Tesla má problém: Jmenuje se Chevrolet Bolt

Tesla se během posledních pár let stala synonymem inovace a umění nemožného. Její popularita prudce stoupá. Na cestě k opravdovému úspěchu ale zbývá spousta překážek a jednou z nich je i Chevrolet Bolt.

Elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e nabízí reálný dojezd kolem 380 km
foto: Chevrolet

Chevrolet Bolt EV je čerstvý elektromobil z dílny americké automobilky GM (General Motors). To je ta, která v roce 2008, během velkých ekonomických turbulencí, zkrachovala, a musela ji zachránit americká vláda penězi daňových poplatníků. Dokonce i sami Američané přiznávají, že její auta už 90. letech a na počátku 21. století nestála ani za zlámanou grešli, takže se bankrotu není moc co divit.

Od té doby se GM, stále jedna z největších automobilek světa soupeřící o prvenství s Toyotou a Volkswagenem, proměnila. Uvedla na trh například přelomový plug-in hybrid Chevrolet Volt. Za jeho vznik, a celkově větší důraz na šetrnost, se zasadil Bob Lutz, který GM nějaký čas šéfoval. Už v roce 2008 řekl, že elektrifikace aut je nevyhnutelná, a že ke schválení projektu Chevrolet Volt ho přiměla mimo jiné už tehdy se rozjíždějící Tesla.

více na tiscali.cz

51 Comments on “Tesla má problém: Jmenuje se Chevrolet Bolt”

    1. Protoze auto bylo v zaruce, majitel ocekaval, ze Tesla zaplati
      Protoze auto bylo v zaruce, majitel ocekaval, ze Tesla zaplati vymenu, ale spolecnost to neudelala a misto toho tvrdila, ze na vine je nehoda. (Since the vehicle was under warranty, Coates assumed that Tesla would pay to have it replaced, but the company wouldn’t and instead claimed that the cause was most likely damages that occurred in an accident prior to the fire.)

      Naopak, pojistovna majitele zavrhla nehodu jako pricinu pozaru a zaplatila, majitel poridil novou Teslu (Coates says that his insurer dismissed the idea that the fire was caused by damages that occurred during the accident. Nonetheless, they paid Coates back and he was able to buy a new Tesla.)

    1. Hybrid zřejmě klesl na dno, snad už začně jen růst,
      Hybrid zřejmě klesl na dno, snad už začně jen růst, navíc GM nechce mít kapacity na velkou výrobu tohoto produktu, tedy není žádnou konkurencí Tesly, navíc to auto je za téměř stejnou cenu jako Tesla, ale výbavou je tak na půlce hodnoty Tesly.

  1. Nějak to nechápu v čem tedy přesně ten problém vězí?
    Nějak to nechápu v čem tedy přesně ten problém vězí? To nám článek jaksi zapoměl sdělit.
    Proč je Chevrolet Bolt překážkou na cestě k opravdovému úspěchu?
    Jak je ten opravdový úspěch definován? Prodeji, ziskem, publicitou…?

    Článek jak plácnutí rybníka. Todle téma se řešilo už před rokem, když se zjevil Bolt a podobných varovných článků jsou vagony, takže média jsou už spíš k smíchu.
    https://teslamondo.com/2014/05/25/yipes-watch-out-tesla-move-over-tesla/
    Média mají strašně rády války formátu, konkurentů, kontroverze a když žádné nejsou tak je aspoň sami uměle vytváří. Moc práce jim to nedá. Normální mediální hype.

    Pokud vím tak hancím motorem Tesly je změna k lepšímu a ne souboj s konkurencí. Myslím, že Tesla vítá jak nové hráče v elektromobilitě tak i elektoauta od dinosaurů. Lidi, ale mají soupeření rádi tak aspoň rádi spekulují, nálepkují a pak se o tom ještě haštěří. Sami majitelé elektroaut se toho často nemůžou zbavit.
    Každej nahrazenej spalovák se počítá a esli ho nahradí TM3, Bolt, Zoe, e-Golf nebo Leaf je buřt.
    Zaplaťpánbů za Bolta. … velkobaterkáč je ale jen jedna půlka řešení, druhým je bezstarostná rychlodobíjecí síť na cestách.

    Zde si lze přečíst o trampotách na delších cestách s Boltem po Kalifornii a udělat si obrázek sám.
    http://www.greencarreports.com/news/1109117_chevy-bolt-ev-800-mile-trip-in-238-mile-electric-car-shows-challenges-remain

  2. Tesla je jedina automobilka na svete, ktera vyrabi EV z
    Tesla je jedina automobilka na svete, ktera vyrabi EV z presvedceni. Ostatni je vyrabi jen aby mohly snizit flotove emise a prodavat spalovaky. Ja nechci byt blbecek, ktery koupi nejake EV od GM, VW, DB, BMW apod. a pomuze tim dalsim rakovinam na svet. Nene, ja chci EV s cistym stitem. Ja chci svym jednanim zamezit rakovinam. Proto jen Tesla.

        1. Hodne zjednodusene, za vyrobu „spinavych“ aut se v nekterych
          Hodne zjednodusene, za vyrobu „spinavych“ aut se v nekterych US statech plati „pokuta“. Z te se da vykoupit, kdyz vyrobim nejake mnozstvi aut cistych (treba za 1 ciste muzu vyrobit 10 spinavych bez pokuty). A s temihle odpustky se normalne obchoduje, treba Tesla je k nicemu nepotrebuje, takze je prodava klasickym automobilkam (takova zajimavost, v minulem roce se diky jejich prodeji dostala do plusu – pokud se dobre pamatuju, prodali jich za 200M, skoncili 70M v plusu).

          1. Díky za vysvětlení. Ok.
            A ted ještě co je na tom

            Díky za vysvětlení. Ok.
            A ted ještě co je na tom špatného, že Tesla své odpustky prodává?
            Ziskala je přeci díky tomu, že nevyrábí žádná rakovinová auta. To je přeci dobře ne? Nebo byste chtěl, aby Tesla kvuli tomu vyráběla spalovače?

              1. Takže dle vás, když z přesvědčení dělá
                Takže dle vás, když z přesvědčení dělá nerakonovitvorné auta, nemá využít šance na prodej „odpustku“, které jim zaplatí rozvoj jejich výrobních kapacit? Jinak řečeno, ford a spol. Tesle platí výrobní linky, aby vyrobila víc aut a dělala tak konkurenci fordu aspol. 😀

                Hele nevím jakou logiku používáš ty, ale mě se zdá hodně dobrej systém, že ti co vyrábějí dál spalováky místo elektroaut co prej nikdo nechce, jsou ted v situaci ze vlastně zaplatí výrobní linku firmě, která si řekla „lidi el. auta chcou“ (a jak je vidět, měla pravdu)…

                Holt, každej řnanalizuje situaci jinak, ty s předsvětčení neprodáš odpustek, já zase s přesvědčení bych ho prodal, abych vyrobil víc el. aut 😀

                1. Tak jeste jednou 🙂 Nerikam, ze to je spatne, jen bych to za
                  Tak jeste jednou 🙂 Nerikam, ze to je spatne, jen bych to za sebe nenazval presvedceni, ale spis oportunismus. Asi jako by vegan nekomu pronajimal prostor pro reznictvi, aby si mohl dovolit vic sojovych kostek :)))
                  Ale nechme toho, preju vsem pekny vikend, pokud mozno na cistem vzduchu

                2. E-Ryca nech. On vzdycky neco placne. Pak zjisti ze je to
                  E-Ryca nech. On vzdycky neco placne. Pak zjisti ze je to kravina. Pak se do toho zamota a uz nema koule na to priznat ze kvaknul nejakou hovadinu, to je u nej uz takovy folklor

  3. Tak si to shrňme:
    – TM3 má v tuto chvíli plusmínus 500.000

    Tak si to shrňme:
    – TM3 má v tuto chvíli plusmínus 500.000 předobjednávek
    – pokud pominu předobjednávky se spekulativními úmysly, tak většina z toho jsou lidi, kteří chtějí právě TM3, nikoli něco jiného
    – tito lidi si předobjednali TM3 s vědomím, že ji dostanou za 2-3 roky
    – i kdyby Tesla nestíhala vyrábět víc než 100.000 TM3 ročně
    – i kdyby Chevrolet stíhal dělat 100.000 Boltů ročně a 100.000 zájemců o TM3 by si pořídilo Bolta místo TM3
    pořád by měla Tesla už teď vyprodanou produkci TM3 minimálně na 2 roky dopředu. A to nepočítám případné další zájemce o TM3 v okamžiku, kdy se začne TM3 vyrábět a prodávat.

