Tesla Gigatovárna Berlín bude vyrábět nový typ baterií

Jan Horčík - 28 Červenec 2020

Tesla Gigatovárna Berlín už nabírá první konkrétní obrysy. Elon Musk mezitím potvrdil, že se tam budou vyrábět baterie.továrna Giga Berlín Gigatovárna Tesla

Gigatovárna Tesla nedaleko Berlína by měla rozjet výrobu zhruba do jednoho roku. Staví se proto z prefabrikovaných částí, které jsou vyrobeny v továrně, dopraveny na místo a poskládány.
foto: Tesla

V rámci konferenčního hovoru k finančním výsledkům za 2. čtvrtletí 2020, kde Tesla překvapila mírným ziskem, potvrdil Elon Musk, že Gigatovárna Berlín skutečně bude vyrábět bateriové články.

Víc k tomu ale neřekl s tím, že jde o citlivé téma. Zastoupil ho proto nedávno braniborský ministr ekonomiky Jörg Steinbach.

Ten aktuálně v rozhovoru řekl, že Tesla v Grünheide (průmyslový park, kde se Giga Berlín nachází) bude vyrábět baterie, které "předčí ty předchozí".

Prý půjde o "zcela novou technologii". Baterie budou menší, s vyšší energetickou hustotou, což umožní vyšší dojezd.

Velmi pravděpodobně se tak v Evropě chystá rozjetí výroby "milionové baterie", kterou Musk a jeho vědecký tým už nějaký čas slibují. Má mít životnost 1,6 milionu kilometrů.

Další podrobnosti o ní bychom se měli dozvědět v rámci Tesla Battery Day dne 22. září. Podle Muska půjde o pro Teslu historický den.

Zpět na HybridPřidat komentář

Off. VW iD.3 za cenu diesel Golfa? Možná v Německu po brutálních dotacích. V tomhle případě zas jen sliby. Smutné. A já jim tak věřil:-)

Dokud budou dostávat masivní dotace, tak by byli hloupí, aby zlevňovali.

Přesně tak, dotace ospravedlnily nesmyslnou cenu BEV, než skončí, tak se budou za spalovák platit takových daní a poplatků a bude tak komplikovaný bo nesmyslně stavěné emisní limity, že vysoká cena BEV bude relevnatní...levná auta už byla

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Taky pravda. Takže budou bití zákazníci ze zemí kde se nedotuje. Smutný.

Hlavně budou bití opět ti, co z donucení jezdí starými auty (na nová nemají) zaplatí daň z chudoby (pardon ekologickou daň), aby z jejich daní dostali příspěvek na auta bohatí, co by na ně tak jako tak měli..,.aneb ekologistický ekosocialismus v praxi a pohled na věc z jiného úhlu (a záměrně stejně extrémního..)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Souhlasím, že z určitého úhlu pohledu máte pravdu, ale...
Já jsem rozhodně z té části společnosti, kterou lze označit za chudou. Nicméně jsem k EV přistoupil takto:
Najezdím cca 15tis km ročně, při spotřebě 6l / 100. Při ceně paliva cca 30,- Kč (a to je teď, tehdy bylo 33,-) je to přes 27 000,-
Když totéž najezdím s EV (15 kWh / 100 km) a převážně cca 90% nabíjím doma ze zásuvky (2,4 Kč/ kWh) = je to 5400,- Kč (plus nějaká ta rychlonabíječka při výletech) = 6000,- za rok.
Plánovaný servis jsem nepočítal, i když i tam se projevili překvapivě velké rozdíly ve prospěch EV. Tak to mi dává rozdíl jen na palivu přes 20k / rok.
Tak jsem šel do Equabank, a vzal si hypotéku bez určení (tuším, že tomu říkají hypotéka na cokoliv). Tehdy měli úrok 3,8 % (v dnešní situaci se určitě bude dát domluvit méně) a půjčil jsem si onen půl milion na koupení ojetho EV na 10 let.
Mám splátku okolo 4000,- Kč / měsíc = víc než prvních 5 splátek v roce mi kompenzuje rozdíl na PHM (a tak zhruba tu šestou ten servis).
Zbývá mi tedy ze svého uhradit 6 splátek (24 000,- kč / rok) = za oněch 10 let cca 240 000,-
No jestli koupíte dva roky starého Crossovera / city SUV fosila v nádherném stavu za čtvrt milionu - tak to bude hodně dobrá koupě.
A to nemluvím o inflaci apod... co bude za 10 let 240K kč?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Dovolím si nesouhlasit, tohle co píšete si může dovolit člověk, který je bohatý - někdo mu takový úvěr dá (mimochodem, brát si takový úvěr na auto považuji za vyhozené peníze, ale každý svých snů a štěstím strůjce), chudý je člověk, který podobnými způsoby řeší auta do 100 tis Kč. Naposledy v okolí řešené podobné auto - náhrada za P 309 z konce 80. let, auto 12 let staré, cena 36 tis z toho 20 tis Kč cash, zbytek splátky.. a můžete si být jist, že splátka zdaleka nejsou 4000 protože finančně na to není a auto potřebuje, protože bydlí mimo dosah hromadné dopravy a do práce chodí...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

O jakém autě na splátky mluvíte když ani nevlastníte nebo jen vyhlížíte?

