Tesla: do konce 2015 budeme vyrábět 100 000 aut ročně

Aktuální finanční výsledky Tesla Motors a potvrzení začátku budování giga-továrny v Nevadě s sebou přinesly i další zajímavé informace. V roce 2015 chce začínající, ale přesto světoznámá americká automobilka vyrobit už 100 000 aut.

Plně elektrické SUV Tesla Model X půjde do prodeje v roce 2015
foto: Tesla Motors

Tesla nedávno představila elektromobil Model S s pravostranným řízením v Británii, aktuálně také v Hong-Kongu a především si během tohoto roku otevřela dveře do Číny. Právě Čína se má stát jedním z jejích hlavních odbytišť.

Elon Musk a další vysocí manažeři Tesla v konferenčním hovoru k aktuálním finančním výsledkům potvrdili, že právě v Číně čeká na Teslu obrovský trh, který si vyžádá nová servisní centra, prodejny i další rychlodobíjecí stanice Supercharger.

Hned za Čínou bude následovat Evropa a třetí v pořadí je co se expanzních plánů týká domácí Amerika. Tam má ostatně Tesla už dnes zdaleka nejpevnější základnu. Jen v Číně by měla mít Tesla kolem 100 poboček, dalších 300 pak ve zbytku světa.

Do konce roku 2015 pak chce Tesla vyrábět 100 000 aut ročně. To znamená, že výroba Modelu S a Modelu X by měla dosahovat zhruba 1000 kusů týdně (pro každý vůz). V současné době v továrně ve Fremontu probíhá dvoutýdenní odstávka právě kvůli přípravě na výrobu Modelu X a navýšení výroby Modelu S. Za uplynulé čtvrtletí se ho vyrábělo asi 800 kusů týdně, brzy toto číslo stoupne na 1000.

Tesla i nadále tvrdí, že počet elektromobilů Tesla Model S na světových silnicích je omezen možnostmi jejich výroby, a tedy že poptávka je vyšší. Velkovýroba Modelu X by měla začít během jara 2015. Pojízdné alpha prototypy mají být k dispozici už tento týden. Beta prototypy zcela jistě do konce tohoto roku.

V konferenčním hovoru padly také otázky týkající se vodíkových aut, resp. automobilů vybavených vodíkovými palivovými články. Elon Musk znovu potvrdil, že není jejich velkým fanouškem a že celkově mu to nedává smysl. „Úspěch není jedním z možných výsledků,“ řekl doslova.

Dále se spolu s J.B. Straubelem pustili do aktuálních snah státu Kalifornie podpořit rozvoj vodíkové infrastruktury a prodej vodíkových aut. Zdůraznili především fakt, že náklady na vybudování vodíkové infrastruktury jsou obrovské, řádově vyšší než na vybudování infrastruktury pro bateriové elektromobily. Nakonec nezapomněli upozornit, že vodík je nositelem energie, ale nikoliv zdrojem.

tisková zpráva

Napsat komentář