Tesla je opět ve ztrátě, spoluzakladatel a hlavní technik JB Straubel odchází do role poradce

Tesla zveřejnila finanční výsledky za 2. čtvrtletí roku 2019. Příjmy činily $6,349 mld., ale provozní ztráta $167 mil.

Rodina elektromobilů Tesla
foto: Tesla

Během druhého čtvrtletí roku 2019 dosáhla Tesla rekordních dodávek 95 356 aut a rekordní výroby 87 048 kusů elektromobilů. Díky tomu vygenerovala $614 mil. volných prostředků a spolu s kapitálovým navýšením o $2,4 mld. má nyní k dispozici $5 mld.

Z dodaných vozů bylo celkem 77 634 elektromobilů .Tesla Model 3. Zajímavé je, že více než 60 % těch, kdo zvolí Tesla Model 3, původně nevlastnilo prémiovou značku.

Průměrná prodejní cena Modelu 3 byla kolem $50 000. Továrna ve Fremontu podle tiskové zprávy „demonstrovala schopnost“ vyrábět 7000 elektromobilů Tesla Model 3 týdně a Tesla pokračuje v navyšování kapacity k 10 000 týdně na konci roku 2019.

Výroba Tesla Model S/Tesla Model X i nadále funguje pouze v jedné směně. Vyrobeno bylo 14 500 aut a dodáno 17 722. Prioritou je pro Teslu redukce skladových zásob.

Třetí Gigatovárna Tesla v Šanghaji se mílovými kroky blíží k dokončení. Tesla tam začne vyrábět levnější verzi Tesla Model 3 s kapacitou 150 000 vozů za rok. Půjde o druhou generaci výrobního procesu Modelu 3.

Počet realizovaných systémů Powerwall a Powerpack se mezičtvrtletně zvedl o 81 % na rekordních 415 MWh. Domácí baterie Powerwall už má více než 50 000 zákazníků. Objem instalovaných solárních panelů klesl na 29 MW a Tesla údajně pracuje na významném zlepšení.

Dle našeho názoru je však mnohem důležitější zprávou, než tyto aktuální finanční výsledky, skutečnost, že Teslu de-facto opouští její spoluzakladatel a šéf technologií JB Straubel. Oznámil to oficiálně Elon Musk s tím, že Straubel teď bude působit v roli poradce.

V jeho pozici ho nahradí Drew Baglino, Tesla Vice-President of Engineering. O Straubelově upadajícím angažmá v Tesle se mluví už několik posledních měsíců. Za posledního více než půl roku byl prý v Tesle viděn jen zřídka.

Straubel se zúčastnil konferenčního hovoru a řekl, že i nadále se bude angažovat ve vývoji některých klíčových technologií Tesla. Jak moc je ale otázka. Z velké části se ale nejspíš bude soustředit na svůj tajemný nový start-up, který má nejspíš co dočinění s recyklací baterií.

Tesla

129 Comments on “Tesla je opět ve ztrátě, spoluzakladatel a hlavní technik JB Straubel odchází do role poradce”

  1. Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok
    Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok zaplatí Číně 2,23 miliardy juanů (323 milionů USD) v rámci dohody s místními úřady o vybudování továrny na elektrické automobily na okraji Šanghaje 😉

    Podle podmínek nájemního vztahu s vládou Šanghaje….. 😉

    https://finance.yahoo.com/news/tesla-pay-china-323-million-012531639.html

    TESLA musí také v příštích 5ti letech utratit 2 miliardy dolarů na investice do závodu GF3 SHANGHAI 😉

    TESLA uvedla, že jejím cílem je v příštích 12 měsících vyrobit 500.000 ks automobilů v GF3 Šanghaj

  2. Pánové a dámy, kteří riskujete na burze s cennými
    Pánové a dámy, kteří riskujete na burze s cennými papíry, investujte jen nadbytky o kterých jste přesvědčení, že o ně můžete přijít. Trh je volatilní a vzít si hypotéku na dům nebo byt a myslet si, že se stanu rentiérem, je dost hloupost. Pak nebudete mít důvod brečet, když se něco zvrtne.
    Osobně si pořád myslím, že investice do Tesly se vyplatí, ale nečekám, že to bude v blízkém horizontu. Dokonce si myslím, že to bude velmi výnosná záležitost, ale až potom, co Musk zkonsolidovanou Teslu prodá. Jakmile to začne slušně vynášet a nebude v tom riziko, tak ho to přestane zajímat. To je můj soukromý názor. Nikomu ho nevnucuji.

    1. noo jen co skoncoval s twitr věštěním, potápěčema a
      noo jen co skoncoval s twitr věštěním, potápěčema a komisí je to vo dost lepší. Ted už zbejvaj jen ty falkonky, protikliky, povinný celoskla, tablety místo palubovky, bezkabelovka a podobný píšoviny kerý Štrougal nevydejchal a pak bude hej. Jen škoda těch kvalitních lidí co kůli němu vodešlo 😉

      PS: A to ho teprv ještě čekají vodbory… :))

  3. Taky se dobře bavím dnešní žabomyší hádkou…. Musk JE
    Taky se dobře bavím dnešní žabomyší hádkou…. Musk JE BLÁZEN a já jsem mu za to neskonale vděčný. Valnou část ze svých “fantasmagorií” splnil, a mít tu možnost, rád mu osobně poděkuji. Zatím to totiž vypadá, že ty BEV co jsou drahé, jelikož je to „prémiovka“ (nebo je to „prémiovka“, že je to drahé?) by se mohly stát součástí denní reality, ještě za mého života. Jo, a kdyby Tesla zkrachovala, můžeme si my fandové akrát tak stahovat dokument Kdo zabil elektromobil II (aneb znovu totéž po řekněme 20 letech).

    1. Tesla má teď nejvíce peněz v historii. I kdyby šlo
      Tesla má teď nejvíce peněz v historii. I kdyby šlo všechno katastrofálně (rekordní ztráty každé čtvrtletí), tak s tím vystačí minimálně do plného náběhu výroby TMY, který bude zlatý důl (stejné nebo nižší náklady jak TM3, ale prodejní cena minimálně o $5000 vyšší), pak se rozjede továrna v Číně, kde ušetří ohromné peníze na mzdách (teď je v každém autě 1,5 měsíční mzdy, což dělá rozdíl několika tisíc dolarů mezi USA a Čínou) a v neposlední řadě v příštím roce plánuje spustit carsharing Tesla Network, to jsou další peníze se zanedbatelnými náklady.
      Co se týče Škody, tak ta měla roční růst 2017->2018 v počtu prodaných aut 4,4 %, zatímco Tesla 137,9 %, trošku neporovnatelné 🙂
      Dokonce i v absolutním růstu +53 200 aut vs. +142 143 aut. to mnohem větší Škodovce natřela.

          1. Kamarád nedávno prodělal na zaručených akciích barák,
            Kamarád nedávno prodělal na zaručených akciích barák, rodinu a vše co měl. Už když bylo jasný že to jde do zadele, byly všichni stále nadšení a těšili se na budoucí zisky – to mi připomnělo vás. Vždycky si pak lámu hlavu kam se poděli ti lidé co jásali a věřili v zisk už když se loď potápěla a měli vodu po pás. Prostě se nějak vypaří. Já budu rád když to Tesla zlvádne. Ale nic tomu podle mě nenasvědčuje.

            1. Ale to se dá hrát na obě strany. Kolik shorterů prodělalo
              Ale to se dá hrát na obě strany. Kolik shorterů prodělalo kalhoty, když vsadili na Tesla is Zero?

              Ty nadšené davy vsázející mění na propad akcií, když byla Tesla za 180. S komentáři „Nikdy jsem nebyl tak moc Short na Teslu“.

              To je prostě riziko a riskovat lze na obě strany. A aktuálně má Tesla spíše k tomu, že přežije než že nepřežije.

      1. Přesně tohle se říkalo o modelu 3. Až bude, je po
        Přesně tohle se říkalo o modelu 3. Až bude, je po problémech a nikdo na teslu už nebude stačit. Marže obrovská, zájem ještě větší. A vysledek všichni známe. Já už prostě nevěřím, ale je to jen můj osobní názor.

        Porovnávat roční růst tesly a škody mi moc vypovídající nepřijde. Já tu škodovku zmiňoval proto že její výsledky byly hned pod článkem o tesle.

        1. A proč by to měl rozjet nějaký levný elektromobil?
          A proč by to měl rozjet nějaký levný elektromobil? Důležité jsou jenom prodeje, ne cena. K čemu je skvělé EV za půl milionu, které budou všichni chtít a roční produkce bude 10 tisíc za rok? Mimochodem TM3 v USA začíná (před daňovými úlevami) přesně na průměrné prodejní cení aut v USA.
          A hlavně ta největší revoluce podle mě by nebylo levné EV pro všechny, ale naopak snížení globálních prodejů z 90M ročně někam k 60M s tím, že by se auto vyplatilo vlastnit jen při nájezdu >20 tisíc km ročně a ostatní by využívali nějakou formu sdílení/půjčoven/carsharingu.

          1. Samozrejme ze malo levnych EV je skoro k nicemu. Ja ale vsude
            Samozrejme ze malo levnych EV je skoro k nicemu. Ja ale vsude pisu o masove elektromobilite. A ta je zatim v nedohlednu. Jestli s tim nekdo pohne, tak si myslim ze to bude spis Volkswagen a ne Tesla. Je to jen muj nazor jak to vidim ted. Nic vic a nic min.

            1. Nevím, co konkrétně je pro vás masová elektromobilita,
              Nevím, co konkrétně je pro vás masová elektromobilita, ale pokud by to bylo třeba milion EV/rok, tak se tu bavíme tak o 60 GWh/rok a (nejen) z tohoto důvodu je VW proti BYD/Tesle bez šance a to i kdyby měl 3x větší růst.

    2. Pan Švarc na napsal hezky. Makroekonomické ukazatele jsou
      Pan Švarc na napsal hezky. Makroekonomické ukazatele jsou jen nějaká čísla. Bez souvislostí nemůžete pořádně předikovat. Škoda na tom není nikterak špatně, ale o nějakém progresívním růstu se mluvit nedá. Tesla má velký obrat, záporný zisk a vysoký růst. to je úplně jiný model. Můžete vsadit na zatuchlou jistotu, která se může proměnit ve ztrátový byznys, nebo taky ne, nebo na volatilní progresívní společnost, která může hodně vydělat, ale také hodně ztratit.

    3. Jo jak rekl Didier Leroy z Toyoty:
      Co se týče vodíkové

      Jo jak rekl Didier Leroy z Toyoty:

      Co se týče vodíkové infrastruktury, proč nezkoušíte přístup jako Tesla s jejími Superchargery, které staví sama po celém světě?
      To proto, že nechceme mít finanční výsledky jako Tesla.

      :-):-):-)

      Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/didier-leroy-toyota-viceprezident-rozhovor.A190322_093857_automoto_vok

  4. Tesla ve ztrátě, to je šok! 😀
    A kde je tlučhubovo

    Tesla ve ztrátě, to je šok! 😀
    A kde je tlučhubovo kasání se, že v 2019 bude v udržitelném zisku každý kvartál?
    Prostě splachovací hajzlík je čistota sama proti Muskově splachovací držce.

    Jinak gratulace Tesle k rekordu, -12% premarket, to tu ještě fakt nebylo 😀

          1. Tak premarket mám bohužel doma a nenašel jsem, ale dneska
            Tak premarket mám bohužel doma a nenašel jsem, ale dneska je na bizjournalu přehled nejhorších dnů Tesly.

            Jan. 13, 2012: Shares fell from $28.25 to $22.79, a loss of 19.33 percent
            July 6, 2010: Shares fell from $19.20 to $16.11, a loss of 16 percent
            Dec. 27, 2010: Shares fell from $30.09 to $25.55, a loss of 15.09 percent
            Nov. 6, 2013: Shares fell from $176.81 to $151.16, a loss of 14.51 percent
            July 16, 2013: Shares fell from $127.26 to $109.05, a loss of 14.31 percent
            Sept. 28, 2018: Shares fell from $307.52 to $264.77, a loss of 13.9 percent
            Jan. 18, 2019: Shares fell from $347.31 to $302.26, a loss of 12.97 percent
            July 5, 2010: Shares fell from $21.96 to $19.20, a loss of 12.57 percent
            May 8, 2014: Shares fell from $201.35 to $178.59, a loss of 11.3 percent
            June 22, 2016: Shares fell from $219.61 to $196.66, a loss of 10.45 percent
            Nov. 18, 2013: Shares fell from $135.45 to $121.58, a loss of 10.24 percent

            Ten včerejší se řadí mezi ně na čestné sedmé místo.

            1. 😉 díkas vidišto Nov. 6, 2013 July 16, 2013 Sept. 28, 2018
              😉 díkas vidišto Nov. 6, 2013 July 16, 2013 Sept. 28, 2018 … sem říkal že sem zažil už horší 😉

              https://www.bizjournals.com/sanjose/news/2019/07/25/tesla-tsla-earnings-straubel.html

              Teslovy nejhorší jednodenní ztráty, chronologicky:
              18. ledna 2019 : 347,31 $ na 302,26 $, ztráta 12,97%
              28. září 2018 : 307,52 $ na 264,77 $, ztráta 13,9%
              22. června 2016 : 219,61 USD na 196,66 USD, ztráta 10,45%
              8. května 2014 : 201,35 USD na 178,59 USD, ztráta 11,3 %
              18. listopadu 2013 : 135,45 USD na 121,58 USD, ztráta 10,24 %
              6. listopadu 2013 : 176,81 USD na 151,16 USD, ztráta 14,51 %
              16. července 2013 : 127,26 USD na 109,05 $, ztráta 14,31 %
              13. ledna 2012 : 28,25 USD na 22,79 USD, ztráta 19,33 %

      1. Tak ony ty výsledky nejsou zase tak špatné, když se na ně
        Tak ony ty výsledky nejsou zase tak špatné, když se na ně podíváš důkladně a nezajímá tě jenom zisk.

        Popravdě vůbec nejsou tak špatné. Ztráta se očekávala. To není žádné překvápko. Jenom se čekalo 200-300M a bylo to 400M. Což při tržbách 6,4B je malý rozdíl.

        1. Obvykle tu píšete že Tesla má zisk na jednom autě o
          Obvykle tu píšete že Tesla má zisk na jednom autě o kterém se spalovacím dinosaurům ani nezdá a najednou není zisk důležitý. To jsou mi ale věci. Ale neboj, až bude Tesla v zisku (pokud někdy) tak pro tebe zisk zase jistě důležitý být začne.

        1. Navýšení výroby modelu 3 něco stálo .
          Vyvíjí další

          Navýšení výroby modelu 3 něco stálo .
          Vyvíjí další elektromobily.
          Připravuji další modely do výroby
          Stále rozvíjí sít rychlonabíjecích stanic, která už má přes 13 000 rychlonabíjecích stojanů
          Gigafaktory 3 v Číně kde se investičně podílí

          Tesla končí s nízkorozpočtovým režimem a nabírá další 2 miliardy dolarů. Sám Elon Musk přihodí 10 milionů

          https://www.czechcrunch.cz/2019/05/tesla-konci-s-nizkorozpoctovym-rezimem-a-nabira-dalsi-2-miliardy-dolaru-sam-elon-musk-prihodi-10-milionu/

          Oracle Larry Ellison
          Tesla v Číně staví továrnu, kde bude vyrábět i nový Model Y, a odhalila miliardový podíl zakladatele Oraclu
          Ellison celkově vlastní zhruba 3 miliony kusů akcií Tesly, které při aktuální hodnotě akcií na trhu dosahují na zmíněnou miliardu dolarů. Ostatně v loňském roce byla právě Tesla mezi automobilkami na burze tou vůbec nejlepší investicí. Nutno dodat, že Ellison v minulosti vsadil hned na několik zajímavých společností, díky čemuž se mu podařilo v loňském roce udržet post devátého nejbohatšího člověka planety se jměním ve výši 51,8 miliardy dolarů.
          https://www.czechcrunch.cz/2019/01/tesla-v-cine-stavi-tovarnu-kde-bude-vyrabet-i-novy-model-y-a-odhalila-miliardovy-podil-zakladatele-oraclu/

            1. Už jsem to něklikrát opakoval. Bez finanční podpory velmi
              Už jsem to něklikrát opakoval. Bez finanční podpory velmi bohatých Které Elon Musk okouzlil tím, že dotahuje své projekty sice se zpožděním, ale do zdárného konce, by už zbankrotoval .
              V roce 2009 slíbil čistý elektromobil, který dokáže ujet na jedno nabítí 480km
              Mnozí Automobiloví „odborníci“ tvrdili, že to není technicky možné.

              http://www.hybrid.cz/clanky/tesla-model-s-rodinny-elektromobil-za-milion

              Tesla získala klíčovou posilu: Larry Ellison z Oracle je novým členem správní rady

              http://www.hybrid.cz/tesla-ziskala-klicovou-posilu-larry-ellison-z-oracle-je-novym-clenem-spravni-rady

          1. 13,881 Supercharger connectors 😉 A czechcrunch je šmoulí
            13,881 Supercharger connectors 😉 A czechcrunch je šmoulí servr tím bych se moc nevoháněl 😉 Každopádně správně v Gigafaktory 3 v Číně se investičně podílí…. a tu půjčku maj co nevidět splatit, už ftom mám zas bordel, kdy že to bude??

      1. Bezvadně, už třetí den u jezera, moc horko na túru.
        Když

        Bezvadně, už třetí den u jezera, moc horko na túru.
        Když bych tu chlastal za peníze blbců jako Musk, bylo by to ještě lepší.

        Lze vůbec tzv „hejtovat“ nekonečnou ztrátu Tesly? Máme snad obdivně tleskat, že v době ekonomické konjunktury s rok starým produktem na vrcholu stávajících výrobních kapacit bez rozeběhlé konkurence není schopna vytvořit zisk a jen se dál zadlužuje? Tak bravo 😀

        1. Tak pokud jedete armádu do boje tak musíte slibovat přece,
          Tak pokud jedete armádu do boje tak musíte slibovat přece, to je normální. Můžete vyhrát i prohrát, ale on fakt prostouchnul něco nového, a jeho fandové mohou udělat jediné, koupit si od něj jeho výrobky a ne od jiných a tím ho podpořit.

