Automobilka General Motors už testuje 55 elektromobilů Chevrolet Bolt. Ty mají na trh přijít v roce 2017 s dojezdem 320 km. Hlavní konkurencí budou nový Nissan Leaf a Tesla Model 3.
foto: GM
Produkční verze elektromobilu Chevroletu Bolt má být odhalena příští rok, možná na autosalonu v Detroitu, a jeho výroba by měla začít už v říjnu 2016. To je minimálně o rok dřív, než začne výroba očekávaného vozu Tesla Model 3.
Vypadá to, že tentokrát bude Tesla za konkurencí naopak trochu pozadu. Zástupci automobilky Tesla Motors sice nedávno znovu potvrdili, že levný elektromobil Tesla Model 3 s dojezdem min. 320 km se objeví v roce 2017.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Chevrolet Bolt – finální název potvrzen?
Tesla Model 3 jako malý crossover
GM pracuje na konkurenci pro levný elektromobil Tesla za $30 000
Jenže zároveň víme, že zatím není hotový ani prototyp Modelu 3. Spekulovalo se proto o odložení uvedení auta na rok 2018, což Tesla dementovala. A už v minulosti u Tesla Model S předvedla, že auto umí z fáze projektu do výroby postupovat velmi rychle.
Tentokrát to ale vypadá, že konkurence přeci jen má poněkud navrch. Nedávno jsme se také dozvěděli, že Nissan testuje elektromobil s dojezdem 540 km. GM zase na projekt Boltu přidělila 1000 inženýrů, kteří mají za úkol celý projekt urychlit.
A fakt, že po světě se už prohání 55 pojízdných prototypů Boltů nasvědčuje, že GM spěchá jak může. Prototypy jsou sestavovány v továrně Orion v Michiganu a v Jižní Koreji. Automobilka dokonce nedávno vydala nové promo-video s testovacími prototypy.
Chevrolet Bolt půjde na trh už začátkem roku 2017. Cena by se měla pohybovat kolem $30 000, ovšem PO dotacích. Federální dotace v USA činí $7500, dále se ve většině států nebo dokonce měst přidávájí i lokální dotace. Například v Kalifornii lze cenu nového elektromobilu snížit i o více než $10 000.
male tazke drahe auto s
male tazke drahe auto s mansim dojazdom (realne este mansim) a moznostou sebestacne dobijat len ako majitel rodinneho domu, s prestupmi na dobijanie pri dlhsich cestach cca 4 – 6 h ?
sam spolovaci motor, sa kazi opotrebovanim az po cca 120 tis. km,
ide vsak o prevody. mozno pokazeny aletrnator a pod. takze myslim ze vyhoda nekazivosti neexistuje, kedze o kazivosti aut hovoria len majitelia bazarovych pretocenych, menej spolahlivych aut (fakt ze slo do bazaru uz nieco vetri).
nadrz v podobe baterie, by mala este nejakym sposobom dospiet. inak to bude najcastejsie skolovana suciastka buducnosti. samotna nadrz…
Velikost auta bych
Velikost auta bych neřešil, protože jezdit se dá na menší vzdálenosti v čemkoliv. Nehledě na fakt, že tím vozím zbytečně kupu plechu.
Těžké? No nevím, když vidím ty 2tunové kolosy v městském provozu, tak váhu asi nikdo neřeší.
Delší cesty jsou jednou za čas a zastavit jednou na dobití půl hodiny po 200 km je po Ostrava-Brno, po 300 km skoro Ostrava-Praha. Tedy i se spalovákem normální.
Doufám že nemáte s tím kažením pravdu, právě jsem na benzínu měl 110 tis. km. Ovšem stál mně s pořizovací ceno a všemi provozními náklady už přes 900 tisíc Kč, pořizovací byla 400. Elektromobil se stejnou pořizovačkou za rok a 15 tis. km 3 tisíce Kč.
Nádrž jako baterii bych nechtěl, rozložení baterií v podlaze je parádní, auto se drží vozovky díky těžišti dole i tam, kde se tom ani nechce věřit.
Opravdu máte náklady (bez
Opravdu máte náklady (bez pořizovací ceny) 4,54 na kilometr?
To mě přijde docela drahé – najedu za rok 15000 km a náklady bez amortizace mám pod 3kč/km (povinné ručení, opravy, gumy, benzín)
Takovou pěknou snůžku
Takovou pěknou snůžku výmyslů už jsem dlouho neslyšel.
Jak víte jak ke bude mít to auto rozměry?
Jak víte kolik to auto váží?
Jak víte kolik to auto nakonec bude stát?
ad1) velikost je relativní, to co je v americe „malé“ je u nás obrovské, přesné rozměry stejně ještě neznáte, jen přibližné
ad2) je dokázané, že auto na baterky může vážit stejně jako auto na naftu, nebo do konce spalovák může být těžší (viz Tesla model S a konkurenční Mercedes CLS 63 AMG S-Model 4MATIC je o 200 kg težší !), nebo předělávka superbu na elektriku, nakonec jim zbylo ještě 50 kg o proti spalováku
ad3) tohle ví jen v GM, nebo děd vševěd, ani jedno nejste
pockame, na to co prinesie
pockame, na to co prinesie rok 2020 kym do vtedy nepomrieme, alebo nebudeme uz moc stari. zatial to vyzera ako … ako nieco co si nekupim 🙂
doporučuju trochu
doporučuju trochu praktických zkušeností s EV: http://www.qauto.cz
OK. Diky.
OK. Diky.
Super další auto za 800k,
Super další auto za 800k, to je konkurence komu? Jsem obycejny clovek, co chce auto jako nastroj, nejsem nadsenec co zaplati 3x vic protoze se mi o nich i zda.
Takto si koupim sice benzinak, ale za ty prachy navic mam benzin i pro auta zbytku rodiny (kdyby kazdy clen mel svoje).
Takze zatim stale auta pro nadsence, zadny vyrobce nechce(schopni jsou) nevyroby el. +-400k. Podle me je to o penezich, alektromobil se tolik nekazi a nebvylo by komu prodavat pozarucni servis a tedy nahradni dily a nebylo by s ceho platit manazery…
Tesla ani zbyle svetove
Tesla ani zbyle svetove automobilky na tebe necilej, a prozatim cilit ani nebudou
400k je oblast aut kde se to svetove hodnoti jako spotrebni zbozi (to ze ve stredni evrope tomu tak neni nikoho nezajima, jsme trh na pokraji zajmu svetovich koncernu)
a mimochodem, kdys se odprostis od oficialnich ceniku, tak elektromobil za 400+k se koupit da i jako novej, kuprikladu trojice MieV, C-zero, Ion se da za tu cenu koupit jako novej automobil, dealeri techto 3 firem v CR moc dobre vedi ze za tech 715k co za to chtej je nerealna cena za kterou to kupuji jen nadsenci a blazni, pac za uplne stejne penize je Leaf ktery je uplne jina liga a je srovnatelny i vybavove s auty ktera by v benznove nebo naftove podobe stali 550-600k, takze realne se ta trojice da poridit zcela nova za 380-420 tisic bez vetsich problemu
pri pohlade na demograficku
pri pohlade na demograficku mapu sveta a pocty ich obyvatelov, je skor divne, ze je nieco ako EU a spol. vobec este pre niekoho zaujimava. ale darmo ekonomicke carovanie a kult mena ma asi nieco do seba. india, cina, …ved su ich miliardy, a nas tuna skromne… na mlickom uzemi, byt Ind alebo Cinan, poviem si, srat na nich ved je to len omrvinka.
nehovoriac prtave rusko, prtave infrastrukturov a obyvatelmi, je to ako velke prazdne nic s 0 infrastrukturov.
Běž záááádele s
Běž záááádele s politikou, máš možnost se realizovat na Idnes, tak vysmahni politiku, tady je o technice ne o tvojem politickém cítění….
http://www.mobile.de
400+K … je
http://www.mobile.de
400+K … je stejně moc, ale na mobile.de je možné najít kupu Peugeot Ion za přijatelné peníze. Nemůžeme mít hned Teslu, ale začít se vozit ojetinou je už možné dnes…
Velice bych uvítal, kdyby sem (nebo někam jinam) napsal Radovan, na co si dát pozor při nákupu ojetého Iona ….
me osobne Ion sklamal
me osobne Ion sklamal (jizdni vlastnosti, kvalita, vybava), osobne bych dal prednost spise Nissanu leaf ktery je jen o velice malo drazsi i jako ojetina, a je jich take mnohem vice na vyber
za stejnou cenu tam vpodstate kupujici dostane uplne jinou kategorii auta
Vidím to podobně. I když
Vidím to podobně. I když oproti iOnu je Leaf někde dost jinde, tak i cenově je v Německu rozdíl ojetých modelů rozdíl kolem 150-200t kč.
Dále se rozhlížím až od roku výroby 2013, verze 2., dřívější modely měly jinou problémovou chemii baterií.
To Vám moc neporadím, můj
To Vám moc neporadím, můj byl nový. Jen stál dlouho v autosalonu, připraven pro ČEZ. Včetně reklamního celoplošného polepu. ČEZ ho nakonec nechtěl, tak ho prodávali. Vzal jsem ho i s polepem, líbil se mi, jen jsem si tam dal svoji firmu http://www.jobcentrum.cz/images/peugeot_ion_jc.jpg.
U jetých elektromobilů bych dělal prohlídku stejných věcí jako u spalováku, plus baterky bych nechal proměřit v autorizovaném servise a zkušební jízdou je sám vyjel z plných do nuly pro ověření dojezdu. A změřil dobu nabití a kolik budou pak ukazovat dojezd.
bazar za baterky neruci, je
bazar za baterky neruci, je to ako pri hrackach z tesca, az na to ze nova nestoji par susnov ak je zla alebo ju nepribalili, ale viac nez by bolo rozumne si take auto kupit, teda ja by som ojazdeny elektromobil v zivote nekupoval 🙂
osobne si v tichosti prajem aby si ho kupila niektora velmi dobra dusa co sa tu o to dusuje, aby pocitila ten …“zazrak techniky“ na vlastnej kozi :)))
bazar pokud prodava auto
bazar pokud prodava auto ktere mu patri, tak za baterky samozrejme ruci, to jen zakaznici v bazarech se casto nechavaj ojebavat a veri kecum nekterych bazarniku
pokud prodava auto v komisy, tak za baterky ruci majitel vozu
staci jen znat obcansky a obchodni zakonik a nebat se hajit sva prava treba i krajne u soudu
oni tam sibalsky vzdy
oni tam sibalsky vzdy prihodia formulku, auto bolo predane so zlavou, vtedy aj keby co bolo, poslu ti spat dopis pravnika ze nemas pravo po nich nieco ziadat, a to mam uz nejedno auto z bazaru a chcel som len drobnosti aby nahradili/opravili… takze asi tak.
zhodou okolnosti je to vzdy nejaky cesky pravnik.
Autobazary prý obvykle
Autobazary prý obvykle píší do smlouvy že prodávají vlastně vrak. Napíší že výměna je doporučena u: (a vyjmenují všechny díly).
Nemám požadavek na 130km/h
Nemám požadavek na 130km/h na dálnici, ale 90km/h do kopce při cestě z práce a dojezd 110-120km. A nevěřím při papírovém čísle 150 že c-max to v zimě dá (mrznout odmítám, už mi není 18).
Přemýšlím z německa jetého leafa, ale nevěřím baterkám…
Doporučím Vám tady na
Doporučím Vám tady na základě Vámi napsaného Nissan Leaf spíše než Ion / Zero / iMiev.
Vidím to podobně. I když
Vidím to podobně. I když oproti iOnu je Leaf funkčně i vlastnostmi někde dost jinde, tak i cenově je v Německu rozdíl obou ojetých modelů rozdíl kolem 150-200t kč.
Baterek bych se až tak nebál. Lze udělat rychlou kontrolu pomocí adapteru OBDII za pomocí aplikace pro chytrý telefon LeafSpy. A Pak samozřejmě udělat test do vyjetí celé baterie. Dále se rozhlížím až od roku výroby 2013, verze 2., dřívější modely měly jinou problémovou chemii baterií.
Na elektromobil za 400k Kč,
Na elektromobil za 400k Kč, který by po až ~12k USD dotacích vyšel na +-100 tisíc, by byla čekací doba asi tak 10 let 🙂
trochu vtipná mi přijde ta
trochu vtipná mi přijde ta kamufláž vozidla, tak nějak po představení designu BMW i3, Leafu a třeba Toyoty Mirai to už asi o moc horší být nemůže, takže jediné co veřejnost teď zajímá je ta baterie…
Zasadni problem ktery
Zasadni problem ktery vsichni resi jsou baterie, proto davaji do aut co nejmensi aby meli aspon nejakou produkci plug-in-nu.
Vsichni muzou prijit z EV 300km+ ale jen tesla bude moct mit masovou produkci 500 mil+ aut rocne.
Ostatni to budou muset nejak slozite resit a to bude jeste dlouho trvat.Nikdo z automobilek se nezene ke spolupraci s teslou, spolu investice do gigatovarny na baterie.
Zadna automobilka nechce investovat do baterii.
oprava 500 tis az 1 mil
oprava 500 tis az 1 mil
Konkurenci držíme
Konkurenci držíme palečky, páč z toho nakonec vždy těží zákazníci. Jinak na videu jsem si všimnul, že rychlodobíjení je ve standardu Combo.
Po včerejší nehodě
Po včerejší nehodě Falconu se mi skoro zdá, že Musk usíná na vavřínech…Třeba to pro něj bude důvod, aby do toho zase pořádně šlápnul.
Jako do ceho slapnul ? Co to
Jako do ceho slapnul ? Co to melete za blaboly ?
fck ff
fck ff
Mene mene tecel ufarsin….
Mene mene tecel ufarsin….
Nejspis mel na mysli temer
Nejspis mel na mysli temer 2-lete spozdeni Modelu X. O spozdeni Falconu Heavy ani nemluve.
Tim nijak neznevazuju Teslu ani SpaceX. Oboji jsou super tezke obory podnikani.
OK. Na obem ale pracuji
OK. Na obem ale pracuji obrovske tymy naprosto odlisnych odborniku. Financne a ani jinak na sobe nezavisle. Uspech jednoho, ci druheho spolu naprosto nesouvisi..A ani nezrychli a ani nezpomali vyvoj v te ci one sekci….
Je to srovnavani hrusek s jablky..
Jedinou chybou p. Muska vidim v prilisnem optimismu co se tyka predpovedi uvedeni vyslednych produktu na trh..Na druhou stranu ..“maly je ten, kdo male ma cile..“
Nevím o tom, že bych něco
Nevím o tom, že bych něco srovnával. Hlava, která oba projekty žene do předu a velí jim, je ovšem jedna a ta samá…
Uz davno ne. E.Musk po
Uz davno ne. E.Musk po premiere Tesly 3 u teto firmy konci… Na veleni si uz davno vychoval sve nasledovniky…
Zdroj? Každopádně zatím
Zdroj? Každopádně zatím u ní neskončil, i kdyby to byla pravda.
http://www.teslamag.de
Musk chce
http://www.teslamag.de
Musk chce letet na Mars a to tak, ze vazne.I tam zemrit.. Svou budoucnost vidi u raket. Na tom ale snad nic neni. On je vizionar, rozjel Teslu, a vychoval(va) sve nasledovniky…Je to lepsi, nez kdyby se drzel Tesly zuby nehty a najednou necekane prisel o zivot. Takove projekty nemuzou stat a padat s jednim clovekem…
O tom žádná, nicméně
O tom žádná, nicméně stále jste mi nepředložil žádný důkaz, že to skutečně zamýšlí. Opravdu nehodlám pročítat celý Teslamag, jestli to tam náhodou někdo někde nenapsal do diskuze. To jste rovnou mohl udat jak zdroj „internet.“ Mělo by to asi tak stejnou vypovídací hodnotu…
Pane, ja vubec nemam ambici
Pane, ja vubec nemam ambici Vam neco dokazovat. Nestojite mi totiz za tu ztratu casu, vyhledavat pro Vas neco,co jsem nedavno cetl na svych stalych strankach o Tesle v nekolika jazycich, ktere casto sleduji v souvislosti z mou koupi Tesly X. Je mi totiz uplne jedno, co si o planech p. Muska do budoucnosti Vy myslite!!! Dekuji .
Herosi, chápu Vaši
Herosi, chápu Vaši potřebu mi okatě dát na jevo, jak jsem Vám u pr…ale tím nijak nezakryjete vlastní argumentační slabost. Musíte být připravený na to, že když něco plácnete do diskuze, aniž byste to uměl podložit, tak Vám to ostatní omlátí o hlavu bez ohledu na to, na kolik Tesel kupujete 😉 A nezakryje to ani opravdu trapný pokus dehonestovat jiné diskutéry.
Nedehonestuji..A hlavne
Nedehonestuji..A hlavne zasadne neplacam,jak dokazuji v tomto pripade napr.v komentarich i reakce jinych, kteri o zamerech p.Muska v souvislosti s jeho predstavou pri prezentaci Tesla Modelu 3 pravdepodobne zkoncit v cele firmy take nekde ve Forech Tesly cetli. To, ze me informaci neduverujete je Vas problem a ne muj. Nemam potrebu moji informaci dokladat, tot vse..Nazyvejte to argumentacni slabosti, nebo cim chcete..Proste nemam zajem Vam neco dokazovat a ztracet cas vyhledavanim clanku..A to nema s poctem Tesel, ktere nakoupim nic do cineni..Zdravim..Bud pripraven !!
Možná nedehonestujete, ale
Možná nedehonestujete, ale diskutovat na úrovni neumíte. Btw. původně jste psal, že Musk u Tesly končí, což je něco jiného, než že nebude její CEO. Já jsem si zase jistý, že u ní neskončí a nějakým způsobem se bude u ní angažovat dál.
PS.Ve fórech se často naplácají ty největší blbosti.
Pane, zacina to byt tak
Pane, zacina to byt tak trochu mimo ……Jestlize pisete, ze jste si jisty , presto ze o zminenem clanku stale nic nevite, pak je to ciste Vas emocni argument, pro mne tedy zcela bezcenny . Nemam k tomu co dodat. Budte si dal jisty …Ja Vam to neberu..
Mne zase moudri muzove mj.ucili, ze o vsem se ma pochybovat..
PS. ZMINENE WEBY uverejnuji doslovna interwiew v ramci CLANKU S PATRICNYMI NAZVY na toto tema s p.Muskem..Nejedna se tedy o ZADNE KOMENTARE CTENARU
Misto Vasich jistot hledejte ..Anebo nechte byt a budte si dal jist..
Zdravim…
Teslarati.com,Teslamag.de,Groen7.nl,gas2.org
on je tvoj pan ?
on je tvoj pan ?
Ano pane..Pan a
Ano pane..Pan a mistr..Chcete jim byt take ?
nie len u hlucnejsich
nie len u hlucnejsich politikoch som si v poslednej dobe vsimol nejaky podivny rozmach chybajuceho kolieska a az smiesne priehladne kecy pohlahky oznacitelne za idiotizmus, alebo poruchu nejakeho psychologickeho razu.
na diskusijach to vyzera na najmutych ludi tkz. rusofilov, putin a jeho bobabojne plany hraniciace s mentalnou retardaciou, grecky politici politbira a veritelia (teda i ja) oznaceny za teroristov lebo chcu spat co pozicali.
prosto, nevypustaju tu nieco do vzduchu ? mozno je moc teplo co ?
ale s odstupom velmi ale velmi skutocne dlheho casu a zopar reviziach, je pravda uz taka prekrutena, ze neostava ine len verit ze ludob proste obcas len tak hrabne, masovo.
.
.
ja som to uz tiez niekde
ja som to uz tiez niekde pocul, ze ide do prec.
on teraz hlavne space ixuje a strasi deti umelou inteligenciou.
zaujimalo by ma, co hodla robit uprostred puste bez kyslika, alias na marse.
hlavne by ma zaujimalo co tam bude robit bez internetu a bez sexu.
internet si bere sebou…
internet si bere sebou… SpaceX pred par mesici zalozila divizi na vyvoj a vyrobu satelitu 🙂
PS: taky nekolikrat rikal, ze by se na Mars chtel eventuelne podivat, ne ze tam poleti mezi prvnimi. Ale to to jsou ty drobne rozdily, ktere nekteri tak radi ignoruji. A jak se rika, dabel je v detailu.
nech radsej ide na ten
nech radsej ide na ten mesiac ..teraz neviem ci saturnov alebo jupiterov ? no proste.. je tam nizsia gravitacia, atmosfera, staci mu velmi tepla bunda a oteplovacky a nahrada za kyslik len dychacia maska. da sa tam tazit nieco uzitocne.. tusim H3 a odletiet / pristat je tam brnkacka. akurat.. je to trochu dalej.
to by me vazne zajimalo o
to by me vazne zajimalo o cem mluvite… je to dal a jsou tam vetsi teploty a skoro dychatelna atmosfera? O tom jsem jeste neslysel, rad se necham poucit.
tusim to bol titan, uz sa
tusim to bol titan, uz sa nepamatam, je na nom metanova atmosfera a tlak ako na zemi, teloty su ako na severnom pole v zime, ale nefuka tam tak velmi takze ked mate na sebe teple oblecenie, neprefukne vas, musite mat kyslikovu masku. vdaka nizkej gravitacii sa tam da s prirobenymi kridlami na rukach aj ako keby lietat.
mesiac obieha okolo tusim saturnu z ktoreho atmosfery sa da tazit H3.
na titane (ak to je titan) sa da nasledne spracovavat v hypotetickej tovarni.
problem je ze je to o par rokov letu dalej nez mars. no a momentalne sa ludia nevedia vmestit ani do koze aby leteli vobec na mars (by sa pozabijali navzajom v tej malej plechovke, psychologia je svina).
takze asi tak.
dodam ze uz nas mesiac je dost velky problem dosahovat.
nasiel som len toto teraz,
nasiel som len toto teraz, sa mi nechcelo hladat.
io9.com/humans-might-be-able-to-fly-on-titan-if-they-use-large-1536169825
en.wikipedia.org/wiki/Colonization_of_Titan
„The temperature on Titan is
„The temperature on Titan is about 94 K (−179 °C, or −290.2 °F)“
Tak tohle je na vic nez teplou bundu 😀
nekdy bejt prvni neznamena
nekdy bejt prvni neznamena mit vyhodu a bejt napred, Tesla S tu vyhodu ma protoze byla prvni kdo prisel s rozumnym dojezdem a vsichni se teprve snazi na jeji dojezd dotahnout, Tesla S vpodstate nema konkurenci, zadny jiny seriove vyrabeny elektromobil Tesle S nemuze v soucasnosti konkurovat
ted us je to ale jine
ted bude spise dulezite se zaradit nad konkurenci, protoze ted jiz konkurence bude, takze ted muze bejt vlastne vyhodnejsi prijit na trh az par mesicu po te konkurenci, protoze ten posledni si muze parametry auta nastavit tak aby byl mirne nad konkurenci a tim si zajizsi ze do faceliftu te konkurence bude vlastne „lepsi“ nez ta konkurence 🙂
a k tomu videu, co to tam maj za koncovku u te nabijecky? nejaky hybrid se dvema koncovkama?
Jak už zmínil Radovan, jde
Jak už zmínil Radovan, jde o americkou, již nějaká ten pátek standardizovanou, verzi CCS (combined charging system), kde poslední „správný“ název je combo. Jedná se o spojení Yazaki + DC pinů
Evropská verze CCS se pak značí jako combo 2. Spojení Mennekes + DC piny. Ale možná se to názvosloví už zase změnilo 🙂
Pouziva se v Evrope ?
Pouziva se v Evrope ?
Ne, pro Evropu vám tam
Ne, pro Evropu vám tam Chevrolet nainstaluje combo2 s mennekesem. Tak to ostatně už teď dělá myslím VW i BMW. V Americe třeba dostanete Golf s combo, u nás combo2.