Tesla kvalitou připomíná německá auta ze 70. let, říká šéfinženýr Maserati

Jan Horčík - 03 Listopad 2016

Roberto Fedeli, šéfinženýr výrobce luxusních sportovních vozů Maserati, aktuálně na autosalonu v Paříži přiznal, že značka dostala od mateřského koncernu Fiat-Chrysler povel vyvinout co nejrychleji elektrické auto.auto Maserati logo trojzubec

Italská značka Maserati bude mezi posledními, které na trh vrhnou elektrické auto.
foto: Maserati

Befél měl podle Fedeliho přijít přímo od samotného šéfa Fiat-Chrysler, Sergio Marchionneho, který je ovšem známým odpůrcem elektromobilů. Je to on, kdo pronesl památnou větu můžeme vyrobit auto jako Tesla Model 3, ale nechceme".

První elektroauto Maserati musí být podle Fedeliho něco "úplně jiného" než nabízí konkurence. Zejména proto, že Maserati bude jednou z posledních značek, které elektromobil nabídnou.

"Takže bojovat proti Tesle asi není dobrý nápad," dodal. "Nemyslím si, že Tesla má nejlepší produkci na trhu, ale vyrábějí 50 000 aut ročně. Kvalitou jsou produkty Tesla podobné jako měly německé automobilky v 70. letech minulého století."

Tak takhle to vidí Roberto Fedeli, šéfinženýr Maserati. Čísla mu trochu haprují, slova o německých automobilkách 70. let jsou trochu nadnesená, ale faktem je, že na výrobní kvalitu vozů Tesla se výtky snášejí poměrně často.

Maserati Levante - budoucí základ pro první elektromobil značky?
foto: Maserati

Co se týká prvního elektromobilu Maserati, vidí Fedeli hlavní nedostatek dnešních elektromobilů v jejich příliš vysoké hmotnosti. Jednou z největších výzev podle něj bude zajistit, aby si řidiči auto užívali i po prvních pár sekundách nadšení ze skvělého zrychlení.

Důležitou roli v tom bude hrát zvuk, ačkoliv Fedeli tvrdí, že zvuk určitě není tou nejdůležitější charakteristikou elektromobilů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mám asi dlouhé vedení.
Z článku vyplývá, že Teslu haní.
Ale, pokud její kvalitu přirovnává ke kvalitě německých aut 70tých let, je to ohromná pochvala. Sám jsem vlastnil Audi 100 z roku 78.

taky me to napadlo :D ja mival Taunuse z roku 76 a to auto bylo nesmrtelny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A Maserati uz taky breci. To je hezke.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cocotko z talianska, nech si ide leštiť topánky.

Obrázek uživatele Kuk

Off

i3 tankuje z US Tesla Destination chargeru přes redukci. Jde to prej i s Leafem, RAVem a CMaxem
https://youtu.be/VFEJyqGErag

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Tesla Destination Charger je obyčený Type2 (Mennekes) konektor.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Radovan

A to by si člověk po letech řekl, že místní dlouhodobě diskutující mají základních věcech jasno. Bohužel, nemají :-(.
Ano, Tesla Destination Charger je obyčejná Mennekes zásuvka, které Tesla montuje u partnerů na dlouhé nabíjení, například přes noc. Požadavek je 22 kW výkon, takže nejsilnější Tesla s největší baterií tady nabíjí z nuly na 100 přes 5 hodin. Ale potěší i zastávka na 1 hodinku, když jste na obědě, protože nabije 1/3-1/5 baterie (dle velikosti). Takže z stejného wallboxu (obvykle to bývá wallbox) nabijí i všechna elektrická auta, pokud mají sebou kabel s koncovkou Mennekes. I můj Ion. Nejen ta s Mennekes zásuvkou jak např. všechny VW, Renault Zoe, Smart ED, BMW i3......
Žádnou redukci netřeba. Ostatně jde jen o chytřejší červený pětikolík 400V 32A s 2 datovými piny navíc. Tady se podle videa spíše koukám na to, že to bude video z USA a BMW nemá Mennekes, ale Yazaki zásuvku, proto ta redukce, když z nabíječky je přímo kabel s Mennekes konektorem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Kuk

Píšu o dobíjení v USA.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

To je asi redukce z Type2 na Type1.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele ePavel

Je to redukce z US tesla jednofázového konektoru. V EU tesla pouziva jiny, trifazovy konektor, kompatibilni s type2, tzv. mennekes.
http://teslaclubsweden.se/wp-content/uploads/2014/09/US_EU_chargeport.jpg

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele ozana

JDapter

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, to je přesně ono. Ale kdyby tesla chtěla, klidně to může zamknout. Nabíječka je schopna si ověřit, zda jde o teslu, pokud by ji tak někdo navrhnul ovšem...

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Kuk

Off

Arnold vám v tom udělá jasno, skončete už s těma srackama! ;D
https://www.facebook.com/attn/videos/1177757868926337/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

To musí bejt strašnej pocit, když nedodělky z Fremontu mizej jak housky na krámě a ty jejich klenoty nikdo nekupuje :D
Čím to asi bude? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Až budou mít něco svého, tak pak mohou kritizovat konkurenci.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Jolinar

zrovna vcera mi jeden nejmenovany fleet manager rikal, ze byl prekvapeny dobrou kvalitou vyroby u jejich noveho Modelu S. Asi taky cekal auto ze "70. let" a prekvapilo ho ze dostal "nove" :-D

Obrázek uživatele Radovan

Protože to neumíme, tak to aspoň pohaníme....
Jak dobře my to tady v Česku známe, a svět se od nás učí. Už umí slovo tunelovat, tak nyní "ať sousedovi chcípne taky".
Jinak pán zcela zjevně nepochopil, že elektromobilistům - a nejen jim - zvuk řvoucího mnohoválce opravdu nechybí.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

Tak ono se není za co až tak stydět. Přečtěte si třeba fórum uživatelů BMW i3 a zjistíte, že spousta lidí byla tak rozladěná, že BMW si už nikdy nepořídí. Hlavně v USA. To auto mělo několik fatálních chyb, které vychytali až postupnými svolávačkami. Jenom se o tom nepsalo podobně jako o Tesle a každé její závadě.

Obrázek uživatele Kuk

Zajímavé. O jaké fatální chyby šlo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pravda je, že jsou poruchová, ale to je normální u každých nových aut. Navíc Tesla auta jsou VELMI nepraktická, samozřejmosti, co mají auta za 100 tis. Kč v Teslách absentují.... hlavně šéf designer Tesly ne opravdu neschopný, zabývá se jen kravinami místo opravdu užitečných věcí.

Přesto Tesla je pro mě jediná existující skutečná automobilka, jen nejsem slepý fanatik typu iDiot.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No môžem za seba povedať, že Leaf poruchový nie je...ani žiarovku som nemenil...75.000 km..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono aut co se vyserou do 75 tisic km moc neni, ja jsem u citroenu mel prvni zavadu ve 110 000 a to bylo asi spis zanedbanou udrzbou (alias garazovy mechanik se pri prohlidce vykaslal na kontrolu brzd)..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím o upřesnění které samozřejmosti máte na mysli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

třeba Model X ani neumí sklopit zadní sedadla, až nyní to přidávají
nemá ani box na brýle, Model S nemá ani dveřní kapsy atd.

je toho až moc

Jakéžeto veci mají auta za 100k a v teslách absentují?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

třeba sklápěcí zadní sedadla či box na brýle ;)

A škrabka, hlavně škrabka! ;)

Za 159 Kč si držák na brýle můžeš do TESLY nalepit na přístrojovku. :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

výborně, takže auto za milióny musím dovybavit kravinkami za 5 dolarů? To je vtip? :-D

:) přesně tak, je to vtip.... myslím, že je v tom určitá lehkost bytí.

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

pomer ceny a uzitnych vlastnosti ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napríklad spalovací motor. :)


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?