Tesla zveřejnila finanční výsledky za 2. čtvrtletí roku 2019. Příjmy činily $6,349 mld., ale provozní ztráta $167 mil.
foto: Tesla
Během druhého čtvrtletí roku 2019 dosáhla Tesla rekordních dodávek 95 356 aut a rekordní výroby 87 048 kusů elektromobilů. Díky tomu vygenerovala $614 mil. volných prostředků a spolu s kapitálovým navýšením o $2,4 mld. má nyní k dispozici $5 mld.
Z dodaných vozů bylo celkem 77 634 elektromobilů .Tesla Model 3. Zajímavé je, že více než 60 % těch, kdo zvolí Tesla Model 3, původně nevlastnilo prémiovou značku.
Průměrná prodejní cena Modelu 3 byla kolem $50 000. Továrna ve Fremontu podle tiskové zprávy „demonstrovala schopnost“ vyrábět 7000 elektromobilů Tesla Model 3 týdně a Tesla pokračuje v navyšování kapacity k 10 000 týdně na konci roku 2019.
Výroba Tesla Model S/Tesla Model X i nadále funguje pouze v jedné směně. Vyrobeno bylo 14 500 aut a dodáno 17 722. Prioritou je pro Teslu redukce skladových zásob.
Třetí Gigatovárna Tesla v Šanghaji se mílovými kroky blíží k dokončení. Tesla tam začne vyrábět levnější verzi Tesla Model 3 s kapacitou 150 000 vozů za rok. Půjde o druhou generaci výrobního procesu Modelu 3.
Počet realizovaných systémů Powerwall a Powerpack se mezičtvrtletně zvedl o 81 % na rekordních 415 MWh. Domácí baterie Powerwall už má více než 50 000 zákazníků. Objem instalovaných solárních panelů klesl na 29 MW a Tesla údajně pracuje na významném zlepšení.
Dle našeho názoru je však mnohem důležitější zprávou, než tyto aktuální finanční výsledky, skutečnost, že Teslu de-facto opouští její spoluzakladatel a šéf technologií JB Straubel. Oznámil to oficiálně Elon Musk s tím, že Straubel teď bude působit v roli poradce.
V jeho pozici ho nahradí Drew Baglino, Tesla Vice-President of Engineering. O Straubelově upadajícím angažmá v Tesle se mluví už několik posledních měsíců. Za posledního více než půl roku byl prý v Tesle viděn jen zřídka.
Straubel se zúčastnil konferenčního hovoru a řekl, že i nadále se bude angažovat ve vývoji některých klíčových technologií Tesla. Jak moc je ale otázka. Z velké části se ale nejspíš bude soustředit na svůj tajemný nový start-up, který má nejspíš co dočinění s recyklací baterií.
Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok
Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok zaplatí Číně 2,23 miliardy juanů (323 milionů USD) v rámci dohody s místními úřady o vybudování továrny na elektrické automobily na okraji Šanghaje 😉
Podle podmínek nájemního vztahu s vládou Šanghaje….. 😉
https://finance.yahoo.com/news/tesla-pay-china-323-million-012531639.html
TESLA musí také v příštích 5ti letech utratit 2 miliardy dolarů na investice do závodu GF3 SHANGHAI 😉
TESLA uvedla, že jejím cílem je v příštích 12 měsících vyrobit 500.000 ks automobilů v GF3 Šanghaj
garaz.cz JAKO VŽDY ZÁBAVNÝ TEST
Za volantem: Elektromobil
garaz.cz JAKO VŽDY ZÁBAVNÝ TEST
Za volantem: Elektromobil pro masy. Zachrání model 3 automobilku Tesla?
https://www.garaz.cz/clanek/elektromobil-pro-masy-zachrani-model-3-automobilku-tesla-21002050?seq-no=15&dop-ab-variant=&source=clanky-home
Pánové a dámy, kteří riskujete na burze s cennými
Pánové a dámy, kteří riskujete na burze s cennými papíry, investujte jen nadbytky o kterých jste přesvědčení, že o ně můžete přijít. Trh je volatilní a vzít si hypotéku na dům nebo byt a myslet si, že se stanu rentiérem, je dost hloupost. Pak nebudete mít důvod brečet, když se něco zvrtne.
Osobně si pořád myslím, že investice do Tesly se vyplatí, ale nečekám, že to bude v blízkém horizontu. Dokonce si myslím, že to bude velmi výnosná záležitost, ale až potom, co Musk zkonsolidovanou Teslu prodá. Jakmile to začne slušně vynášet a nebude v tom riziko, tak ho to přestane zajímat. To je můj soukromý názor. Nikomu ho nevnucuji.
noo jen co skoncoval s twitr věštěním, potápěčema a
noo jen co skoncoval s twitr věštěním, potápěčema a komisí je to vo dost lepší. Ted už zbejvaj jen ty falkonky, protikliky, povinný celoskla, tablety místo palubovky, bezkabelovka a podobný píšoviny kerý Štrougal nevydejchal a pak bude hej. Jen škoda těch kvalitních lidí co kůli němu vodešlo 😉
PS: A to ho teprv ještě čekají vodbory… :))
Nejspis uz na to nema nervy, divat se ja Musk pali penize.
Nejspis uz na to nema nervy, divat se ja Musk pali penize.
Taky se dobře bavím dnešní žabomyší hádkou…. Musk JE
Taky se dobře bavím dnešní žabomyší hádkou…. Musk JE BLÁZEN a já jsem mu za to neskonale vděčný. Valnou část ze svých “fantasmagorií” splnil, a mít tu možnost, rád mu osobně poděkuji. Zatím to totiž vypadá, že ty BEV co jsou drahé, jelikož je to „prémiovka“ (nebo je to „prémiovka“, že je to drahé?) by se mohly stát součástí denní reality, ještě za mého života. Jo, a kdyby Tesla zkrachovala, můžeme si my fandové akrát tak stahovat dokument Kdo zabil elektromobil II (aneb znovu totéž po řekněme 20 letech).
A nevypadá to spíš naopak?
A nevypadá to spíš naopak?
Nějak už přestávám věřit že to Tesla může
Nějak už přestávám věřit že to Tesla může zvládnout.
Pro zajímavost Škoda měla zisk za první dva kvartály 21mld korun.
