Tesla chystá velký update softwaru pro Model S

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, ohlásil na čtvrtek tiskovou konfenrenci. Chce tam oznámit zásadní softwarový update pro všechny elektromobily Tesla Model S.

Elektromobilů Tesla Model S se na celém světě prodalo už kolem 60 000 kusů
foto: Tesla Motors

Elon Musk jako vždy učinil oznámení na svém Twitter účtu, kde se toho ve 160 znacích mnoho říct nedá. Naznačil pouze, že „se chystá skoncovat se strachem z nedostatku dojezdu“ (tzv. „range anxiety“).

Učiní tak skrze softwarový update firmwaru všech elektromobilů Tesla Model S. Okamžitě se proto množí spekulace o co jde.

Kolegové z magazínu Jalopnik si dokonce myslí, že Musk a jeho parta kouzelných inženýrů konečně přišli na to, jak dobíjet Model S s pomocí satelitů, zrcátek, laserů a magických krystalů ze slz jednorožců.

My si spíš myslíme, že půjde o nějaký nový šetrný mód, případně rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic Supercharger, případně přidání dalších typů dobíjecích stanic na mapu dostupnou přímo v autě.

21 Comments on “Tesla chystá velký update softwaru pro Model S”

  1. Omlouvám se, že to dávám
    Omlouvám se, že to dávám sem k Tesle. Nedávno jsem si všiml článku, který konečně alespoň lehce popisuje novou 91kWh baterii Audi R8 e-tron.

    Jde tedy o 7488 článků (svařovaných) v 52 modulech. Z toho se dá vyčíst, že články mají kapacitu 12,2Wh a na 99,9% je jedná o velikost 18650. Tyto články již nějaký čas umí Tesla(Panasonic), LG a Samsung. Ikdyž 12,2kWh spíše sedí pro ekvivalent nových Panasonic NCR18650G s 3600mAh. (známé LG a samsung jsou zatím na 12Wh). Udávaná hmotnostní hustota celé baterie 154Wh/kg článkům 18650 odpovídá také.

    Nebyl by to ale typický článek o EV(patrně převzatý od PR oddělení automobilky), kdyby v něm nebyla uvedena kravina, kterou (samozřejmě pokud by chtěl) si může ověřit v podstatě každý kdo absolvoval základní školu. V článku se chlubí tím, že nové články při zatížení 3,6A podávají lepší výsledky než ty stávající. To že to znamená ale výstup jen 1C tedy právě těch 91kW a vůbec nikoho netrápí porovnání tohoto údaje s 340kW výkonu motoru. Asi mají u AUDI lepší BMS a tak na rozdíl od Tesly nepotřebují pro tento výkon z článků odebírat >4C.

    Jo a co jsem tím chtěl vlastně říct?
    1) Já jsem vám to říkal 🙂
    2) Ani mocný koncern VW dnes nemá nic co by významně překonalo nám známé 18650 (to že ty své má na vrcholné úrovni to nepopírám)
    3) Opravdu se těším na technické info a „revolučních“ článcích od LG, tak nějak očekávám další blamáž.

  2. Spekuluje se se spoustou
    Spekuluje se se spoustou možností.
    Vylepšená navigace
    mírně zvýšený dojezd vylepšenou sekvenci v měniči.
    Napadlo mě snad už jen že by v každém servisním centru měli dodávku napěchovanou baterkama a v případě že né zcela vaší vinou (počasí dopravní omezení atd.) nedojedete tak vám servisní centrum trochu energie doveze. Taková záruka mobility řekněme.
    Myslím si že pokud se Tesle podaří uvádět korektní údaj o dojezdu za každého počasí a dopravní sitace a pokud bude navi na delší trase počítat se superchargery budu spokojen.

  3. „Range anxiety“ je pocitem
    „Range anxiety“ je pocitem člověka a nemá příliš společného s reálným dojezdem auta. Pokud na 100% vím, že do cíle nedojedu, tak už se nemám čeho bát 🙂
    Neočekávám tedy žádnou změnu ve fyzických vlastnostech auta, ale spíše ve způsobu informování řidiče. Bylo by fajn nastavit akorát cílový bod a nechat navigaci protáhnout mě automaticky přes nezbytné minimum nabíječek podle aktuálních podmínek…

  4. Shodneme se na tom, ze to
    Shodneme se na tom, ze to bude pouze maximalne optimalizovana navi? Tzn. vsechny mozne i nemozne chargery a jejich znamy stav, profily terenu, kdy jizda do kopcu bude kalkulovana jinak, live informace o doprave a jejim stavu, auta budou nejake informace vytvaret a komunikovat mezi sebou atd. Na aute jako takovem nevidim prostor pro nejakou mega optimalizaci. I kdyz by treba vsechno vyplo a auto jelo 50km/h, stejne jsme za 400-500km v haji:). Tak schvalne:).

  5. ja tipuji, ze do navigace
    ja tipuji, ze do navigace zabudovali vsecky mozne i nemozne mapy dobijecich stanic, takze clovek bude vzdy vedet kde dobit (hmm, pokud neni nahodou zrovna v CR 😀 )

    A navic tipuju, ze se konecne dockame slibovane funkce navadeni pres superchargery pri delsi ceste, takze si to clovek nebude muset planovat rucne.

        1. podľa mňa to PR prepadák
          podľa mňa to PR prepadák nebude, veď to vôbec nemuseli zvolávať. Oni zas vedia urobiť prezentáciu tak, aby to dobre vyzeralo.
          Myslím, tak ako to tu bolo povedené viac krát, že to bude inteligentná navigácia. Nejaká zmena fyzických parametrov spotreby o 5, alebo aj rovno 40% range anxity nezmení a kedže sa to týka aj starých modelov, tak podľa mňa rýchlejšie nabíjanie nebude.
          Iné si dosť dobre neviem predstaviť a možno preto nie som CEO Tesly motors:)

Napsat komentář