    Tak co všichni pořád řeší?

    Podotýkám, že nejsem nekritický uctívač Tesly, párkrát jsem tu psal, že potenciální problém u Tesly vidím například v ceně servisu, ale přesto nemám obavy o osud Tesla Motors.

  4. Prijde mi ze je tady hodne lidi Teslou uplne zaslepeno. Urcite
    Prijde mi ze je tady hodne lidi Teslou uplne zaslepeno. Urcite ma pred konkurenci naskok ale taky si necha za auta spravne zaplatit. Me osobne prijde treba Bolt sympatictejsi nez TM3. Radsi dam prednost pro kazdonni pouzivani normalnimu interieru a prostornejsimu autu pro rodinu pred autopilotem, u ktereho kdovi jak to jeste bude

    1. Mám už skoro rok Leafa, najeto 35t.km, a asi 1000km jsem
      Mám už skoro rok Leafa, najeto 35t.km, a asi 1000km jsem najel v Tesle S, bohužel není moje a bohužel na ní zatím nemám. Ale ano, jsem zaslepený. Pokud se někdo nevytasí, tak jdu do Modelu 3 (mám rezervaci). Bolt jsem měl v hledáčku, ale dostupnost bude možná ještě později jak Tesla 3. A o novém Leafu moc velké iluze nemám, no však se na podzim uvidí. Rezervace je vratná, tak že je to otevřené, ale „bohužel“ to vidím na 90% na tu Teslu 3. Každopádně spalováka už nikdy.

      1. Hele, jako kup ci Teslu, kdyžý an ni máš a líbí se ti,
        Hele, jako kup ci Teslu, kdyžý an ni máš a líbí se ti, ALE napsat v jednom příspěvku „nemám na teslu“ a pak o kousek dálk „mám ji objkednanou“? Jako, asi může být situace, že na ni našetříš(např. Tesla pohne prdelí a dodá ti to příští rok a ty nebudeš mít prachy apod…), ale fakt na ni máš a objednal jsi ji? Mám hodně pochyb, že jsi jenom nadšenec…

    2. Nechápu proč všichni kdo o Tesle nic neví, označuje lidi
      Nechápu proč všichni kdo o Tesle nic neví, označuje lidi co ji chtějí, zaslepenými?

      Podle mne musíte vidět špatně vy. Stačí ty 2 auta laicky porovnat a hned je jasné že to nejsou konkurenti, protože ta Tesla je úplně někde jinde kam se ostatní auta zatím jen pomalu hrabou. 🙂

      Napadlo mne přirovnání. Je to jako kdyby před vás postavili proutek, motouz a vedle dali zapalovač a chtěli po vas aby jste si vybral čím dříve zapálit oheň. :-)))

      Tesla má obrovskou výhodu v síti nabíječek a v moderních technologiích a nakonec i v tom, že to auto vypadá jako auto a né jako něco šíleně designového jako předvádí Nissan s Leafem.

      1. Designove se me prave Bolt libi. Sit superchangeru u me doma
        Designove se me prave Bolt libi. Sit superchangeru u me doma nevyuziji a puchybuju ze tu bude hustsi nez konkurence a pokud se nepletu tak pro model 3 se uz bude stejne nabijeni platit. Teslu mam rad,fandim jim a myslim ze o ni neco vim, ale jsou tu casto komentare ze vse krom Tesly je spatne, ze za chvili vsichni umreme z diselu na rakovinu atd. Pokud je prirovnani Bolta a Modelu 3 jako klacik a zapalovac, uvedte prosim 3 nejvetsi rozdily ktere jsou pro mne Cecha ze Sumavy tak postatne. …jinak vsechno dobre a elektromobilum zdar 🙂

        1. Souhlasím, Bolt je ještě v pohodě i když i tam jsou
          Souhlasím, Bolt je ještě v pohodě i když i tam jsou náznaky designových ohybu, zakulacení, různých prolisů, čar a prohlubní. To bylo hlavně proti Japoncům, ty designyse mi prostě nelíbí.
          Naproti tomu Tesla má design krásně čistý, přímý, jednoduchý a v tom vidím krásu.