    1. Ale počítá někdo proti té ztrátě co si vygeneroval?
      Ale počítá někdo proti té ztrátě co si vygeneroval? Gigafaktory dvě, freemont fabriku, síť nabíječek a další věci? Jestli tohle už dnes je v hodnotě tě celkové ztraty tak se dá říct že mu to šlape, staví si infrastrukturu na zelené louce. A blbej není když tak rychle rozfofroval gigafaktory v Číně a bude ji mít hotovou že ho nezabijou zvýšený cla aut do Číny. Dělá co může podle mě.

  5. tak proto prodával Straubel jak vzteklej pád nepád nj 😉
    tak proto prodával Straubel jak vzteklej pád nepád nj 😉 ALE JINAK jsme se o finančním stavu dozvěděli zase komerčně stimulovaný houno 😉 čísílka bez identifikace gapnegap pomatlaný bez předchozího porovnání namastěný do textu se zvýraznovačem v roce 2019 no to je teda rachot. A co takle konečně nějakou přehlednou tabulku?? 😉

    http://ir.teslamotors.com/static-files/1e70a30c-20a7-48b3-a1f6-696a7c517959

    jo a účetní ztráta je 408M$ nikoli opticky hezčích 167 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  6. Tohle je zase jedna bouře v hrnku od kávy.
    Ano, Tesla

    Tohle je zase jedna bouře v hrnku od kávy.

    Ano, Tesla zaznamenala ztrátu, ale je výrazně menší jak před rokem, tržby meziročně stouply o více jak polovinu a ztráta vůči tržbám je asi 6,5%, takže nijak extrémní. Loni to bylo 15%

    Tesla prostě potřebuje prodávat kvartálně přes 100.000 aut aby byla v zisku. A už se tomu blíží.

    Do toho kladný Cash Flow a EBITDA.
    Rekordní prodeje aut a bateriových systémů a i přes snížení ceny aut hrubá marže na autech vzrostla o 2 procenta, takže byli schopni za čtvrt roku výrazně zlepšit efektivitu.

        1. co to meleš?? láduj odkazy svejch plků a když už
          co to meleš?? láduj odkazy svejch plků a když už plácneš číslo tak s porovnáním předchozího, tady nejseš za zlatý rouno 🙂

          https://ir.teslamotors.com/static-files/1e70a30c-20a7-48b3-a1f6-696a7c517959

          vidíš? takhle!! tvl 😉 kdy ty se konečně naučíš lidi učit a ne jen machrovat, pamatuj si že debilů je všude dost!

    1. Tesla prakticky zastavila investice, CAPEX je strašně
      Tesla prakticky zastavila investice, CAPEX je strašně nízký.
      Opravuji i mylnou informaci o továrně v Číně. Tu staví čínské vlastník za čínské peníze.
      V rozvaze Tesly vůbec nefiguruje, přesněji zatím pouze jako příjem úvěru.

      Tudíž je na tom v procentuálním srovnání meziročně mnohem hůře.

      Jinak ta ztráta je dvojnásobná oproti očekávání trhu.

        1. Hele už jenom dle rychlosti výstavby je jasné, že to
          Hele už jenom dle rychlosti výstavby je jasné, že to nestaví Tesla 😀 Kdyby stavila Tesla tak není ještě ani hrábnuto do zeme 😀

          Možná nějaké centra otevírá, ale spousty dalších zavřela.

          Zajímavé je jaká neutuchající tolerance je u Tesly, jak ji tu neustále obhajujete a vždy tvrdíte to co se vám hodí. Tesla je roky se zrátě a dle vás má velké investice a je hotovo vymalováno, vše je v nejlepším pořádku. Mercedes po deseti letech ve ztrátě a dle vás je s ním už konec 😀

          Obrovské investice mají všechny automobilky a daleko větší, Tesla má baterkárnu, několik modelů, továrnu přímo na EV, dle mnohých zde snové marže na každém autě proti spalovákům, ostatní automobilky nemají nic všechno teprve budují, investují daleko víc a přesto jsou v zisku, kde je tedy chyba? Jak toto vysvětlíte?

          1. Nedávno byl o vás článek na technetu, jak si vybíráte
            Nedávno byl o vás článek na technetu, jak si vybíráte jenom to co se vám hodí. 😀

            Samozřejmě že Tesla je investor. Musk tam s lopatou neběhá, pokud jste to čekal 😀

            Otevírá, nezavírá žádné. Zavřela jenom několik prodejen a ne servisních center.

            Konci Mercedesu jste si vysnil vy sám, já ho ani nenaznačil 😀

            Ostatní automobilky jsou nesčetněkrát větší, mají mnohonásobně více peněz a stejně jsou pozadu v EV.

      1. Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok
        Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok zaplatí Číně 2,23 miliardy juanů (323 milionů USD) v rámci dohody s místními úřady o vybudování továrny na elektrické automobily na okraji Šanghaje 😉
        Podle podmínek nájemního vztahu s vládou Šanghaje….. 😉

        https://finance.yahoo.com/news/tesla-pay-china-323-million-012531639.html

      1. Takže pokud si Teslu koupí člověk, který předtím
        Takže pokud si Teslu koupí člověk, který předtím vlastnil prémiovou značku (BMW, MB, Audi, Lexus, Infiniti…) a je s Teslou spokojený, znamená to, že Tesla je prémiovka?

        Já nevím přesně jak se posuzuje, jestli je značka prémiová nebo ne. Jak to posuzujete vy a z čejho pak pramení váš závěr, že Tesla je prémiová značka?

          1. Takže když jsem teď zvyklý na prémiovku (Lexus) a jako
            Takže když jsem teď zvyklý na prémiovku (Lexus) a jako další auto si koupím třeba elektrickou Konu a budu s ní spokojený, tak se Hyundai stane prémiovkou?

            Nene, takto to nefunguje, zkuste jiný důvod, proč je, dle vás, Tesla prémiovkou 🙂

          2. Prober se kámo at se tu pořád nestrapnuješ. Všichni tady
            Prober se kámo at se tu pořád nestrapnuješ. Všichni tady vidí, že pro tebe je Tesla modla a i kdyby měla místo sedadla dřevěnou lavici tak to bude prémiovka 😀

            Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té nejvyšší úrovni. V luxusu, použitých materiálech, vybavení, zpracování, výkon, jízdní vlastnosti, servis, image atd. atd.

            To, že je Tesla nejdále ve vývoji el. pohonu jí ještě nědělá prémiovou. V některých věcech se může s prémií srovnávat, ale ve spoustě věcí je spíš blíž Dacii než premii 😀

            To, že někteří lidé zvyklí na prémiovku si koupí Teslu je v drtivé většině díky el. pohonu, než že by je uchvátila prémiovost této značky.

            1. Zmínil jste pouze elektrický pohon, ale je třeba říci,
              Zmínil jste pouze elektrický pohon, ale je třeba říci, že Tesla je dále ve všech důležitých parametrech, nejen v pohonu.
              Má bezkonkurenčně nejlepší:
              1) Motor
              2) Baterii
              3) Autopilota
              4) Nabíjecí síť

              To žádným materiálem použitým v interiéru, nebo jeho zpracováním nenahradíte ani náhodou. Na materiál sedaček, či kvalitu platů to nejezdí. To mohlo být důležité u aut, kde všichni měli více méně stejný hnací agregát, ale na konci druhé dekády jednadvacátého století je to naprosto podružné. A v tomto směru je TESLA prémiovka – v tuto chvíli neexistuje na světě lepší auto (nebo alespoň ne sériové vyráběné).

                1. Plus minimálne dva komíny, 10 valcov a mazut v nádrži.
                  Plus minimálne dva komíny, 10 valcov a mazut v nádrži.

                2. Můlže být i v Japonsku, třeba Lexus 🙂
                  Ale taky si

                  Můlže být i v Japonsku, třeba Lexus 🙂

                  Ale taky si myslím, že mít vymakaný pohon a síť nabiječek nestačí k tomu, aby nějaké auto (značka) bylo vnímáno jako prémiové. Tolik to trrvalo Lexus, než začal být takto vnímán? Teď se o totéž snaží Citroen s DS nebo hyundai s Genesis.

                3. Elektrická , nebo hybridní auta jsou prostě drahá,ale to
                  Elektrická , nebo hybridní auta jsou prostě drahá,ale to že stojí jako německá premiovka,nebo více s nich prémii nedělá.

                  To už bych člověk co si koupí Konu za 1,2M mohl říci že má prémiovku a přitom to je auto kastlí za 350-400 tis.

            2. „Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té
              „Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té nejvyšší úrovni“
              Tak to se můžou jít všichni zahrabat, protože všechny tři aktuálně prodávané Tesly o parník utekly konkurenci v hodnocení nejmenší pravděpodobnosti zranění posádky vozidla od americké NHTSA 🙂

            3. Kdy se stala Tesla premiovkou ?
              Když se s ni Ostatní začali

              Kdy se stala Tesla premiovkou ?
              Když se s ni Ostatní začali srovnávat
              Když u PORSCHE mluví, že se musí postavit proti Tesle.
              http://www.hybrid.cz/elektromobil-porsche-mission-e-ma-nejvyssi-prioritu
              Šéf vývoje elektromobilů Audi přiznal, že Tesla dělá všechno správně
              http://www.hybrid.cz/sef-vyvoje-elektromobilu-audi-priznal-ze-tesla-dela-vsechno-spravne
              Ferrari pracuje na elektrickém supersportu, chce ho postavit proti novému Tesla Roadsteru
              http://www.hybrid.cz/ferrari-pracuje-na-elektrickem-supersportu-chce-ho-postavit-proti-novemu-tesla-roadsteru
              BMW jde proti Tesle úsměvnou reklamou
              http://www.hybrid.cz/bmw-jde-proti-tesle-usmevnou-reklamou
              K čemu je naleštěný interier, když ten pohonný systém neumí hospodařit s el.energii .
              To už i Korejci jsou na tom lépe .
              Naleštěná elektrická bída Made in Germany
              http://www.hybrid.cz/audi-i-jaguar-jeste-maji-co-dohanet-tesla-model-x-jejich-elektromobily-zaslapal-ve-spotrebe-do-zeme

                1. Hlavně to řešej lidi který možná ani premiovku nikdy
                  Hlavně to řešej lidi který možná ani premiovku nikdy neměli a mít nebudou 🙂 🙂 🙂

      2. Jak velká spousta lidí to je? 10 nebo 15 mluvil jste se
        Jak velká spousta lidí to je? 10 nebo 15 mluvil jste se všemi? 😀

        BMW, Mercedes a Audi má možná nekolik desítek milionu lidí po celém světě, takže je jasné, že mnozí mění značku. Tesla ale drtivou většinu svých aut prodala v Americe kde německé automobilky velkých procent trhu nedosahují, takže tento Váš vysněný příběh bude spíše vzácný a v Evropě jestě více.

    1. Jojo, je pravda že pohled Evropana a Američana na prémiovou
      Jojo, je pravda že pohled Evropana a Američana na prémiovou značku je trošku odlišný.
      Připadá mi, že dovezené auta z Ameriky nepatří k prémiovým vozům, ať už jakékoliv.
      I proto se těm Američanům může Tesla svou výbavou a zaměřením jako prémiové jevit.
      Ale my tady jsme trošku víc “zmlsaní, a tak i Tesla se učí jak udělat auto nejen pro ty Američany 🙂
      A v tomhle se taky zlepšují, i když z pohledu některých nových vlastníků co přešli z Mercedesu / BMW / Audi to furt není ono…

        1. Jako nadace už v podstatě funguje, akorát příspěvky
          Jako nadace už v podstatě funguje, akorát příspěvky této nadaci platí nejenom kupci vozů, ale i všichni ostatní používající dolar jako platidlo. Neboť všechny ty nakumulované ztráty jsou/budou kryty převážně z dolarů získaných bankovními půjčkami, půjčkami koupěchtivých držitelů akcií či jinak v systému „bankovnictví částečných rezerv“ vygenerovanými (neexistujícími) penězi znehodnocujícími ono platidlo 😉 Ale mít si možnost vybrat, tak bych pořád raději poslal prostředky Muskově „nadaci“ než berňáku v Česku.

            1. určite?
              asi by sa bolo treba spýtať nejakého účtovníka,

              určite?

              asi by sa bolo treba spýtať nejakého účtovníka, ale ako neúčtovník som si na 99% istý, že tie investície tam hrajú iba skundárnu rolu

              čiže nie je to tak, že teraz stavajú GF3, a výstavba stojí nech 500m kvartálne, čiže reálne by boli 350 v zisku, mínus tých 500 za GF3 a to ti dá tých minus 150.

              ono to je tak, že stavajú GF3 za požičané peniaze, vo výsledovke sa to NIJAKO neprejavuje, a keď bude GF3 dostavaná, tak ju začnú amortizovať.
              Nech má hala hodnotu 3mld, a nech ju dopisujú 10r.

              keby ju odpisovali už tento rok, tak by strata za tento kvartál bola o tých 300/4 vyššia.

              Jedine snáď že by som sa mýlil, tak nech mi to kľudne vyvráti niekto, kto tomu rozumie.

              1. that being said – koniec investícií im nepomôže.
                asi by im

                that being said – koniec investícií im nepomôže.
                asi by im pomohlo, keby štípli výdavky na výskum a vývoj, ale to by rýchlo skončili.

                čiže jediná cesta je asi navýšenie výroby na 0,5 – 1 milion kusov ročne.

                lenže zas kde hľadať klientelu, že, keď už teraz musia znižovať ceny TM3.

                nuž, bude to ťažké.
                myslím, že preto už Musk začal naznačovať, že sa tej výrobe aut nebudú venovať napořád.

                1. Pravda, dnes se staví převážně z peněz půjčených nebo
                  Pravda, dnes se staví převážně z peněz půjčených nebo dokonce často ty továrny a administrační budovy vůbec nevlastní výrobce.

                1. akože sa vyparila?
                  veď to tam jasne spomínam – podľa mňa

                  akože sa vyparila?
                  veď to tam jasne spomínam – podľa mňa sa začína amortizovať až keď ju zaradíš do majetku, čo sa teda asi neudeje pred tým, než je dokončená, a teda v Q2 výsledkoch to nehralo rolu

                  ale môžem sa mýliť

                2. alebo teda neviem, či sa chápeme, tak skúsim na
                  alebo teda neviem, či sa chápeme, tak skúsim na príklade

                  Tesla vyrobí autá za 1000
                  predá ich za 1100
                  operatívny zisk je teda 100

                  zároveň postavila fabriku za 1000, bude ju odpisovať 10 rokov

                  scenár č. 1 -> farbika sa už odpisuje
                  operatívny zisk je 100
                  amortizácia je na daný rok 100 (1/10 z 1000), čiže 25 kvartálne
                  operatívny zisk sa teda znižuje o tých 25, čiže čistý zisk (nerátajme teraz dane a iné veci) je 75

                  scenár č. 2 -> fabrika sa ešte neodpisuje (čo je podľa mňa tento prípad)
                  operatívny zisk je 100
                  nová farbrika sa ešte neamortizuje = nemá žiaden vplyv výsledok hospodárskej činnosti, čistý ziske je teda stále 100

                  to nehovorí nič o majetku.
                  tam súhlas, Tesla proste pretransformovala dlh 2-3 miliardy (alebo koľko to stálo) na majetok v podobe GF3 v hodnote 2-3 miliardy

                  kapitálové náklady (teda splátka plus úroky) budú až do splatenia znižovať zisk
                  ročné odpisy budú až do odpísania majetku (10r? 20r?) znižovať zisk

                  takto nejak by to malo fungovať

            2. Leda prd.
              Továrnu nestaví za svoje. Úvěr jde do plusu,

              Leda prd.
              Továrnu nestaví za svoje. Úvěr jde do plusu, zatímco dluh do dlouhodobého závazků, z něhož se v kvartálu projeví pouze náklady na jeho obsluhu.
              Úvěr ve skutečnosti bilanci Tesly zlepšuje. Jen ale seká další a další ve srovnání s možnou a reálnou ziskovostí nesplatitelné dluhy.

              Tesla je předlužená.

                1. Dobře, já tomu nerozumím.
                  Tesla bude na rozdíl od

                  Dobře, já tomu nerozumím.
                  Tesla bude na rozdíl od ostatních zisková v okamžiku, kdy bude mít konkurenci, její produkt už nebude nový, skončí státní subvence a přijde útlum ekonomiky. To dá rozum, že?

                2. Nebuďte tak nesebevědomý. Já tam tu pomlčku dal proto,
                  Nebuďte tak nesebevědomý. Já tam tu pomlčku dal proto, že stále připouštím možnost, že máte pravdu.
                  😉

          1. myslím že časem přijde „vystřízlivění“, on je to teď
            myslím že časem přijde „vystřízlivění“, on je to teď takový hit, že je všechno na baterie a tvrdí se, že spalovák zabíjí lidí na potkání, za 10 let bude ten poměr EV a spalovák max 30/70 ve vyspělých zemích, u nás tak 10/90.

        1. Tu je zoznam modelov áut ktoré kupci Modelu 3 najčastejšie
          Tu je zoznam modelov áut ktoré kupci Modelu 3 najčastejšie predávali pred kúpou Modelu 3: Prius, BMW 3, Accord, Civic, Leaf. Nájdi si ich priemerné ceny a porovnaj s priemernou cenou Modelu 3 (50 000 USD). Zistíš, že pravdu mám ja a nie ty.

          1. takze u Modelu 3 bereme prumernou cenu a u ostatnich aut v tom
            takze u Modelu 3 bereme prumernou cenu a u ostatnich aut v tom seznamu zakladni cenu? ty vis jaka je prumerna nakupni cena tech ostatnich aut?

            na Prius a Accord jsem se dival, a podle nich jsem take bral tech 4-6 tisic dolaru pod modelem 3, pokud chces porovnavat preciznejc, porovnavej podle cen v ceniku, ne i jednoho auta nejaky prumer psany v mediich a u dalsich zakladni cenikove ceny

            navyc jedina premiova znacka v tom seznamu je BMW, u osttanich jsem nikdy nic o premiovosti necetl

Napsat komentář