Tesla má problém: v Číně si název automobilky zaregistroval někdo jiný a chce výkupné

Jan Horčík - 15 Srpen 2013

Americká automobilka Tesla Motors má problém. Připravuje se na velkou expanzi do Číny. Jenže více než miliardová země je doslova jiný svět. A nelítostné prostředí byznysu vyžaduje pořádné ostruhy. Jeden tamní “podnikatel” si v předstihu zaregistroval obchodní značku “Tesla Motors” a chce za ni $32,6 mil.auto Tesla Motors logo

Logo Tesla Motors - v Číně však název vlastní někdo jiný než automobilka samotná
foto: Tesla Motors

Tesla má už dnes několik stovek předobjednávek z Hong Kongu. Ačkoliv Čína jako taková zatím na elektromobily příliš neslyší, luxusní auto v podobě elektromobilu Tesla Model S by tam mohlo najít nemalé množství zákazníků.

A automobilka Tesla Motors na expanzi do Asie a Evropy spoléhá jako na něco, co jí pomůže v následujících letech rapidně růst. Zatímco obchodní známku “Tesla” v Číně získala za “pouhých” $326 000, obchodní známku “Tesla Motors” si zaregistroval jiný čínský vykuk. A po automobilce za ni chce 100x víc – v přepočtu $32,6 mil.

Tesla má nyní několik možností: a) zaplatit, b) vyjednávat, c) zůstat u značky “Tesla” nebo d) pokusit se s dotyčným soudit u tamních soudů. Relativně nejsnažší, ale velmi nákladná možnost a) je nejméně pravděpodobná. Zaplatit takovou sumu za to, že můžete používat v dané zemi svůj vlastní název je směšné.

Možnost b) záleží na tom, jakou základnu, známosti, kontakty má Tesla v Číně a jak moc dobře dokáže vyjednávat. Určitě je to jedna z možností, pokud Tesla nějak zvlášť nespěchá. Třetí možnost se také nabízí, slovo “Motors” není nijak klíčové, ale přeci jen to trochu nabourává integritu značky.

Poslední možnost: zkusit se soudit, zní nadějně. Jenže dle zkušeností, které před několika lety učinila jiná kalifornská společnost – Apple, může taková soudní tahanice trvat dlouhé roky bez jasného výsledku. Apple se tehdy nakonec rozhodl raději zaplatit – $60 mil. jedné čínské firmě za značku .

Navíc bude muset Tesla u soudu dokázat, že čínský majitel značky Tesla Motors nepodniká v oboru elektromobility. A podle zpráv čínských médií se zmíněný “podnikatel” pochopitelně už snaží dokázat opak.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čína, která ukradne a zkopíruje, co se dá se bude ohánět právy? Jsem se zasmál.

Obrázek uživatele honYa

Chlapík je vyděrač, ale určitě ne první ani poslední.

Zajímavé by bylo zjistit, jako dopadlo jednání TM s českou Teslou. Vím, že nějaká jednání proběhla... Neví někdo něco blíže?

---

honYa

Obrázek uživatele Jan Horčík
Obrázek uživatele honYa

Díky, z Josefovy reakce jsem měl pocit, že mě ani nepochopil. Josefe, mrkněte na článek ;)

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Česká Tesla není Tesla Motors a mají toho společného velmi málo. Nějakého konkurenčního boje bych se vůbec nebál...


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?