          Ano u Superchargeru budete muset platit, ale to přeci není nic neobvyklého. Spíš potom bude zajímavá cena. Některé společnosti, postavili za dotace nabíječky a pak jim nasadili obrovské ceny, což si myslím, že u Superchargeru nehrozí.

          A ano máte pravdu jsou tu fanatici kteří pisou extrémně proti všemu spalovacímu, někdy s nimi musím souhlasit, je fakt že mě dost nakazili 🙂 ale jinak je lepší je nečist, dají se lehce poznat.

          Ohledně posledního odstavce to je těžké, protože jsme se bavili v obecné rovině. A tam prostě světová síť Superchargeru nemá konkurenci.

          U nás je zatím jen jeden. Ale dřív než tu bude model 3 jich tu bude víc.

          Nicméně musíte si uvědomit, že az budete mít auto s dojezdem 400 km, tak nabíječky budete řešit jen pokud pojedete někam dál, protože 90% budete nabíjet doma.
          On to Musk vymyslel dost dobře. Věděl že menší baterii nemá cenu do auta dávat.

          Nabíječky řeší, bohužel musí, řešit jen majitele elektromobilů s malou baterií.

          A samozřejmě pro hodně Čechů je cena amerických aut nesmyslná.

          Takže bohužel pro vás z Šumavy nemám dobré zprávy.

      2. ad zaslepeni – prave proto 🙂 – kvuli nutkave potrebe
        ad zaslepeni – prave proto 🙂 – kvuli nutkave potrebe presvedcovat vsechny, ze Tesla je jedine spravne a mozne reseni (Vondrak: jen pitomec by…). Ale proste neni – napr. Tesla reseni pod 2M neexistuje. Pod 1M asi taky existovat nebude…

  5. Osobne bych to az jako takovy problem nevidel, u Tesly sice
    Osobne bych to az jako takovy problem nevidel, u Tesly sice zakaznik musi cekat cca 2 roky, nez bude vyrobena, ale GM taky nevypada, ze by byl schopen dodavat nejake extremni pocty. Utek vyznamne casti klientu, kteri maji predobjednanou Teslu 3 k Boltu se nejspis konat nebude.

    PS: „ctete vice na Tiscali.cz“ vypada jako reklamni baner, napred jsem to odignoroval jako reklamu a clanek mi pripadal takovy nedokonceny a celkem nesmysny.

    1. Díky za PS, už jsem chtěl přilepit další komentář ve
      Díky za PS, už jsem chtěl přilepit další komentář ve vlákně níž, že tomu vůbec nerozumím.
      Chápu, že pan šéfredaktor Hybridu chtěl majoritní čtenáře na Tiscali něčím vyburcovat, ale ten titulek mi přijde lacině senzační.
      A k věci samotné – myslím že Bolt/Ampera-e a TM3 budou moci na trhu existovat klidně vedle sebe – každý si své zákazníky najde. Konkurenci BEV se slušným dojezdem jen houšť! 😉

      1. Samozřejmě, že všechny značky eauta tu budou moci žít
        Samozřejmě, že všechny značky eauta tu budou moci žít vedle sebe a každá si najde svého zákazníka. Když chodím do Nissanu pro zápůjčku Leafa a vidím tam ty Juke, tak vůbec nechápu, že si někdo něco takového může vůbec koupit! Teď píšu pouze o designu, ne o pohonu. Toto mě přesvědčuje, že vyrobit lze cokoli a že si to zákazníka vždy najde.

      1. Přidávám se do party. 😀
        Naopak podle mě je to spíše

        Přidávám se do party. 😀
        Naopak podle mě je to spíše motivace o to více začít pracovat. Možná kdyby to přišlo o rok dříve, tak by šel vývoj TM3 rychleji. Tesla dlouho neměla pořádnou konkurenci a tak trochu se mazlila s detaily.

        Závěrem: Kupuji akcie obou společností. 🙂

Napsat komentář