Jinak ta kalkulace dává logiku (s cenami za palivo a servis se držíte hodně při zemi), BEV auto s větší baterií nemá problém vydržet 10 let a degradace není problém, tak jak tomu bylo v minulosti a záruka na baterii je dlouhá a při nájezdu 15000 km ročně to vyjde i s omezenými kilometry. Já bych spíše počítal se spotřebou ICE kolem 7 litrů a servisem minimálně 10-15 tis. ročně, nájezd 20 tis., protože jen brzdy a kotouče za 4-5 let v mém příměstkém provozu (brzda-plyn) se musím měnit. O úspoře za parkování 20 tis. ročně, dáln. známce ani nemluvím.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nekupoval jsem pro sebe. Zprostředkovávám nákupy ze zahraničí - překupuji / přeprodávám.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Bez tech bohatych co si kupuji nova auta by neexistovaly ojeta auta pro chude. Takova zavislost existuje od vzniku automobilu. Tak at se chudy raduji, ze existuji bohati a umoznuji jim koupit auto.

Jojo vlastně by měli chudí psát bohatým děkovný dopis za to, že jim z daní mohli přispět na dotace na auto...fathead jak vyšitej

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Dotace novych aut snizi ceny ojetych a tudiz prijde dotace i chudym k dobru. Vsichni muzou byt stastni. Akorat kdo nejezdi autem ma smulu.

Výborně...takže chudej vlastně dostane dotaci tím, že si bude moct koupit nějakou levnější ojetinu aby z ní zase zaplatil daně.. a ještě za to může být šťastný.. hele nevystupujete jako standup komik?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Berte to z te druhe strany pohledu. Hodne lidi tvrdi, ze nejsou blby aby koupili nove auto, ktere po vyjeti od dealera ztrati 20-30% hodnoty a radeji si koupi ojete za super cenu.

jenže to jsme u úplně jiné skupiny lidí - to jsou často lidé, kteří na to nové by měli, ale protože ho kupují za zdaněné prachy, tak chtějí auto takřka nové, ale bez DPH (obrazně) a jsou to lidi, kteří si kupují auta max 3 -5 let stará (taky se k takovým slušným autům musí dostat) a za dalších 5-7 let je pouští dál. Ta skupina, co na nová auta nemá kupuje auta až v oblasti daně z chudoby (eko poplatek při registraci).

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

"tvl Vy co ho znáte víte že by proti Tesle neřek křivýho slova kdyby k tomu neměl fakt jako patřičnej důvod... Při jednom z posledních kol totiž začala TM3 vydávat takový podivný zvuky... ;)))"

https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=322

https://youtu.be/YNs23fZid7w?t=348

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Njn pro lidi co si šroubovákem vypichnou oko a momentový klíč je už pro ně úplná španělská vesnice by se hodila nějaká appka co by neustálé měřila míru utažení všech šroubů na kolech..
Třeba to ale časem zavede povinně EU, jako např měření tlaku v pneu :-)
A hodného dlaždiče pak asi klepne pepka (teda spíš uršulka)

Obrázek uživatele Cipísek D

to jako myslíš že před jízdou na okruhu jako neměl dotáhnutý kola? Všechny 4ry?? všech 20 šroubů??? ani jeden???? není možná ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

To jako myslíte, že do vesmíru vypustí satelit, co má špatně vybroušený zrcadlo?Desítky kontrol?Není možná.Stačilo, aby po našroubování šroubů prošla kolem pěkná blondýna, a dotyčný se s ní místo dotáhnutí šroubů momenťákem zakecal.Tady máte "pár"příkladů co všechno dokážou lidi podělat, a to jsou odborníci https://www.televizeseznam.cz/video/dobyvanivesmiru/ing-tomas-pribyl-neslavne-kosmicke-havarie-139582

Obrázek uživatele Cipísek D

ale jasně že už v historii lidstva vypustili satelit s blbě vybroušeným zrcadlem a pěkně drahej viz Hubble ;))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Neměl by jste si udělat krok stranou?

Obrázek uživatele Cipísek D

hele nevypadalo to že by mu po našroubování šroubů prošla kolem pěkná blondýna, to by něco řekl, jen se zkoumá jesi je to sérijová vada klííd ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Ani jeden z nás u toho nebyl, vlastní chybu přizná jen málokdo, a pochybuji, že by měla Tesla neměla standartní šrouby, jako má zbytek světa.

Obrázek uživatele Cipísek D

a telenovela pokračuje... :))

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majiteli-tyden-stare-tesly-upadlo-za-jizdy-kolo-reakce-firmy-i-lidi-jsou-nepochopitelne

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

To,že sledujete telenovely mnohé vysvětluje.

Super instruktážní video - jak nedržet při sportovní jízda volant..to pletení vánočky v ostré levé je děsné..
edit: to není rychlá jízda, to je boj o přežití za volantem...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak to je dost síla toto.

A to je akože dôkaz, že pochybila Tesla? Alebo, čo z toho vlastne vyplývá? Mne sa tiež na mojej poslednej audine povolilo kolo a nikde som o tom nenatočil video, že tak teda Audi, toto sa nerobí, už mám toho dosť !!!
Toto sa iba zhovadil autor videa.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

A proc by to nemohl natocit? Jen proto ze je to Tesla? Ja bych podobny video taky nenatocil ale dneska se toci o level vyssi s prominutim hovadiny. :-)

Obrázek uživatele Cipísek D

jenže jemu se vlivem vibrací na dráze povolilo na všech 4rech kolech všech 5 šroubů no a to je trochu problém soudluzi, nebo výrobní vada tabletu na kolesách?? :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Přetažení matic má podobný efekt jako nedotažení. Zvláště na hlínách.

Obrázek uživatele Cipísek D

matice sou naouno šrouby lepčí

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud se PAKTUJE s KOMOUŠEM ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Me upadlo zadni leve kolo na kruhaci u Passatu. Menili mi zimni gumy na letni a asi za 2 dny to kolo upadlo a poskodilo to zavity v kotouci a na sroubech. Pekny maler. Pry ze si musim kola po 50 km dotahnout...

Ano, to je pravda. To Vám řeknou v každém pneuservise...teda na dotaz.

Nevím, jak kde, ale u nás je to na každé faktuře z pneuservisu a sami na to vždy upozorňují. Navíc jet s povolenými koly (párkrát jsem trhal přirostlé disky) je i ve velmi malé rychlosti pro řidiče nepřehlédnutelné...taky řidič nepozná nic..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kratce pred upadnutim jsem jel 130km/h a vubec nic nenaznacovalo povolene kolo. A 10 km pozdeji se to stalo. Zadne zvuky, zadne naznaky, vubec nic. Ale na kruhaci to kikslo.

OFF
Mimochodem, když už je řeč o Německu. Tak VW prý odsouvá ID. 1 až na rok 25 - a představuje si jej (v té době) s dojezdem 300 km WLTP za 20K EUR.
To mi přijde trochu mimo realitu.
To jsou parametry, které by mohli jakž takž na trh letos, možná s odřenýma ušima příští rok - ale za PĚT LET?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

:-D

Z poloviny tak dobré? To jim fandíte :-) snad / možná na podzim, ale zatím ani nevyjeli. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

No jsem napnutej jako struna e.
Jen neměl ten battery day být patnáctého???

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Oficiální datum Battery investor day je 22. září.
Podle mě ten den jednoznačně usměrní budoucnost Tesly (a také celého lidstva co se týče dopravy a energetiky) a zavraždí vizi vodíku v autech a možná i v kamionech.

Obrázek uživatele Joe

Off: KIA pilně testuje model EV. Dojezd cca 480 km, 800V architektura ... A společnost jí dělá TM3 ...:-)))

Mám rád Teslu, ale těmhle klukům držím palce. Jejich práce a postupy mají hlavu a patu.

https://insideevs.com/news/436077/kia-ev-corssover-spyshots-tesla-model-3/

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Super zpráva.

Taky Jim držím palce, bude úplně stačit, když na poli BEV předvedou totéž, co předvádějí v ČR jako konkurence Škodovky.

Takze kedy budu akcie tesly nad $2000?

22. září 2020 ;-)

Ti Amíci mají prostě tah na bránu. Srouvnejte to s evropskými giganty-kecy,kecy,kecy.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Same dobre zpravy.

Souhlas. Musk sice má vždy zpoždění, ale dodá co slíbil. Teda je fakt, že tady zatím tolik neslíbil. Ale těším se na výsledek toho ne-slibu.

Obrázek uživatele ozana

Neuvěřitelné, Tomáš pochválil Teslu ;)

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Asi sa pomýlil :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Ne ne. Když mají problémy tak to řeknu ale jinak si myslím že Tesla je jedno z mála použitelných elektroauta, taky díky SCH.

Obrázek uživatele spetak

Pokud někdo potřebuje rychle projíždět kontinent, potom s tebou souhlasím. Jinak pro přeplutí domácího rybníku bohatě stačí už i jiné vozy. Málokdo jezdí denně víc než 400 km. Od dubna, co mám eNiro jsem zrušil paušál od Čezu, který jsem s Leafem využíval po tři roky i několikrát denně. Zkusmo jsem po jejich perestrojce paušálů nabil jen jednou. Faaakt mi bohatě stačí můj 230V SCH co mám v garáži.
Takže ano, Tesla je jedno z mála použitelných EV u nás. Mě, při vší úctě, víc vyhovuje Niro. A to, zcela upřímně, kdyby mi někdo před pěti lety řekl, že vyměním hvězdu za KIA, řekl bych mu, že se asi zbláznil.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Jo souhlas. Myslel jsem na ty dlouhé přejezdy. Upřímně na ježdění po městě mi téměř vystačí moje 4,4kWh (použitelných asi 2,6kWh) minibaterie. Jinak s Ionity se stávají delší vzdálenosti kousatelne i bez Tesly. Hvězdou myslíte Mercedes?

2,6 kWh to se dneska dává do skůtru -:)

Přesto mám 53% ujeté vzdálenosti na elektriku.

Obrázek uživatele spetak

Ano, Mercedes. A, B, CLK, ML, E 350. A teď Kia. Nevím, co by museli pustit do světa a za jaký peníze, aby si mě získali nazoět.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Já to mám stejně E350, pak S320 a nakonec Kia. S ekologii to nemá nic společného. Proč jsem do toho šel, jsou malé náklady na provoz, ticho v autě, volné parkování a neplacení stovek tisíc daní z benzínu.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

A co vás osobně nejvic přimělo změnit značku? Ekologie, tichost pohonu, levnost provozu nebo všechno dohromady? Jestli se můžu zeptat.

Obrázek uživatele spetak

Upřímně, nejsem žadnej grínpís. I když to neznamená, že mi nezáleží na tom, v čem žiju. Odpad třídním od změny barvy popelnic.
První impuls byl naprosto jednoduchej a možná z určitýho pohledu i sobeckej. Jezdil jsem hodně po Praze a když jsem se dozvěděl, že EV můžou parkovat na modrejch zónách bez problémů (fakt ani tak nešlo o prachy ale vo ten voser), do týdne jsem měl doma Leafa, aniž bych vůbec tušil, co to obnáší. Za čtrnáct dní jsme k zděšení svého okolí vyrazili do Popradu a dvakrát přes Tatry a zpět bez znalosti čehokoliv a ejhle - dojeli jsme.
Po třech letech šel poslední Medvěd z baráku a pro paní jsme koupili malýho Mieva na krátké pojížďky. No a potom Niro a Miev nás opustil, mimochodem dál slouží k naprosté spokojenosti.
Teď už si jen vychutnáváme všechny benefity EV, o kterých jsme při pořízení prvního neméli ani ponětí a to, že neničíme vzduch ostatním je příjemný bonus. Kdo poznal, rozumí, kdo ne, těžko vysvětlovat.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Diky, to dava smysl. Ja kvuli technologii a zivotnimu prostredi. Uz od mladi mi nejak prislo proste divny ze auta vyfukujou smrady. Bohuzel cisty EV jeste nemam, ale aspon ve meste z tak 80% nesmrdim. Zbytek pak relativne malo. Bohuzel v Japonsku je jeste nabijeci infrastruktura nedostatecna, presto ze tu je nabijecek hodne. Je malo stojanu a nabijeni vetsinou omezeno na 30 min. A pak ten prehrivajici se Leaf. To bych se asi na delsich trasach vzteknul. Nebylo by to sice casto ale jeste si asi budu muset par let pockat. Ale kdo vi.

Dokud se nebudeš z a do Japonska plavit na plachetnici, tak tím litanim letadlem už sis tak pokrivil ekologickou stopu, že už tě žádné EV nezachrání...

S tím létáním (přes moře nebo podobně daleko) je myslím dost rozdíl, jestli tam dotyčný bydlí, pracuje atd., nebo si tam pipka s partnerem zaletí v neděli na kafe...

Z pohledu lidí možná ano..
Z pohledu přírody rozhodně ne...

Přesně tak, Lite.
Někde jsem zahlíd, že luxusní resorty nabízejí dopravu soukromými letadly, aby se jejich klientela náhodou nenakazila a citíla se dostatečně bezpečně. Prý i ve Španělsku. Proč tam nestávkují děcka a rebeli? Nasrat.... Hra na ekologii je jen divadélko pro nablblíky. Asi ale jediné divadlo, které v současnosti nemá vůbec žádný problém s financema.

To máte samozřejmě pravdu a vím to. Přesto se snažím kde to jen trošku jde, šetřit životní prostředí. Aspoň něco, i to má snad smysl ne?

Obrázek uživatele spetak

Vydrž, Prťka, vydrž. Tvůj čas již vykročil ..... :-)

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

:-)

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion