Tesla má ostrou konkurenci: start-up z Michiganu koupil obří továrnu po Mitsubishi

Jan Horčík - 09 Leden 2017

Některé firmy nemají nic a hlasitě o sobě dávají slyšet. Jiné naopak dlouho fungují v naprosté tichosti a jejich jméno vyplave napovrch teprve když se začne něco dít. A to je i případ start-upu Rivian Automotive, který aktuálně koupil obří továrnu po Mitsubishi.auto továrna Rivian Automotive Normal Illinois výroba elektromobilů

Výroba elektromobilů v bývalé továrně Mitsubishi ve městě Normal (Illinois) by mohla začít už za dva roky.
foto: Rivian Automotive

Společnost Rivian Automotive založil už v roce 2009 Robert J. Scaringe. Tehdy ale ještě pod názvem Mainstream Motors/Avera Motors. Připravovali sportovní auto se spotřebou jako Prius. V roce 2011 přišla ale žaloba od Hyundai, že Avera zní moc podobně jako jejich "Azera".

R.J. Scaringe, inženýr a odchovanec a Rensselaerova polytechnického institutu, byl nucen změnit jméno na Rivian Automotive. A upravil i svou misi. Ta, po vzoru Tesla Motors a ostatních, zní "vývoj integrovaného portfolia produktů a služeb určených k přechodu na udržitelnou mobilitu".

Dlouhých pět let pak bylo ticho po pěšině a vlastně jsme ani nevěděli, že Rivian existují. Až teď se vynořila zpráva, že michiganští Rivian kupují ve městě Normal v Illinois obří továrnu, která tam zbyla po Mitsubishi. Ta je zhruba poloviční ve srovnání s továrnou Tesla ve Fremontu.

Pokud jste už alergičtí na nadšená startupová slibovací videa, to nové od Rivian Automotive vás také příliš nepoteší....
foto: Rivian Automotive

Město dlouho nemohlo pro továrnu najít kupce, a tak Rivianu nabídlo velmi zajímavé pobídky ($1 mil. grant, pětileté daňové prázdniny). Rivian na oplátku slíbili najmout 1000 zaměstnanců a investovat $175 mil. během následujících osmi let.

Nákupem velké továrny se Rivian Automotive z čista jasna dostali o několik kroků před většinu své konkurence typu Faraday Future a jiných slibovačů. Vydržet fungovat déle než sedm let prakticky v utajení, to není na americkou společnost vůbec špatný výkon. Něco se tu chystá! Jediné, co zatím víme jistě je to, že půjde o elektromobily. Výroba by v továrně měla začít v roce 2019.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O nekoli krokú popředu?? Vs. Slibovači? Excuse me? Rivian kúpil prázdnu starú výrobnú halu, naproti tomu FF ukázal funkčné vozidlo, ktoré na trati porazilo všetky sériovo vyrábané autá... 7 rokov v utajení a kúpiť krabicu môže byť hocikto... Jednoducho je to tak, že za nimi prišla Nvidia a ponúkla im komplet všetok hardware software, a zbytok už poskladajú od dodávateľov Chrysleru nebo tak nějak.

Obrázek uživatele Kuk

Rivian v roce 2011
http://www.floridatrend.com/article/1153/economic-engine

https://www.youtube.com/watch?v=GFRzoLNuZGY#t=1.35077

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Koukal jsem na velikost fabriky a je stejně velká jako Tesla ve Fremontu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty namachrovaný futuristický videa rádobyhvězdiček už mi lezou krkem

Obrázek uživatele Kuk

Elektromobilky vznikaj jak houby po dešti. 2019 bude auto? Hurá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdo za nimi stojí a financuje?
Jet 7 let v utajení bez příjmu, najednou koupit fabriku a chtít vyrábět auta nebude jen tak. Farraday mají puštěný tlustý penězovod z číny. Co tihle?

