Tesla Cybertruck nabídne za příplatek solární střechu

Dlouhá zkosená střecha elektrického pick-up trucku Tesla Cybertruck si přímo říká o solární panel. Elon Musk potvridl, že solární střecha skutečně bude příplatkovým vybavením.

Solární panely jsou u elektromobilu Tesla Cybertruck umístěny v části střechy zakrývající korbu. Auto má přijít na trh už příští rok.
foto: Tesla

Integrované solární panely se ve světě elektromobility zatím příliš neusadily. Problémem je jejich účinnost i cena za implementanci. Nabízí ji například Toyota u plug-in hybridního Priusu.

Kromě toho se objevila řada konceptů pracujících s integrovanými solárními panely v karoserii. Například Lightyear One nebo Sion. Žádný ale zatím skutečně nevyjel na silnice.

Unikátní zkosená střecha téměř šestimetrového elektromobilu Tesla Cybertruck je pro solární panely doslova ideálním místem. Elon Musk tvrdí, že každý den dokáže při vhodném počasí přidat až 24 km dojezdu.

Přitom o integraci solárních panelů se inženýři Tesly snažili už u elektromobilu Tesla Model 3. Tehdy to ale prostě nestálo za to.

23 Comments on “Tesla Cybertruck nabídne za příplatek solární střechu”

    1. Nějaký odkaz na statistiky? Prodeje EV (PHEV) v Evropě? Aby
      Nějaký odkaz na statistiky? Prodeje EV (PHEV) v Evropě? Aby člověk srovnal jak si stojí Tesla vůči ostatním? Protože v Norsku je pořád nejprodávanější eTron, i v březnu a i za celý 1Q. Tak jsem zvědavý, jak to je celoevropsky.

      1. Na Prepperes nemůžeš postavit hospodářské výsledky
        Na Prepperes nemůžeš postavit hospodářské výsledky automobilky 🙂

        Spíše bych se to snažil prodat milovníkům campování. To auto nemusí jenom dodávat kilometry, ale může ti nabíjet karavan, nebo elektroniku obecně. To bude mít podle mě větší význam než 20 kilometrů za ideálních podmínek.

        Ještě lepší kdyby to vedlo k nějakému zlevnění technologie aby Tesla mohla dodávat nějaké malé levné varianty i pro ostatní modely. Na nabíjení to nebude, ale aspoň ti to může utáhnou klimatizaci/topení, ochranu proti přehřívání když to postavíš na sluníčku a hlavně Sentry mode. Taky by bylo fajn aby to nulovalo battery drain, aby ses nemusel bát, že když to něcháš stát někde na parkovišti 3 týdny během dovolené, tak s tím pak neodjedeš ikdyž nebudeš mít plně nabito.

    1. s STK tohle nema nic spolecneho, tvary auta resi homologace k
      s STK tohle nema nic spolecneho, tvary auta resi homologace k prodeji na trh, a vzhledem k tomu ze se v EU da homologovat treba i Aston Martin Valkyria kde je ostra skoro by se dalo napsat hrana jak na tupem nozi ve vysce cca 20 cm ktera by pri srazce chodci asi doslova amputovala nohy pod kolenama a zbytek by rozsekalo zadni kridlo, tak toto krabicoidni pojeti Cybertrucku by asi problem bejt nemelo, otazkou spise tedy bude zda Tesla vubec Cybertruck do Evropy oficialne posle, takto velkym autum se v EU prodejne moc nedari

  1. Také bych se přimlouval hlavně u auta s takovým
    Také bych se přimlouval hlavně u auta s takovým zaměřením na výbavu dle dopravních pravidel v EU a s baterií volitelné kapacity.
    Zákazník,který opravdu potřebuje takovéto auto,jistě nemá potřebu velkého pohodlí či dojezdu,naopak je pro něj důležitá cena,která se mu provozem a využitím takového stroje má co nejdříve vrátit!
    Na pickupu mám ABS,které v terénu moc nevyužiji,k bezpečí je dostatečný těžký převod,který u BEV nahrazuje rekuperace a v extrémních podmínkách těžký náklad,stoupání či klesání,kluzko,odpor sněhu – zapnu redukci + uzávěrku,to nahradí pohon elektromotorů řízených čidly prokluzu,něco jako ASR.
    Tepelné čerpadlo,výhřev sedaček,předního okna a zrcátek,rádio jako protiopatření hluku,který jistě časem bude znatelný až nepříjemný,tomu se asi jen těžko půjde vyhnout!To je vše co opravdu je potřeba,další výbava už bude jen pro potěšení,to bych si rád obstaral jiným způsobem 🙂 !

    1. Cybertruck je až překvapivě dostupný. Cena od $40k. Ve
      Cybertruck je až překvapivě dostupný. Cena od $40k. Ve střední verzi $50k. Průměrna cena trucků v USA je přes $45k.

      Sandy Munro spočítal, že Tesla díky jednoduché konstrukci a absenci laku ušetří 85% investičních nákladů oproti běžnému trucku. Při plánované produkci 50.000 kusů ročně by byly investiční náklady $30M. Zatímco Ford F150 by pro stejný objem potřeboval $210M. Při 5letém odpisu by to znamenalo směšných $210 na auto.

  2. Nejen dobré- skvělé řešení. A představte si skládací
    Nejen dobré- skvělé řešení. A představte si skládací přídavné zařízení které rozšíří plochu na každou stranu ještě nejméně jednou. K cíli Preppers- amerických borců s pistolí za pasem :-), za den dobít co se v noci ujede je sice ještě daleko ale i tak skvělé (to si koupí). -battery day viz vlákno pod
    http://www.hybrid.cz/v-evrope-vyrostou-dalsi-tovarny-na-vyrobu-baterii#comment-241280
    Někde uprostřed.

    1. Podla mna je to zbytocnost. Jedine pre ludi co idu niekam raz
      Podla mna je to zbytocnost. Jedine pre ludi co idu niekam raz za 1-2 tyzdne aby im to nabilo baterku. Inak to len predrazuje auto. Chcelo by to necinske EV, ktore ma iba minimium drahych zbytocnosti vo vybave aby sa znizila cena. Mohli by spravit Teslu bez autopilot senzorov, nejaku lowcost, ktora by bola zaroven priestranna. Napr. velmi mi v tesle chyba rodinny VAN.

Napsat komentář