Tesla má teď nejvíce peněz v historii. I kdyby šlo
Tesla má teď nejvíce peněz v historii. I kdyby šlo všechno katastrofálně (rekordní ztráty každé čtvrtletí), tak s tím vystačí minimálně do plného náběhu výroby TMY, který bude zlatý důl (stejné nebo nižší náklady jak TM3, ale prodejní cena minimálně o $5000 vyšší), pak se rozjede továrna v Číně, kde ušetří ohromné peníze na mzdách (teď je v každém autě 1,5 měsíční mzdy, což dělá rozdíl několika tisíc dolarů mezi USA a Čínou) a v neposlední řadě v příštím roce plánuje spustit carsharing Tesla Network, to jsou další peníze se zanedbatelnými náklady.
Co se týče Škody, tak ta měla roční růst 2017->2018 v počtu prodaných aut 4,4 %, zatímco Tesla 137,9 %, trošku neporovnatelné 🙂
Dokonce i v absolutním růstu +53 200 aut vs. +142 143 aut. to mnohem větší Škodovce natřela.
Tesla a Třetí princ, moje nejoblíbenější
Tesla a Třetí princ, moje nejoblíbenější pohádky.
Akorát tam máš chybu, tím princem co Teslu zachrání měl být přece Model 3, teď to ale vypadá, že ho zlá ježibaba Realita taky zaklela.
Smůla, že realita je taková, že tu Tesla stále je a
Smůla, že realita je taková, že tu Tesla stále je a ještě nějaký ten čas bude, asi se ježibaba trochu sekla v přísadách co zamíchala do hrnce 😀
Kamarád nedávno prodělal na zaručených akciích barák,
Kamarád nedávno prodělal na zaručených akciích barák, rodinu a vše co měl. Už když bylo jasný že to jde do zadele, byly všichni stále nadšení a těšili se na budoucí zisky – to mi připomnělo vás. Vždycky si pak lámu hlavu kam se poděli ti lidé co jásali a věřili v zisk už když se loď potápěla a měli vodu po pás. Prostě se nějak vypaří. Já budu rád když to Tesla zlvádne. Ale nic tomu podle mě nenasvědčuje.
Ale to se dá hrát na obě strany. Kolik shorterů prodělalo
Ale to se dá hrát na obě strany. Kolik shorterů prodělalo kalhoty, když vsadili na Tesla is Zero?
Ty nadšené davy vsázející mění na propad akcií, když byla Tesla za 180. S komentáři „Nikdy jsem nebyl tak moc Short na Teslu“.
To je prostě riziko a riskovat lze na obě strany. A aktuálně má Tesla spíše k tomu, že přežije než že nepřežije.
Přesně tohle se říkalo o modelu 3. Až bude, je po
Přesně tohle se říkalo o modelu 3. Až bude, je po problémech a nikdo na teslu už nebude stačit. Marže obrovská, zájem ještě větší. A vysledek všichni známe. Já už prostě nevěřím, ale je to jen můj osobní názor.
Porovnávat roční růst tesly a škody mi moc vypovídající nepřijde. Já tu škodovku zmiňoval proto že její výsledky byly hned pod článkem o tesle.
Spíš porovnávat čistý zisk expandující nové a
Spíš porovnávat čistý zisk expandující nové a stagnující 123leté firmy není moc vypovídající.
A přesně pro tohle vás považuji za fanatika. Co by tesla
A přesně pro tohle vás považuji za fanatika. Co by tesla za takový zisk dala… ale vím, vy nechcete chápat.
Ten zlaty dul je stale nejak v nedohlednu. V Japonsku chteji
Ten zlaty dul je stale nejak v nedohlednu. V Japonsku chteji za nejlevnejsi zde prodavany Model 3 s autopilotem temer 6 milionu jenu. To ma byt ten levny elektroautomobil ktery to rozjede?
A proč by to měl rozjet nějaký levný elektromobil?
A proč by to měl rozjet nějaký levný elektromobil? Důležité jsou jenom prodeje, ne cena. K čemu je skvělé EV za půl milionu, které budou všichni chtít a roční produkce bude 10 tisíc za rok? Mimochodem TM3 v USA začíná (před daňovými úlevami) přesně na průměrné prodejní cení aut v USA.
A hlavně ta největší revoluce podle mě by nebylo levné EV pro všechny, ale naopak snížení globálních prodejů z 90M ročně někam k 60M s tím, že by se auto vyplatilo vlastnit jen při nájezdu >20 tisíc km ročně a ostatní by využívali nějakou formu sdílení/půjčoven/carsharingu.
Samozrejme ze malo levnych EV je skoro k nicemu. Ja ale vsude
Samozrejme ze malo levnych EV je skoro k nicemu. Ja ale vsude pisu o masove elektromobilite. A ta je zatim v nedohlednu. Jestli s tim nekdo pohne, tak si myslim ze to bude spis Volkswagen a ne Tesla. Je to jen muj nazor jak to vidim ted. Nic vic a nic min.
Nevím, co konkrétně je pro vás masová elektromobilita,
Nevím, co konkrétně je pro vás masová elektromobilita, ale pokud by to bylo třeba milion EV/rok, tak se tu bavíme tak o 60 GWh/rok a (nejen) z tohoto důvodu je VW proti BYD/Tesle bez šance a to i kdyby měl 3x větší růst.
Tomáši kdy a kde ti Tesla slibovala masovou elektromobilitu?
Tomáši kdy a kde ti Tesla slibovala masovou elektromobilitu? Ty jsi úplně mimo. Tesla už dávno jasně deklarovala co je jejím cílem a jak toho chce dosáhnout. Nastuduj si to než se zase pustíš do diskuze.
Co to zase meleš, kdo a kdy ti sliboval levný elektromobil?
Co to zase meleš, kdo a kdy ti sliboval levný elektromobil?
Tak to je jenom dobře když si takovou cenu mohou nasadit,
Tak to je jenom dobře když si takovou cenu mohou nasadit, čím víc aut prodají po světě dráze tím levněji to tu časem budeme mit
Pane vy jste opravdu cvok, jinak to říct nemůžu,
Pane vy jste opravdu cvok, jinak to říct nemůžu, takovýhle plácání bez ekonomické analýzy, to už se opravdu nedá číst.
Jednoduché, nečti to 🙂
Jednoduché, nečti to 🙂
Přesně kvůli takovým lidem jako jste vy lidé nenávidí
Přesně kvůli takovým lidem jako jste vy lidé nenávidí Teslu.
U vás asi taky moc vedro, co? 😀
U vás asi taky moc vedro, co? 😀
Pan Švarc na napsal hezky. Makroekonomické ukazatele jsou
Pan Švarc na napsal hezky. Makroekonomické ukazatele jsou jen nějaká čísla. Bez souvislostí nemůžete pořádně předikovat. Škoda na tom není nikterak špatně, ale o nějakém progresívním růstu se mluvit nedá. Tesla má velký obrat, záporný zisk a vysoký růst. to je úplně jiný model. Můžete vsadit na zatuchlou jistotu, která se může proměnit ve ztrátový byznys, nebo taky ne, nebo na volatilní progresívní společnost, která může hodně vydělat, ale také hodně ztratit.
Jo jak rekl Didier Leroy z Toyoty:
Co se týče vodíkové
Jo jak rekl Didier Leroy z Toyoty:
Co se týče vodíkové infrastruktury, proč nezkoušíte přístup jako Tesla s jejími Superchargery, které staví sama po celém světě?
To proto, že nechceme mít finanční výsledky jako Tesla.
:-):-):-)
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/didier-leroy-toyota-viceprezident-rozhovor.A190322_093857_automoto_vok
To zrejme vychazi z toho, ze prioritou toyoty a jejich
To zrejme vychazi z toho, ze prioritou toyoty a jejich manazeru jsou financni vysledky. Ten kdo ma Muska trochu nastudovaneho pochopil z on to nedela pro penize ale za penize.
Kdyz mu to nekdo zaplati, je to v poradku.
Kdyz mu to nekdo zaplati, je to v poradku.
Tak by neměl pořád plácat o tom jak bude Tesla v zisku a
Tak by neměl pořád plácat o tom jak bude Tesla v zisku a hlavně to sdělit akcionářům, že sypou peníze do černé díry a zisk ho nezajímá.
Zisk přijde. Nastane doba kdy už ani nebude možno
Zisk přijde. Nastane doba kdy už ani nebude možno proinvestovat veškeré tržby.
Tesla ve ztrátě, to je šok! 😀
A kde je tlučhubovo
Tesla ve ztrátě, to je šok! 😀
A kde je tlučhubovo kasání se, že v 2019 bude v udržitelném zisku každý kvartál?
Prostě splachovací hajzlík je čistota sama proti Muskově splachovací držce.
Jinak gratulace Tesle k rekordu, -12% premarket, to tu ještě fakt nebylo 😀
-12% premarket že tu ještě nebylo?? to bych neřekl, byli i
-12% premarket že tu ještě nebylo?? to bych neřekl, byli i větší myslím
Jednorázově do 10%
Jednorázově do 10%
neke mas nekde statistiku?
neke mas nekde statistiku?
Bohužel, jen co si pamatuji.
Bohužel, jen co si pamatuji.
Tak premarket mám bohužel doma a nenašel jsem, ale dneska
Tak premarket mám bohužel doma a nenašel jsem, ale dneska je na bizjournalu přehled nejhorších dnů Tesly.
Jan. 13, 2012: Shares fell from $28.25 to $22.79, a loss of 19.33 percent
July 6, 2010: Shares fell from $19.20 to $16.11, a loss of 16 percent
Dec. 27, 2010: Shares fell from $30.09 to $25.55, a loss of 15.09 percent
Nov. 6, 2013: Shares fell from $176.81 to $151.16, a loss of 14.51 percent
July 16, 2013: Shares fell from $127.26 to $109.05, a loss of 14.31 percent
Sept. 28, 2018: Shares fell from $307.52 to $264.77, a loss of 13.9 percent
Jan. 18, 2019: Shares fell from $347.31 to $302.26, a loss of 12.97 percent
July 5, 2010: Shares fell from $21.96 to $19.20, a loss of 12.57 percent
May 8, 2014: Shares fell from $201.35 to $178.59, a loss of 11.3 percent
June 22, 2016: Shares fell from $219.61 to $196.66, a loss of 10.45 percent
Nov. 18, 2013: Shares fell from $135.45 to $121.58, a loss of 10.24 percent
Ten včerejší se řadí mezi ně na čestné sedmé místo.
😉 díkas vidišto Nov. 6, 2013 July 16, 2013 Sept. 28, 2018
😉 díkas vidišto Nov. 6, 2013 July 16, 2013 Sept. 28, 2018 … sem říkal že sem zažil už horší 😉
https://www.bizjournals.com/sanjose/news/2019/07/25/tesla-tsla-earnings-straubel.html
Teslovy nejhorší jednodenní ztráty, chronologicky:
18. ledna 2019 : 347,31 $ na 302,26 $, ztráta 12,97%
28. září 2018 : 307,52 $ na 264,77 $, ztráta 13,9%
22. června 2016 : 219,61 USD na 196,66 USD, ztráta 10,45%
8. května 2014 : 201,35 USD na 178,59 USD, ztráta 11,3 %
18. listopadu 2013 : 135,45 USD na 121,58 USD, ztráta 10,24 %
6. listopadu 2013 : 176,81 USD na 151,16 USD, ztráta 14,51 %
16. července 2013 : 127,26 USD na 109,05 $, ztráta 14,31 %
13. ledna 2012 : 28,25 USD na 22,79 USD, ztráta 19,33 %
Při těch investicích se divím, že není ta ztráta
Při těch investicích se divím, že není ta ztráta ještě mnohem vyšší.
Akcie
https://www.lynxbroker.cz/akcie/tesla-akcie/
Tak ony ty výsledky nejsou zase tak špatné, když se na ně
Tak ony ty výsledky nejsou zase tak špatné, když se na ně podíváš důkladně a nezajímá tě jenom zisk.
Popravdě vůbec nejsou tak špatné. Ztráta se očekávala. To není žádné překvápko. Jenom se čekalo 200-300M a bylo to 400M. Což při tržbách 6,4B je malý rozdíl.
Obvykle tu píšete že Tesla má zisk na jednom autě o
Obvykle tu píšete že Tesla má zisk na jednom autě o kterém se spalovacím dinosaurům ani nezdá a najednou není zisk důležitý. To jsou mi ale věci. Ale neboj, až bude Tesla v zisku (pokud někdy) tak pro tebe zisk zase jistě důležitý být začne.
Jistě chápete rozdíl mezi hrubou marží na jednom autu,
Jistě chápete rozdíl mezi hrubou marží na jednom autu, jejiž hodnota je důležitá a zisk celé společnosti.
