Tesla je opět v hluboké ztrátě, uvažuje o továrně v Německu

Jan Horčík - 25 Duben 2019

Tesla zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Čistá ztráta činí $702 mil. Hlavním důvodem je prý zdržení dodávek elektromobilu Tesla Model 3 v Evropě a v Číně.auto elektromobil Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S zažil, spolu s Xkem, významný propad prodejů. Důvodem je bezesporu i kanibalizace ze strany Tesla Model 3.
foto: Tesla

Příjmy automobilky za 1. čtvrtletí 2019 činily $4,5 mld. Analytici přitom očekávali $5,779 mld. A také zhruba 4x nižší ztrátu. Tesla vysvětluje, za nižší příjmy a vyšší ztrátu může zpoždění dodávek elektromobilů Tesla Model 3 v Evropě, Číně a nakonec i doma v .

I malé zpoždění v doručení auta zákazníkům totiž způsobilo, že se dodání započítá až do 2. čtvrtletí 2019. Peněžní zásoba Tesly se významně snížila na $2,2 mld.

Během 1. čtvrtletí bylo vyrobeno 63 000 elektromobilů Tesla Model 3. Zároveň Tesla dodala pouze 12 100 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X, což je významný pokles proti předchozím čtvrtletím, kdy se obou dodávalo dohromady zhruba 25 000.

Narozdíl od elektromobilů Model S/X se elektromobily Tesla Model 3 vyrábějí "na sklad", nikoliv na objednávku. Skladové zásoby všech elektromobilů na konci 1. čtvrtletí představovaly podle Tesly prodeje na 30 dní, což je polovina běžné doby pro americký automobilový průmysl.

"Model 3 je prvním krokem směrem k platformě, kterou dokážeme rentabilně a rychle replikovat v různých částech světa a v různých provedeních," stojí ve finanční zprávě pro Q1 2019. "Jejím vývojem jsme strávili řadu let a Gigatovárna v Šanghaji a plánovaná výroba Modelu Y budou první, kdo bude sklízet plody této investice."

Kromě nevalných finančních výsledků se také na Twitteru Elona Muska objevilo potvrzení toho, o čem se spekuluje už delší dobu, a to že Tesla zvažuje stavbu evropské továrny v Německu. Už dříve Musk naznačil, že největší smysl by dávalo pomezí Německa, Francie a Beneluxu.

Zároveň Musk na Twitteru vysvětlil, proč byly v posledních měsících tak nízké dodávky bateriového systému Powerwall. "Výroba Powerwallu se teď rychle zvyšuje. Tesla měla minulý rok nedostatek bateriových článků, takže jsme museli přepnout linky na výrobu packů pro auta, což znamenalo, že výroba Powerwallů přežívala ze zbytků."

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla -700mio, podle zdejších odborníku krachující Ford čistý zisk +1500mio... investice budou stejný..

Obrázek uživatele Kuk

No, Wall Street — Tesla Has No Cash Or Liquidity Problem | CleanTechnica
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/bhso6u/no_wall_street_tesla_has_no_cash_or_liquidity/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ví někdo jaký má Tesla aktuální DEB ??

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Ještě mě ji nedodali. Beru to tak, že si kupuji dobrý HW, který bude neustále využívat SW vylepšení. Ověřil jsem si to na elektromotorce (ZERO SR), takže vím, o čem to je a nebojím se do toho investovat. A že je cena vysoká? Ano, bohužel, ale to by si člověk nikdy nic nekoupil...

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

A testuji alespon u Zero zoftware pred releasem lip nez u Tesly (tzn. ne nove chyby s kazdou verzi)?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Poslední release byl zdá se v pořádku, ale třeba předloni to byla jedna chyba za druhou. Snad toho ignoranta vyhodili... :)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Jeste lepsi by bylo vyvojare nutit zarizeni s jejich kodem pouzivat. Myslim, ze by si rada lidi rozmyslela, jestli je to dost zrale nebo ne ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

ví se kolik aktuálně jde TM3 do Evropy týdně ?

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Podle logiky by to mělo být i s Čínou 2500 kusů za týden. Protože Elon říkal, že první polovinu čtvrtletí dělali jen auta pro Evropu a Čínu a druhou polovinu čtvrtletí pro USA. A celková týdenní produkce je už 5 tisíc vozů. Ale kolik je z toho pro Evropu těžko říct. Dá se předkládat minimálně polovina z těch 2500 kusů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teoreticky.
Kdyby bylo na moři 5000 aut s průměrnou cenou 55 000 v celkové hodnotě 270 000, lze tuto částku odečíst z celkové ztráty?
Tj. 700 000 - 270 000 = 430 000?

Nebo se náklady na výrobu do ztráty nepočítají?

To asi myslím nedalo. Jinak by to tak udělali. :-)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

920 mil. $ dluh zaplacený, tak teď mají na rok a kousek relativní klid. Ještě 566 mil. $ v listopadu, to by neměl být žádný problém, ale pak budou muset pořádně máknout na 1,54 mld. $ dluh splatný v červnu příštího roku a z nejhoršího se na dlouhou dobu dostanou až při splacení 1,38 mld. $ dluhu v březnu 2021.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

BTW, kde se dá vyčíst aktuální dluh a jeho splatnost? Díky.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na ir.tesla.com (SEC Filings/Annual,Quarterly).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tam chodím už roky. A dokumenty pro SEC mi chodí pořád do mailu. Ale kde přesně najdu dluhy a jeho splatnosti? Tady? A kde přesně? Má to 418 stran. :-D https://ir.tesla.com/static-files/15df7636-8cd8-4b18-989b-4badeeda806c
Já vždycky čtu Quarter Update Letter a tam jsem to nikdy neviděl.
Díky :-)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jj, to je ono, strana 108. Aktuální za 1Q by měl vyjít během týdne.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Díky moc! Už to vidím. Nejlepší info z diskuze ever! :-)
A já jsem si myslel, že pro SEC je ten dokument úplně stejný, jako update letter. Ale to je teda sakra rozdíl. :-D

