Tesla má 6000 nabíječek Supercharger, chystá nové až se 40 stojany

V polovině roku 2017 má Tesla asi 6000 nabíječek Supercharger po celém světě. Letošní rok přitom začala s 5000 a zakončit ho chce s 10 000.

Elektromobil Tesla Model S u dobíjecího stojanu stanice Supercharger
foto: Tesla

Proč potřebuje Tesla tolik nových Tesla Superchargerů? Protože už začíná vyrábět Tesla Model 3.

Proto bude potřeba jak zvýšit počet stanic, tak i počet samotných stojanů. Chystá proto nové stanice s až 40 stojany Supercharger. Jedna taková stanice bude mezi Los Angeles a Las Vegas, další v Norsku.

Aby Tesla stihla do konce roku mít 10 000 stojanů, stačilo by teoreticky otevřít 100 nových stanic po 40 stojanech. Tesla v současné době skutečně má ve fázi příprav nebo stavby celkem asi 100 nových stanic.

Je ale jisté, že zdaleka ne všechny nabídnou 40 stojanů. Nejnovější Superchargery ve Francii, Belgii či Norsku mají 8-16 stojanů, průměr je nyní 6,7 stojanu na jednu stanici Supercharger.

104 Comments on “Tesla má 6000 nabíječek Supercharger, chystá nové až se 40 stojany”

  1. Jak je to s dotacemi, které údajně EM od státu dostal na
    Jak je to s dotacemi, které údajně EM od státu dostal na elektromobilitu? Slyším ze všech stran, že se mu to vyrábí za dotace… Na druhé straně jsem zase slyšel, že dotace nějaké dostal, ale část jich už vrátil… vyzná se v tom tady někdo?

    1. jedinou přímou dotaci dostal jen jednou – v roce 2010 dostal
      jedinou přímou dotaci dostal jen jednou – v roce 2010 dostal státní půjčku 465 mil. dolarů. Ale tu musel splatit, tak to nebyla ani dotace v pravém slova smyslu. Tu splatil v roce 2013 v plné výši.
      Od té doby žije z prodejů a štědrých investorů na akciovém trhu.

      Dotace dostává jen nepřímé – např. US dává 7,5 tis dolarů na nákup elektrických aut (mimo jiné) a těží z toho všechny automobilky, nejen Tesla. Určitě si tím EV auto koupí víc lidí, ale není to směřované jen na Teslu.

      Dále nepřímé dotace na stavbu Gigafactory – ale to nejsou peníze na ruku, ale různé úlevy z daní po dobu 20-ti let a Tesla musí zaměstanat místní lidi. Nic mimořádného – každá firma co někde staví fabriku jde po podobných úlevách.

          1. No tak jim na to muze rict, ze kdyby si vsechny ostatni
            No tak jim na to muze rict, ze kdyby si vsechny ostatni automobilky plnili emisni normy neprodala by Tesla ani jednu. To neni dotace, ale pokuta za porusovani pravidel, kterou dostane za odmenu ten kdo je plni nad ramec.
            Asi stejne jako kdyby nekdo vycital obcim, ze hospodari s penezi, ktere vyberou od neukaznenych ridicu.

        1. Nediskutuje s ropáky u piva. Jsou to titíž zabedněnci co
          Nediskutuje s ropáky u piva. Jsou to titíž zabedněnci co před lety tvrdili, že by si v životě nekoupili auto nafťáka a benzín, že je základ. Pak – jak dokládá statistika – udělali pravý opak a osobních nafťáků je tu něúrekom. Posaďte je do elektromobilu a nechte je i řídit. A bude po diskusích.

          1. Upřesnil bych Radovanovu radu – až budou diskutéři u piva,
            Upřesnil bych Radovanovu radu – až budou diskutéři u piva, zdejchněte se a nechte EV řídit jejich ženy či přítelkyně. Z předváděček je patrné, že tyto jsou podstatně méně zatíženy citem k rakovině a berou plechovky pouze jako prostředek přesunu A-B. A to je voda na mlýn elektromobilitě. Jejich nadšení, že vůz dělá přesně to co chtějí i bez zvláštní koordinace pohybů při řízení je vysoké.

            1. Ano, hlavne do toho nedavaji proste tolik ega jak chlapi. Ti
              Ano, hlavne do toho nedavaji proste tolik ega jak chlapi. Ti si budou stat za tím, ze pokud auto neřve jak postrelena krava a nema 5ti paku s kterou muzou za jizdy kvrdlat, tak to stoji za hovno a pres to vlak nejede… zenska to proste mnohem lepe objektivne zhodnoti

                1. já to říkám pořád, že divoký sex s pozdním
                  já to říkám pořád, že divoký sex s pozdním navrátilcem na horním patře patrové postele nebo dokonce v mezipodlaží na schodišti se nevyplácí. Pád je neodvratný, následky bolestivé.

                2. Máte zajímavé zkušenosti; bohužel diametrálně odlišné
                  Máte zajímavé zkušenosti; bohužel diametrálně odlišné od mých.
                  🙂

          2. Ono to bude přátelské posezení, ale holt jsou stále
            Ono to bude přátelské posezení, ale holt jsou stále pevně přivázaní ke svým plechovým miláčkům 🙂 Tak, jak jsem je před léty „konvertoval“ na Hondu, kterou teď všichni mají, tak pracuji na „konverzi“ na elektřinou …kterou za pár let také budou mít, jen o tom ještě neví… 😉

        2. Hlavne (krom toho si ten vecer uzit) vynechat agresivni
          Hlavne (krom toho si ten vecer uzit) vynechat agresivni argumenty, co tak s oblibou litaji tady (srackomet, pitomec,…). Protoze v tom okamziku i relativne otevreny clovek proste prestane poslouchat ty racionalni a prepne do obranneho rezimu (a nelze se mu moc divit)…

        3. Nákupem benzínu a nafty pro změnu my sponzorujeme arabské
          Nákupem benzínu a nafty pro změnu my sponzorujeme arabské teroristy a války o ropná území což pak způsobuje příliv těch v ČR velmi oblíbených uprchlíků. Nehledě na to, že ropa stála u většiny novodobých krizí.

          Fosilní paliva jsou dle IMF dotovaný 10 milionama $ za minutu.
          http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf

          Každý rok vyvezeme dvojnásobnou produkci Temelína což by v pohodě stačilo nabít velkou část našeho 5,5 milionového autoparku.

          Nemalá část elektrické energie co se použije k produkci a distribuci benzínu a nafty by stačila nabít další velkou část našeho autoparku.

        1. Musí si o ní zažádat majitel auta až teprve co zaplatil
          Musí si o ní zažádat majitel auta až teprve co zaplatil plnou cenu a vztahuje se to pouze na prvních 200 000 prodaných elektroaut (ne modelů) od každého výrobce. Platí to pouze v USA.
          Tudíž většina těch co si neobjednala TM3 mezi prvními už s tím nepočítá.
          V Německu je možné také získat příspevek, ale ne na přiliš drahé vozy (címž zvýhodňují domácí produkci) a 50 % z toho příspěvku hradí sám výrobce.

      1. Nechci nic porovnávat, to není porovnatelné. To je jiná
        Nechci nic porovnávat, to není porovnatelné. To je jiná filozofie. Ani netušíte, kolik činností a lidí je potřeba k tomu, aby ten Váš čerpací stojan a pumpě vůbec fungoval a někoho obsloužil. A k ničemu jinému není. Paradoxně bez elektřiny by si nikdo ze spalováků neškrtl. Ani nenatankoval, ani neroztočil spalovací motor. Zásuvka je univerzální a elektřina je všude.

        1. Problém těch lidí, co neustále srovnávají klasické
          Problém těch lidí, co neustále srovnávají klasické tankování s nabíjením, že nejsou ochotni/schopni přepnout na jiný způsob používání auta.
          EV se nabíjí především, když stojí. Tj. přes 90% času denně. Když máte možnost nabíjet tam, kde auto parkuje delší dobu, tak není potřeba jezdit „klasicky tankovat“ jako se spalovákem. Co nabíjím doma a v práci, tak nemám problém s dojezdem a klasicky „tankovat“ (tj. nabíjet) jezdím akorát při delší cestě. Tohle se spalovákem nejde a oponenti si to ani neuvědomují.

            1. Bohužel to myšlení je hodně hluboko zakořeněné a
              Bohužel to myšlení je hodně hluboko zakořeněné a ještě hlouběji je vlastnictví auta, protože 90% lidí si nedovede představit, že by sdíleli auto s jinými lidmi. Přitom koupě auta pro svoji potřebu je vlastně pitomost, protože auto 95% času stojí a každá hodina stojí spoustu peněz, zvláště kdy rodina má dvě auta. Ovšem zkus někomu vysvětlit, že kupování auta je hloupost 🙂

              1. Lidem na venkově to nevysvětlíš páč pro ně tadle
                Lidem na venkově to nevysvětlíš páč pro ně tadle městská vychytáfka asi nefunguje. Na druhou stranu by jim na spousty pojížděk stačil vokapotovanej golfovej vozík. V Americe maj takhle celý jedno městečko a když tam člověk vjede s autem tak se cítí dost nepatřičně 😀

                1. Tak zkus sdílet auto s dalšími lidmi. Kdo ti brání?
                  Já v

                  Tak zkus sdílet auto s dalšími lidmi. Kdo ti brání?
                  Já v carsharingu vidím tolik nevýhod, že nevěřím, že to nahradí klasické vlastnictví. Pokud chci provozovat „carsharing“ již dnes, tak si zavolám taxi. Nebo si jednou za čas zarezervuji auto v půjčovně.
                  A že je někde nějaké městečko, které provozuje bůhvíco, tak to neznamená, že je to aplikovatelné pro všechny ostatní.
                  Taky nikdo nechce uzavřít vjezd pro spalováky do Prahy, protože ve Švýcarsku je nějaké městečko, kam mohou vjet pouze elektromobily…

                2. Che che čéče ty ale vůbec nesleduješ cvrkot, Krnda se už
                  Che che čéče ty ale vůbec nesleduješ cvrkot, Krnda se už před půlrokem vyjádřila, že by zakázala vjezd spalovákům do centra! ;-))))
                  Jak jsou naši politici líní tak strašně rádi kopírujou nápady za zahraničí, speciálně Německo a tam je zákaz vjezdu dízlů do Štutgartu zrovna teď sakra horkej brambor. Teď co VW nabozoval kartel mezi sebou, BMW a Mercedesem se svolávaj auta do servisů jak splašený a řesí se to celostátně. Schválně kdy si ČR přestane hrát na mrtvýho brouka :))))
                  Jo kuřáci si taky mysleli, že hospody jsou jejich kuřárny a že z nich nikdy nevyženou :)))

                3. Centrum Prahy není totéž jako Praha. Myslel jsem vše za
                  Centrum Prahy není totéž jako Praha. Myslel jsem vše za cedulí PRAHA.

                4. Začnou v malym, pak to rozšírěj na svátky a smogový dny
                  Začnou v malym, pak to rozšírěj na svátky a smogový dny a pak najednou bum a bude to navždy.

              2. Nedovedu si představit, že budu auto sdílet. Stačí se
                Nedovedu si představit, že budu auto sdílet. Stačí se podívat do každé firmy, jak vypadají auta, která jsou přidělena konkrétní osobě (a především do osobního užívání) a jak vypadají sdílená auta všemi zaměstananci. Já to měl taky ve firmě a ty sdílená auta po 4 letech byly strašný střepy, jak se o ně nikdo nestaral a každý je huntoval, protože nejsou jeho.
                Pokud chcete využívat carsharing již dnes, tak tomu se říká taxi (pokud chcete řidiče) a pokud chcete jen auto, tak zamiřte do klasické půjčovny. A až si budete chtít auto v nějaké exponované době (např. vánoční svátky, Velikonoce, začátek prázdnin, atd., tak s ůdivem zjistíte, že na jedno auto je vás 50 zájemců…

                1. Jasně je to o prioritách, běžně člověk o tom
                  Jasně je to o prioritách, běžně člověk o tom nepřemýšlí, ale vlastní auto vyšší střední třídy kolem 800 tis. a nákup nového každé 4 roky + jeho provoz vyjde člověka na 15 mil. za 40 let běžného ježdění, to není úplně málo a nezdá se to. Proto jsou výrobci aut ve velké vatě.

              1. Člověče viděl si někdy diskuze o tom na jinejch webech??
                Člověče viděl si někdy diskuze o tom na jinejch webech?? Konzervativní lidí po vysvětlení pochopí a uznají princip, ale řeknou ťreba že jim to nevyhovuje apod. Kežto zabedněnci furt mejlou svoje nesmysly případně vrší další nebo rovnou nadávaj. A takovejch je zabedněnců jsou stále tuny. Mluvím čistě ze zkušenosti.

                1. Diky za potvrzeni, ze off pred OT prispevky cpe zabednenec, ne
                  Diky za potvrzeni, ze off pred OT prispevky cpe zabednenec, ne konzervativec…

                2. Zamindrákovanec vždycky čeká na nějaké moje veselé
                  Zamindrákovanec vždycky čeká na nějaké moje veselé slovíčko, které se pak snaží jakoby ftipně použít, …ale moc se mu to nedaří…

    1. Dobrá benzinka má tak min. 4 stojany na benzín a další 4
      Dobrá benzinka má tak min. 4 stojany na benzín a další 4 na diesel. Za 30-40 minut, co se Tesla nabije na těch 80 procent, si natankuje u jednoho stojanu tak 6-8 aut, do plna 🙂 A to ještě nepočítám, že ta benzinka je na každém rohu, na rozdíl od stojanu SC.

      1. No a co jako? Musí mít, protože doma si auto nikdo
        No a co jako? Musí mít, protože doma si auto nikdo nenatankuje. Ropovodek ve zdi nemá. A že je na každém rohu je jen výsledek možností podvádět s daněmi. Proto rostly jako houby po dešti i v místech, kde to nemělo ekonomický smysl.
        Stojan SC je pro dálkové jízdy, dojezd Tesel je ve stovkách km. Jaký smysl by mělo mít SC na každém rohu? Tesle stačí bohatě červený pětikolík zásuvka, z níž si za hodinu stání vezme 22 kWh, tedy podle kapacity baterie nabijet 1/5 až 1/3. A ten je v podstatě na každém rohu, stačí ho zpřístupnit, jak už to mnozí udělali. Pokud máme v ČR aktuálně přes 600 nabíjecích míst na 1500 elektroaut, jaký poměr je mezi počtem benzínek a počtem spalováků?
        Zkuste si chvilku postát u benzínky a opravdu spočítat, jak dlouho tankuje auto do plna. Třeba 50 litrů, běžnou nádrž, když dorazí na hladové oko. Než vyleze, otevře nádrž, sejme hadici s pistolí, zasune, spustí palivo, než to tam nateče až cvakne pojistka, než vrátí hadici, zavře nádrž, než zajde zaplatit, zaplatí, než vrátí se k vozu, nasedne a odjede.
        A legrace je, že pokud si chce odskočit nebo pojíst, jde to udělat teprve po tankování. Teslista vyleze, sejme kabel, přiblíží zástrčku k vozu, zásuvka se otevře a už nabíjí. Odchází na kávu / toaletu, do mobilu mu dojde hláška o nabití. Žádný smrad, výpary, politá karoserie, kapající hadice, mastné skvrny, hluk čerpadel stojanů, hluk a smrad ze startujících spalováků, prostě pohoda…..

        1. No za me tankovani jsem schvalne stopoval, od sjezdu z cesty
          No za me tankovani jsem schvalne stopoval, od sjezdu z cesty po vyjezd je to cca 5 minut (zpravidla 4-6), palivo tece 1-2 minuty dle „plnosti nadrze“, tahle navsteva mi staci 1-2x za mesic (bezny dojezd na jednu nadrz pres 1000km pokud nejezdim ddo hladoveho oka, jinak i 1 200 kdybych chtel jet nadoraz).
          S ohledem na bydleni v byte, cenu EV apod to zatim nemusim resit, s trochou stesti az mi dozije auto (doufam ze 5 let jeste vydzi) uz bude snad situace lepsi…

          1. Jelikož Vám 1000 km dojezdu stačí na více než měsíc,
            Jelikož Vám 1000 km dojezdu stačí na více než měsíc, jak píšete, tak už dnes jste kandidát na uživatele elektromobilu. Protože v přepočtu na 21 pracovních dní ujedete v průměru 47,6 km denně, v přepočtu na 31 dní 32,2 km denně. Jelikož to jsou 2 cesty, tak vlastně 23,8 a 16,1 km jedna cesta, to se Vám ani nezahřeje motor. O katalyzátoru a filtrech ani nemluvě. Spotřeba tedy určitě bude docela masakr, emise jakbysmed. Do 5 let bychom se měli posunout docela dost, alespoň podle všech slibotechen. Minimálně vzroste trh stávajících BEV v ojetinách.

            1. Tak psal jsem na bezinku 1 – 2 x za mesic, tj najezd 1000 –
              Tak psal jsem na bezinku 1 – 2 x za mesic, tj najezd 1000 – 2000km mesicne. Ale jak pisu bydlim v byte, ve meste – tj do prace chodim casto pesky nebo tramvaji… co do spotreby tak i pri jizde par km jsem kolem 5 litru, moc tak ale nejezdim – filtru se to nelibi….
              Velka cast najetych km jsou vylety/dovolene – za posledni dobu napr Ostrava – Jizni Morava a pojizdky na miste, Ostrava – Nizke tatry plus pojizdky na miste apod – tzn situace kdy jsem nemel moc prostoru pro dobijeni…. jasne teslou 100 bych nemel problem a zajel to s 0 – 1 zastavkou, ale uz s Leafem/Ioniqem a spodl by byly znacne problem a pominme to ze pri obdobne velikosti (nizsi stredni) stoji 3x tolik co moje stavajici auto…
              A korunuje to prave nemoznost domaciho dobijeni, sice mame vlastni misto ve vnitrobloku, ale porad by bylo tak na 100m metru prodluzovacky a tahani z 5. patra….
              Az se prestehujem do domku a auta budou mit jeste o kus lepsi dojezd a hlavne lepsi cenu to do toho pujdu urcite…. ale ted je to pro me, stejne jako pro troufam si rict vetsinu lidi, dost mimo…

                1. Ale pokud si koupí spalováka, tak nemusí řešit nějaké
                  Ale pokud si koupí spalováka, tak nemusí řešit nějaké nabíjení a klidně si může auto dopřát i do paneláku, na rozdíl od elektrovozítka 🙂

                2. Ano, ale spalovaky si kupujou jen dementi 🙂
                  Ano, ale spalovaky si kupujou jen dementi 🙂

                3. Krásný příklad plodné diskuze se zástancem EV o
                  Krásný příklad plodné diskuze se zástancem EV o výhodách a nevýhodách různého pohonu automobilu. Děkuji za potvrzení mého pozorování, že mezi zástanci EV je celkem dost fanatiků, kteří jiný názor než ten jejich nepřijímají 🙂

                4. Myslis ze mam cas s kazdym oslem diskutovat po 150te o
                  Myslis ze mam cas s kazdym oslem diskutovat po 150te o vyhodach a nevyhodach EV? Dal sem ti to ve zkracene podobe, jestli ti to nestaci, vynaloz trochu vlastni snahy a neco si o tom nastuduj a neotravj ostatni.

                5. Takže jste jenom potvrdil to, co jsem napsal, jste arogantní
                  Takže jste jenom potvrdil to, co jsem napsal, jste arogantní a nevychovaný.

                  Já samozřejmě výhody a nevýhody EV docela dobře chápu a rozumím jim. A proto je nesmyslem tvrdit, že spalováky kupují jenom dementi, jak jste to napsal vy. Spalovák má pořád i přes pokrok EV, docela dost výhod, které pro uživatele mají takový význam, že si jej koupí. A nemusí být (a ani není) dement.

                  Dement jste spíš vy, pokud takto škatulkujete jiné. Hezký den.

                6. Ne, dementi sou lidi co kupujou spalovaky, vzdyt ti to pisu.
                  Ne, dementi sou lidi co kupujou spalovaky, vzdyt ti to pisu. Co na tom nechapes? 🙂

                7. Obsah vašeho sdělední chápu, jen si dovolím s ním
                  Obsah vašeho sdělední chápu, jen si dovolím s ním nesouhlasit a na základě toho, jaké názory tu prezentujete, jsem dospěl k závěru, že dement jste tady vy. Ale rozumím vám, že toto moje zjištění vám asi není po chuti 🙂

                  Jen doufám, že nejste typický představitel zástanců elektromobility a elektroaut, to by bylo docela smutné zjištění…

                8. Abych mohl byt dement, musel bych si kupovat spalovaky, coz
                  Abych mohl byt dement, musel bych si kupovat spalovaky, coz nedelam, z cehoz jasne vyplyva ze dementem byt nemohu. Jinak jsem naprosto typicky zastance EV a mam rezervaci na TM3….svet je tedy pro vas asi docela smutne misto 🙂
                  Edit: Aby konverzace mela aspon nejakou uroven, jeste bych doplnil, ze dementem jste vy 🙂

                9. S tím titulováním lidí, kterým více vyhovuje klasické
                  S tím titulováním lidí, kterým více vyhovuje klasické auto a kupují si ho, za dementy, jste začal vy 🙂 A to byl popud, abych vám napsal. Užijte si svou Teslu 3, až ji někdy v 2020 dostanete… počítám, že tou dobou už budou vyspělější a lepší EV na trhu a možná už přijde i doba na jejich nákup… uvidíme .-)

                10. Se ti ty roky trosku pletou, vid, nebo moc nesledujes deni
                  Se ti ty roky trosku pletou, vid, nebo moc nesledujes deni okolo Tesly 🙂 Ja tu svoji budu mit pristi rok v garazi.

                11. Tak si ji užijte. Ale nenadávejte jiným kidem do dementů
                  Tak si ji užijte. Ale nenadávejte jiným kidem do dementů jenom proto, že s vámi nesdílí vaše nadšení pro EV a že jim víc vyhovují (z mnoha důvodů) klasické automobily. Toto bylo jádrem mého sdělení.

                12. Zamyslim se nad sebou, dekuji pastore 🙂
                  Zamyslim se nad sebou, dekuji pastore 🙂

                13. EV si také můžete dopřát do paneláku. Takových lidí v
                  EV si také můžete dopřát do paneláku. Takových lidí v ČR není nijak málo. Kolega nabíjí naproti paneláku, kde má stojan ČEZu. Klidně na pomalé zásuvce přes noc. Nebo na rychlé a za půl hodiny si pro auto dojde. Jiný kolega v práci. Kolegyně po cestě na veřejné pomalé nabíjecí stanici v době nákupu. A stačí jim to. Jen potřebují, stejně jako spalovací panelákista, tu palivovou infrastrukturu. Tu spalovací spalovací panelákista už desítky let má, a pořádně hustou. Elektrická se vyvíjí teprve v jednotkách let.

                1. Ten by zaslouzil metal za blaboly roku
                  Ten by zaslouzil metal za blaboly roku

                2. Kdyby jste si to celé opravdu přečetl, tak autor dává k
                  Kdyby jste si to celé opravdu přečetl, tak autor dává k pochybnosti 2 teze, o nichž pak diskutuje z fyzikálního a chemického hlediska:
                  „1.Akumulátory nebudou NIKDY energeticky srovnatelné s kapalnými palivy.
                  2.Akumulátory o vysoké energetické hustotě ( Li-Ion a spol ) budou VŽDY ( poněkud ) nebezpečné – o to více čím budou mít vyšší kapacitu v menším objemu hmoty akumulátoru.“
                  Já bych s ním hodně polemizoval, protože hodně vychází ze stávající úrovně poznání. A to je špatně.
                  Utržené sluchátko jsme si taky uměli představit jen ve Večerníčku Mach a Šebestová a dnes ho běžně denně používáme.
                  Počítače jsme měli ve velkých klimatizovaných halách a chodili kolem v gumových galoších a bílých pláštích, dnes má násobky jejich výkonu každý v kapse v onom utrženém sluchátku.
                  Myslím si, že akumulátory časem energeticky dohoní kapalná paliva.
                  Jsem si jist, že jako doposud každá koncentrace energie zvyšování hustoty může vést k větší nebezpečnosti takového výrobku.
                  Zbytek článku jsou pak odvozené věci z dnešní úrovně poznání.

                3. Ja bych s Petrem celkem souhlasil, to, ze cim vic energie do
                  Ja bych s Petrem celkem souhlasil, to, ze cim vic energie do stejne velke krabice nacpeme, tim vic se ji bude chtit utect, zni rozumne. Koneckoncu to uvolneni energie je to, co po baterii chceme.
                  Ostatne jste skoro sousedi (v dojezdu elektrokola) tak muzete nejakou odbornou diskuzi dvou vzdelanych lidi zorganizovat, verim, ze by nebyl proti 🙂

        2. Jen jse reagoval na ten váš nesmyslný argument, že
          Jen jse reagoval na ten váš nesmyslný argument, že benzinka nemá tolik stojanů jako mají Tesla SC nabiječek. A napsal jsem, že benzince staží méně stojanů a obslouží víc aut než SC. To je vše 🙂

          Poměr benzinek k počtu spalováků vs. poměr nabíjecích míst k počtu EV je nezajímavý údaj. Resp. je to docela zajímavé, ale podstatné je to, jestli když mi bude docházet „šťáva“ (elektrická nebo benzinová/dieselová), jestli a jak komfortně tuto šťávu doplním. A to sám jistě usnáte, že je u spalovacího auta podstatně komfortnější. Když mi zasvítí hladové oko, tak mám v ČR i blízké Evropě jistotu, že natankuji na benzince, která bude někde poblíž, za 5 minut hotovo.

          Tankuji každý týden obvykle dvakrát. Pokud jdu i na WC, tak i se sjezdem z dálnice je to přesně 10 minut. Někdy si koupím i kávu, kterou si beru sebou do auta, nemusím kvůli tomu tvrdnout půlhodiny nebo hodinu na benzince 🙂 Na benzinkách většinou nejím, radši se najím někde důstojně v normální restauraci.

          1. Já ji zase nepotřebuju na cestách, vyjímečně tankuju
            Já ji zase nepotřebuju na cestách, vyjímečně tankuju jinde než kousek od firmy, ale to je dané tím, že auto má dojezd cca 1000km a nejezdím dále než nějakých 300km. Až bude mít EV dojezd 1000km (první tak v 2025), tak už nebude nikdo benzínku řešit.

            1. No jasně, máte jiné potřeby než třeba já. S autem
              No jasně, máte jiné potřeby než třeba já. S autem jezdím dost a většinou tankuji na cestách, mimo domov. Takže argument, že doma mám elektřinu a benzinku ne, pro mě nemá smysl.

              A to je taky jedna z věcí, kterou zástanci EV někdy nechápou. Že totiž ne každý provozuje auto v takovém režimu, který je vhodný pro EV. Že jsou i lidi, pro které je EV v současné době nesmysl… a to mluvím jenom o tom dojezdu, tankování, atd… pokud bychom mluvili i o ceně, tak EV je dnes nesmyslem pro drtivou většinu uživatelů. Ostatně, toto jasně ukazují prodeje třeba u nás, kde EV je rovný klasickému autu.

              1. To chápu, EV auto nikdy nebude doménou lidí, co si kupují
                To chápu, EV auto nikdy nebude doménou lidí, co si kupují auto mezi 50-150 tis. Kč (a že těch lidí je opravdu hodně) a ne každý EV chce, spousta lidí má rádo klasickéí motory a nikdy se jich nevzdá. Spíš to bude tak, že většina lidí bude závidět ostatním EV, ale nikdy na něj nebudou mít dost peněz a 10-15 let starý EV chtít nebudou. Druzí zase potřebují v tahu ujet 1000km a „nemají čas“ 3×30 minut nabíjet, to je v pořádku.

                1. Jsem rád, že mezi zástanci EV jsou i lidé, kteří chápou
                  Jsem rád, že mezi zástanci EV jsou i lidé, kteří chápou potřeby jiných lidí a nenadávají jim do dementů, jak někdoi jiný tady ve vlákně. Hezký den.

                  PS:
                  EV bych si koupil, pokud by mi poskytl stejné vlastnosti a komfort jako klasický spalovák. A za to bych byl ochoten připlatit třeba 20 procent oproti spalováku. Zatím takový EV není na trhu.

                2. Říkam to furt, že lidé jako cesťáci, obchoďáci, ti co
                  Říkam to furt, že lidé jako cesťáci, obchoďáci, ti co toho hodně najezdí nebo jezdí dlouhé štreky a furt spěchaj budou ještě dlouho odsouzený k tomu vozit se ve smradlavejch spalovákách či nafťákach. Ty budou adoptovat elektriku jako poslední, pokud vůbec. Odhaduju, že tvořej jen cca 5-10 % všech řidičů. Zbývajících 90 % bude moct na elektriku v klidu přejít.
                  Na druhou stranu zde přítomný Mišelín se svým Xkem toho nalítá taky požehnaně a vůbec mu to nevadí 😉

                3. Ano. Pro spoustu uživatelů je už dnes EV svými vlastnostmi
                  Ano. Pro spoustu uživatelů je už dnes EV svými vlastnostmi dostačující. Jestli je to 90% nebo dvě třetiny, je celkem jedno. Problémem zůstává nedostatečná nabídka a vysoká cena.

                  Maznželce jsem kupoval auto a EV by bylo vhodné – jezdí krátké trasy z vesnice do města a okolí. Chtěla automat. Jenomže nejlevnější ojetý EV (nové nemá smysl kupovat na těch pár km ročně) byl akorát iOn za víc než 300 tisíc a to se mi zdá spíš parodie na auto, i když dobře vybavená 🙂 Dostala Mercedes A, benzím automat a je velice spokojená, cena méně než poloviční, není co řešit. Možná za pár let bude situace jiná…

                4. Pomaloučku se to rozjíždí. Dinosauři nikam nespěchaj a
                  Pomaloučku se to rozjíždí. Dinosauři nikam nespěchaj a Tesla dělá co může.

                5. Je to opravdu o potřebě každého automobilisty. Tak jako
                  Je to opravdu o potřebě každého automobilisty. Tak jako jsou dýzláci a benzíňáci, jiní nedají dopustit na plyn, MPV nechápou lidi s limuzínou, skoro nikdo nechápe SUVečkaře atp.
                  Ta nedostatečná nabídka a vysoká cena je prostě dána novostí výrobku a malými sériemi, o prakticky nulové konkurenci nemluvě.

                  Manželce jste mohl toho Iona koupit, nejlépe za cenu okolo 200 tisíc odněkud z EU. Netuším, kolik ročně nalítá, ale při krátkých trasách a dejme tomu 7 litrech benzínu na 100 km je každých ujetých 1.000 km dalších 2.100,- Kč z Vaší kapsy jen za palivo. A to nepočítám oleje a další blbiny. Takže rozdíl při 10 tisících km ročně už udělá jen na palivu 21 tisíc Kč. O příjemnosti jízdy s tichým nevibrujícím elektromobilem s jednostupňovou automatikou nemluvě. Ale třeba to bude příští Vaše volba.

                6. Bohužel ani pro mě není zatím na trhu auto, které by
                  Bohužel ani pro mě není zatím na trhu auto, které by splnilo mé požadavky na velikost, dojezd a cenu. Každopádně mi při nájezdu 30 tis. km ročně vychází, že stačí koupit maximálně 2x dražší EV auto než stojí klasické a už se to vyplatí. Pokud tedy někdo chce např. Mazdu 3 za 550 tis. Kč, už se mu vyplatí koupit Teslu 3 za 1.1 mil.

                7. Souhlas. Jen jeste doplnim ze Mazda 3 je o hodne mensi auto
                  Souhlas. Jen jeste doplnim ze Mazda 3 je o hodne mensi auto nez TM3. TM3 je o fous sirsi nez Superb a o fous delsi nez Oktavka. Vnejsimi rozmery se nevice podoba fakt asi Audi A4, to budou 2 temer stejne velke auta (TM3 bude cca o 3 cm kratsi ale zas o 3 cm sirsi).

                8. Nechce se mi to hledat, ale TM3 srovnávají s BMW 3, a Mazda
                  Nechce se mi to hledat, ale TM3 srovnávají s BMW 3, a Mazda 3 měla rovněž podobné hodnoty, ale koukal jsem na rozměry Fast Back, ta klasika ke kratší.

                9. Díky za odkaz, není to až tak důležité, prostě +/- to
                  Díky za odkaz, není to až tak důležité, prostě +/- to odpovídá střední třídě. Nic to ale neřekne o prostoru uvnitř, kde Tesla má více prostoru než ostatní auta ve stejné třídě díky jak říkám spartánskému vybavení. Rád se s tím za 2 roky svezu až k nám dorazí, to už budeme moci porovnat s novými modely pro rok 2020 evropských výrobců BMW, Mercedes, Škoda či VW.

                10. JJ, jen doplnim ze TM3 k nam dorazi za rok, tedy rok 2018 a ne
                  JJ, jen doplnim ze TM3 k nam dorazi za rok, tedy rok 2018 a ne 2020 🙂

                11. Já měl namysli 2019, zatímco BMW a Mercedes mají modely
                  Já měl namysli 2019, zatímco BMW a Mercedes mají modely pro rok 2020. No uvidíme, volně k prodeji bude TM3 ale tak v 2020, teď je na 2-3 roky stejně vyprodaná.

                12. No to ze je je čekačka 1 rok neznamena, ze tu za rok v
                  No to ze je je čekačka 1 rok neznamena, ze tu za rok v Evrope nebudou jezdit desetitisice TM3, takze tyto argumenty neberu. Kazdy mel stejnou sanci dat si rezervaci. By me zajimalo jak dlouho by byl „vyprodany“ Bolt nebo Ioniq kdyby mel dodat jen do Evropy 200k kusů, to by taky mohlo zanemnat ze by byl vlastne „vyprodany“ do roku 2030 🙂 Stejne to muze dopadnout i s TM3, treba bude cekacka v roce 2020 stale jeden rok. Takze opakuju v TM3 nedorazi masove do Evropy v roce 2020 ani 2019 ale v roce 2018.

                13. Já si kupuju auta, do kterých si sednu a projedu se, tak až
                  Já si kupuju auta, do kterých si sednu a projedu se, tak až uvidím zkušenosti uživatelů a rok to budou prodávat, pak se dá i tom přemýšlet. Zatím se spíše kloním k budoucím evropským EV od standardních výrobců. Nakonec to může všechno dopadnout jinak a budu třeba jezdit někde Defendrem daleko odsud 🙂

    2. boli časy, keď v (dnes krajskom) meste bola benzina s tromi
      boli časy, keď v (dnes krajskom) meste bola benzina s tromi stojanmi, v smere jazdy normal, špeciál, super. embéčky stáli na špeciál a super stojen prázdny. nacúval som a tankoval, žbrblanie nespokojencov pumpár v okamihu zarazil (s niekým významným si ma splietol) a tak som začal tankovať bez státia v rade (nikomu som nezavadzal). on totižšpeciál bol taký „skackyvý“, v skutočnosti bol super lacnejší (spotreba sa počítala z hmotnosti paliva a super mal viac olova).

      1. To je hodně naivní představa neelektromobilisty.
        První, s

        To je hodně naivní představa neelektromobilisty.
        První, s čím prorazil Nissan, byly rychlonabíječky u každého dealerství. Tedy mimo ČR, tady ještě neprodávají ani všechna dealerství elektrické vozy. Projeďte se v SRN, Rakousku a jinde. Je to služba jejich zákazníkovi, že může jezdit bez obav dálkové jízdy.
        První, s čím se vytasil na květnové konferenci „Elektromobil je realita“ sám zástupce VW (hned po plánu na 25% zastoupení EV ve výrobě), byla povinnost mít před autosalonem rychlonabíječku pro každého dealera.
        Ostatně tak jako potřebujete čerpací stanice pro spalováky pro jakoukoliv jízdu, potřebujete pro dálkové jízdy elektromobilů nad jejich dojezd nabíjecí stanice. Aktuální číslo z ASEPu od pana Marušince je 631 nabíjecích zásuvek v ČR. Tady se dozvíte, kde je hledat.

      2. Že nepotřebuje? To jako myslíte vážně?
        A proč je teda

        Že nepotřebuje? To jako myslíte vážně?
        A proč je teda začíná stavět u každého svého krámu?
        VW je potřebuje tím víc čím víc začíná vyrábět eauta a i sám si to už uvědomuje, že mu ty nabíječky nikdo jinej zadarmo nepostaví.
        S Teslou jste samozřejmě úplně mimo. Tesla nic jiného než si postavit svoje nemohla protože v době kdy začínala byli na světě
        „2“ nabíječky a o nějakém standardu se jim mohlo jen zdát.
        Navíc moc dobře věděli že pro jejich opravdové elektromobili potřebují výkon alespoň 100kW a ne ty parodie na nabíječky se sotva polovičním výkonem pro jiné parodie na kolech.

        Tesla naopak několikrát hlásila že je ochotna se s ostatními domluvit. Ale protože ti ostatní jsou drzgrešle a chtěli by nabíječky zadarmo tak k ničemu takovému zatím nedošlo.

        Ne Tesla rozhodně monopol nedělá. To z něj udělali ty ostatní.

        1. Kdesi na zahranicnim webu probehlo, ze ta „ochota se s
          Kdesi na zahranicnim webu probehlo, ze ta „ochota se s ostatními domluvit“ mela jednu podminku – ze ostatni budou stavet nabijecky, na kterych budou vsechnu Tesly navzdy nabijet zadarmo. Coz minimalne v zacatku bylo spis monopolisticke chovani (alespon de fakto, nikdo jiny EV v tehle cenove hladine a dojezdu prodavat neumel) nez ferova nabidka.

      3. Z veřejně dostupných informací plyne, že je to právě
        Z veřejně dostupných informací plyne, že je to právě naopak. Tesla nikdy netoužila budovat vlastní síť nabíječek, naopak potřebovala se podělit o náklady na výstavbu s dalšími hráči. Ale byla k tomu v podstatě donucena totálním nezájmem o spolupráci ze strany ostatních výrobců. Ten byl dán tím, že od začátku poslední vlny rozvoje EV v roce 2009 nikdo ani nepomyslel udělat auto pro všestranné využití jako Tesla a jejich akumulátory až doteď měly kapacitu mezi 1/5 a 1/3 akumulátoru Tesly. Tomu odpovídají i maximální použitelné nabíjecí výkony do 50kW, vedle 120-145kW u Tesly. Naopak Němci, kteří do té doby neudělali ve sféře EV prakticky vůbec nic, prolobovali natruc všem nový „evropský“ standard CCS, bez něhož jsme do té doby žili a žili bychom v pohodě dál.

        Teď už by u některých dinosaurů zájem o spolupráci možná i byl, ale nabíjecí kapacity Tesly budou pro změnu brzy čelit enormnímu zájmu natěšených majitelů M3, takže se možná otevře spolupráce jen s relativně malými výrobci prémiovek typu Porsche. A zájemců o TM3 je tak moc „paradoxně“ právě proto, že za celá ta léta nikdo neudělal nic ani vzdáleně podobného TMS/X/3…

        1. +1 000 000
          Z bezstarostných SC je nakonec ta největší

          +1 000 000
          Z bezstarostných SC je nakonec ta největší výhoda Tesly. Velkobaterkový auta jsou bez pořádný sítě supernabíječek jen poloviční řešení problému a jsou to vlastně sirotci co dojedou od komína jen vo kus dál než malobaterkáči.
          Všichni se furt soustředěj jen na auto, ale na infrastrukturu, která umožňuje těm autům někam dojet zapomínaj. Teprve teď to dochází majitelům Boltů jakej to luxus majitelé Tesel maj na cestách.

      1. No on ten powerpack neni vsespasny, porad potrebujete opravdu
        No on ten powerpack neni vsespasny, porad potrebujete opravdu poradnou pripojku, protoze ta spicka muze trvat klidne skoro cely den kdyz jsou dovolene apod….
        Za me v tom vidim pro EV asi nejvetsi problem, jak budou resitelne masove cesty autem v obdobi dovolenych – kdyz vidim jak bezne v nemecku, rakousku, francii je ve spickove dny problem vubec najit parkovaci misto na odpocivadle, jak to bude vypadat az jeste kazdy bude chtit dobijet a to mozna jeste casteji a na dele nez ted zastavuje na kratkou pauzu…

Napsat komentář