Tesla dominuje prodejům elektromobilů v Hong Kongu, Němci se zlobí

V Hong Kongu dnes jezdí kolem 6000 elektromobilů. Z toho 80 % z nich nese značku Tesla. Přitom ještě v roce 2010 tam jezdila pouhá stovka aut na elektřinu.

Elektromobil Tesla Model S se v Hong Kongu prodává od července roku 2014. Od té doby dominuje tamním prodejům elektromobilů.
foto: Tesla Motors

Hongkongská vláda začala nedávno elektromobily konečně zvýhodňovat. Například mají zdarma první registraci, jejíž cena není v lidmi, auty a budovami přeplněném Hong Kongu právě nízká.

Naopak takto nejsou zvýhodněny plug-in hybridy, což se nelíbí zejména německým automobilkám. Ty sice elektromobily také vyrábějí (BMW i3, Mercedes-Benz B ED, Volkswagen e-Golf a další), ale zatím žádný, který by se mohl srovnávat s vozy Tesla Model S nebo Tesla Model X.

Německé automobilky by proto rády prodávaly své plug-in hybridy se stejným zvýhodněním jako mají elektromobily. Protože jinak je to přeci nefér…

Do věci se vložil dokonce generální konzul Německa v Hong Kongu Nikolaus Graf Lambsdorff, který volá po tom, aby vláda nastavila „správný rámec“. Tj. odpustila poplatky i plug-in hybridům.

To se zatím nestalo. Navíc, v druhém čtvrtletí 2017 mají být odpustky zrušený úplně, ačkoliv se aktuálně jedná o možnosti jejich obnovení. Tak uvidíme.

15 Comments on “Tesla dominuje prodejům elektromobilů v Hong Kongu, Němci se zlobí”

  1. VW v tom neni sam. Akorat to
    VW v tom neni sam. Akorat to chudaci priznali a ted je vsichni nenavidi. Jojo, porad se vsichni drzite hesla „zatloukat, zatloukat, zatloukat“.
    VW urcite neni o nic horsi nez ostatni vyrobci dieselu, protoze hlavni vyvoj dieselu dela Bosch. Bosch ma presne informace o vsech dieslech na celem svete. Tak by urcite nenechal VW jako jedineho podvadet a ostatni by byli cisti.
    Tomu snad nikdo neuveri.
    Renault uz couva s dieslem v malych autech protoze ty emise nejde jen tak vyresit. U velkych drahych aut se to da s velkou chemickou v kufru mozna zvladnout. Mozna na tu chemicku budou potrebovat privesny vozik a to bude smrt pro diesely v osobnich autech.
    Je dieselgate podvod nebo ne? Kazdy kdo delal nejake zkousky, tak se pripravil presne na tu zkousku. Kdyby ji musel kdykoli opakovat, urcite by ji uz neudelal. Je to bezne i v technice. Zkousky pevnosti betonu se delaji take za presnych podminek a kdo vi, zda ten beton ma takovou pevnost za kazdych okolnosti. Asi take ne.

  2. Ale ale zase volání z
    Ale ale zase volání z Němcka po novejch pořádcích ?? To už tu párkrát bylo. Jen ať moc si nevyskakujou teď viděj že jsou ti dinosauři už 10 let pozadu 😀
    V Jižní Koreji se s tím nemazali a rovnou zatkli šefa VW za podvod s prodejem dízlových aut!
    VW pěkně stáhnul ocas a zastavil prodej svých podvodných dízlových TDi sračkometů ohrožujícých zdraví lidí. 😀
    Takle se to má dělat! Pročpak se o tom v českých médiích ani na hybridu nepíše? 😉

    Šlachta s Ištvánem měli rovnou vsadit českého zástupce koncernu VW a vedení Škodovky do želez za hromadné ohrožení obyvatelstva a životního prostředí naší republiky dízlovými sračkomety a za velkopodvod!

    VW emissions scandal: South Korea first country to issue arrest warrant for VW executive
    http://www.ibtimes.co.uk/vw-emissions-scandal-south-korean-first-country-issue-arrest-warrant-vw-executive-1567162

    South Korea halts sale of 80 Volkswagen models over emissions scandal
    https://www.theguardian.com/business/2016/aug/02/south-korea-halts-sale-of-80-volkswagen-models-over-emissions-scandal

      1. No jestli je todle na tebe
        No jestli je todle na tebe radikální tak si piš, že todle je jen nutnej začátek. Zavři se se svejma dětma a s VW TDi čkem do garáže, nastartuj, chvilku počkej a pak začni přemejšlet co je radikální a co je nutný. Dobrou chuť.

        Taky doporučuju návštěvu dětský onkologie, to tě zchladí navěky …

    1. Že je vydán zatykač
      Že je vydán zatykač opravdu nemusí nic moc znamenat, důležité je soudní rozhodnutí o vině či nevině. Aby bylo navíc možné konat, tak musí existovt minimálně podezření že o tom daný člověk věděl. Pak samozřejmě další věcí je jak je nasán soudní řád a zákony. Pokud máte informaci o tom že šéfové VW v české republice a Škoda Auto o tom věděli, pak můžete zkusit podat podnět státnímu zástupci nebo Policii ČR.

      Vězte ale že tito lidé také vůbec nemuseli o tom co montují do aut vědět. Odchod vedení je jen politické rozhodnutí firmy, které může a nemusí mít spojitost s faktickou vinou a nčvinou jednotlivých osob.

      Na druhou stranu myslím již náš právní řád umožňuje podat žalobu za některé trestné činy na právnické osoby, takže jestli chcete, můžete zkusit pohnout policii a státní zástupce ke konání.

    2. Za mne též palec nahoru.
      Za mne též palec nahoru. Věřím, že Korejcům nejde o to poškozovat Němce nebo VW, ale bojovat proti lidem, které považují za škůdce – to je vše (a které náš právní řád v praxi spíš chrání).

      Člověku by bylo těch Němců skoro líto, ale obávám se, že za tuhle šlamastyku si mohou kompletně sami svou rigidností. Mám na mysli protlačování nesmyslných emisních Euronorem (v praxi jen vybízejících k podvádění) namísto reálné práce na přechodu k čistému elektrickému pohonu.

      1. Starého prušáka novým
        Starého prušáka novým kouskům nenaučíte, bohužel.
        Souhlasím s tím že si za tady ten podvod a podobně mohou sami, již v minulosti se snažili urychlit vývoj technologie naprosto nesmyslnými kroky, které vedly k odporu lidí proti nim. Dost lidí má dodnes předsudky vůči úsporným žárovkám a to i přes nástup moderních LED, těch několik let kdy EU tlačila naprosto nesmyslně výbojky, když bylo zřejmé že během nějako krátké doby byudou lepší zdroje k dispozici, vytvořilo metodu jak jej obejít a nyní ji lidé budou ještě dlouho používat než přejdou na LED. Zcela zbytečně.

        Podobně to bylo s biopalivy, kdy se zjistilo že jen pokles spotřeby motorů by vedl k větší úspoře ropy než s biopalivy, protože podporované typy měly poněkud nedobrou bilanci EROEI.

        Pak taky tlak na omezení spotřeby a emisenky pracují proti sobě. Myslím že kdyby u omezování spotřeby polevily emisenky by pracovaly mnohem lépe.

        Záchyt CO2 z elektráren bude myslím podobná situace.

        Myslím že kdyby si nehráli tolik na honění spotřeby, tak by se EV, nebo obecně elektrická trakce, prosazovala mnohem lépe, nebo kdyby cena paliva byla udržována na vyšší úrovni, mechanizmů je tolik, ale Berlín a Paříž je používají poněkud nekoncepčně.

        Spalovací motor v moderním provedení je poněkud nebezpečný, jednak emisemi špatně filtrovatelných částic (a můžeme se bavit jestli je horší saze která přejde do krve, nebo taková kterou lze vykašlat), pro honění účinnosti a váhy je to tak komplikovaný stroj že i sebemenší porucha má zásadní vliv na chod systému.

        1. Jo jo, vystihl jste to
          Jo jo, vystihl jste to naprosto přesně. Na jedné straně mnohoúrovňové podnikove řídící struktury s těžkopádnou reakcí na vnější i vnitřní změny a podněty, na straně druhé politické takzvané „elity“ (ve skutečnosti pologramotní neumětelové, kteří nikdy nic nemuseli a o pořádnou práci nezavadili) trpící bludem, že rozumí úplně všemu a musí tedy kecat do všeho. Včetně energetiky, dopravy, a podobně.

      2. +1
        Sám mám teorii, že to

        +1

        Sám mám teorii, že to na sebe bonzli sami, aby uspíšili rychlej přechod na elektro a vybruslili z patové situace ve které už dávno věděli, že jsou a zároveň lehčejc zdolali odpor všech anti elektro zpátečníků napříč akcionáří, dodavateli, olejáři, chem. průmyslem, bankéři, lobysty, politiky, motorárnami a dodavateli všeho pro spalováky.
        No a pak tu někdo ještě nastínil možnou palácovou revoluci, kdy se mladovolcvágnofci chtěli zbavit zkostnatělého vedení starovolcvagnofců, což mi připadá taky zajímavý a zábavný ;D

        Na venek dízlgejt vypadá jako průser, ale vnitřně si asi oddychli, že se budou moct soustředit na jednoduchý elektroauta a starýmu rodinnýmu TDi stříbru dát ránu z milosti jateční pistolí a necpat do něj už žádný zbytečný miliardy jako si to odsouhlasil třeba Mercedes.

Napsat komentář