Ale konkurence je dobrá, jen houšť

Obrázek uživatele Jan Horčík

Financování zatím není zcela jasné, firma dlouhodobě operovala ve stealth-módu. Uvidíme, zda to vyjasní v následujících týdnech a měsících.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tesla v súvislosti s výrobou model3 zdvojnásobuje výrobné priestory vo Freemonte plus musela postaviť gigafactory. Takže ani takáto fabrika nie je porovnateľná s tým čo sa chystá urobiť Tesla. Samozrejme záleží od toho čo všetko si budú vyrábať sami. Ak budú montovať diely od dodávateľov ako GM pri bolte, tak im to bude stačiť na veľkú produkciu, ale start up s takýmto plánom by asi zmysel nemal.
Podľa mňa je dôvod prečo firmy ktoré chcú stavať EV sú v okolí silicon valley. Ide tam predovšetkým o software a elektroniku a na to sú lepšie predpoklady v kalifornii ako v Illinois.
Je divné že ani po 7 rokoch nič neukázali. Ale treba veriť, že niečo z toho bude.
Škoda že v Európe okrem Kreisel o ničom inom veľmi nepočuť.

Tesla ani ted tovarnu ve Freemontu nevyuziva zdaleka celou a ani s modelem 3 ji celou vyuzivat nebude, takze pokud Rivian vyuzije tu tovarnu po Mitsubishi celou, tak muzou mit klidne podobnou produkcni kapacitu jako Tesla, ale predpokladam ze Rivian nezacne s levnym ale spise drahym luxusnim modelem, tedy tak velke kapacity ani zezacatku potrebovat nebude

Tesla už má schválené zdvojnásobenie výrobnej plochy v blízkom okolí ich fabriky.
https://electrek.co/2016/12/08/tesla-fremont-factory-expansion-greenlight/
Navyše si leasuje minimálne 100.000 m2 v širšom okolí:
https://electrek.co/2016/12/08/tesla-fremont-factory-expansion-greenlight/
informácia, že nevyužívajú svoju fabriku zďaleka celú je asi tak 2-3 roky stará, odvtedy sa veľmi veľa zmenilo.
Treba si uvedomiť, že bývalá NUMMI fabrika síce produkovala v minulosti 500.000 áut, ale to bola len finalizácia. Tesla si vyrába vo svojej réžii oveľa viac ako bežné automobilky.
Rivian môže vyrábať veľa rôznych druhov automobilov bez toho aby musel konkurovať Tesle. Napríklad full size pickupy, ľahké dodávky, špecializované vozidlá ako napríklad na zber smetí, stavebné stroje a mnoho iných.
To sú všetko objemy v tisíckach, desiatkach až stovkách tisíc kusov ročne a nie je na to žiadna elektrická alternatíva a pritom tieto autá nabehajú ročne podstatne viac ako bežné autá, takže návratnosť je určite rýchlejšia. Často sa vyrábajú ako kusovky, takže zabehaní výrobcovia nemajú takú veľkú výhodu oproti novým firmám ako pri masových autách ako napríklad BMW 3, s ktorým chce súperiť model3.
Luxusných elektrických sedanov/SUV v 2019 bude na trhu už celkom dosť (2. generácia Tesla S/X, Porsche E mission, možno BMW, Aston Martin, Jaguar možno jeden z dvojice FF a lucid motors tiež prežije atď) navyše budú dostupné aj rôzne hybridy a tento trh nie je až taký veľký, takže pre start up to nebude vôbec jednoduché.

Obrázek uživatele Alien5

Jo to uz zni zajimave.Muze to byt ok ale rozjet tovarnu to neni pr.el.:)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

K Farraday Feature - vím o vývoji dešťového senzoru pro tuto automobilku. Že by si to nechali vyvíjet jen tak? Nebo že by si nechali vyvíjet jen ten senzor? Pochybuji.

Jdu se podívat jestli už jsou na burze...

To ze na necem pracujou neznamena ze z toho neco bude. Takze svuj destovy senzor si muzes strcit vis kam :)

Obrázek uživatele Michelin

Tak jim prejme hodne stesti. Jen vice takovych.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil