Tesla má konečně konkurenci! Lucid představuje elektromobil Air s dojezdem 832 km

Americký start-up Lucid, původně známý jako Atieva, představil specifikace a ceny svých elektromobilů Air.

Elektromobil Lucid Air přicházejí na stále zaplněnější trh, ve kterém už se neutkává pouze s Teslou, ale také značkami jako Porsche, Mercedes a nováčky jako Nio nebo Byton. Musí proto nutně nabídnout to nejlepší, co nabídnout lze. A narozdíl od evropských značek se o to také alespoň snaží.
foto: Lucid

Elektromobil Lucid Air se bude nejprve nabízet v nejvyšších konfiguracích GT a Dream Edition s baterií o kapacitě 113 kWh. Právě ty nabídnou dojezd až 832 km, resp. 810 km. Pouze ale při využití 19″ kol. O dva palce větší kola už dojezd podstatně sníží (cca o 80 km).

Výkon Dream Edition verze bude 805 kW při zrychlení 0-100 km/h za zhruba 2,6 sekundy a max. rychlosti 270 km/h. Rychlonabíjením (CCS) má být možné do baterie dodat až 480 km za 20 minut (platí pro všechny verze).

Elektromobil Lucid Air

Elektromobil Lucid Air
foto: Lucid

Lucid Air Grand Touring (GT) nabídne výkon 597 kW, zrychlení 0-100 km/h za hruba 3 sekundy, max. rychlost 270 km/h a stejně rychlé nabíjení. Právě tato verze nabídne nejvyšší dojezd až 832 km.

Obě tyto verze mají jít na trh ve druhém čtvrtletí 2021 za cenu $169 000 (Dream Edition), resp. $139 000 (v přepočtu 3,8 mil. Kč, resp. 3,1 mil. Kč). Dojezdy zatím nejsou certifikovány, ale nedávné nezávislé testy podle standardů EPA potvrdily, že nejsou nereálné.

Interiér elektromobilu Lucid Air

Interiér elektromobilu Lucid Air
foto: Lucid

Druhá nejlevnější verze Air Touring nabídne dojezd 653 km při výkonu 462 kW a ceně $95 000 (cca 2 mil. Kč). Přijde na trh v posledním čtvrtletí příštího roku.

Nejlevnější verze elektromobilu pojmenovaná prostě Lucid Air bude stát méně než $80 000, ale k dispozici bude až za dva roky. Dojezd a přesné specifikace budou teprve oznámeny.

Minimálně nejvyšší verze elektromobilu budou vybaveny také obousměrnou palubní nabíječkou o výkonu až 19,2 kW, která umožní V2H a V2G funkcionalitu.

Lucid Air

Lucid Air
foto: Lucid

Technologicky se Lucid chce (a musí) dostat před Teslu. Pracuje proto s napětím 924 V, třífázovými elektromotory a invertorem, který je „zabalen“ do pouze 74 kg vážící jednotky.

Výroba elektromobilů Lucid Air má začít v nové továrně v Arizoně už příští rok. První dodávky začnou na jaře 2021. Auto si lze rezervovat už dnes za vratný poplatek $1000 (dvě nejlevnější varianty) nebo $7500 (dvě nejdražší).

Pokud se Lucid Air skutečně podaří dotlačit do výroby, půjde o další zásadní úspěch pro novodobý americký automobilový průmysl.

Pokud se Lucid Air skutečně podaří dotlačit do výroby, půjde o další zásadní úspěch pro novodobý americký automobilový průmysl.
foto: Lucid
tisková zpráva

39 Comments on “Tesla má konečně konkurenci! Lucid představuje elektromobil Air s dojezdem 832 km”

  1. Konkurence co zoufale dlouho sháněla peníze, zoufale dlouho
    Konkurence co zoufale dlouho sháněla peníze, zoufale dlouho bez továrny, bez vyrobených aut, bez servisní sítě s možná domluvenou nabíjecí sítí co míří na jinej dražší segment než Tesla. ???

    To není žádná konkurence, to je konkurence pro spalováky, která se zakousne do jejich luxusního segmentu jako jsou S klády a jiné limuzíny.

    Držme jim palce.

    Naštěstí už připravují i další vozy. Nějaké SUV a ještě něco. Otázka zda budou levnější?
    https://www.motortrend.com/cars/lucid/air/2021/lucid-gravity-suv-first-look-photos-details/
    https://electrek.co/2020/08/18/lucid-electric-suv-prototype-spotted-ahead-launch/

  2. „Tesla má konečne konkurenta“ Tak to ma pobavilo, ale
    „Tesla má konečne konkurenta“ Tak to ma pobavilo, ale držím palce aby sa im podarilo rozbehnúť vôbec výrobu a dodržať parametre a cenu, a samozrejme aj +/- rok.
    Každé BEV sa počíta ale o konkurencii v tomto prípade nemôže byť reč ani po desiatich pivách.
    🙂

  3. Herb Díz vymyslel : ŠÁDE JE TŘEBA VYKUCHAT !!
    Herb Díz vymyslel : ŠÁDE JE TŘEBA VYKUCHAT !! :))))))))))))

    *výroba Kodiaqu do Německa
    *Suberb do Bratislavy
    *Seat po 4.letech zas zpátky do Španělska…. (to je eko 😉

    Herb Díz sděloval: „Tak konečně to je tak, jak jsi chtěl, se Slovenskem jste skoro jeden stát, do Bratislavy to máte blízko…“ :))) Toš Nestačí jen přesuny, musí se Šáde vykuchat od všeho dobrého excelentního, co v současné době má 😉 Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej bože pod ní ;))) PS: Enypšouk rovnou do muzea to už je jasný dokud nebudou ID3/4 lítat po stotisících :))))))))))

    https://echo24.cz/a/SpNSY/jasna-degradace-acesta-smerem-kdacii-sef-odboru-skody-auto-mluvi-o-tazeni-proti-firme
    http://www.odborykovomb.cz/skodovacky-odborar-2020/d-6123/p1=1029

    Manenažerstvo plůser dobře ví, ale nemají „odvahu“ to sdělit na rovinu. Ta síla kariéry a převelkých peněz to vždy převáží… (úplatní čecháččci ;))))))))))))))

    Schäfer se sešel s premiérem Babišem a „ujistil“ je že Odbory přehánějí a mají zbytečné obavy. Na Twitteru premiér to pak rozmáz
    https://twitter.com/andrejbabis/status/1299337578089508865
    Dobře si to vystřihněte ŠKODOVÁCI !! dejte si to pod sklo A HLAVNĚ si TO připomeňte V ČASE VOLEB !!!!!! :))))))))

  4. Bylo by to pěkné, ale…
    Kde to člověk bude nabíjet? Na

    Bylo by to pěkné, ale…
    Kde to člověk bude nabíjet? Na Ionity za 20Kč/kWh?
    A kde to bude člověk servisovat? Už se nám zase chystají zavřít hranice do Německa. Mě se zrovna blíží servis po 180tis.km a tak jsem poprvé rád, že už máme servis i v Praze.
    Jak dlouho asi bude trvat než ho tu bude mít i Lucid?

    Mimochodem když jsem u toho servisu tak se musím podělit o pokračování ságy Kia eNiro s vadnou palubní nabíječkou.

    Když nám konečně téměř po čtyřech měsících od převzetí nového eNira s od začátku vadnou palubní nabíječkou oznámili, že mají naskladněné komponenty k výměně a převzali auto do servisu tak se ukázalo, že ze tří věcí, které měli vyměnit (palubní nabíječka, pojistková skříň a nějaká pojistka) přišla poslední jmenovaná pojistka jiná než tam patří.
    Bez toho aby vyměnili vše nám prý nesmějí auto vydat a již dva dny čekáme na vyjádření jak dlouho budeme na dodání té pojistky čekat tentokrát.
    Jestli opět 10 týdnů s tím, že auto bude celou dobu stát u nich tak s pánem bohem.
    Ukazuje se, že Tesla nemá v oblasti elektromobilů navrch jen co se technologie a nabíjecí infrastruktury týká, ale i co se týká servisního zázemí.
    Jak jsem dlouho čekal a vyhlížel nějaké použitelné elektroauto od jiné značky kam bych mohl přesedlat až mě Tesla omrzí nebo dojezdí tak po těchto zkušenostech začínám být čím dál více přesvědčen, že pokud mě okolnosti nedonutí tak nic jiného než zase Teslu už nechci!

    1. v nedávnej neslávnej minulosti strana a vláda rozhodla, že
      v nedávnej neslávnej minulosti strana a vláda rozhodla, že síce výroba komponentov pre embéčku bude rovnaká, ale montovať sa bude menej vozidiel, aby sa sčasti pokryl dopyt po náhradných dieloch.
      možná to odporučiť južným kórejcom 🙂

      1. Vůbec netuším co je to za pojistku, ale předpokládám,
        Vůbec netuším co je to za pojistku, ale předpokládám, že to nebude nic tak jednoduchého, když kolem toho dělají takovou komedii.
        Nejspíš tomu tak jen říkají, ale půjde třeba o nějakou přepěťovou ochranu nebo tak něco…

    2. Zvláštní. Pokladáte si stejné otázky jako nám
      Zvláštní. Pokladáte si stejné otázky jako nám průkopníkům Tesly pokládali lidé na začátku. Kde to budeme nabíjet, kde to budeme servisovat? Odpovídali jsme jim že absence servisu a nabíječek nepředstavuje problém.

    3. Naprostá většina nabíječek rychlejších než 50 kW má
      Naprostá většina nabíječek rychlejších než 50 kW má ve specifikacích maximální napětí 920 V (ABB) až 1000 V (Alpitronic). Těch nabíječek je co do hustoty nabíjecích míst více než Superchargerů (ale méně stojanů).

      Jinak Ionity opravdu nestojí 20,-/kWh. To je Adhoc cena. Pokud umí auto nabíjet dostatečně rychle – eTron, M3 – tak se s minutovým tarifem pro Ionity dostane člověk na méně než 6 CZK (0,23 €)/kWh (15-70% M3, 8,38 €).

        1. Minutový tarif na Ionity v celé Evropě nabízí třeba
          Minutový tarif na Ionity v celé Evropě nabízí třeba Stadtwerke Bruchsal. Stačí stáhnout aplikaci e-laden a zaregistrovat se. Jde to z jakékoliv země. Cena je 0,97€ start a 0,39€ za minutu. Tesla Model 3 nabíjí rychle, takže ta cena je pak velmi výhodná. To samé e-Tron a další.

    1. Je to dost zajímavé ty jejich parametry. Fakt jsem zvědav
      Je to dost zajímavé ty jejich parametry. Fakt jsem zvědav na realitu. Na lupa.cz jsem četl o procesoru Prodigy a to mi přijde ještě víc podivný. Prostě najednou se vynoří něco co parametry zadupává konkurenci. Zní to až moc dobře.

Napsat komentář