Tesla hlásí pozitivní výsledky za 3. čtvrtletí

Jan Horčík - 04 Listopad 2015

Aby automobilka Tesla Motors splnila svůj cíl pro rok 2015, musí ve své továrně ve Fremontu za 4. čtvrtletí 2015 vyrobit dalších asi 17 000 elektromobilů. Podaří se?auto továrna Tesla Motors ve Fremontu, výroba elektromobilu Tesla Model S

Továrna Tesla Motors ve Fremontu, výroba elektromobilu Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Za tři čtvrtletí letošního roku dosud Tesla prodala 33 180 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X (6 kusů). Od prvního do posledního to bylo 10 045, 11 532 a 11 603.

Plán pro letošní rok přitom počítá s 50 000 až 52 000 prodanými auty. Vysoký nárůst posledního čtvrtroku by měl být způsoben náběhem výroby elektrického Tesla Model X, ale i zvýšením produkce Model S.

"Ve 4. čtvrtletí vyrobíme 15 000 až 17 000 aut a dodáme 17 000 až 19 000 aut, což by mělo vyústit v 50 000 až 52 000 dodaných aut za celý rok." - Tesla Motors

Za Q3 2015 se globální objednávky elektromobilu Tesla Model S zvýšily o 50 % oproti předchozímu roku. Ve 3. čtvrtletí Tesla vyrobila 13 091 elektromobilů. Příjmy za toto čtvrtletí činily $1,24 mld a ztráta nemalých $230 mil.

Tesla celkem rozeslala už více než 40 000 updatů firmwaru obsahujícího službu Tesla Autopilot. Denně sesbírají data z 1,6 milionu ujetých kilometrů. Díky tomu se Autopilot neustále učí nové věci a zlepšuje, což pociťují a pozitivně kvitují i sami řidiči.

Navíc se tato technologie stává i unikátní "selling pointem" a důvodem, proč je o testovací jízdy v Modelu S čím dál tím větší zájem. I proto je nyní možné si testovací jízdu objednat online přímo na webu Tesla Motors.

Ve finančních výsledcích za 3. čtvrtletí se Tesla chlubí také výsledky z Číny. Ta se má stát pro americkou automobilku jedním z klíčových trhů. Za prvních 9 měsíců tohoto roku se tam prodalo 3025 elektromobilů Model S, z toho asi 1345 pouze ve třetím čtvrtletí.

Výrobu elektromobilu Model X dnes podle brzdí především dodavatelé některých klíčových komponent. V prosinci by nicméně mělo být ve výrobě několik stovek těchto aut.

Co se týká gigatovárny Tesla, tam je vývoj rychlejší, než se původně předpokládalo. Zejména proto, že zájem o domácí baterie Tesla Powerwall je výrazně vyšší, než se očekávalo.

Jde především o poptávku z Austrálie, Německa a Jihoafrické republiky. Velmi slibným trhem by mohla být podle Tesly také rychle se rozvíjející Indie a v neposlední řadě Havaj.

Výroba v giga-továrně by měla začít několik měsíců před původně plánovaným spuštěním, a to už do konce roku 2016.

Během roku 2016 chce Tesla dodávat 1600 až 1800 aut týdně. Číslo zahrnuje Model S i Model X. Ohledně Tesla Model 3 nejsou žádné novinky - stále platí, že by tento "levný elektromobil" měl být na trhu do dvou let a bude odhalen v březnu 2016.

KOMPLETNÍ FINANČNÍ ZPRÁVA

Tesla Motors
Zpět na HybridPřidat komentář

Osobne som čakal pokles akcií o 20% na 180-190 USD, namiesto toho nárast o 10% len na základe toho, že Musk potvrdil, že dodajú 50.000 áut, aj keď Model X začnú vyrábať až v decembri. Ak dokážu predať 16.000 modelov S v Q4, tak už pre Teslu nie je nič nemožné. Osobne tomu neverím, ale držím im palce. Ak budúci rok predajú 80.000 S + X, tak sa dostanú na priblžne 50% objemu predaja Porsche, čo by bol neskutočný úspech.
Dúfam, že Musk bude mať nakoniec pravdu s tými falcon wing doors a druhou radou sedadiel bez sklápania, lebo ja osobne to nevidím ako veľkú predajnú výhodu, čo by stála za tie problémy a riziko zníženej funkčnosti.
Na druhej strane keď bohatí ľudia po celej planéte budú vidieť suseda, ako sa mu na parkovisku dvíhajú zadné dvere a sami otvárajú predné, tak to asi budú chcieť aj oni. Tiež si neviem predstaviť lepšie auto pre všetky hollywoodske hviezdy pre príjazd na červený koberec.

Obrázek uživatele Josef

Prodávají velké množství modelů S70D. Takže by to měli zvládnout.

Obrázek uživatele Jolinar

Ja v tom nevidim problem... Uz nekolik kvartalu po sobe meli vyrobu vzdy vetsi nez dodane vozy, zrejme se konecne zaplnila pipeline a mozna ji i trochu vyprazdni aby stihli ten letosni limit 50k.
Myslim ze v minulem kvartalu rikali, ze prechazi na jiny system dorucovani, ktery vyzaduje vice aut na ceste (napr preprava vlakem), ale nebudou takove vykyvy v dorucenych autech podle mesice - na konci kazdeho kvartalu byl strasny natresk a trpeli tim zakaznici...

no neviem. Bol by to nárast o 50% oproti predchádzajúcemu kvartálu a to sa im ešte nikdy od nábehu výroby nepodarilo. Ak by sa to aj podarilo a nárast objednávok je taký výrazný - možno vďaka auto pilotu, tak by to bolo potvrdenie toho, že minimálne pri modeli S už Tesla nie je limitovaná výrobou ale dopytom - o čom už Musk posledný čas ani nehovorí.
Pozrel som pre porovnanie na wiki výrobu a predaj Porsche za posledných 12 rokov a Porsche každý rok vyrobilo o niekoľko tisíc kusov áut viac ako predalo. https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
Neviem z čoho to vychádza a možno to záleží od toho, ako sa čo vykazuje, možno sú to predvádzačky a náhradné vozidlá, ktoré sa potom vykazujú ináč, ale platilo to aj pri náraste aj poklese výroby. Otázka je, či podobnú metodiku nepoužíva aj Tesla

Pozoruhodne je, ze ve zprave Tesly za 3 Q. neni ( snad poprve !! ) ani slovo o Superchargerech !!!

---

heros

Obrázek uživatele Jolinar

rekl bych ze to je pozitivni zprava, ze SC se stava mainstream :-)

Vzhledem k tomu, ze plany na vystavbu Tesla Supergargeru 2015 nejsou celoevropsky splneny ani zpoloviny - snad jen s výjimkou BRD - ( a za chvili se do zeme moc ryt asi uz dat nebude ), vidim to jako zpravu - nezpravu - velmi alibistickou..pro mne tedy, specialne co se tyka vystavby v CR, pomerne negativni..

---

heros

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak je jasné, že ty plány na r. 2015 už nesplní. Pravděpodobně se rozhodli upřednostit investice do rychlejšího dokončení Gigatovárny.

Tezko rict, muzeme se jen dohadovat. Tesla je nekdy nevypocitatelna. Obcas se najednou vynoril v Evrope i novy Supercharger bez jakehokoliv upozorneni. Nezbyva, nez doufat, se to třeba ještě letos bude i v CR..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-):-)utlum,nejsou prachy

Obrázek uživatele Hyperloop

"...a v neposlední řadě Havaj."

Při vší úctě mi nepřijde stát s 1,4 mil. obyvatel jako příliš zajímavý trh, i kdyby tam časem byl powerwall v každém domě.

solar city je už etablovaný na hawaji. Takže tam má Tesla energy už svojho hlavného zákazníka. Elektrina je tam najdrahšia z celého USA a slnka najviac. Ako pán Horčík naznačil, poskytovatelia elektriny na havaji zastavili pripájanie solárnych panelov do siete, takže nútia ľudí ísť do batérií.
Power pack pre distribútorov elektriny by na hawaji mal veľký zmysel - lepšie riešenie ako individuálne power wally. Bolo by to lacnejšie, ako mať záložné dieselové generátory.
Na budúci rok Tesla energy má plán ak sa nemýlim 400mil usd obrat, ak urobia 10-20 mil na Hawaji, tak je to významný trh. 20 mil je okolo 2500 powerwalov, čo je menej ako 1% všetkých domácností.

Pane Hyperloope,
velká evropská obuvnická firma vyslala do Afriky dva prodejce na průzkum trhu.
Jeden nadšeně píše – zde bude obrovský trh s fantastickými kšefty, protože zde všichni chodí bosi.
Druhý zklamaně píše – zde nic neprodáme, protože zde všichni chodí bosi.

Pokud tam (Havaj) Tesla zavčas vtrhne a zaplní trh, tak případná konkurence už nemá šanci na uchycení a ono to asi zas tak zcela bezvýznamný trh nebude.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Havaj začala být důležitá zejména díky upraveným regulatorním podmínkám souvisejícím s fotovoltaikou. A i z důvodů uvedených níže - množství slunečního svitu a ani ty statisíce potenciálních zákazníků nejsou špatné.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi jim jde o to, ze na havaji je plno zbohatliku... a take protoze tam staci 250km dojezd na prejeti celeho ostrova, takze vic nez 500km tam za den nikdo nenajezdi. Navic je tam cely rok pekne, takze neni nutny elektricky topeni ktere znacne snizuje dojezd a v neposledni rade to snizuje zavislost na rope, protoze ostrov vsechnu ropu musi dovazet.

Obrázek uživatele Hyperloop

Ale byla řeč o Powerwallech ne o autech, pokud se nepletu. Ale jinak ano, asi ten trh perspektivní je, nicméně pořád si myslím, že v porovnání s potenciálem jiných podstatně větších trhů je to jako nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

u Powerwallu asi bude nejdulezitejsi jak casto v dane oblasti rekneme "vypadne" proud, nebo jak uzitecne to bude ve spojeni s fotovoltaikou a to z nekolika uhlu, teoreticky muze bejt ostrovni "stat" tedy lepsi odbytiste nez 100x lidnatejsi stat kde proste nejsou idealni podminky pro porizeni a provozovani neceho jako je Powerwall

klidne bych odhadl ze na Hawaii se proda vice Powerwallu nez kuprikladu v CR, nez v Rakousku, nez treba v Rusku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V případě Hawaii bych si dovolil tvrdit, že důvodem bude hodně vysoké cena za elektřinu a hodně sluníčka. Pak se prostě ekonomicky vyplatí si dát na střechu fotovoltaiku a do domu baterii abych mohl svítit i navečer. Finanční návratnost tohoto řešení je na Hawaii výrazně kratší než ve zbytku USA.

Pokud se povede, aby Havaj byla energeticky soběstačná a ještě navíc ekologicky bezproblémová, několikanásobně naroste životní úroveň a budou se tam stahovat zbohatlíci z celého světa.
Myslím, že ta písnička Já nechci na Havaj tam za vodou,... je jen takové malé plácnutí (sebou) českého pijáka do Tichého oceánu. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele PaRi

Ano, je možné, že se Havaj stane takovým modelovým případem. Pokud tam musí vše draze dovážet (myslím tedy energie), tak kombinace laciné fotovoltaiky a dlouhého slunečního svitu určitě bude přínosem.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil