Tesla kvalitou připomíná německá auta ze 70. let, říká šéfinženýr Maserati

Roberto Fedeli, šéfinženýr výrobce luxusních sportovních vozů Maserati, aktuálně na autosalonu v Paříži přiznal, že značka dostala od mateřského koncernu Fiat-Chrysler povel vyvinout co nejrychleji elektrické auto.

Italská značka Maserati bude mezi posledními, které na trh vrhnou elektrické auto.
foto: Maserati

Befél měl podle Fedeliho přijít přímo od samotného šéfa Fiat-Chrysler, Sergio Marchionneho, který je ovšem známým odpůrcem elektromobilů. Je to on, kdo pronesl památnou větu můžeme vyrobit auto jako Tesla Model 3, ale nechceme“.

První elektroauto Maserati musí být podle Fedeliho něco „úplně jiného“ než nabízí konkurence. Zejména proto, že Maserati bude jednou z posledních značek, které elektromobil nabídnou.

„Takže bojovat proti Tesle asi není dobrý nápad,“ dodal. „Nemyslím si, že Tesla má nejlepší produkci na trhu, ale vyrábějí 50 000 aut ročně. Kvalitou jsou produkty Tesla podobné jako měly německé automobilky v 70. letech minulého století.“

Tak takhle to vidí Roberto Fedeli, šéfinženýr Maserati. Čísla mu trochu haprují, slova o německých automobilkách 70. let jsou trochu nadnesená, ale faktem je, že na výrobní kvalitu vozů Tesla se výtky snášejí poměrně často.

Maserati Levante – budoucí základ pro první elektromobil značky?
foto: Maserati

Co se týká prvního elektromobilu Maserati, vidí Fedeli hlavní nedostatek dnešních elektromobilů v jejich příliš vysoké hmotnosti. Jednou z největších výzev podle něj bude zajistit, aby si řidiči auto užívali i po prvních pár sekundách nadšení ze skvělého zrychlení.

Důležitou roli v tom bude hrát zvuk, ačkoliv Fedeli tvrdí, že zvuk určitě není tou nejdůležitější charakteristikou elektromobilů.

32 Comments on “Tesla kvalitou připomíná německá auta ze 70. let, říká šéfinženýr Maserati”

      1. A to by si člověk po
        A to by si člověk po letech řekl, že místní dlouhodobě diskutující mají základních věcech jasno. Bohužel, nemají :-(.
        Ano, Tesla Destination Charger je obyčejná Mennekes zásuvka, které Tesla montuje u partnerů na dlouhé nabíjení, například přes noc. Požadavek je 22 kW výkon, takže nejsilnější Tesla s největší baterií tady nabíjí z nuly na 100 přes 5 hodin. Ale potěší i zastávka na 1 hodinku, když jste na obědě, protože nabije 1/3-1/5 baterie (dle velikosti). Takže z stejného wallboxu (obvykle to bývá wallbox) nabijí i všechna elektrická auta, pokud mají sebou kabel s koncovkou Mennekes. I můj Ion. Nejen ta s Mennekes zásuvkou jak např. všechny VW, Renault Zoe, Smart ED, BMW i3……
        Žádnou redukci netřeba. Ostatně jde jen o chytřejší červený pětikolík 400V 32A s 2 datovými piny navíc. Tady se podle videa spíše koukám na to, že to bude video z USA a BMW nemá Mennekes, ale Yazaki zásuvku, proto ta redukce, když z nabíječky je přímo kabel s Mennekes konektorem.

  1. Protože to neumíme, tak to
    Protože to neumíme, tak to aspoň pohaníme….
    Jak dobře my to tady v Česku známe, a svět se od nás učí. Už umí slovo tunelovat, tak nyní „ať sousedovi chcípne taky“.
    Jinak pán zcela zjevně nepochopil, že elektromobilistům – a nejen jim – zvuk řvoucího mnohoválce opravdu nechybí.

    1. No pravda je, že jsou
      No pravda je, že jsou poruchová, ale to je normální u každých nových aut. Navíc Tesla auta jsou VELMI nepraktická, samozřejmosti, co mají auta za 100 tis. Kč v Teslách absentují…. hlavně šéf designer Tesly ne opravdu neschopný, zabývá se jen kravinami místo opravdu užitečných věcí.

      Přesto Tesla je pro mě jediná existující skutečná automobilka, jen nejsem slepý fanatik typu iDiot.

    2. Tak ono se není za co až
      Tak ono se není za co až tak stydět. Přečtěte si třeba fórum uživatelů BMW i3 a zjistíte, že spousta lidí byla tak rozladěná, že BMW si už nikdy nepořídí. Hlavně v USA. To auto mělo několik fatálních chyb, které vychytali až postupnými svolávačkami. Jenom se o tom nepsalo podobně jako o Tesle a každé její závadě.

Napsat komentář