Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-EAUTO
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-E
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-BhAUTO
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-Bh
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě

Tesla buduje sekundární síť dobíjecích stanic

Jan Horčík - 02 Září 2014

Síť rychlodobíječek Tesla Supercharger dnes automobilka Tesla intenzivně buduje doma v , Evropě i Číně. Kromě toho ale souběžně staví i sekundární síť pomalejších dobíjecích stanic zvaných "Destination Charging".auto Tesla Destination charging dobíjecí stanice

Americká automobilka Tesla Motors začíná budovat sekundární síť dobíjecích stanic zvaných "Destination Charging"
foto: Tesla Motors

Pomalé dobíjecí stanice programu "Destination Charge" teprve vzniká a postupně by se měla rozvinout do celkem 106 dobíječek u hotelů, restaurací a resortů. Narozdíl od Superchargerů, které zastávají roli "benzínek" pro rychle dobití na hlavních tazích slouží "Destination Charging" k dobíjení auta při delším pobytu na jednom místě.

Jinými slovy, když majitel elektromobilu Tesla Model S zaparkuje svoje auto u hotelu nebo restaurace, rovnou ji připojí k "Destination Chargeru", kde se mu za hodinu dobije 58 mil (necelých 100 km) dojezdu. Samozřejmě opět zdarma.

Počet řidičů elektromobilů Tesla stoupá. Zatím jde pouze o majitele Modelu S, ale brzy přibudou také majitelé Modelu X a v roce 2017 také Modelu III. Pro ně všechny bude tou dobou hotova nejen hustá síť rychlodobíječek Supercharger, ale také dost možná ještě hustší a tím i přístupnější síť Destination Charging.

 

toto isté sa už budeje aj na Slovensku. Teslaclub.sk má mapu dobíjacích miest (hotely, reštiky atd) kde si Teslaci dobijaju zdarma a denne sa siet rozrasta. Samozrejme je to pre klientov daneho zariadenia, teda konkurenčna výhoda oproti inym hotelom.

A ako je to možné?
Úplne jednoducho, stačí vedieť niečo málo o elektrike. Tesla a tiež Renault ZOE dokážu nabiť za 1h dojazd 100km (rovnako ako v tomto článku) z úplne običajnej 380V, trojfázovej zástrčky čo má 32A. Teda danú zástrčku má každý hotel. Stačí mať v Tesle zaplatený tzv. dual charging. (ZOE to má štandard).

Je to možno pre vacsinu šok, ale tzv. wallboxy Tesla a Renoult Zoe (ten má zabudovanú kvalitnú nabíjačku Chameleon) vobec nepotrebujú a naozaj sú to vyhodené peniaze!!!

Na rozvoj elektromobility úplne stačia verejné dobíjacie zástrčky o výkone aký som napísal vyššie a v autách kvalitné dobíjačky čo dokážu využiť všetky 3 fázy. K tomu doplniť superchargre na hlavných dialničných ťahoch a infraštruktúra je kompletne hotová, nič iné netreba. Ostatné elektromobili toto samozrejme nedokážu a sú odkázané na jednosmerné rýchlodobíjačky :(

---

verim, že sa raz odveziem krížom cez Slovensko po dialnici a na jedno nabitie Elektromobilu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla žádný "kabel" který je 32A k autu nedodává...! Tzn. stejně si musíte koupit/vyrobit wallbox/přenosnou krabici aby Vám připojení k 32A 400V k něčemu bylo.

Obrázek uživatele Jolinar

dodavaji za 190euro kabel k nabijecim stanicim, ktery zvlada 32A.
tzv. Mennekes typ2 -> typ2. Ale chapu ze to se v danem kontxtu moc nehodi :)

Obrázek uživatele Hyperloop

Proč? Stačí redukce na standardní průmyslovou 3f zásuvku.

Obrázek uživatele Jolinar

???
jenomze ta redukce mezi Mennekes typ2 a prumyslovou zasuvkou musi obsahovat generator pilotniho signalu, 4 spinaci rele (nebo stykac) na 32A, ridici jednotku, proudovy chranic a idealne by se hodila i certifikace ze splnuje vsechny ostatni normy, ktere tam jeste jsou...
(prakticky se musi jednat o prenosnou dobijeci stanici)

takze kdyz se podivate na net kolik takova "redukce" obvykle stoji, uvidite ze to neni nic levneho :-)

Obrázek uživatele Hyperloop

Nějak mi hlava nebere, proč pro 16 A 3f stačí obyčejná redukce, ale na 32 A už musím mít nějakou krabici s relátky, řídící jednotkou a jinými ptákovinami, když pro jedu fázi na 32 A obyčejná redukce taky stačí.

Obrázek uživatele Jolinar

aji pro ty 3f 16A musite mit krabicku s pilotnim signalem, ktery rekne autu kolik si muze vzit. A s tim souvisi ty veci co jsem predtim vyjmenoval...
Ma to Nissan Leaf (1f 13A), ma to Zoe, ma to iOn (1f 10A), ma to Tesla (3f 16A)....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je někde dostupné zapojení takové krabičky? Stačí mi 16A/400V.

Obrázek uživatele Jolinar

Tak to doporucuji si koupit rovnou Teslackou, ktera je 16A/400V.

Ale pokud chcete trochu usetrit a postavit si vlastni a nevadi vam, ze mozna nebude splnovat vsechny normy, hodte do googlu "EVSE" a vypadne vam spousta odkazu.

Obrázek uživatele Hyperloop

Proč mimochodem ta ta krabička není zabudována rovnou do auta?

Obrázek uživatele Jolinar

To je svym zpusobem dobra otazka, na kterou neznam presnou odpoved... Podle normy ta krabicka musi byt max 30cm od vidlice na strane zasuvky, ktera je nekde na zdi ci na rozvadeci, atp. Anebo ta krabicka muze byt rovnou v te vidlici, kterou se to pripojuje do zdi, tohle reseni jsem ale zatim nikde nevidel. Podivejte se na kabel od Leafa, iOna, Tesly a dalsich a uvidite, ze vsichni tu krabicku maji do 30cm od vidlice :)

Rekl bych, ze je to z duvodu bezpecnosti. Pokud se poskodi nabijeci kabel za krabickou a clovek se toho dotkne i behem nabijeni, tak se mu nic nestane. Coz je asi tez jeden z duvodu proc se pro nabijeni aut taky nesmi pouzivat prodluzky (ne ze by se to moc dodrzovalo :-) ).

Na to je jednoduchá odpověď :) Nevím jestli jste měl někdy "správně" uspořádaný mennekes v ruce = konvence je mít ve voze piny a ve vidlici zdířky. Když se pak na jeho vidlici mrknete, tak alespoň já malíčkem celkem spolehlivě dosáhnu do zdířky až na kontakt. A pokud máte řeznické prsty, tak vám pro změnu může upadnout někam do kaluže či jiných s...

No a abyste se nemusel spoléhat na to, že je v zásuvce / EVSE krabičce instalovaný GFCI(proudový chránič), je funkční a vy k tomu máte celkem zdravé srdce, tak vždy, když je mennekes konektor vysápnut z vozidla, musí být automaticky ihned "umrtven" = tj. okamžitě pomocí elmag. nebo SSR relé odpojen od síťového napětí. (Jediné co tam potom naměříte je obdélník +/-12V mezi CP a zemí)

No a toto se zkrátka z auta dělá dost blbě :)

Obrázek uživatele Jolinar

Tak jsem si schvalne porovnal ten Mennekes a klasickou CEE 16/CEE 32 a uznavam, ze ten Mennekes ty kontakty ma blize k povrchu, ale prst rozhodne nestrcim ani do jedne z nich. A hrebik muzu strcit do obou... Tak nevim proc treba prodluzka nemusi byt umrtvena a Mennekes kabel ano. A kdyz uz jsme u toho, tak proc je ten Mennekes konektor tak blbe navrzeny co se tyce tvaru a vzdalenosti kontaktu od povrchu...

Jinak CP a PP piny jsou super vec, proti tomu zadna :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rovnou v té vidlici to vyrábí AeroVironment - insideevs.com/aerovironment-introduces-turbocord-an-easy-and-convenient-dual-voltage-cordset/

Obrázek uživatele Jolinar

mate pravdu, na tu jsem uplne zapomel...
ale ta je nam stejne v Evrope uplne na ho*no, protoze je jen 1 fazova a ma americkou vidlici :(
navic je to nechutne drahe s uplne minimalnim vykonem.

pro ten jednofázový Yazaki s integrovaným EVSE do vidlice není třeba chodit daleko a umí jej i jedna nejmenovaní firma v Praze, o nějakém hodnotném certifikátu bych ale pochyboval.

Obrázek uživatele eniellorien

ponukaj 32 A ale len na 230 V. 400V majú len 16ku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak - a tady je řeč o 3F!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ještě dodám, že dle našich zkušeností jen málokterý jistič podrží trvalý přenos 32A déle jak hodinu!

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak snad záleží na velikosti daného jističe, ne? Aneb jistič např. na 50A by s tím asi neměl mít žádný problém.

teslaclub.sk/forum/

Nebudem machrovat, nieje to z mojej hlavy.
Vsetko o konektoroch a rozvodniciach je popisane v clanku co som dal link. Ak nefunguje, opravim to vecer, cez mobil sa volako trapim. Ale prijemne citanie. Dozviete sa ako rychlo nabit Teslu so suciastkami za par eur(korun).

---

verim, že sa raz odveziem krížom cez Slovensko po dialnici a na jedno nabitie Elektromobilu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odkaz funguje a jenom potvrzuje co píšu - Tesla nic takového nedodává. Krabička na kabelu, která je vidět na obrázku, určitě nemá certifikaci - tzn. výrobce nenese žádnou odpovědnost za škody. To že je to funkční a může si to "každý" vyrobit doma je věc jiná, kterou nezpochybňuji. Nicméně pokud chcete dodržet návod tak to "nesmíte" použít. Tím chci jen říct, že jinak než přes wallbox oficiálně Teslu 32A 400V nabíjet nelze.

Ci by to malo dopad na zaruku teraz neriesme. Vacsina Teslakov by to takto neriesila aj tak. Ale vobec to nevadi. Dobijanie na 16A tiez uplne staci na ucely dobijania pri hoteloch, restikach, nak.centrach a pod. Na podporu elektromobility uplne postacujuce.

---

verim, že sa raz odveziem krížom cez Slovensko po dialnici a na jedno nabitie Elektromobilu :)

To, že superchargre sú zadarmo pri dlhých cestách, chápem. Len 10% celkovo najazdených kilometrov 2000 USD poplatok za supercharger v priemere pokryje. Ale ako im vychádza ekonomika týchto dobíjačiek zadarmo to mi už uniká. Predpokladám, že tam už musí byť nejaká dohoda s prevádzkovateľom tých hotelov, reštaurácií a pod.
Vie niekto niečo viac?

Obrázek uživatele Jolinar

netusim, ale troufnul bych si tvrdit ze se jedna o kombinaci dohody s provozovatelem a navic jen velmi male % uzivatelu Modelu S/X teto moznosti vyuzije, protoze pro ne bude pohodlnejsi si zajistit hotel s dobijenim v cene, nez nekde nechat auto a pak jit pesky ke svemu hotelu. Uzivatele Modelu S/X i nadale budou dobijet 90% doma, na tom se nic nemeni... O Modelu E uz bych si to ale nedovolil tvrdit, ti budou vice setrivi, ale to je daleko, do te doby se muze stat spousta veci :)

vypíchl bych to, že může - prakticky se ale nestane vůbec nic, tak jako doposud :)

Obrázek uživatele Jolinar

prave naopak, kdyz vezmete kolik se toho udalo treba jen za ty dva roky co je Model S na trhu, tak je to proste uzasne :)

súhlasím. Pri Tesle sa deje toľko vecí, že je to ako soap opera s novým dielom minimálne každý týždeň. A treba povedať, že asi žiadna soap opera nemá toľko oddaných fanúšikov po celom svete ako Tesla:)

Obrázek uživatele Hyperloop

Upřímně, mně osobně v tuhle chvíli žádná jiná automobilka nezajímá tolik jako Tesla. Ona totiž žádná jiná nemá tak schopného vizionáře ve vedení, jakým je Musk ;)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články