Ztráta nebo zisk vs. produkce. Ostatní je fikce.
Ztráta nebo zisk vs. produkce. Ostatní je fikce.
Chápu, ale nechápu situaci kdy marže na kusu důležitá je
Chápu, ale nechápu situaci kdy marže na kusu důležitá je a celkový zisk nikoliv. 🙂
Při jakých investicích??
Při jakých investicích??
Navýšení výroby modelu 3 něco stálo .
Vyvíjí další
Navýšení výroby modelu 3 něco stálo .
Vyvíjí další elektromobily.
Připravuji další modely do výroby
Stále rozvíjí sít rychlonabíjecích stanic, která už má přes 13 000 rychlonabíjecích stojanů
Gigafaktory 3 v Číně kde se investičně podílí
Tesla končí s nízkorozpočtovým režimem a nabírá další 2 miliardy dolarů. Sám Elon Musk přihodí 10 milionů
https://www.czechcrunch.cz/2019/05/tesla-konci-s-nizkorozpoctovym-rezimem-a-nabira-dalsi-2-miliardy-dolaru-sam-elon-musk-prihodi-10-milionu/
Oracle Larry Ellison
Tesla v Číně staví továrnu, kde bude vyrábět i nový Model Y, a odhalila miliardový podíl zakladatele Oraclu
Ellison celkově vlastní zhruba 3 miliony kusů akcií Tesly, které při aktuální hodnotě akcií na trhu dosahují na zmíněnou miliardu dolarů. Ostatně v loňském roce byla právě Tesla mezi automobilkami na burze tou vůbec nejlepší investicí. Nutno dodat, že Ellison v minulosti vsadil hned na několik zajímavých společností, díky čemuž se mu podařilo v loňském roce udržet post devátého nejbohatšího člověka planety se jměním ve výši 51,8 miliardy dolarů.
https://www.czechcrunch.cz/2019/01/tesla-v-cine-stavi-tovarnu-kde-bude-vyrabet-i-novy-model-y-a-odhalila-miliardovy-podil-zakladatele-oraclu/
Ellison je asi blázen co tomu prdlajs rozumí. Runner
Ellison je asi blázen co tomu prdlajs rozumí. Runner říkal, že v listopadu zkrachujou tak by do nich mohl investovat jen blázen.
😀
Už jsem to něklikrát opakoval. Bez finanční podpory velmi
Už jsem to něklikrát opakoval. Bez finanční podpory velmi bohatých Které Elon Musk okouzlil tím, že dotahuje své projekty sice se zpožděním, ale do zdárného konce, by už zbankrotoval .
V roce 2009 slíbil čistý elektromobil, který dokáže ujet na jedno nabítí 480km
Mnozí Automobiloví „odborníci“ tvrdili, že to není technicky možné.
http://www.hybrid.cz/clanky/tesla-model-s-rodinny-elektromobil-za-milion
Tesla získala klíčovou posilu: Larry Ellison z Oracle je novým členem správní rady
http://www.hybrid.cz/tesla-ziskala-klicovou-posilu-larry-ellison-z-oracle-je-novym-clenem-spravni-rady
A stejne se najdou malicti cervicci pardon Cechacci, kteri
A stejne se najdou malicti cervicci pardon Cechacci, kteri budou tvrdit, ze tomu rozumi vice…
Nikoliv technicky. Technicky to je možné sto let. Ekonomicky.
Nikoliv technicky. Technicky to je možné sto let. Ekonomicky.
Jenomže na to si bere další úvěry a dělá další dluhy,
Jenomže na to si bere další úvěry a dělá další dluhy, které mu naopak cash zlepšují!
13,881 Supercharger connectors 😉 A czechcrunch je šmoulí
13,881 Supercharger connectors 😉 A czechcrunch je šmoulí servr tím bych se moc nevoháněl 😉 Každopádně správně v Gigafaktory 3 v Číně se investičně podílí…. a tu půjčku maj co nevidět splatit, už ftom mám zas bordel, kdy že to bude??
Aha kto sa ozval. Pride sem len, ked su zle spravy a hejtuje.
Aha kto sa ozval. Pride sem len, ked su zle spravy a hejtuje. Ako sa zije v trololandii?
Bezvadně, už třetí den u jezera, moc horko na túru.
Když
Bezvadně, už třetí den u jezera, moc horko na túru.
Když bych tu chlastal za peníze blbců jako Musk, bylo by to ještě lepší.
Lze vůbec tzv „hejtovat“ nekonečnou ztrátu Tesly? Máme snad obdivně tleskat, že v době ekonomické konjunktury s rok starým produktem na vrcholu stávajících výrobních kapacit bez rozeběhlé konkurence není schopna vytvořit zisk a jen se dál zadlužuje? Tak bravo 😀
Tesime se na tebe v listopadu 😉
Tesime se na tebe v listopadu 😉
Proc hejtuje? Rika jen pravdu. Musk to opravdu sliboval. A
Proc hejtuje? Rika jen pravdu. Musk to opravdu sliboval. A slibu bylo vic.
A pak několikrát zase řekl, že první půlrok bude Tesla
A pak několikrát zase řekl, že první půlrok bude Tesla ve ztrátě.
Tak pokud jedete armádu do boje tak musíte slibovat přece,
Tak pokud jedete armádu do boje tak musíte slibovat přece, to je normální. Můžete vyhrát i prohrát, ale on fakt prostouchnul něco nového, a jeho fandové mohou udělat jediné, koupit si od něj jeho výrobky a ne od jiných a tím ho podpořit.
Musim uznat ze mate pravdu. Ac Tesle preju, Muskovy predpovedi
Musim uznat ze mate pravdu. Ac Tesle preju, Muskovy predpovedi mu nejak nevychazeji. Nemam problem uznat kdyz ma nekdo pravdu, prestoze se mi ta nelibi…..
Ale počítá někdo proti té ztrátě co si vygeneroval?
Ale počítá někdo proti té ztrátě co si vygeneroval? Gigafaktory dvě, freemont fabriku, síť nabíječek a další věci? Jestli tohle už dnes je v hodnotě tě celkové ztraty tak se dá říct že mu to šlape, staví si infrastrukturu na zelené louce. A blbej není když tak rychle rozfofroval gigafaktory v Číně a bude ji mít hotovou že ho nezabijou zvýšený cla aut do Číny. Dělá co může podle mě.
tak proto prodával Straubel jak vzteklej pád nepád nj 😉
tak proto prodával Straubel jak vzteklej pád nepád nj 😉 ALE JINAK jsme se o finančním stavu dozvěděli zase komerčně stimulovaný houno 😉 čísílka bez identifikace gapnegap pomatlaný bez předchozího porovnání namastěný do textu se zvýraznovačem v roce 2019 no to je teda rachot. A co takle konečně nějakou přehlednou tabulku?? 😉
http://ir.teslamotors.com/static-files/1e70a30c-20a7-48b3-a1f6-696a7c517959
jo a účetní ztráta je 408M$ nikoli opticky hezčích 167 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Ten už měl zabaleno ke konci minulého roku s dobře věděl
Ten už měl zabaleno ke konci minulého roku s dobře věděl proč.
Tohle je zase jedna bouře v hrnku od kávy.
Ano, Tesla
Tohle je zase jedna bouře v hrnku od kávy.
Ano, Tesla zaznamenala ztrátu, ale je výrazně menší jak před rokem, tržby meziročně stouply o více jak polovinu a ztráta vůči tržbám je asi 6,5%, takže nijak extrémní. Loni to bylo 15%
Tesla prostě potřebuje prodávat kvartálně přes 100.000 aut aby byla v zisku. A už se tomu blíží.
Do toho kladný Cash Flow a EBITDA.
Rekordní prodeje aut a bateriových systémů a i přes snížení ceny aut hrubá marže na autech vzrostla o 2 procenta, takže byli schopni za čtvrt roku výrazně zlepšit efektivitu.
https://graphics.reuters.com/TESLA-PROFITABILITY/010080Y81S7/
S
https://graphics.reuters.com/TESLA-PROFITABILITY/010080Y81S7/
Stav skoro před rokem, ale pro ilustraci dostačující.
On je důvod proč to přestali před rokem aktualizovat 😀
On je důvod proč to přestali před rokem aktualizovat 😀
zkerýho prstu? a mohl bys tady blej pořádně v číslech
zkerýho prstu? a mohl bys tady blej pořádně v číslech nikoli slovech, s porovnáním tj sice vzrostla ale z kolika na kolik a s podkladlama dík tyoe 😉
Z kterýho prstu? Třeba z aktuální zprávy. Nepřečteš si
Z kterýho prstu? Třeba z aktuální zprávy. Nepřečteš si ani zdroj o kterém mluví tenhle článek a chceš se o něčem bavit. Ty vole, jako ve školce.
co to meleš?? láduj odkazy svejch plků a když už
co to meleš?? láduj odkazy svejch plků a když už plácneš číslo tak s porovnáním předchozího, tady nejseš za zlatý rouno 🙂
https://ir.teslamotors.com/static-files/1e70a30c-20a7-48b3-a1f6-696a7c517959
vidíš? takhle!! tvl 😉 kdy ty se konečně naučíš lidi učit a ne jen machrovat, pamatuj si že debilů je všude dost!
Ty jsi vážně kretén
Ty jsi vážně kretén
no právěže to ty a línej jak prase k tomu :)) copak bolej
no právěže to ty a línej jak prase k tomu :)) copak bolej prstíčky?? 🙂
Tesla prakticky zastavila investice, CAPEX je strašně
Tesla prakticky zastavila investice, CAPEX je strašně nízký.
Opravuji i mylnou informaci o továrně v Číně. Tu staví čínské vlastník za čínské peníze.
V rozvaze Tesly vůbec nefiguruje, přesněji zatím pouze jako příjem úvěru.
Tudíž je na tom v procentuálním srovnání meziročně mnohem hůře.
Jinak ta ztráta je dvojnásobná oproti očekávání trhu.
Capex je strašně nízký a proto otvírají desítky nových
Capex je strašně nízký a proto otvírají desítky nových servisních center a stovky superchargerů a staví továrnu v Číně. Na základě čeho usuzuješ že je nízký? Na základě domněnek?
Hele už jenom dle rychlosti výstavby je jasné, že to
Hele už jenom dle rychlosti výstavby je jasné, že to nestaví Tesla 😀 Kdyby stavila Tesla tak není ještě ani hrábnuto do zeme 😀
Možná nějaké centra otevírá, ale spousty dalších zavřela.
Zajímavé je jaká neutuchající tolerance je u Tesly, jak ji tu neustále obhajujete a vždy tvrdíte to co se vám hodí. Tesla je roky se zrátě a dle vás má velké investice a je hotovo vymalováno, vše je v nejlepším pořádku. Mercedes po deseti letech ve ztrátě a dle vás je s ním už konec 😀
Obrovské investice mají všechny automobilky a daleko větší, Tesla má baterkárnu, několik modelů, továrnu přímo na EV, dle mnohých zde snové marže na každém autě proti spalovákům, ostatní automobilky nemají nic všechno teprve budují, investují daleko víc a přesto jsou v zisku, kde je tedy chyba? Jak toto vysvětlíte?
Nedávno byl o vás článek na technetu, jak si vybíráte
Nedávno byl o vás článek na technetu, jak si vybíráte jenom to co se vám hodí. 😀
Samozřejmě že Tesla je investor. Musk tam s lopatou neběhá, pokud jste to čekal 😀
Otevírá, nezavírá žádné. Zavřela jenom několik prodejen a ne servisních center.
Konci Mercedesu jste si vysnil vy sám, já ho ani nenaznačil 😀
Ostatní automobilky jsou nesčetněkrát větší, mají mnohonásobně více peněz a stejně jsou pozadu v EV.
O com tocis? Tesla investuje v Cine a pokial viem vlastnik ma
O com tocis? Tesla investuje v Cine a pokial viem vlastnik ma byt Tesla. Btw. tesla uz aj tak obsahuje cinske peniaze.
Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok
Společnost Tesla Inc. souhlasila s tím, že každý rok zaplatí Číně 2,23 miliardy juanů (323 milionů USD) v rámci dohody s místními úřady o vybudování továrny na elektrické automobily na okraji Šanghaje 😉
Podle podmínek nájemního vztahu s vládou Šanghaje….. 😉
https://finance.yahoo.com/news/tesla-pay-china-323-million-012531639.html
premiova Tesla? Dobrej for hned po ranu-)
premiova Tesla? Dobrej for hned po ranu-)
Ano, jé to prémiovka. Spousta lidí co přešla z BMW,
Ano, jé to prémiovka. Spousta lidí co přešla z BMW, Mercedes a Audi už by se nevrátila.
