FCA dříve uzavírali v . Kromě toho FCA nakupovala emisní kredity od automobilek jako Honda nebo Toyota.

44 Comments on “Tesla má s Fiat Chrysler dohodu: v Evropě pomůže Fiatu plnit emisní limity”

  1. To jsem z Tesly trochu zklamaný, takhle umožnit produkci aut
    To jsem z Tesly trochu zklamaný, takhle umožnit produkci aut s fosilními motory. Asi bych se neměl divit, jsou to peníze a nemalé a Tesla (ať si ji idealizuji jakkoliv) je komerční firma postavená za účelem zisku, ale je mi líto, že nás (naše zdraví) takhle prodali.
    A co se týče toho, že by FCA jinak ty peníze vydal jako pokutu do kasy EU, tak ani tu pokutu bych jim nedovolil. Prostě by ty auta nesměli vyrobit, a ne že se z toho vykroutěj nějakou pokutou, nebo nakoupením emisních povolenek.
    To je to samý, jako když se někdo řítí městem stovkou, protože má na to, aby zaplatil případnou pokutu. Jenže smyslem není vybrat pokuty, ale přimět lidí nejezdit městem kilo. Až mi srazí dítě, tak mi bude jedno jakou mu daj pokutu, mě už to dítě nevrátí. Takže jako je v tomhle případě lepší než pokuta odebrat řidičák (tedy licenci řídit), tak v případě automobilky bych tak netlačil na pokutu, ale odebrání licence vyrábět auta se spalovákem.

  2. Největší prdel je, že by ty limity na CO2 mohl Fiat splnit
    Největší prdel je, že by ty limity na CO2 mohl Fiat splnit i bez (virtuální) produkce elektromobilů. Jsou totiž i jiné možnosti, ale taky by na nich museli začít včas:
    – Mohli odlehčit kastle a jiné díly vozů. Patři jim Ferrari a mají tak bohaté zkušenosti s uhlíkovými kompozity. Cena auta navíc jde rychle směrem k nule.
    – Mohli použít technologii PHEV, se kterou má jejich firma Chrysler bohaté zkušenosti.
    – Mohli se domluvit s ropnými rafinériemy, aby při rafinaci ropy a hlavně při krakování (hydrogenaci) ropy používaly energii/vodík z bezemisních zdrojů. Tak se dají měrné emise CO2 z ropy snížit o cca 20%.
    – Mohli podpořit produkci syntetických paliv.

    1. Nejlepší by bylo, kdyby si žádným způsobem takhle, nebo
      Nejlepší by bylo, kdyby si žádným způsobem takhle, nebo placením pokut nemohli kupovat další odkládání konce éry spalováků.
      A než budou mít v prodejním portfoliu nějaká kvalitní EV, tak si Tesla vydělá na prodeji svých aut (které jsou několik let v předstihu před nimi) mnohem víc, než teď dostane na nějakých emisních povolenkách.

        1. To je ale právě to smutný. Žádný pokuty ani tyhle
          To je ale právě to smutný. Žádný pokuty ani tyhle koncernové emisní povolenky by jim neměli umožnit pokračovat produkci aut se spalovákem.
          To je přece zvrácený princip, aby si za peníze kupovali možnost dál škodit. Pak je to celé jen snaha vybrat víc peněz a né snaha něco změnit.
          Jak jsem psal ve svém příspěvku – je to stejné jako když se někdo řítí městem stovkou, protože na pokutu v pohodě má. O to přece nejde, až mi srazí dítě, tak je mi jedno jakou dostane pokutu, mě už to dítě nevrátí. Tady nejde o to, vybrat na to peníze, ale zamezit takovému jednání. Postupoval bych obdobně jako u těžkých přestupků – pokuta a odebrání ŘP (tj. licence řídit). Tak tady by mohli uložit pokutu, a odebrat licenci na výrobu aut se spalovacím motorem.

          Je zvrácené, že si můžou za jakékoliv peníze, nebo jakýmkoliv způsobem (pokuta, emisní povolenky) kupovat možnost devastovat životní prostředí. Přijde mi to jako pohádka Byl jednou jeden král ala Sůl nad zlato. Měníme tady životní prostředí a vzduch pro naše děti „Sůl“ za peníze z pokut a povolenek „drahé kamení“. Ale jak to v té pohádce řekla ta selka (selským rozumem), a dětem posypu chleba rubínama?
          Aby jsme se tady za pár let s portmonkou plnou peněz z pokut nedusili.

          1. Jasně, pár kusů Ferrari nás tady všechny otráví 🙂
            Jasně, pár kusů Ferrari nás tady všechny otráví 🙂 Pokud by se to bralo tak hopem, tak se můžeme rovnou vrátit do jeskyň, protože každá činnost člověka ničí prostředí. Prostě si zatím tu kompletní elektrifikaci dopravy nemůžeme dovolit, tak na to musíme postupně, jak nám to naše peněženky a technologie dovolí.

            1. To by platilo za předpokladu, že by jste chtěl nahradit
              To by platilo za předpokladu, že by jste chtěl nahradit každé osobní auto se splovacím motorem jedním EV. Ale to už se doufejme nestane. Doufám, že díky pořizovacím nákladům na elektromobil v dohledné době celoplanetárně klesne počet osobních aut.
              Z dnešního stavu téměř dvou aut na rodinu, bych to ideálně viděl tak na jedno sdílené auto na dvě rodiny.

              1. To je jenom vaše úchylná představa, kdy si myslíte, že
                To je jenom vaše úchylná představa, kdy si myslíte, že vaše potřeby mobility jsou stejné jako ostatních lidí. Ale tak to není. Já naopak doufám, že s příchodem elektroaut se individuální mobilita nestane nedostupnější (jak byste chtěl vy), ale naopak – to je totiž pokrok. A ne to, že individuální mobilita se omezuje a jsme závislí na hromadné dopravě, sdílených autech a pod. Nechte lidi, ať si rozhodnou, jestli chtějí mít dvě auta v rodině nebo jedno sdílené se sousedem, jak to máte vy. Ale přirozeně, ne to tlačit násilím, to je špatně.

                1. V pořádku, Vaše přání má stejnou hodnotu jako to moje.
                  V pořádku, Vaše přání má stejnou hodnotu jako to moje. 🙂 Jen já jsem Vaše vidění světa, a Vaše přání úchylnými nenazval.

                2. Omlouvám se, jestli jsem se vás dotkl.
                  Jen mi prostě z

                  Omlouvám se, jestli jsem se vás dotkl.
                  Jen mi prostě z vašeho příspěvku připadalo, že ten stav, kdy bude těch aut méně, chcete docílit nějak násilně, direktivně a že vás omezení mobility jiných lidí těší, protože vy to tak máte a chcete. To se mi nelíbilo.

                  Já jsem pro to, aby si každý svou mobilitu pořešil tak, jak mu vyhovuje, ať jsou dostupná osobní auta (a ne jak chcete vy, aby byla drahá a tím se omezil jejich počet), ať je pořešena hromadná doprava, busy, vlaky… vše rovnocenné a uživatel si rozhodně, čemu dá přednost – kriteriem může být cena, dostupnost, pohodlí nebo i ekologické cítění, to je fuk 🙂

          1. Nemusíme řešit celý cyklus životnosti auta.
            Spotřeba

            Nemusíme řešit celý cyklus životnosti auta.
            Spotřeba energie na pohon EV není nulová a vyprodukované emise také ne a to ani v případě, že by se 100% energie bralo z obnovitelných zdrojů, které představují pár %.
            Přesto se EV prezentují a počítají jako Zero emission, což je jeden velký podvod a blamáž.
            Proti EV absolutně nic nemám. Točí mě pouze jejich násilné prosazování s využitím lží a lidské hlouposti.

    1. Jo jo, takže všechny ty úředníci, kteří počítají
      Jo jo, takže všechny ty úředníci, kteří počítají uhlíkovou stopu a emise počítají blbě a ty to máš spočítané líp 😀 No to jsi mě pobavil 😀 Ale třeba náš překvapíš, dej nám své výpočty, riskni to, i přestože máme nižší IQ a třeba se poučíme dáme ti za pravdu. Jen prosím nepočítej s tím, že svůj elektromobil doma nabíjím ze 100% z elektrocentály na benzin 😉

        1. Tak nejdřív ukaž jedinou studii, která počítá u EV s
          Tak nejdřív ukaž jedinou studii, která počítá u EV s nulou?

          Vsadím se, že nenajdeš ani jednu, protože je to jen tvůj troling. Už nevíš co by jsi proti těm zlým elektromobilům vymyslel, tak plácáš nesmysly.

          Některý lidi nejsou vůbec soudný a plácají takový hovadiny, to už není ani legrace, ale spíš k pláči, co tady na světě žije za troly.

    2. To je ale úplný nesmysl. I kdyby byla elektřina 100% z
      To je ale úplný nesmysl. I kdyby byla elektřina 100% z uhlí, tak pořád vychází emise lépe pro EV. A jakmile do toho započítáte třeba jen elektřinu, která se spotřebuje při rafinaci fosilních paliv, tak už není vůbec co řešit a fosil odchází plačíc k lesu s provazem v ruce.

        1. nj těma jejich prdlejma mldkama fiátkama 500e sou narvaný
          nj těma jejich prdlejma mldkama fiátkama 500e sou narvaný bazary nikdo to nechce, co snima taky že jo 😉 to vyráběl makarónec co vlastně nechtěl aby to lidi kupovali no a jak to pak dopadlo 😉 Alespon dobře že podpoří Teslu místo evropský komise :))

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-fiat-500e/

        2. Kolik tedy musí do 2 let vyrobit Škoda BEV a PHEV aby
          Kolik tedy musí do 2 let vyrobit Škoda BEV a PHEV aby naplnila tu 5% kvótu?

          v roce 2018 vyrobila Škoda 886 100 spalovacích popelnic
          5 % tedy činí 44 305.

          Opravdu do roku 2021 ŠKODA vyprdne 44 305 elektroaut??? 😀

          Jestli jo tak leda tak v Číně.

          1. No… a není to tak, že ten poměr BEV/PHEV k celkovému
            No… a není to tak, že ten poměr BEV/PHEV k celkovému počtu prodaných aut musí být jenom v Evropě, resp. v EU? Protože ty emisní normy jsou platné pro EU trh. Takže bych to chápal tak, že z těch aut, co Škoda prodá v EU, musí být 5% na elektřinu. Těch skoro 900 tis. je počet vyroben v ČR (jinak celosvětově přes milion). Všechny tyto auta jdou na EU trh? Pokud ano, tak platí, co jste napsal.

            Prostě ten poměř 5% je z prodaných aut v EU, nikoliv z celkového počtu vyrobených. Aspoň tak to chápu.

          2. Ano plati to jenom pro EU. 5% jsem napsal jako absolutni
            Ano plati to jenom pro EU. 5% jsem napsal jako absolutni minimum pro nektere vyrobce. Presny vypocet je slozitejsi a bere v uvahu treba i hmotnost vozidel. Skutecny limit bez toho aby automobilka nemusela platit zadne pokuty je vyssi, pro rok 2021 takovych 7-9%.
            Mimo EU jsou dal, treba Norsko, Island, HongKong, Svycarsko, USA tam je to pro ICE kruty. V Cine jsou limity pro BEV jeste vyssi, myslim ze pro rok 2021 to bude nejakych 10-11% pro BEV v Cine.
            Kazdy autovyrobce ma dve moznosti budto zvysi pocet EV, nebo znizi pocet ICE ve svych prodejich, aby naplnila kvoty. Jakou cestou se rozhodla vydat Skoda ja nevim.

          1. Ještě větší pravda.
            Když vyrábíš něco, za co ti lidi

            Ještě větší pravda.
            Když vyrábíš něco, za co ti lidi platí, je to prima. A navíc, když ti za to platí i tvůj “úhlavní nepřítel”, kterýmu bereš kšefty, je to povýšený na entou. Esi vono to není nakonec či na začátek geniální.

Napsat komentář