Tesla je zisková, ruší 40kWh baterii a zavádí Supercharger pro všechny

V polovině února si Tesla stanovila cíl dodat 4500 elektromobilů Tesla Model S. Ten se podařilo překonat, dodáno bylo 4750 vozů. Zároveň automobilka ohlásila zrušení 40kWh baterie a vybavení všech vozů, tedy včetně 60kWh verze, speciálním dobíjecím konektorem Supercharger.

Bílá verze elektromobilu Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Díky těmto pozitivním výsledkům Tesla Motors mění výhled ekonomických ukazatelů pro 1. čtvrtletí 2013 na “plný zisk” (full profitability). “Jsem na tým Tesla neuvěřitelně hrdý,” komentoval úspěch Elon Musk, zakladatel a šéf automobilky.

Vzhledem k velmi nízkému zájmu o 40kWh verzi elektromobilu Tesla Model S se automobilka rozhodla zcela upustit od výroby této baterie. Tuto verzi Modelu S si podle tiskové zprávy objednala dosud pouze 4 % zákazníků.

Zákazníci, kteří si objednali 40kWh verzi elektromobilu namísto toho obdrží verzi s 60kWh baterií, ovšem softwarově omezenou na využití pouze 40 kWh. Navíc dostanou zlepšený výkon a vyšší max. rychlost.

Navíc díky tomu budou moct své auto jednoduše upgradovat. Tesla zároveň odhalila to, co už se delší dobu tušilo: všechny Modely S, včetně 60kWh verze, jsou vybavené hardwarem pro dobíjení z dobíjecích stanic Supercharger.

Tesla upozorňuje, že se tím mimo jiné výrazně zlepšuje pozice aut na sekundárním trhu.

tisková zpráva

25 Comments on “Tesla je zisková, ruší 40kWh baterii a zavádí Supercharger pro všechny”

    1. Návštěva z
      Návštěva z autorevue?

      Popravdě jak zabrat víc? Co víc udělat?

      Velké automobilky s tradicí 50+ let, zavedenou výrobou a základnou uživatelů do dneška udělaly co? Jediný okamžik, kdy se snažily bylo v 90. letech, kdy pod diktátem ZERO EMISSION MANDATE cítily ztrátu zisku, po jeho zrušení zase ticho po pěšině až do boomu před 2lety.

      Tesla dokázala a dokazuje to, co jiní nezvládli jen kvůli ztrachu z neúspěchu…

      1. Jako klukům fandím o
        Jako klukům fandím o 106(vzhledem k mé práci a tomu co mě živí).
        No a právě proto mě mrzí, že těch aut nedělají alespoň 15000 měsíčně. Vím že tam jedou naplno a právě proto jsem ironicky napsal, že budou muset trhat normu jak komsomolci na Dombasu při překonaní Stachanova rekordu.
        Pevně věřím že příští rok se jim podaří výrobu ještě navýšit. Místa na novou linku v těch halách mají habaděj.

        1. jj, mista je dost, ale kdyby
          jj, mista je dost, ale kdyby delali 15k za mesic tak to by bylo 180k za rok, ale pri te cene by se to neprodalo 🙁
          Takove pocty by mozna ale mohli delat u treti generace za 4-5 let 🙂
          Prvni generace – Roadster mel zhruba 700 kusu za rok, druha generace – Model S by mohl mit 20-40k za rok + Model X tak 10-20k za rok a pak treti generace se snad dostane pres 100k za rok. Aspon v to pevne verim 🙂

          1. Pořád musíme brát v
            Pořád musíme brát v potaz, že sám Elon, potažmo Tesla prodávalo Roadster jako hračku pro bohaté, Model S prodává jako exkluzivní premiový sedan, Model X na tom bude podobně v oblasti SUV (ekvivalent Audi Q7, VW Tuareg, Porsche Cayenne).

            A všichni víme, že 4tý v pořadí je elektromobil pro masy. Model S otevře oči, zavede značku a infrastrukturu. A jak se bude vyrábět capart je asi jasné…

            1. Mě to jasné není
              Už u

              Mě to jasné není
              Už u tohoto „prémiového“ auta by Tesla zcela hladce prodala 50000 aut za rok. Nedělá to z toho důvodu, že má kilometr dlouhý ToDo seznam. Hlavní důvod je v kapacitě linky – prostě nestačí poptávce, dále se snaží snížit objem přesčasů zaměstnanců, dále se snaží nabrat vysoce kvalifikované lidi (a to je dneska problém úplně všude), potom musí začít splácet…
              Takže otázka – jak se bude CAPART vyrábět?

              1. Jsme tady na hypotetické
                Jsme tady na hypotetické rovině, nevíme, jak bude CAPART vypadat, jak bude složitý, náročný na čas a materiál, ale pokud se podíváme na dnešní automobilky, proč je nedělat na stejné lince? Místo 1 Modelu S, 2 CAPARTi? A nebo se linka rozšíří…

          2. Jen aby neusnuli na
            Jen aby neusnuli na vavrinech a tlacili to vys a vys. Je to stejna kategorie jako M-B Eclase, BMW 5er, AUDI A6…. těch se prodaj mraky.
            Jestli se jim podari vyrobit neco velikosti Skoda O3, BMW 3er, atd… tak to uz musi sypat po desitkach tisic.
            Jde me o to aby se sem do evropy ta auta dostavala v rozumnem mnozstvi. K cemu nam je kdyz se vyrabi paradni auto za slusne penize ale stejne si ho nejde realne koupit bez toho aby jej clovek dostal az za rok(co si budem rikat ten vyvoj jde tak dopredu ze za rok uz to bude jen nadprumerne auto-viz jak panasonic postupuje kupredu v akumulatorech-uz maj 4Ah na článek).
            Proste jim drzim palce a meli by koupit nejakou fabriku v EU(ford ted neco zaviral) 🙂

            1. Co se toho mnozstvi tyce,
              Co se toho mnozstvi tyce, tak toho bych se nebal, leda ze by o to byl vetsi zajem nez co budou schopni uspokojit.
              Co se tyce te 4Ah baterie… nejsou dulezite Ah, ale Wh. Ty 4Ah maji mensi napeti a tudiz i mensi Wh, co se tyce zivotnosti a cyklu tak to vubec nevim jak jsou na tom.

  1. Pějete tu v diskusi samou
    Pějete tu v diskusi samou chválu na elektromobily. Jedno je dnes už jisté – elektromobily nezaniknou. Jestli se ale masově rozšíří mezi prostý lid bude záležet na ceně a hlavně živonosti baterie (chceš-li akumulátoru). Chemická degradace baterie baterii nemilosrdně ubírá životnost ať už jezdíš nebo nejezdíš (srovnej např. s mobilem). A teprve za 6 až 7 let budeme chytřejší.
    Tady by se měli ozvat ti, co už na elekriku a lithiové baterie nějaký rok jezdí (protože mě nezajímají najeté km, ale čas v rocích, které baterie vydržela) a mohou poreferovat o úbytku kapacity (dojezdu).

  2. Hned v prvnim odstavci mate
    Hned v prvnim odstavci mate chybu, auta nebudou vybaveny zadnym specialnim konektorem SuperCharger, ale maji zabudovany vnitrni hardware (+software), ktery umoznuje vyuzivat SuperChargery. Nema to nic spolecneho s konektorem, ten je porad stejny.
    Tesla prosazuje jeden konektor (+adaptery) pro vsechny typy nabijeni zatimco ostatni automobilky prosazuji vice konektoru pro vice typu dobijeni.

    EDIT: to ze jsou vsechny auta vybaveny hardwarem pro SuperChargery neznamena ze je mohou vsechny pouzivat. U 60kWh verze se musi aktivovat za poplatek $2.000. U 85kWh to i nadale zustava v cene auta. O 40kWh verzi a superchargingu se zatim nezminili.

  3. Jay Leno řekl v jednom
    Jay Leno řekl v jednom rozhovoru v rámci jednoho pořadu, na který si teď opravdu za boha nevzpomenu, že elektrická vozidla mají být ti každodenní dříči a benzín máme pálit o víkendech.

    A má pravdu, kdyby se jedna Evropská automobilka vzpamatovala, začala prodávat el. vozítka dvě osoby na své platformě klidně klidně první generace s cenou okolo 150k, tak je jich Praha plná…

    Pokud tato zpráva není apríl (dnes je 1.4.), tak Tesle opravdu držím palce a až budu velký a bohatý, tak si velice rád koupím praktickou Teslu jako běžné vozidlo!

      1. I toto je velice zajímavé
        I toto je velice zajímavé video a myslím, že Jay dělá úžasnou reklamu, ještě to chce reklamu v Top Gearu a laici budou v šoku:)

        Ale myslím jiné video, dost možná je práve z Top geru, kde jay mluví o elektrických vozech, ale nebylo to konkrétně o Tesle (v té době jedině roadsteru)

  4. S tímhle obchodním modelem
    S tímhle obchodním modelem a zákaznickým přístupem dávám Tesle rok, maximálně dva, než bude do vedení společnosti dosazen špičkový manažer, který společnost uvede do řízeného krachu. Protože elektromobil dnes přeci ještě nemůže být plnohodnotný ekvivalent ke spalovákům – říkali to přece zástupci největších automobilek, novináři a význační analytici finančních trhů a ti to přece musí vědět.

    Mimochodem je s podivem, že největší výběr těch nejlepších z nejlepších manažerů, kteří mají s takovýmto způsobem vedení společnosti velké zkušenosti lze najít v jedné malé zemičce uprostřed Evropy.

Napsat komentář