Tesla má konečně konkurenci! Lucid představuje elektromobil Air s dojezdem 832 km

Jan Horčík - 10 Září 2020

Americký start-up Lucid, původně známý jako Atieva, představil specifikace a ceny svých elektromobilů Air.auto elektromobil Lucid Air

Elektromobil Lucid Air přicházejí na stále zaplněnější trh, ve kterém už se neutkává pouze s Teslou, ale také značkami jako Porsche, Mercedes a nováčky jako Nio nebo Byton. Musí proto nutně nabídnout to nejlepší, co nabídnout lze. A narozdíl od evropských značek se o to také alespoň snaží.
foto: Lucid

Elektromobil Lucid Air se bude nejprve nabízet v nejvyšších konfiguracích GT a Dream Edition s baterií o kapacitě 113 kWh. Právě ty nabídnou dojezd až 832 km, resp. 810 km. Pouze ale při využití 19" kol. O dva palce větší kola už dojezd podstatně sníží (cca o 80 km).

Výkon Dream Edition verze bude 805 kW při zrychlení 0-100 km/h za zhruba 2,6 sekundy a max. rychlosti 270 km/h. Rychlonabíjením (CCS) má být možné do baterie dodat až 480 km za 20 minut (platí pro všechny verze).

Elektromobil Lucid Air

Elektromobil Lucid Air
foto: Lucid

Lucid Air Grand Touring (GT) nabídne výkon 597 kW, zrychlení 0-100 km/h za hruba 3 sekundy, max. rychlost 270 km/h a stejně rychlé nabíjení. Právě tato verze nabídne nejvyšší dojezd až 832 km.

Obě tyto verze mají jít na trh ve druhém čtvrtletí 2021 za cenu $169 000 (Dream Edition), resp. $139 000 (v přepočtu 3,8 mil. Kč, resp. 3,1 mil. Kč). Dojezdy zatím nejsou certifikovány, ale nedávné nezávislé testy podle standardů EPA potvrdily, že nejsou nereálné.

Interiér elektromobilu Lucid Air

Interiér elektromobilu Lucid Air
foto: Lucid

Druhá nejlevnější verze Air Touring nabídne dojezd 653 km při výkonu 462 kW a ceně $95 000 (cca 2 mil. Kč). Přijde na trh v posledním čtvrtletí příštího roku.

Nejlevnější verze elektromobilu pojmenovaná prostě Lucid Air bude stát méně než $80 000, ale k dispozici bude až za dva roky. Dojezd a přesné specifikace budou teprve oznámeny.

Minimálně nejvyšší verze elektromobilu budou vybaveny také obousměrnou palubní nabíječkou o výkonu až 19,2 kW, která umožní V2H a V2G funkcionalitu.

Lucid Air

Lucid Air
foto: Lucid

Technologicky se Lucid chce (a musí) dostat před Teslu. Pracuje proto s napětím 924 V, třífázovými elektromotory a invertorem, který je "zabalen" do pouze 74 kg vážící jednotky.

Výroba elektromobilů Lucid Air má začít v nové továrně v Arizoně už příští rok. První dodávky začnou na jaře 2021. Auto si lze rezervovat už dnes za vratný poplatek $1000 (dvě nejlevnější varianty) nebo $7500 (dvě nejdražší).

Pokud se Lucid Air skutečně podaří dotlačit do výroby, půjde o další zásadní úspěch pro novodobý americký automobilový průmysl.

Pokud se Lucid Air skutečně podaří dotlačit do výroby, půjde o další zásadní úspěch pro novodobý americký automobilový průmysl.
foto: Lucid
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Opravdu královský frunk, ale o to problematičtější kurf s úzkým otvorem.

https://www.youtube.com/watch?v=7ZkuJY1GWtE

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Konkurence co zoufale dlouho sháněla peníze, zoufale dlouho bez továrny, bez vyrobených aut, bez servisní sítě s možná domluvenou nabíjecí sítí co míří na jinej dražší segment než Tesla. ???

To není žádná konkurence, to je konkurence pro spalováky, která se zakousne do jejich luxusního segmentu jako jsou S klády a jiné limuzíny.

Držme jim palce.

Naštěstí už připravují i další vozy. Nějaké SUV a ještě něco. Otázka zda budou levnější?
https://www.motortrend.com/cars/lucid/air/2021/lucid-gravity-suv-first-look-photos-details/
https://electrek.co/2020/08/18/lucid-electric-suv-prototype-spotted-ahead-launch/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ubohá diskuze. Viděli jste parametry toho auta. Třeba motor? Lepší než Tesla. Ale tady je zase hejtparty. Tomu nerozumim.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

Když nerozumíš tak nefňukej a nekomentuj.
To auto je o hodně drazší a míří na luxusnější segment trhu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dokud to nebude na trhu, a někdo neudělá porovnávací test, tak bych netvrdil, že je to lepší než tesla.

Obrázek uživatele Tomáš

Samozřejmě předpokládám že nelžou. A myslím si že opravdu nelžou. Uvidíme. Samozrejme prima konkurence to zatím není, je to dost drahé.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

VW měl také od ledna prodávat ID3 a výsledek znáte, tak bych byl opatrný, zvláště u firmy, která zatím nic nevyrobila.

Obrázek uživatele Tomáš

Off. Zato tenhle konkurent je víc než podezřelej. Kdo je Trevor Milton?
Opravdu to stojí za přečtení.

https://hindenburgresearch.com/nikola/

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

"Tesla má konečne konkurenta" Tak to ma pobavilo, ale držím palce aby sa im podarilo rozbehnúť vôbec výrobu a dodržať parametre a cenu, a samozrejme aj +/- rok.
Každé BEV sa počíta ale o konkurencii v tomto prípade nemôže byť reč ani po desiatich pivách.
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Ať už je Q2 realita či ne , začíná být pomalu jasné , ze s bateriemi půjdeme už brzo přes 100 kWh.

---

jirka17

jo ale za 4 mega a blíží se podzim, příchod dopadů korouše a konce vládních podpor... ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Herb Díz vymyslel : ŠÁDE JE TŘEBA VYKUCHAT !! :))))))))))))

*výroba Kodiaqu do Německa
*Suberb do Bratislavy
*Seat po 4.letech zas zpátky do Španělska.... (to je eko ;)

Herb Díz sděloval: „Tak konečně to je tak, jak jsi chtěl, se Slovenskem jste skoro jeden stát, do Bratislavy to máte blízko..." :))) Toš Nestačí jen přesuny, musí se Šáde vykuchat od všeho dobrého excelentního, co v současné době má ;) Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej bože pod ní ;))) PS: Enypšouk rovnou do muzea to už je jasný dokud nebudou ID3/4 lítat po stotisících :))))))))))

https://echo24.cz/a/SpNSY/jasna-degradace-acesta-smerem-kdacii-sef-odboru-skody-auto-mluvi-o-tazeni-proti-firme
http://www.odborykovomb.cz/skodovacky-odborar-2020/d-6123/p1=1029

Manenažerstvo plůser dobře ví, ale nemají "odvahu" to sdělit na rovinu. Ta síla kariéry a převelkých peněz to vždy převáží... (úplatní čecháččci ;))))))))))))))

Schäfer se sešel s premiérem Babišem a "ujistil" je že Odbory přehánějí a mají zbytečné obavy. Na Twitteru premiér to pak rozmáz
https://twitter.com/andrejbabis/status/1299337578089508865
Dobře si to vystřihněte ŠKODOVÁCI !! dejte si to pod sklo A HLAVNĚ si TO připomeňte V ČASE VOLEB !!!!!! :))))))))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele ozana

924V - zvládně to alespoň IONITY, není tam maximum 920V?

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Michelin

Bylo by to pěkné, ale...
Kde to člověk bude nabíjet? Na Ionity za 20Kč/kWh?
A kde to bude člověk servisovat? Už se nám zase chystají zavřít hranice do Německa. Mě se zrovna blíží servis po 180tis.km a tak jsem poprvé rád, že už máme servis i v Praze.
Jak dlouho asi bude trvat než ho tu bude mít i Lucid?

Mimochodem když jsem u toho servisu tak se musím podělit o pokračování ságy Kia eNiro s vadnou palubní nabíječkou.

Když nám konečně téměř po čtyřech měsících od převzetí nového eNira s od začátku vadnou palubní nabíječkou oznámili, že mají naskladněné komponenty k výměně a převzali auto do servisu tak se ukázalo, že ze tří věcí, které měli vyměnit (palubní nabíječka, pojistková skříň a nějaká pojistka) přišla poslední jmenovaná pojistka jiná než tam patří.
Bez toho aby vyměnili vše nám prý nesmějí auto vydat a již dva dny čekáme na vyjádření jak dlouho budeme na dodání té pojistky čekat tentokrát.
Jestli opět 10 týdnů s tím, že auto bude celou dobu stát u nich tak s pánem bohem.
Ukazuje se, že Tesla nemá v oblasti elektromobilů navrch jen co se technologie a nabíjecí infrastruktury týká, ale i co se týká servisního zázemí.
Jak jsem dlouho čekal a vyhlížel nějaké použitelné elektroauto od jiné značky kam bych mohl přesedlat až mě Tesla omrzí nebo dojezdí tak po těchto zkušenostech začínám být čím dál více přesvědčen, že pokud mě okolnosti nedonutí tak nic jiného než zase Teslu už nechci!

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to je smutný. To je servis na h. Jinak se to nedá napsat.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

S tím Nirem to je šílený. Kolegovi u Nira HEV opravovali klimatizaci měsíc, než přišli na banální prasklý výparník v kabině.Bylo jim teapně tak dostal na celou dobu náhradní auto. Když jinak jsou ty auta super.

Před hodinou mi přišlo echo, že Německo jen s testem, případně se dá test udělat tam a pak pustí, od prvního října, test v Německu a pak pět dnů karanténa

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Naprostá většina nabíječek rychlejších než 50 kW má ve specifikacích maximální napětí 920 V (ABB) až 1000 V (Alpitronic). Těch nabíječek je co do hustoty nabíjecích míst více než Superchargerů (ale méně stojanů).

Jinak Ionity opravdu nestojí 20,-/kWh. To je Adhoc cena. Pokud umí auto nabíjet dostatečně rychle - eTron, M3 - tak se s minutovým tarifem pro Ionity dostane člověk na méně než 6 CZK (0,23 €)/kWh (15-70% M3, 8,38 €).

ehm...kdo má minutový tarif na Ionity ?

---

BMW i3 60Ah - 40.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Minutový tarif na Ionity v celé Evropě nabízí třeba Stadtwerke Bruchsal. Stačí stáhnout aplikaci e-laden a zaregistrovat se. Jde to z jakékoliv země. Cena je 0,97€ start a 0,39€ za minutu. Tesla Model 3 nabíjí rychle, takže ta cena je pak velmi výhodná. To samé e-Tron a další.

Obrázek uživatele Michelin

No ja nejak nevim na zaklade ceho bych se mel u Ionity rozhodnout pro casove nabijeni, kdyz tam nikde nevidim cenu/cas a jeste pisi, ze budou uctovat za cas nebo spotrebovanou energii...?

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Zvláštní. Pokladáte si stejné otázky jako nám průkopníkům Tesly pokládali lidé na začátku. Kde to budeme nabíjet, kde to budeme servisovat? Odpovídali jsme jim že absence servisu a nabíječek nepředstavuje problém.

Obrázek uživatele Michelin

Jestli myslite, ze se jeste najde dost nadsencu, kteri si to koupi jako v dobach zacatku Tesly i bez tohoto zazemi pak je Lucid v pohode.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Michelin

Tak teď jsme se dozvěděli, že nám dají vědět za týden kdy to bude...

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

To je docela síla.

Pozadujte nahradni auto.

Za týžden dajú vedieť, že to bude za dva týždne :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Amen

Obrázek uživatele Anonym123

v nedávnej neslávnej minulosti strana a vláda rozhodla, že síce výroba komponentov pre embéčku bude rovnaká, ale montovať sa bude menej vozidiel, aby sa sčasti pokryl dopyt po náhradných dieloch.
možná to odporučiť južným kórejcom :-)

Obrázek uživatele ozana

Neumějí zkontrolovat pojistku? Buď je dobrá nebo je spálená...

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Michelin

Vůbec netuším co je to za pojistku, ale předpokládám, že to nebude nic tak jednoduchého, když kolem toho dělají takovou komedii.
Nejspíš tomu tak jen říkají, ale půjde třeba o nějakou přepěťovou ochranu nebo tak něco...

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

nadpis je špatně !!! správně by mělo být =>
Tesla BUDE mít konečně konkurenci

---

BMW i3 60Ah - 40.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Krueger

Tesla "možná bude mít" konkurenci... dokud to nebude v prodeji alespoň po tisících ks tak už ničemu a nikomu nevěřím...

Jo jo, vlk taky sliboval, a pak to rezlo na odstavnejch plochách.

Jojo a budou tam baterky od he3da. Ty panove jsou ze stejneho businessu, Unterwassermanni.

Je to dost zajímavé ty jejich parametry. Fakt jsem zvědav na realitu. Na lupa.cz jsem četl o procesoru Prodigy a to mi přijde ještě víc podivný. Prostě najednou se vynoří něco co parametry zadupává konkurenci. Zní to až moc dobře.

Ten titulek LŽE. Prosím nedělejte ze sebe bulvár. To auto neexistuje, nemá nabíječky, dojezd je stále neznámý atd., tedy konkurence neexistuje. Hybride Hybride, co si o tobě máme myslet? :)

$169 000 (Dream Edition) no tak to je konkurence jako prase, bez dobíječek.... z toho si teslí akcije dozajista sednou na prdel :)) to nestálo snad ani za titulek ;))

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/lucid-air/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Musim se smat :)


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?