Je to vidět i na tom, že Mercedes zaznamenal poprvé po 10 letech ztrátu a CEO BMW končí.
Takže pokud si Teslu koupí člověk, který předtím
Takže pokud si Teslu koupí člověk, který předtím vlastnil prémiovou značku (BMW, MB, Audi, Lexus, Infiniti…) a je s Teslou spokojený, znamená to, že Tesla je prémiovka?
Já nevím přesně jak se posuzuje, jestli je značka prémiová nebo ne. Jak to posuzujete vy a z čejho pak pramení váš závěr, že Tesla je prémiová značka?
TESLA je superprémijová značka, je i nad prémijovkama jako
TESLA je superprémijová značka, je i nad prémijovkama jako autsajdří germánská 4rka a víš proč? PROTOŽE NA NI NIKDO NEMÁ :)))))))))))
TESLAAA JEDÉÉÉ A GERMÁN SI ANI NEŠKRT TESLAAA JEDÉÉÉ :)))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Ano, přesně tak 😀 Pokud si člověk zvyklý na prémiovku
Ano, přesně tak 😀 Pokud si člověk zvyklý na prémiovku koupí Teslu a je s ní spokojený, což podle Consumer Reports má Tesla nejspokojenější zákazníky, tak to znamená že je Tesla prémiovka 🙂
Takže když jsem teď zvyklý na prémiovku (Lexus) a jako
Takže když jsem teď zvyklý na prémiovku (Lexus) a jako další auto si koupím třeba elektrickou Konu a budu s ní spokojený, tak se Hyundai stane prémiovkou?
Nene, takto to nefunguje, zkuste jiný důvod, proč je, dle vás, Tesla prémiovkou 🙂
je to marny, je to marny Martin vidi Teslu a dale nevidi,
je to marny, je to marny Martin vidi Teslu a dale nevidi, fanatismus nezna mezi.
Zadny duvod neni,aby Tesla byla premiovka-)
Prober se kámo at se tu pořád nestrapnuješ. Všichni tady
Prober se kámo at se tu pořád nestrapnuješ. Všichni tady vidí, že pro tebe je Tesla modla a i kdyby měla místo sedadla dřevěnou lavici tak to bude prémiovka 😀
Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té nejvyšší úrovni. V luxusu, použitých materiálech, vybavení, zpracování, výkon, jízdní vlastnosti, servis, image atd. atd.
To, že je Tesla nejdále ve vývoji el. pohonu jí ještě nědělá prémiovou. V některých věcech se může s prémií srovnávat, ale ve spoustě věcí je spíš blíž Dacii než premii 😀
To, že někteří lidé zvyklí na prémiovku si koupí Teslu je v drtivé většině díky el. pohonu, než že by je uchvátila prémiovost této značky.
Zmínil jste pouze elektrický pohon, ale je třeba říci,
Zmínil jste pouze elektrický pohon, ale je třeba říci, že Tesla je dále ve všech důležitých parametrech, nejen v pohonu.
Má bezkonkurenčně nejlepší:
1) Motor
2) Baterii
3) Autopilota
4) Nabíjecí síť
To žádným materiálem použitým v interiéru, nebo jeho zpracováním nenahradíte ani náhodou. Na materiál sedaček, či kvalitu platů to nejezdí. To mohlo být důležité u aut, kde všichni měli více méně stejný hnací agregát, ale na konci druhé dekády jednadvacátého století je to naprosto podružné. A v tomto směru je TESLA prémiovka – v tuto chvíli neexistuje na světě lepší auto (nebo alespoň ne sériové vyráběné).
Premiovka musi byt zasadne vyrobena v nemecku pres to vlak
Premiovka musi byt zasadne vyrobena v nemecku pres to vlak nejede.
Plus minimálne dva komíny, 10 valcov a mazut v nádrži.
Plus minimálne dva komíny, 10 valcov a mazut v nádrži.
Můlže být i v Japonsku, třeba Lexus 🙂
Ale taky si
Můlže být i v Japonsku, třeba Lexus 🙂
Ale taky si myslím, že mít vymakaný pohon a síť nabiječek nestačí k tomu, aby nějaké auto (značka) bylo vnímáno jako prémiové. Tolik to trrvalo Lexus, než začal být takto vnímán? Teď se o totéž snaží Citroen s DS nebo hyundai s Genesis.
Elektrická , nebo hybridní auta jsou prostě drahá,ale to
Elektrická , nebo hybridní auta jsou prostě drahá,ale to že stojí jako německá premiovka,nebo více s nich prémii nedělá.
To už bych člověk co si koupí Konu za 1,2M mohl říci že má prémiovku a přitom to je auto kastlí za 350-400 tis.
„Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té
„Prémiovka je auto, které je ve všech ohledech na té nejvyšší úrovni“
Tak to se můžou jít všichni zahrabat, protože všechny tři aktuálně prodávané Tesly o parník utekly konkurenci v hodnocení nejmenší pravděpodobnosti zranění posádky vozidla od americké NHTSA 🙂
Kdy se stala Tesla premiovkou ?
Když se s ni Ostatní začali
Kdy se stala Tesla premiovkou ?
Když se s ni Ostatní začali srovnávat
Když u PORSCHE mluví, že se musí postavit proti Tesle.
http://www.hybrid.cz/elektromobil-porsche-mission-e-ma-nejvyssi-prioritu
Šéf vývoje elektromobilů Audi přiznal, že Tesla dělá všechno správně
http://www.hybrid.cz/sef-vyvoje-elektromobilu-audi-priznal-ze-tesla-dela-vsechno-spravne
Ferrari pracuje na elektrickém supersportu, chce ho postavit proti novému Tesla Roadsteru
http://www.hybrid.cz/ferrari-pracuje-na-elektrickem-supersportu-chce-ho-postavit-proti-novemu-tesla-roadsteru
BMW jde proti Tesle úsměvnou reklamou
http://www.hybrid.cz/bmw-jde-proti-tesle-usmevnou-reklamou
K čemu je naleštěný interier, když ten pohonný systém neumí hospodařit s el.energii .
To už i Korejci jsou na tom lépe .
Naleštěná elektrická bída Made in Germany
http://www.hybrid.cz/audi-i-jaguar-jeste-maji-co-dohanet-tesla-model-x-jejich-elektromobily-zaslapal-ve-spotrebe-do-zeme
Co kdyz si Teslu koupi ten, co nemel premiovku tak tak co je
Co kdyz si Teslu koupi ten, co nemel premiovku tak tak co je premiovka, nebo neni. Jen abych mel jasno. Taky asi zalezi kde bydli ne. Jsou oblasti kde je jednickova oktavka na hlinach taky premie.
Když si koupím po Fabii Mercedes, padá Mercedes na úroveň
Když si koupím po Fabii Mercedes, padá Mercedes na úroveň Fabie?
Se musim smat jak tu resite jake auto je premiovka a jake neni.
Se musim smat jak tu resite jake auto je premiovka a jake neni.
Hlavně to řešej lidi který možná ani premiovku nikdy
Hlavně to řešej lidi který možná ani premiovku nikdy neměli a mít nebudou 🙂 🙂 🙂
Mate zvlastni uvazovani.Mercedes ve 2 kvartale 2019 je ve
Mate zvlastni uvazovani.Mercedes ve 2 kvartale 2019 je ve ztrate, tak uz neni premie?aha tak to potom mas pravdu predsedo-)
Tedy Tesla je porad ve ztrate,navic ji kumuleje a je premie? Jsem z toho naky zmateny.
To spíše vy máte problém s chápáním. Kde jsem napsal,
To spíše vy máte problém s chápáním. Kde jsem napsal, že Mercedes není prémie?
vase vyjadreni, ze spousta lidi prechazi od audi, bmw,
vase vyjadreni, ze spousta lidi prechazi od audi, bmw, mercedesu je silne zavadejici. Tech par kusu co proda Tesla oproti D3 je smesny co se tyka poctu prodeju.
Tesla zadna premie neni a jeste dlouho nebude, srovnejte si to v hlave uz proboha.
Ano, těch pár kusů, kvůli kterým je Mercedes ve strátě,
Ano, těch pár kusů, kvůli kterým je Mercedes ve strátě, z BMW odchází CEO a Mercedes v Norsku začal propouštět.
Chlape vy jste tak strašně mimo 😀
Jak velká spousta lidí to je? 10 nebo 15 mluvil jste se
Jak velká spousta lidí to je? 10 nebo 15 mluvil jste se všemi? 😀
BMW, Mercedes a Audi má možná nekolik desítek milionu lidí po celém světě, takže je jasné, že mnozí mění značku. Tesla ale drtivou většinu svých aut prodala v Americe kde německé automobilky velkých procent trhu nedosahují, takže tento Váš vysněný příběh bude spíše vzácný a v Evropě jestě více.
Asi bychom si museli říci co to vlastně obnáší být
Asi bychom si museli říci co to vlastně obnáší být prémie. Já bych byl třreba velmi rád, kdyby moje Tesla měla materiály a interiér jako v mercedesu.
Chtěl bych jednou živě vidět tu tvoji vysněnou Teslu. To
Chtěl bych jednou živě vidět tu tvoji vysněnou Teslu. To tu beztak brečíš jen protože na ni nemáš.
Zajímavá věta: „Zajímavé je, že více než 60 % těch,
Zajímavá věta: „Zajímavé je, že více než 60 % těch, kdo zvolí Tesla Model 3, původně nevlastnilo prémiovou značku.“ Ona je TESLA průmiová značka? Nároky na prémiovou značku tedy hodně klesají 🙂
Jojo, je pravda že pohled Evropana a Američana na prémiovou
Jojo, je pravda že pohled Evropana a Američana na prémiovou značku je trošku odlišný.
Připadá mi, že dovezené auta z Ameriky nepatří k prémiovým vozům, ať už jakékoliv.
I proto se těm Američanům může Tesla svou výbavou a zaměřením jako prémiové jevit.
Ale my tady jsme trošku víc “zmlsaní, a tak i Tesla se učí jak udělat auto nejen pro ty Američany 🙂
A v tomhle se taky zlepšují, i když z pohledu některých nových vlastníků co přešli z Mercedesu / BMW / Audi to furt není ono…
Cenou určitě TM3 prémiové je, předstihuje v pohodě i
Cenou určitě TM3 prémiové je, předstihuje v pohodě i luxusně vybavený Mercedes C 🙂
Z Tesly by měla být nadace, která nepotřebuje vydělávat, dělá záslužnou věc, propagaci EV.
Jako nadace už v podstatě funguje, akorát příspěvky
Jako nadace už v podstatě funguje, akorát příspěvky této nadaci platí nejenom kupci vozů, ale i všichni ostatní používající dolar jako platidlo. Neboť všechny ty nakumulované ztráty jsou/budou kryty převážně z dolarů získaných bankovními půjčkami, půjčkami koupěchtivých držitelů akcií či jinak v systému „bankovnictví částečných rezerv“ vygenerovanými (neexistujícími) penězi znehodnocujícími ono platidlo 😉 Ale mít si možnost vybrat, tak bych pořád raději poslal prostředky Muskově „nadaci“ než berňáku v Česku.
To si nemyslím. Až ukončí velké investice jako stavby
To si nemyslím. Až ukončí velké investice jako stavby dalších továren atd., budou rázem v zisku a nebudou mít problém ty dluhy umořovat.
určite?
asi by sa bolo treba spýtať nejakého účtovníka,
určite?
asi by sa bolo treba spýtať nejakého účtovníka, ale ako neúčtovník som si na 99% istý, že tie investície tam hrajú iba skundárnu rolu
čiže nie je to tak, že teraz stavajú GF3, a výstavba stojí nech 500m kvartálne, čiže reálne by boli 350 v zisku, mínus tých 500 za GF3 a to ti dá tých minus 150.
ono to je tak, že stavajú GF3 za požičané peniaze, vo výsledovke sa to NIJAKO neprejavuje, a keď bude GF3 dostavaná, tak ju začnú amortizovať.
Nech má hala hodnotu 3mld, a nech ju dopisujú 10r.
keby ju odpisovali už tento rok, tak by strata za tento kvartál bola o tých 300/4 vyššia.
Jedine snáď že by som sa mýlil, tak nech mi to kľudne vyvráti niekto, kto tomu rozumie.
that being said – koniec investícií im nepomôže.
asi by im
that being said – koniec investícií im nepomôže.
asi by im pomohlo, keby štípli výdavky na výskum a vývoj, ale to by rýchlo skončili.
čiže jediná cesta je asi navýšenie výroby na 0,5 – 1 milion kusov ročne.
lenže zas kde hľadať klientelu, že, keď už teraz musia znižovať ceny TM3.
nuž, bude to ťažké.
myslím, že preto už Musk začal naznačovať, že sa tej výrobe aut nebudú venovať napořád.
Pravda, dnes se staví převážně z peněz půjčených nebo
Pravda, dnes se staví převážně z peněz půjčených nebo dokonce často ty továrny a administrační budovy vůbec nevlastní výrobce.
Někde se vám vypařila hodnota té GF. Oni ty peníze
Někde se vám vypařila hodnota té GF. Oni ty peníze nevyhodili do vzduchu, oni si za ně ‚koupili‘ GF3, tedy vyměnili papírky za reálnou fabriku.
akože sa vyparila?
veď to tam jasne spomínam – podľa mňa
akože sa vyparila?
veď to tam jasne spomínam – podľa mňa sa začína amortizovať až keď ju zaradíš do majetku, čo sa teda asi neudeje pred tým, než je dokončená, a teda v Q2 výsledkoch to nehralo rolu
ale môžem sa mýliť
alebo teda neviem, či sa chápeme, tak skúsim na
alebo teda neviem, či sa chápeme, tak skúsim na príklade
Tesla vyrobí autá za 1000
predá ich za 1100
operatívny zisk je teda 100
zároveň postavila fabriku za 1000, bude ju odpisovať 10 rokov
scenár č. 1 -> farbika sa už odpisuje
operatívny zisk je 100
amortizácia je na daný rok 100 (1/10 z 1000), čiže 25 kvartálne
operatívny zisk sa teda znižuje o tých 25, čiže čistý zisk (nerátajme teraz dane a iné veci) je 75
scenár č. 2 -> fabrika sa ešte neodpisuje (čo je podľa mňa tento prípad)
operatívny zisk je 100
nová farbrika sa ešte neamortizuje = nemá žiaden vplyv výsledok hospodárskej činnosti, čistý ziske je teda stále 100
to nehovorí nič o majetku.
tam súhlas, Tesla proste pretransformovala dlh 2-3 miliardy (alebo koľko to stálo) na majetok v podobe GF3 v hodnote 2-3 miliardy
kapitálové náklady (teda splátka plus úroky) budú až do splatenia znižovať zisk
ročné odpisy budú až do odpísania majetku (10r? 20r?) znižovať zisk
takto nejak by to malo fungovať
Leda prd.
Továrnu nestaví za svoje. Úvěr jde do plusu,
Leda prd.
Továrnu nestaví za svoje. Úvěr jde do plusu, zatímco dluh do dlouhodobého závazků, z něhož se v kvartálu projeví pouze náklady na jeho obsluhu.
Úvěr ve skutečnosti bilanci Tesly zlepšuje. Jen ale seká další a další ve srovnání s možnou a reálnou ziskovostí nesplatitelné dluhy.
Tesla je předlužená.
Ja vim, v listopadu zkrachuje. To uz jste nam psal.
Tedy uz
Ja vim, v listopadu zkrachuje. To uz jste nam psal.
Tedy uz jen cca tri mesice nez se ukaze jak moc tomu ne-rozumite.
Dobře, já tomu nerozumím.
Tesla bude na rozdíl od
Dobře, já tomu nerozumím.
Tesla bude na rozdíl od ostatních zisková v okamžiku, kdy bude mít konkurenci, její produkt už nebude nový, skončí státní subvence a přijde útlum ekonomiky. To dá rozum, že?
Nebuďte tak nesebevědomý. Já tam tu pomlčku dal proto,
Nebuďte tak nesebevědomý. Já tam tu pomlčku dal proto, že stále připouštím možnost, že máte pravdu.
😉
Přitom stačí
Přitom stačí další
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_%C5%A1ok
No aby ten Mercedes C mohol o par rokov vojst este do mesta 😉
No aby ten Mercedes C mohol o par rokov vojst este do mesta 😉
myslím že časem přijde „vystřízlivění“, on je to teď
myslím že časem přijde „vystřízlivění“, on je to teď takový hit, že je všechno na baterie a tvrdí se, že spalovák zabíjí lidí na potkání, za 10 let bude ten poměr EV a spalovák max 30/70 ve vyspělých zemích, u nás tak 10/90.
co je teda premiovka: (vubec to nemusi byt o
co je teda premiovka: (vubec to nemusi byt o kvalite)
http://point-s.cz/novinky/co-jsou-to-premiove-automobilky/
Tesla Model 3 je prémiovka. V kategorii laciný blbě
Tesla Model 3 je prémiovka. V kategorii laciný blbě slícovaný plastový holobyt.
Chtělo by to více čudlíků 😉
Chtělo by to více čudlíků 😉
Čo je na tomto údaji dôležité je to, že títo ľudia
Čo je na tomto údaji dôležité je to, že títo ľudia boli ochotní za Teslu dať o 10 až 30 tisíc USD viac, ako za svoje doterajšie auto.
spousta nepremiovych znacek ma podobne drahe modely nizsi
spousta nepremiovych znacek ma podobne drahe modely nizsi stredni tridy jako Tesla 3
respektive jsou levnejsi treba jen o 4-6 tisic dolaru, coz neni as tak velkej rozdil ceny
otazkou je co si lidi predstavej pod pojmem premiova znacka?
Tu je zoznam modelov áut ktoré kupci Modelu 3 najčastejšie
Tu je zoznam modelov áut ktoré kupci Modelu 3 najčastejšie predávali pred kúpou Modelu 3: Prius, BMW 3, Accord, Civic, Leaf. Nájdi si ich priemerné ceny a porovnaj s priemernou cenou Modelu 3 (50 000 USD). Zistíš, že pravdu mám ja a nie ty.
takze u Modelu 3 bereme prumernou cenu a u ostatnich aut v tom
takze u Modelu 3 bereme prumernou cenu a u ostatnich aut v tom seznamu zakladni cenu? ty vis jaka je prumerna nakupni cena tech ostatnich aut?
na Prius a Accord jsem se dival, a podle nich jsem take bral tech 4-6 tisic dolaru pod modelem 3, pokud chces porovnavat preciznejc, porovnavej podle cen v ceniku, ne i jednoho auta nejaky prumer psany v mediich a u dalsich zakladni cenikove ceny
navyc jedina premiova znacka v tom seznamu je BMW, u osttanich jsem nikdy nic o premiovosti necetl