No a to ještě asi nevíte, že v konferenčním hovoru oznámili, že si asi teď budou muset ještě půjčit další prachy. Kolik to bude se uvidí podle toho kolik budou ve ztrátě příští čtvrtletí. :-)

Super, jen at si pujci co nejvic, dobra zprava.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

njn klasika dluh se zamazává dluhem, hlavní je aby lidi vůbec půjčovali ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

Nedavno se tu nekdo smal pojmu "Elon time" ale neuplynul tyden a : https://electrek.co/2019/04/25/tesla-semi-delay-electric-truck-production-next-year/

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Já mám radši pojem "VW time", ten nikdy neomrzí protože co slíbí to nikdy nedodaj :))))

VW v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně. :)))

VW Makes Big Bet on EVs
https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To je pravda ale to Tesle z jejich prusvihu moc nepomuze.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

O jakém průšvihu to mluvíte? Tesla je automobilka nyní v roce 2019 již s obratem okolo 28 mld. dolarů, umí být zisková, pokud zrovna nestaví novou továrnu nebo zrovna neexpanduje se stěžejním modelem na 2 nové kontinenty v jednom čtvrtletí a dluhy má jen 10 mld. dolarů, tedy je zde ještě velký prostor na půjčování, kdy jí úroky nijak extrémně nezatíží. Srovnejte třeba s Uberem - obrat 12 mld. $ ročně, ztráty každé čtvrtletí pravidelně miliarda dolarů, zisky v nedohlednu a očekává se, že bude mít tržní hodnotu po vstupu na burzu 90 mld. dolarů, tedy 2x více než Tesla, to přijde mě jako průšvih.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no LIFT je po IPO na polovině a Uber si holt myslí že burzu podojí ještě před velkým resetem a to mu má poskytnout milijardy na další ztrátový období do tý doby dokud bud nezačne vydělávat anebo nepadne :) možná ho pak někdo levně koupí ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

Tak ja nevim ale nejen shorteri a neprejicnici se uz pozastavuji nad poslednimy vysledky. Navic Tesla neuvedla ze za ty cerveny cisla muze expanze a tovarny. Uvadeli hlavne logistiku a to se mi nejak nezda. Jako 16 miliard korun vam prijde malo? Navic Musk pred nekolika mesici tvrdil ze kapital navysit nepotrebuje, ted uz to pripousti. Produkce Semi odlozena na pristi rok. Samoridici auto melo prejet USA kdy ze to melo bejt? Robotaxi pristi rok? Podle me no way, tak jednoduchy to nebude. Ale Tesla se v tomhle pripade muze vzdycky vymluvit na regulatory. No Uber me nezajima, tady je rec o Tesle.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Souhlasím s tím, že ty čísla rozhodně nejsou dobrý, jen prostě nesouhlasím s tím průserem. Tesla má stále na autech i po těch slevách a uspokojení poptávky po drahých modelech zisk 20 %, to není rozhodně špatný. 16 miliard korun je dost, ale zase v kontextu 600 miliard ročního obratu to není nic mimořádného ani pro zavedenější firmy. Proto jsem to srovnával s Uberem a nejen tím, investoři klidně nasypou miliardy i do Faraday Future, tak proč by neměli do Tesly. To je ten důvod, proč považuju nějaký krach za nesmysl. Ano, spoustu věcí posunujou a odkládaj, ale i s tím co mají teď jsou o parník před konkurencí. Všichni na to totiž koukáme v kontextu tech snovejch cílů, proto to přijde jako špatný, ale zkusme to srovnat třeba s e-Tronem - století zavedená značka má problém se dostat na 1000 ks týdně v dávno postavený továrně a my tu řešíme, proč malinká Teslička v ani ne dva roky běžící továrně nemůže dát přes 5000/týden.
Jsem prostě optimista i když taky moc nevěřím, že robotaxi, Semi a ani nový Roadster příští rok nebudou.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Diky za vecnou odpoved. To tu nebyva zvykem. Ja Tesle taky fandim. V Cine ta tovarna roste pred ocima, tak jim to snad pomuze. Drzme palce.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Palce držím. Takové šílené tempo růstu, expanze a budování je vždycky risk. Já ve svém podnikání jedu všechno na jistotu, investice do rozvoje jen co jde ukrojit ze zisku a žádné půjčky. Výsledkem je ale jen 5-10% roční růst. Těch 10 % ročně ale znamená dostat se z výroby 100 tisíc aut na 500 tisíc za celých 17 let, tak je jasné, že s tímto přístupem bychom o Tesle nikdy neslyšeli.
Teď jen jde o to, zda si neukrojili až příliš velké sousto (60-70% roční růst), třeba jak teď ZOOT, kterej to taky trochu přepískl s expanzí až k ochraně před věřiteli.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Je to asi trochu vabank. Kdo chvili stal, stoji opodal. Muze zkrachovat a nebo naopak bejt velice uspesna. kdyby to rozjeli pozdejc, uz by zase byla mozna vetsi konkurece ale zase levnejsi a lepsi baterie. Ale ja jsem optimista v tom smyslu ze i kdyby zkrachovali, tak to cely s nejvetsi pravdepodobnosti hranicici s jistotou nekdo koupi a pojede se dal. Takze zasluhu ze trh s EV Tesla rozjela uz ma jistou. Hlavni vyhody Tesly je to rychle nabijeni a sit Superchargeru. No ale to vy vite taky :-)

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

1* celkem dobrá úvaha, časy se mění a názory taky. 16béček jsou drobný, podstatný jsou
1) prodeje
2) společenská finanční nálada
3) Elonova schopnost ještě šéfovat ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

A kdo říká že jo?
Postaví to ty informace pěkně do perspektivy. Dinosauři neslibují většinou nic, ale elektromobilitu slibují horem dolem už léta a howno z toho. Proč asi? :))) Prostě Green washing. Tváří se že něco udělají pro čistčí vzduch a pro planetu, ale howno z toho. Jen dál lifrovali rakovinomety a podváděli co to šlo. Až teprve Dízlgejtem se konečně střelili do koulí. A k tomu jim odhalili i největší kartely v historii, které brzdili nástup nižšich emisí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tady je pro úplnost ukázka "GM time" to jsou taky velmi zdatní kašpaři ve slibování.

V roce 2009 GM slibovalo že bude mít v roce 2012 14 hybridů...

24. 6. 2009
GM Promises 14 Hybrids by 2012
http://www.motortrend.com/news/gm-promises-14-hybrids-by-2012-we-id-the-potential-lineup-4659/

A výsledek? V roce 2017 měli jen 2 hybridy, slovy DVA...a jednu elektriku. Navíc prodávali jen někde a v omezeném množství.

V roce 2017 GM slíbil touto dobou (4/2019) představit další 2 EV, ale představil velký kulový.

GM promised to introduce 2 new EVs by now, where are they?
https://electrek.co/2019/04/02/gm-promised-new-electric-cars/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

gm sou ropný sračky vodjakživa tam se ani nic jinýho nečekalo. jejich sliby bylo spíš poselství obamoj ve smyslu něco jako díky žes nás nenechal krachnout, budeme už hodný - dokud vládneš :)

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

Nebo "Škoda time" ty rovnou demntujou sami sebe :D

2012
První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky

2013
Škoda neplánuje elektrické nebo hybridní automobily
https://www.auto.cz/skoda-neplanuje-elektricke-nebo-hybridni-automobily-74587

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dementi. A moc se toho nezměnilo. Teď ten neuvěřitelný technologický pokrok a náskok přetaví pomocí elektrického Citigo.

Obrázek uživatele Tomáš

No jo no. Holt kazdej nechce mit ekonomicke vysledky jako Tesla no.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Jo voni chtěj jen chrlit sračkomety, zasírat nám plíce, posílat lidi do hrobu a tvářit se přitom zeleně a ještě z toho mít tučný zisky. Jsou prostě pragmatický a proto je maj lidi rádi...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

No ted to vypada ze ID se bude vyrabet se ztratou az do roku 2025. Zatim to neni potvrzena informace ale nedivil bych se tomu. Pokud je to pravda tak to zatim asi fakt nejde. Nema Toyota preci jen pravdu? Ja sam nesnasim skutecnost ze dejchame co dejchame ale ono to neni cernobile. Pokud by se ted naridily jen elektroauta, tak by zrejme zpusobilo velky problemy a hned budete mit v ulicich zluty vesty.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Jsi tak kratkozraky i v osobnim zivote? Cim se zivis, mohu se zeptat? Nebo jinak, jsi zamestnanec?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cs.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Obrázek uživatele Tomáš

.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

hezky umis googlit, ted doporucuji se naucit googlit relativni informace

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No počkejte na ty ekonomické výsledky za pár let, až evropské automobilky přijdou kompletně o čínský trh.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Mozny je samozrejme vsechno.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Ty opět nesleduješ co se děje teď.
Celkové prodeje už klesají a v Číně jakbysmet.

12/2018
ANALÝZA: Auta se přestávají prodávat a bude hůř, začíná hladovka
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prodeje-aut.A181225_184030_automoto_fdv

2/2019
Automobilky vsadily miliardy na Čínu, teď se o své peníze bojí. Prodeje už sedmý měsíc za sebou klesají, splnit cíle bude mít problém i Škoda
https://archiv.ihned.cz/c1-66485190-automobilky-vsadily-miliardu-na-cinu-ted-se-o-sve-penize-boji-prodeje-uz-sedmy-mesic-za-sebou-klesaji-splnit-cile-bude-mit-problem-i-skoda

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vetsim problemem nezli ztrata je nezaujem ze strany zakazniku a extremne malo prodanych kusu. Zejmena v Americe je o Tesly maly zajem. Zadny vyrobce aut nemuze byt v zisku pokud neproda alespon milion aut rocne. Dokud Tesla nezacne prodavat mnohem vic,bude to konec.

To není nezájmem. Mají jen jednu továrnu pro uspokojení celého světa. I blbá Škodovka má po světě 13 fabrik. Kdyby měla jen jednu, tak i kdyby chtěl Škodovku každý na celém světě, tak má drtivá většina lidí smůlu, protože Škoda to není schopná vyrobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a proto vyrabeji TM3 "na sklad"...

Ale hovno. Vyrábějí to na "sklad" protože ho zatím posadí na loď a během tý doby si nekdo úplně stejný objedná a oni už ho už přitom mají na půlce cesty do Evropy. Kdyby ho nevyráběli na "sklad" tak by to vypadalo stejně jako v každé jiné automobilce. Člověk si auto nakonfiguruje a objedná, dealer pošle objednávku do fabriky, fabrika až na objednávku přijde řada auto vyrobí, až auto vyrobí pošle ho na loď. No a po půl roce si konečně zákazník auto vyzvedne. Podobně na hovno to funguje i u blbý Fabie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jsi uplně vygumovanej, každá automobilka začně vyrábět až po objednání zákazníkem a přesto je asi tak třikrát rychlejší než Tesla která má to auto již na lodi jak ty říkáš :D jdi se někam zahrabat

Není pravda. Si jdi koupit blbou Fábii s nestandardní výbavou a barvou. Nebo nedej bože něco, co se vyrábí třeba v Japonsku. Teslu můžeš mít po objednání reálně i do týdne.
Na sklad samozřejmě vyrábí hodně automobilek. Mají akční modely atd. Se podívej na jejich stránky. Myslíš, že to znamená, že to jsou ležáky jen, co se neprodávají? Naopak některé kusy jsou právě ty, co se prodávají nejvíce a proto je vyrábějí aniž by si je někdo nakonfiguroval. Kupce si najdou až potom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Některé příspěvky vás fandů ev jsou za hranicí trapnosti. Občas to vypadá jak když píšete z Jedličkova ústavu.

Obrázek uživatele Kuk

Stále čekáme na tvé fundované přispěvky. Kde jsou? Máš vůbec nějaké nebo se furt jen cpeš šalamounskejma hounama a kibicuješ z kuchyně vod lahváče? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a tak to jo. Existuje sklad a "sklad". Ja nedovtipa.

Tohle totiž není žádný sklad. Že to tak nějaký vtipálek nazval a vy jste se toho chytnul neznačí o hlouposti Tesly. :-D
Sice je Tesle vyčítáno, že nemá tisíce výbav a serepetiček, ale zase na druhou stranu si mohou dovolit toto. Protože na Model 3 máte vlastně celkem pouze 30 možných kombinací výbav - tři typy x 5 barev x 2 interiéry. A ještě zdaleka nejvíce se prodává černá barva v černým interiérem. Takže lidi by si to objednali tak jako tak. Takže proč už se na to nepřipravit dopředu, když stejně většina si koupí long range v černé barvě a černém interiéru. Spíš by to bylo pěkně hloupý, kdyby věděli, že budou muset vyrobit půlku těhle kombinací a stejně by čekali až na objednávky. Ale tím by se to celé zpozdilo minimálně o měsíc. A navíc lidi jsou šťastný, že mají auto tak rychle. Nikomu se nechce čekat. Ale chápu, vy kdybyste si nevystál frontu na Favorita, tak byste si ho ani neužil. :-D

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jak to že černá barva v černým interiérem?? kde je zdroj?

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Že je černá nejprodávanější říkal Elon v nějakém videu. Lidi jsou konzervativní a pak černá je min. o tisíc dolarů levnější. A taky se stačí podívat na videa z dodávek. Pak je myslím Midnight Silver Metallic, modrá a bílá nejméně. Se světlým interiérem je to podobné. Je to méně praktické a příplatek je taky tisíc. Ale já bych určitě černou s černým interiérem nechtěl. :-D

To si rozhodne nemyslim. Naopak, cernych bude nejmin. Kazdy poll na forech o TM3 co se barvy tyce ukazuje ze cervena/bila jsou nejcastejsi, potom modra s midnight a cerna uplne nakonec. Interier netusim, ale skoro bych se nedivil ze je to pul napul.

Ostatne staci se podivat na podobne fotky a je hned jasne jake barvy sou nejcastejsi

https://twitter.com/TeslaShort/status/1026051763370172417

To říkal Elon. A na tom obrázku neberte to podle pocitu. Červena a bílá samozřejmě více vystupuje. A pak ne všechna auta co jsou bílá, jsou opravdu bílá. Je to jen ochranný oblek. A jsou všechna auta opravdu Model 3? Navic tohle je video z doby kdy se prodával jen LR a Performance. A dá se celkem ocekavat, že když je někdo ochotný si připlatit 20 tisíc, tak si bude i více ochotný připlatit za barvu. Spočítejte všechna auta a dělejte si u každé barvy čárky a pak mi přijďte říct.
Pak to bude opravdu průkazné. :-)

No mrkni treba sem :

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/what-is-the-least-attractive-color-for-model-3-from-your-observations.116644/

pozor jedna se o NEJMENE oblibene barvy. Ano,vzorek neni velky ale precejen. Navic z toho polliu vychazi jakonejmene oblibena barva "silver" a presne tu Tesla zarizla a prestala vyrabet. A kdyz si vygooglis vic tehlech hlasovani tak sem nenasel jedine kde by cerna vedla. Jako u auta za 50k$ nikdo na barve setrit nebude, vzdy si ten litr,dva priplatis abys mel to s cim si spokojeny a budes se na to koukat kazdy bozi den.

Jj, četl jsem. Jen dotazník - ne skutečně objednané barvy. Já taky chci červený Ferrari ale nakonec budu jezdit ve stříbrný škodovce. :-D
Tady vidím něco úplně jiného. https://www.youtube.com/watch?v=gUWMeszxW6Y

Ok,priznavam ze na tom video to vypada dost "cerne" :)

:-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no právě, ani já bych černou/černou taky nechtěl, takže se divím co s ní asi tak v rozpálený kalifornii jako dělají, se mi to moc nezdá

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přejít na SpFling.com - velký dospělý seznamka s inteligentní vyhledávací systém najít sex partnera

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Za mě, zastánce diskuze jen pro registrované, vám děkuji a jen houšť...

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem proti :D
heslo mám jen v linuxu a rebootovat abych se příhlásil a napsal komentář - to se radši nezůčastním (holt nepatřím mezi lidi co mají jedno zařízení na všechno, nebo jsem paranoik na síťovou bezpečnost)

Obrázek uživatele Kuk

Díky, že nás otravuješ se svejma problémama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Nějaké primitivní heslo neudržíš v hlavě?!

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Anonym123

a ešte k tomu zneužíva nick "anonym".

Obrázek uživatele Tomáš

Ztrata a bude nova tovarna? Kde na to vezmou penize? Od dalsich investoru?

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je plno blaznu co jim rado pujci.

Obrázek uživatele Tomáš

Zda se ze ano.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Jj, bohužel.

Proc by ne

Obrázek uživatele Kuk

Chtěli postavit továrnu v Číně a Čína jim půjčila i když média a analitici stále melou o bankrotu. Lucid chtěl taky postavit továrnu a dosud postavil starou belu. Nestačí mít jen nápad či parádní prototyp, podnikání je o umění sehnat prachy a samozřejmě pak s nima i hospodařit. Elon umí sehnat prachy, zda umí hospodařit to se ještě uvidí. Dosud ale na všech svých předešlých firmách uměl vydělat slušnej balík. Na příkladu jiných je vidět že neuměj sehnat prachy - Lucid, nebo i když je maj - Faraday Future, Fisker... tak zas neuměj hospodařit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Krasojizda konci.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

vypadni sračko

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jseš pěknej ubožák, jediný co dokážeš, tak sprostě urážet. Už bys měl brzo změnit rajón.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tys odporný anonym co pančuje nicky žádnou lásku si nezasloužíš :))

twitter.com/i/status/1121186334243213314

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Tak hlavně, že to aspoň někomu dělá radost. Ale já jim věřím a své akcie neprodám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je trdý úder svědkům Elonovým. A to se před půl rokem rozplývali, jak teď už bude všechno jenom úžasné a zalité sluncem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tvrdý úder Bude, když se skoukneš v zrcadle a uvidíš tam debila.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

óobóže, na auto.cz krachla diskuze tak se negramoti nakvedlali na nejlepší diskuzní servr všech dob, vítejte autodebílkové. Navrhuju nejdřív zaškolení :))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

My jsme z toho úplně v prdeli a vám děkujeme za účast.

Obrázek uživatele Tomáš

Vsimli jste si ze dneska nejak neprispivaji do diskuze? No snad to Tesla ustoji, moc bych si to pral. Ale obavam se ze je za tim hlavne pokles poptavky.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Jestli si myslis ze toto je snad neco nove u Tesly, tak tu s nami asi moc dlouho nejsi. Tesla byvala v velkych srackach. Napriklad ja velkou ztratu vitam, znamena to ze Tesla investuje a neusina na vavrinech, to neco stoji, doufam ze bude ztratova co nejdyl, dokud investori budou pujcovat, jen at expanduje, zplatit dluhy muze kdykoliv behem pul roku, ale to absolutne neni zadna priorita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě čím větší ztráta tím lépe. To jsou základy ekonomiky.

Normálně si začínám myslet že k ev tíhnou lidé s nízkým iq.

Chapu ze se ti to zda kontraintuitivni, to u domacich mazlicku pozoruji casto.

Asi tak nějak

---

heros

Obrázek uživatele ePavel

Pokles poptavky mozna po drazsich S a X Ja bych si taky nikdy takto drahe auto nekoupil, pokud by by ve vyhledu model za polovicni cenu. Celkove ale poptavka porad prevysuje nabidku.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Tomáš

To doufam. Podle vysledku hospodareni to na to moc nevypada.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, kdo se rozplýval že to bude úžasné. Už dřív bylo jasné že za první čtrvletí zisk nebude, akortá ne že to bude taková ztráta. Výroba jednotlivých modelů byla taktéž známa už od začátku měsíce. Dále víme že mají problémy s linkami Panasonicu v Gigafactory, které nedodávají dostatek článků a že náběh výroby na 10 tisíc týdně je stále pomalý. To jsou řešitelné problémy.

Jak jsem psal jinde, Tesla má stále několik výhod: stále velkou poptávku i s minimálním marketingem, největší síť rychlých nabíječek, rozjetou výrobu aut s velkým dojezdem, jsou nakročeni k plně autonomnímu řízení už příští rok, mají vlastní hardware i software, a hlavně už mají půl milionu aut na silnicích, ze kterých sbírají data na vylepšení autopilota, čemuž se nikdo jiný ani neblíží. Jo a mají prakticky vlastní výrobu baterií i účinných motorů.

Když bude potřeba tak se určitě najde investor, kterým jim pomůže překlenout období (rok až dva) než začnou pořádně vydělávat na službě Robotaxi fleet, to je skutečný cíl Tesly a velmi výnosný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a pritom staci se je zeptat strejdy Google, treba:

tesla-vytira-zrak-neprejicim-je-v-zisku-a-pry-uz-vzdy-bude

asi fejknjus...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jožka co je todle za bordel, kopíruj to alespon celý jó ;)

svetmobilne.cz/tesla-vytira-zrak-neprejicim-je-v-zisku-a-pry-uz-vzdy-bude/7260

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Marek_

Hm... zajímavé:
"Elon Musk navíc slíbil že odteď už Tesla nezažije žádné ztrátové čtvrtletí."

To jako fakt slíbil? Pokud ano, tak to bylo docela odvážné, asi v euforii...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Anonym123

lenže číňania fofrujú so stavbou a je treba montovať linku dnes, nie o mesiac neskôr. a tie peniaze ktoré boli naplánované v máji/květen ešte nie sú ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tovaren v Nemecku je posledny kus skladacky, ktory chyba k dokonalosti. Odpadne tym clo, ktore sa momentalne premieta do ceny Modelu 3 v Europe. Ak sa budu auta vyrabat v EU, hned sa moze cena na nasich trhoch znizit o 10% a Tesly budu este viac konkurencieschopne oproti ostatnym automobilkam.

Obrázek uživatele Anonym123

10% je import z EU do USA, opačne je to oveľa viac.

NIe tak úplne, clo USA => EU je 10%.
Clo EU => USA je 2,5%, ALE okrem "light trucks" tie majú 25% (treba hľadať "chicken tax")

Obrázek uživatele ePavel

Tesly z Tilburgu jsou oficialne made in EU

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S/X ano, Model 3 ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim si, ze clo je ten nejmensi problem co ma Tesla.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ano clo sou drobný, je už stejně rozčíslý montovnou v tilburgu

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby měl Musk Filipa, postavil by montovnu v Čechách, nebo na Slovensku. V USA nikdy ziskovosti nedosáhne. Naši otroníci by mu to smontovali za třetinu.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

anonym sračka hejtr vypadni

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

Tak by mu to znarodnil a jeste zdanil k tomu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Se přiznám, že taková ztráta překvapila i mě, největšího optimistu. Bylo jasně, že když budou auta 14 dnů na moři, že nemůžou vydělávat. Ale čekalo se nějakých 100-200 miliónů. Ne 700.
Ještě více zarážející je pro mě obrovský pokles tržeb o 2,6 miliardy. To je 52 tisíc Modelů 3 s průměrnou cenou 50 tisíc dolarů - což je skoro celá jejich produkce za čtvrtletí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzpomínám si na tvoji hádku s runnerem42. Ten teď musí být na koni.
Včera jsem četl předběžná čísla prodejů za duben a jestli to tak opravdu je, tak se o Teslu vážně obavám. TM3 oproti březnu Norsko -81%, Belgie -75% apod. Prodeje S a X skoro nula.
To nevypadá dobře.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To je naprosto normální a běžné už několik let jedno každé čtvrtletí. Vždy začátkem kvartálu se vyrábějí auta pro trh mimo Ameriku, ale ty jsou 4-6 týdnů na cestě, takže první měsíc není doručené skoro nic ani v USA ani v zahraničí. Poslední měsíc kvartálu je produkce výhradně pro domácí trh, které se doručí v řádu dnů a mezitím dojedou do Evropy a Číny ty co byly na cestě, takže březnové, červnové, zářijové a prosincové prodeje jsou několikanásobné proti ostatním měsícům. Proto Musk každé čtvrtletí stále a stále dokola opakuje, proč nezveřejňuje prodejní výsledky každý měsíc (naposledy ani ne týden zpátky).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Aha už to vidím. Seeking Alpha. :-D
Tak až budete mít zase nějaký "zaručený" zdroj jako třeba Blesk, nebo AHA, tak mi zase napište. :-D

Kde jsi četl o těch prodejích? Díky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někdo včera dával link v diskuzi na Marketwatch, byl to excel s přihlášením v EU zemích.
Možná to byl fejk, možná registrace skokově navýší v pondělí a úterý, ale jestli ne...

Na business stránky vůbec nekoukejte. Nebo si klidně koukejte, jestli vám nevadí, že z vás někdo dělá debila a vysloveně lže. Tahle informace (stejně jako jiné podobné) pochází od "analytiků" ze Seeking Alpha (a spol.). A pak se to dostane na další business stránky a pak na další a další... To je jako byste věřil stavu ekonomiky USA podle článků z rudého práva, nebo ČST. Je to velký business. Stačí zajistit, aby se jediný takový článek masově rozšířil a akcie letí dolů. A kdo myslíte, že na tom vydělává? Přeci ti slavní analytici, jako Jim Chanos, Gordon Jonson, Mark Spiegel a další.
https://cleantechnica.com/2019/03/06/jim-cramer-explains-how-short-sellers-manipulate-stocks-like-tesla-tsla/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nizozemí - Prosinec 1558ks, duben 2ks Modelu S.
Je jasné, že obě strany provádějí výklad čísel ke svému prospěchu. Ovšem chybnému číslu lze oponovat pouze tak, že uvedeme správné číslo.
Tedy kolik prodala v dubnu Tesla v Nizozemí modelů S, když zdroje citované shortery se pletou?

Jak můžou mít čísla za duben, když ani neskončil? :-D
Nepřijde vám to ani trocho divné?
Schválně, mají tam nějaký skutečný zdroj informací? Jako třeba v ČR z dopravního inspektorátu z počtu registrací? Nebo něco podobně prokazatelného? Nebo jen NĚKDO postoval NĚJAKOU tabulku kterou NĚKDE četl? Vy v tom opravu nevidíte žádný rozdíl? Přestavte si, že byste byl obviněný za vraždu a někdo by vám na základě takových "důkazů" chtěl dát doživotí. I kdyby byla pravda, že jste někoho zabil, tak byste sakra protestoval, že TO PŘECI DO PRDELE NENÍ ŽÁDNÝ DŮKAZ! :-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

to je anonym sračka - zaplacen k hejtování, neřešit

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Marek_

Prodala se ani ne polovina modelů S/X, to udělá tak půlku toho poklesu příjmů. A taky píšou, že nejenom v Evropě a Číně (kde to plave po moři), ale zpožděné dodávky modelu 3 byly i v USA. A je otázka, jestli jsou to opravdu jenom zpožděné dodávky, nebo pokles zájmu. Uvidí se další kvartál.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jj, vím, že méně Modelů S a X... Ale to začali říkat až po zveřejnění prodejů. Do té doby se tvrdilo, že S/X se prodá stejně a bude jen ztráta za nějaké kusy Modelu 3 na moři. Takže možná budou na nule možná lehce v mínusu. Ale 700 mega fakt není lehce. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak už by mohlo být i tobě jasné, že o S/X nestydatě lžou.

Zase tak bych to nevyděl. Že někdo neumí odhadnout prodeje a je přehnaně pozitivní, ještě neznamená, že účelově lže. Nicméně uznávám, že ve výsledku to vypadá stejně.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jen jesi na to neměl vliv ta lonská podzimní změna servisního přístupu z teslí ochoty na tvrdý (někdy i nelogik) cálování, to lidi totiž zaručeně donutí myslet, počítat a nasrr ;)

no hodně na 1Q S/X poklesu mělo vliv asi čekání až na nový fejslift 2019, takže další 2Q2019 poví víc... ;)

...ale jesi to byly ty poloosy... :))))
...doufám že se nevyserou ještě i falkonky to by byl už fakt průser! :)))))))))))))))))

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdový Koudelka byl proti tobě frajer, ten měl aspoň pertinaxové karburator, ty jsi obyčejný blb se zlomenou poloosou.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

podepiš se jinak nic nedostaneš :)

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Jaká změna servisního přístupu?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

od podzimu 2018 těžce přitvrdili v servisní politice, nově co nejvíc tvrdě za prachy. Jde to rukuvruce s tím propouštěním, uzaviranim storů, utlumení výstavby sc.... prostě šetřením kde se dá od tý doby co se Elon rozhod že Tesla "už bude" zisková

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Ok. Nějaký články, nebo tak by nebyly?

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tyjo to sou veřejně dostupný info ale pokusím se :) o servisní tvrdosti potvrzeno v praxi od mišelína...

fdrive.cz/clanky/tesla-zavira-showroomy-propousti-a-soustredi-se-na-online-prodej-3457

hybrid.cz/tesla-opet-ohlasila-mirny-ctvrtletni-zisk-letos-chce-minimalne-utracet

fdrive.cz/clanky/tesla-propousti-dalsi-zamestnance-duvodem-je-model-3-i-agresivni-konkurence-3268

connect.zive.cz/clanky/tesla-setri-a-konci-s-bezplatnym-nabijenim-svych-elektromobilu/sc-320-a-195098/default.aspx

hybrid.cz/tesla-ve-svych-autech-zpoplatni-pripojeni-k-internetu

hybrid.cz/tesla-propusti-skoro-desetinu-zamestnancu

všecko tady, čtete vůbec tudle studnici informací?
kcc-hho.webnode.cz/tesla/

zbytek info hledej na jinych serverech ekonomicky ladených bez teslých brejlí

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by vážně zajímalo, jestli je za těmi mizernými výsledky ppravdu problém s výrobou, nedostatkem baterií nebo logistikou (všechny tyto problémy se dají relativně snadno vyřešit nebo časem změnit) a nebo je problém v nedostatku zákazníků (u modelů S/X bych to ještě pochopil, ale jestli i u modelu 3, tak má TESLA velký problém).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

obecně určitá skupina obyvatelstva nahlíží na 3jku jako na zpizděnou mldku ajemsory takova je realita, takže spásu hledá až v Ylonku, kde doufá ty průsery alespon částečně opraví. Na jednu stranu se jim není co divit, páč je až s podivem jak to při těch kvantách investovaných prachů a už i se zkušenostmi S/X mohli tak zmrvit ;)

kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

Na druhou stranu to auto není zas tak špatný, dost toho je vylepšenýho, lecos má špičkový ovšem otázkou je jesi to u zákazníka za ty prachy přebije i ty negativa ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obávám se, že největší podíl bude z toho třetího důvodu. Logistika se na tom určitě taky podepisuje (vozit auta přes půl planety se prostě musí prodržit), ale bohužel si myslím, že zejména Evropský trh není na Teslu (poměr cena / výkon) nastaven. TM3 se hodí do USA a podobných zemí, kde jsou zvyklí na delší vzdálenosti a na to, že všude jezdí autem. V Evropě máme vše blízko, a velmi propracovanou sít veřejné dopravy.
Ergo o auto byt s dojezdem okolo 500km+ za 1,5 mega není takový zájem jako o konkurenci za dve tretiny ceny byt s dojezdem okolo 300km. To prostě v Evropě většině populace stačí.
Osobně doufám, že to vykompenzuje postupná obměna podnikových flotil. Firmám se na rozdíl od osobního používání dlouhý dojezd na jedno nabití pro obchodáky hodí. Jenže pokud firma nakoupila flotilu před více než rokem (kdy TM3 nebyla k mání) tak ted ji musí dojezdit do nějakého určitého bodu (než se zaplatí, nebo účetně odepíše) aby ji mohla odprodat a nakoupit novou. Takže tento efekt čekám až tak za tři čtyři roky.

A malou, leč také roli v tom bude hrát i patriotismus. Američan si prostě koupí AMERICKE auto, protože (United we stand), kdežto Evropan cizí zemi původu nebere jako negativum.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S
Nevlastním - používám - JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou špatná, dobrá a nejlepší auta - jsou jen nevhodná, vhodná, a nejvhodnější pro danou potřebu každého jedince.
---------------------------------------------------------------
Nejlepší produkt je ten, který vůbec nevyrobíme.

Obrázek uživatele Tomáš

Ja taky. EV fandove ktery na to maj se nasytili a ted by to museli zacit kupovat ti ostatni. Mozna by Tesla mohla zkusit reklamu v TV.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Marek_

A Němec si koupí německé das Auto :-) I když bude mít kratší dojezd, protože doteď jezdil v Audi, tak zajde do salonu, řekne, že chce být in a zelený a odjede v novém eTronu :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Stejně jako je pro Čecha nejlepší Škodovka. :-D

Určitě se takovej skopčák najde, ale v daleko menší míře než američani.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S
Nevlastním - používám - JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou špatná, dobrá a nejlepší auta - jsou jen nevhodná, vhodná, a nejvhodnější pro danou potřebu každého jedince.
---------------------------------------------------------------
Nejlepší produkt je ten, který vůbec nevyrobíme.

Obrázek uživatele Marek_

To nevím, ale co znám kolegy, tak jsou v tomto docela dost konzervativní.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani se jim nedivim. Kdyz je nekdo zvyklej na D3 v cene 1.5milionu a vice a potom si sedne do Tesly 3 tak to je jako sedet v dacii. Nic na tom nezmeni dobre pohonne ustroji. Zpracovani Tesly ani zdaleka nedosahuje kvalit D3 a cumet na upatlanej tablet, to je pekna zoufalost. Kupovat Teslu nebo EV v dnesni dobe se zatim ekonomicky nevyplati. A nemci umi pocitat moc dobre. Tesle by pomohlo zvysit kvalitu zpracovani, nabidnout priplatit si lepsi vybavy co maji auta za 1.5- 2mega, klimatizovane - "masirovaci" sedacky i vzadu,polohovatelny sedacky v vzadu, hed up display, tv v aute apod. A mit moznost misto tabletu nabidnou druhou variantu klasickou pristrojovou desku v interieru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě si zapoměl na potenciometr, zoufalče :-))

Tahle "hloupá" mládež dnes nepovažuje za luxus kůži, masáž a podobný blbosti. To jim spíš připomíná nějaký středověký naškrobený šlechtice. Jak baroko. Všude samý kudrlinky a píčoviinky a pak nemají ani hajzl. Stejně jak u těch mobilů je luxus miliony aplikací a smart funkce. A ne píčovinky okolo. Jako kožený sedačky jsou pěkný, ale když budete mít "luxusní" byt a pak budete muset srát na chodbě, tak to žádná kůže nezachrání. A pro ně je nemít tyhle všechny chytrý funkce v autě stejný jako nemít doma záchod. Přes to prostě nejede vlak a žádný masážní sedačky to fakt nenahradí.
Ale dnešní německý šlechtic (manažér) dá radši přednost těm píčovinkám a srát do kýble mu nevadí. Naopak to považuje za největší výhodu. Nemít nějaký upatlaný displeje. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jsi dost mimo chlapce, chapu vase modla jde ke dnu,tak se to spatne zkousava.
Mylite se a je to videt na prodejich Ev aut bida na vsech frontach at se neketre staty snazi sebevic, vice pitomcu co chce koupit ev auto ne a ne najit...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty záchod nepotřebuješ. Sereš si rovnou do huby.

:-D

Co je D3?
Jinak samozřejmě logika správná a tihle lidi to tak uvidí asi až do smrti. Ale to neznamená, že si to myslí mládež, co BMW nikdy neměla. A až na to budou mít prachy, tak si ho už stejně nekoupí, protože od mala slintaj po Tesle. Ohraná písnička, ale stejný jako s mobilama.
I ředitel Microsoftu se v televizi do očí smál iPhonu, že to nemá klávesnici a další vymoženosti. To jsem ještě před 10 lety poslouchal jako kolovrátek. Jak se na tom má do prdele psát? A podobný kecy. Znak luxusu je přeci pořádně nadupaná Nokia s výměnnými barevnými kryty a super klávesnicí. Ale kdo to dneska má, tak podle všech, není frajer, co si zakládá na luxusu, ale největší socka. Nebo nějaký magor.
Jestli se bavorák a spol rychle nezmění podle Tesly tak brzo bude prodávat auta maximálně důchodcům na eldéence nebo tak na hřbitově.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

D3 audi, bmw,mercedes. Proc by se mel bavorak ridit nakou automobilkou,ktera preziva jen diky slepe duvere investoru?
V Bmw nejsou idioti,moc si teslu idializujete.Je evidentni, ze pokles prodeje aut Tesly je zavineny mensim zajmem kupujicich a bude hure.Jestli napr. mi mladi slintaji pro Teslu,nikoliv ani jeden neslinta.-)Slintaji spise na Maseratti kdyz uz.Za ty prachy se daji koupit lepsi kary, Tesla neni zadna modla,spise predrazenej pekac. technika je ok, zbytek katastrofa.

FYI: https://pbs.twimg.com/media/D5BCEPCUIAEQhZf.jpg
Když už i takoví dlouhodobě zapřísáhlí odpůrci všeho do Tesly, jako je Top Gear, jsou takhle brutálně optimističtí, tak už to zjevně něco znamená. Zjevně názor anglické automobilové veřejnosti je jednoznačný.
Ale chápu, k nám se to ještě nedostalo, v Čechách stále pořád dokola opakují Top Gear z roku 2010 a BMW 750iL je pro nás svatý grál automobilismu. U nás platí to, co v Anglii před deseti lety. A zkuste říct, že technika je důležitější, než masážní sedačky! :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vidim tu zazracnou techniku od Tesly,jak se na okruzich prehriva.
Mne Tesla nevadi,naopak ji vcelku fandim. Techniku ma dobrou. ale vse ostatni je podprumer. Zpracovani interieru na urovni auta za 500tisic u TM3, jizdni vlastnosti nic moc.Pokud tady nekdo pise ze Tesla S je luxusni,tak si rikam ze bere drogy nebo je totalni zoufalec,ktery sedel max v Superbu.
Na Ev je jeste cas,az bude solidni dojezd ev aut a ceny klesnou na rozumnou uroven, pote po fosilech nestekne ani pes.
Rad si takove auto za par let koupim.
Na prodeji Ev aut je videt mizerny zajem kupujicich a kdyby jednotlive staty nedavaly dotace na koupe Ev aut, jejich prodej bude naprosto mizivy, tak to proste je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TM3 se na okruhu nepřehřívá, nedávno tu bylo docela pěkné video jak držela krok se supersporty

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne neprehriva? TM3 okruh v Nurburgringu nedojela,protoze se prehrivalala to same Esko od Tesly.-).Neujela ani 21km na okruhu,takze asi tak. Vice napr. na autoforu.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

autoforu?? tom desinformačním webu? :))) hod sem link hochu at se taky trochu pobavíme ;)))

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil