Televize CNBC zjistila, že Tesla už připravuje svou hlavní továrnu ve Fremontu na výrobu nového crossoveru Model Y postaveného na podvozku Tesla Model 3. Chystají se i změny výrobních linek elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.
foto: Tesla
Oficiálně zatím Tesla neřekla, kde se bude Tesla Model Y vyrábět. Uvažovalo se jak o Fremontu, tak o Gigatovárně Tesla v Nevadě. Důležité je zmínit, že auto bude sdílet velkou část komponent právě s Tesla Model 3.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla snižuje cenu elektromobilů Model S a X i autonomního řízení; akcie ale dál padají
CNBC také hlásí, že elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X se nyní ve Fremontu vyrábějí pouze během denních směn. Nejsou už tedy žádné noční ani víkendové směny. Důvodem je dost možná nižší zájem, ale také přípravy na výrobu Modelu Y.
Možná totiž bude potřeba spojit výrobní linky Modelu S a X do jedné. CNBC také potvrzuje, že už na září se připravuje konečně plnohodnotný refresh Modelů S a X.
Ten přinese minimalistický interiér po vzoru Tesla Model 3 a nové baterie nejspíš složené z nových článků 2170, které jsou i v Modelu 3.
Na Slovensku havarovala Tesla
Na Slovensku havarovala Tesla 3.
https://www.mojelektromobil.sk/pri-kosiciach-havarovala-tesla-model-3/
Švýcar
Švýcar
Castecne OT
Dalsi kremace TMS, tentokrat pri nabijeni na
Castecne OT
Dalsi kremace TMS, tentokrat pri nabijeni na superchargeru v Belgii.
Celkem zajimavy detail z jednoho komentare – belgicti hasici zavedli novou standardni proceduru – EV po pozaru soupnou do bazenku s vodou, aby predesli znovuvzniceni.
Druha zajimavost, na kterou nekdo poukazal, vsechny Tesly, co zatim shorely jsou TMS, zadne X nebo 3.
https://electrek.co/2019/06/01/tesla-fire-supercharger/
Zasazeno do kontextu, například požárů dopravních
Zasazeno do kontextu, například požárů dopravních prostředků v ČR co jsem našel data pro rok 2006.
V ČR denně vzplálo 6 dopravních prostředků.
2 122 požárů za rok
1 požár připadl na 2 356 dopravních prostředků (většinou aut)
Každý měsíc v souvislosti s požárem při dopravní nehodě zemřeli 2 lidé a 8 jich bylo zraněno.
„V roce 2006 vzniklo kvůli dopravním nehodám
celkem 175 požárů, při nichž
26 osob zemřelo a
101 osob utrpělo zranění.“
„(Je však třeba upozornit, že ani zdaleka ne všechna tato úmrtí a zranění lze přičíst na vrub samotného požáru – často lze jen obtížně rozlišit, zda např. osoba zemřela kvůli nárazu nebo ji usmrtil až následný požár.)“
„K požárům automobilů však nedochází jen kvůli dopravním nehodám – ty tvoří jen zhruba 8 % případů z celkového počtu požárů v dopravě.
Absolutně nejčastější příčinou vzniku požárů automobilů je technická závada – buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy.“
Nezabúdaj, že na Teslu platí iný meter. Ak by jeden
Nezabúdaj, že na Teslu platí iný meter. Ak by jeden požiar pripadol na 2300 tesiel, tak to by bola hotová katastrofa. Pri spalovákoch je to norma 🙂
.
.
Elon Musk prý zaslal druhý email svým zaměstnancům z
Elon Musk prý zaslal druhý email svým zaměstnancům z důvodu zvýšených obav ohledně rychlosti dodávek automobilů svým zákazníkům v reakci na prý silnou poptávku po nových vozech….
https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/223797-tesla-nestiha-dodavat-nove-vozy-svym-zakaznikum
… a prý bude každý 2. den hovořit s týmy z Ameriky, Asie a Evropy, aby zjistil !! a pochopil ?? co je potřeba zlepšit a urychlit na dodávání vozů 😉
Nepletete se? Nekolik sebevedomych lidi tu psalo zarucenou
Nepletete se? Nekolik sebevedomych lidi tu psalo zarucenou vec, ze Tesle klesaji prodeje, ze ta auta nikdo nechce. Urcite jste to spatne pochopil. 😉
klesli prodeje!! to ano to bylo 01-04/2019 nemáš snad
klesli prodeje!! to ano to bylo 01-04/2019 nemáš snad základní tabulku?? a doufalo se že je to předfejsliftový
Klesly prodeje, protože všichni co to auto chtěli, tak ho
Klesly prodeje, protože všichni co to auto chtěli, tak ho mermomoci kouili dříve než se snížily dotace na polovinu. Takže to je naprosto logické že po snížení dočasně spadly prodeje. Ale už zase rostou, protože přirozená poptávka existuje.
sem ti ji zapoměl postnout
sem ti ji zapoměl postnout 😉
https://insideevs.com/news/343998/monthly-plug-in-ev-sales-scorecard/
To znám. Chtěl jsi tím říct něco konkrétního?
Něco
To znám. Chtěl jsi tím říct něco konkrétního?
Něco jiného než že Tesla za minulý měsíc prodala v USA 49 procent všech elektromobilů a má více prodejů než 19 nejbližších konkurentů dohromady? 😀
a myslíš že to bude stačit?? :))
a myslíš že to bude stačit?? :))
noo pěkný dělníci se konečně vyspí noční je pitomost
noo pěkný dělníci se konečně vyspí noční je pitomost tam at si votročínský kuky ale jesi tabletová palubovka tm3 nakazí S/X soudluzi… tak to plůser ;(
Myslím, že Elon by byl moc rád, kdyby mohl jet na 3 směny
Myslím, že Elon by byl moc rád, kdyby mohl jet na 3 směny 🙂
myslím že Elonoj dávno hrabe víc než bóring a měl být
myslím že Elonoj dávno hrabe víc než bóring a měl být odstaven. Je to holt lidská vlastnost to stoupání slávy do hlavy a magoření z moci a peněz. Každopádně za to nemůže on ale ta bandavolů kolem něj, vysávačů, syndromem unavených, a infiltrovaných ropáků najatých rozložiteslu zevnitř 😉
Tjim asi bude zase jen krást vlastní kupce tesly 3. Uvidíme
Tjim asi bude zase jen krást vlastní kupce tesly 3. Uvidíme jestli to bude dobrý tah.
Je otazka jestli na ten minimalistickej design u modelu S a X
Je otazka jestli na ten minimalistickej design u modelu S a X budou potencionalni kupci slyset.
Jestli to bude vypadat jak na těch obrázcích co prezentoval
Jestli to bude vypadat jak na těch obrázcích co prezentoval Electrec, tak určitě. Ono to vypadá hodně dobře.
Styl 50 let staré škodovky.
Model Y dashboard
Styl 50 let staré škodovky.
Model Y dashboard
Nase prvni rodinne auto ktere jsem ale jeste nemohl ridit.
Nase prvni rodinne auto ktere jsem ale jeste nemohl ridit.
Pořád lepší než nějaké koncernové čudlíkování
Pořád lepší než nějaké koncernové čudlíkování
To mit v aute, tak do nej radeji ani nesednu 🙂
To mit v aute, tak do nej radeji ani nesednu 🙂
To je dashboard z Audiny 😉
To je dashboard z Audiny 😉
Hned jsem poznal Audi TT 😀
Hned jsem poznal Audi TT 😀
při -25 tomu upadává volant
při -25 tomu upadává volant :))
https://www.youtube.com/watch?v=hwuRCxqzZcQ
Nevidel som ho ale Tesla podla mna robi jednu vec zle. Mala
Nevidel som ho ale Tesla podla mna robi jednu vec zle. Mala dovolit customizovanie plubnej dosky. To by bolo celkom fajn.
Ta deska zvlášť v modelu 3 je vážně hrozná. Leckdo by
Ta deska zvlášť v modelu 3 je vážně hrozná. Leckdo by si asi rád připlatil za něco hodnotnějšího. Když jsem si na výstavě sedl do bmw 3, mercedes c a modelu 3 tak ten rozdíl je fakt šílenej.
Můžete to brát jako výzvy pro založení firmy, která
Můžete to brát jako výzvy pro založení firmy, která bude vyrábět budíky do Tesel. A pokud i potom se to někomu bude zdát laciné, může si to nechat potáhnout plátkovým zlatem a polepit flitry :-/
PS: Osobně prázdnou palubku u Tesel vítám, bytostně totiž nesnáším utírání prachu kolem všech výstupků, prohlubní a designových lišt.
On ten interier vypadá tak, že bude stačit vzít wapku a
On ten interier vypadá tak, že bude stačit vzít wapku a vystříkat ho.
V jednoduchosti je krása.
Navíc velká výhoda minimalismu
V jednoduchosti je krása.
Navíc velká výhoda minimalismu je, že to tak rychle nestárne jak nějaké designové prvky, které jsou sice teď strašně in ale za pár let budou zastaralé.
umělý keci, neaktuální
umělý keci, neaktuální
V architektuře přišel do módy minimalusmus počátkem 20.
V architektuře přišel do módy minimalusmus počátkem 20. století a pořád se drží, ty neaktualito 😀
to sou žvásty s TM3 nic společnýho, nevymejšlej kraviny,
to sou žvásty s TM3 nic společnýho, nevymejšlej kraviny, tím tu nechut k 15ckovýmu tabletu nevšechno u káry za 1,5mega prostě neopřebyješ, recenzí už na to bylo spoosta 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/
Ano recenzí už bylo spousta, kde lidi říkají jak je to
Ano recenzí už bylo spousta, kde lidi říkají jak je to auto super a nic jiného už by nechtěli 😀
u spousty z nich se zdá že nuceně. přece do kamery
u spousty z nich se zdá že nuceně. přece do kamery neřeknou při právě vyhozených 1,5 mega jakej je to šit že měli počkat na Ynko, tím by rázem začalo ztrácet na hodnotě 😉
Tak to mate pravdu. To je celkem vyhoda.
Tak to mate pravdu. To je celkem vyhoda.
Ano ale ja som stale zvyknuty na hlavne informacie pred sebou
Ano ale ja som stale zvyknuty na hlavne informacie pred sebou a nie vedla seba.
Dalsiu vec co mozu automobilky spravit a aj Tesla je velky zakriveny display zapustit do palubky aby to nebolo take tabletoidne.
Musim napsat ze kdyz jsem videl Model 3 na vlastni oci, vypada
Musim napsat ze kdyz jsem videl Model 3 na vlastni oci, vypada to o hodne (opravdu o dost) lip nez na fotkach. (muj dubjektivni dojem, samozrejme) Radsi bych tam sice mel jeste neco pred sebou ale i tak je to celkem ok. Opravdu to vypada v realu celkem pekne. Ale je otazka co na to bohati kupci.
Možná je to o zvyku, nevím… ale já bych bral alespoň
Možná je to o zvyku, nevím… ale já bych bral alespoň nějakou základní informaci zobrazenou přímo před sebou, jednoduchý displej nebo HUD – min. rychlost a navigační pokyny, případně info od adapt. tempomatu, asistentů a pod. Abych nemusel koukat do strany na ten displej. Ale pokud to majitelům nevadí, tak je to v pořádku.
No je to o zvyku. Jde najít na netu spoustu videí, kdy si na
No je to o zvyku. Jde najít na netu spoustu videí, kdy si na to lidi stěžovali, ale na konci testu tvrdili, že už jim to ani nepřijde. Majitelé běžně tvrdí, že si na to zvykali od 15 minut po 2 dny, ale nakonec to nebyl pro nikoho žádný velký problém.
Taky je dost možné že modely S a X by ten HUD fakt už mohly mít, což by bylo super.
Faktem je, že nikde do strany nemusíš koukat ani otáčet hlavou. Ty nejdůležitější údaje jsou ve výšce očí. Prý to je to snadno čitelné periferním viděním, takže se na to vlastně ani nemusí dívat a když už, tak očima pohneš pouze mírně doprava. Přeci je to hned vedle volantu a ne někde u spolujezdce.
To není o zvyku. Sice si na to asi zvykneš, ale koukat do
To není o zvyku. Sice si na to asi zvykneš, ale koukat do strany bude vždy nebezpečné.
V čem je to rozdílné oproti dívání dolů?
Ty údaje jsou
V čem je to rozdílné oproti dívání dolů?
Ty údaje jsou hned vedle volantu. Když se díváš na pravou stranu volantu, tak ti to přijde nebezpečné?
jo časem začneš šilhat! je to jako s pérem ftrenkách
jo časem začneš šilhat! je to jako s pérem ftrenkách doleva, první taktně pomlčí, druhá se jen usměje až manželka ti řekne že je to komunista :)))))))))
No to šilhat určitě začneš, pokud se budeš dívat jenom
No to šilhat určitě začneš, pokud se budeš dívat jenom jedním okem 😀
Pri jizde koukam do zpetnych zrcatek. Ty jsou jeste vic
Pri jizde koukam do zpetnych zrcatek. Ty jsou jeste vic stranou. Jezdim nebezpecne? A jak to delate vy? Porad jen rovne pred sebe a nebo oci porad na tachometru? V CR lidi cumi porad na tacho, protoze pokuta je uz za prekroceni o 2 km/h. Jinde jsou benevolentni a v DE pokuta je az od 61km/h. Tacho neni kobra ktera vas uhranula.
„Jinde jsou benevolentni a v DE pokuta je az od
„Jinde jsou benevolentni a v DE pokuta je az od 61km/h.“
Tenhle nesmysl jste vzal kde? Jezdíte v DE, že to tvrdíte? Zrovna teď nedávno mi přišla z Německa obálka s mou fotku a informací, že mě zachytil stacionární radar. Bylo to ve Stuttgartu na Velikonoční pondělí těsně po obědě, provoz nic moc, silnice široká, kolem stromy a rodinné vilky. Jel jsem na padesátce 57 km/h. Pravda, trest byl mírný, doslova „napomenutí“ a 15 eur pokuta.
Pak jsem platil ještě jednou, mimo obec překročení tuším o 15 a to už bylo za 40 eur, ale to už je tak min. 10 let zpátky.
Jel jste pres 60 a odecetli vam 3kmh toleranci. Tak asi tam
Jel jste pres 60 a odecetli vam 3kmh toleranci. Tak asi tam byla hranice 60. Jinde maji 61. V CR se plati uz za nepatrne prekroceni.
Nevím kolik jsem jel, ale v tom dopisu bylo 57, takže asi
Nevím kolik jsem jel, ale v tom dopisu bylo 57, takže asi 57. Kolik ukazoval tachometr, není důležité. Evidentně tu toleranci mají nastavenou níž než 60, to jsem chtěl svou osobní zkušeností říct.
Do 100 kmh odectou 3kmh a nad 100 kmh odectou 3%. To je v
Do 100 kmh odectou 3kmh a nad 100 kmh odectou 3%. To je v zakone. Takze jste jel pres 60, zaokrouhleno dolu na 60 – 3 kmh = 57 kmh.
Nebo jsem jel dle jejich měření 60, odečetli mi
Nebo jsem jel dle jejich měření 60, odečetli mi nepřesnost přístroje 3, takže 57 🙂 Takže toleranci mají nastavenou na 60 odměřeno, to znamená na 57 skutečné rychlosti.
Taky koukám do zpětných zrcátek, ale narozdíl od
Taky koukám do zpětných zrcátek, ale narozdíl od nastavení nějaké funkce mi k tomu stačí velmi malý okamžik.
A jake funkce nastavujete za jizdy?
Kdyz chcete v „cudlikovem“
A jake funkce nastavujete za jizdy?
Kdyz chcete v „cudlikovem“ aute nastavit klimatizaci na urcite stupne, delate to bez koukani? 🙂
To je celkem trefné, zrovna nedávno mě vezl známý Microu
To je celkem trefné, zrovna nedávno mě vezl známý Microu a klimu nastavoval někde u mého levého kolene.
Mimochodem, nemá Tesla náhodu i hlasové ovládání?
Jako by nemela (spolehlivost nic moc, remcaji i rodili mluvci)
Jako by nemela (spolehlivost nic moc, remcaji i rodili mluvci)
Což je něco, co se bude čaem zlepšovat.
Což je něco, co se bude čaem zlepšovat.
Ano dělám to bez koukání. Klimatizace, odvětrávání,
Ano dělám to bez koukání. Klimatizace, odvětrávání, masáž, rádio, ipod, vypnutí displeje atd.
iPod, vypnuti displeje, tak proc to nedelat po pameti na
iPod, vypnuti displeje, tak proc to nedelat po pameti na dotykaci? 🙂
není to o zvyku, je to o vůli, na co si zvykat kvůli
není to o zvyku, je to o vůli, na co si zvykat kvůli pitomcům
Já mám obrácený názor po straně je to lepší, když
Já mám obrácený názor po straně je to lepší, když přesednu do auta co má kapličku za volantem tak hledám údaje přirozeně vpravo… a to presedam denne…Tesla není jediná co má ukazovatele jinde než za volantem. Je jen jediná co tam má jenom tablet.
Dnes není přece problém z telefonu na držáku umístneném za volantem odečitat rychlost… nebo případě noční HUD… časem by většina lidí zjistila že ty údaje nepotřebuje….
Přesně stejné diskuse se vedly, když přišel s kapličkou
Přesně stejné diskuse se vedly, když přišel s kapličkou uprostřed dvojkový Yaris. Pak se stejné diskuse, ale v opačném gardu, vedly, když to u Y3 zase přesunuli za volant.
Stare TV mely spousta tlacitek, knofliku a cudliku. Dnesni TV
Stare TV mely spousta tlacitek, knofliku a cudliku. Dnesni TV nic takoveho nemaji a nikdo je nepostrada. Mozna nejaky zamrzly recesiste. Palubni deska u auta slouzi k efektivnimu ovladani auta a ne ke kochani. Kdo potrebuje cudliky, at si prisije knofliky na kosily a osahava je pri jizde. Ja to nepotrebuju.
no tak to prr spousta lidí je práveže postrádá, bohatý
no tak to prr spousta lidí je práveže postrádá, bohatý 50/60 tníci si nechtějí zvykat na pitomý dotyk naplno, tesla se asi posrr 😉 kdo tomu tam šéfuje fakt nechápu, mám skoro už pocit že je to tak schválně aby se postupně přešlo k útlumu až dét a někdo to chce nebo že by zaslepenost ?? 😉 přitom taková jednoduchá věc
Proč uměle komplikovat něco, co jde udělat jednodušeji?
Proč uměle komplikovat něco, co jde udělat jednodušeji? Jen kvůli designu? Pak si tam přilep nálepky.
Na jednodušší se vždy zvyká líp, než na složité. To už dokázal Apple a další
Když přišel Apple, tak spousta takových Koudelků tvrdila,
Když přišel Apple, tak spousta takových Koudelků tvrdila, že by si dotykáč nikdy nekoupila, protože si nechcou patlat po displayi a můžou psát SMSky i bez dívání. No a kde jsou ti Koudelkové dneska? 😀
U automobilů to dopadne stejně.
ani nápad hochu, dotykáč je skvělý ale nemusí se na něm
ani nápad hochu, dotykáč je skvělý ale nemusí se na něm prstem v roztřeseným autě ovládat všechno 😉 To není luxus ale lokost doungred :)))) TMS/X dotykáč je suprřešení (kdyby nebyl tak pomalý u verzí pod 2019…) ale blbej 15″ckovej tablet na špejli dodělávku má dneska dávno už i kdejaká brambora z bazoše :))
PS: mluvíme tady o rádobyluxus +1.500.000 tabletový káře, žádný vižin za 500táců z kdejakýho dílerství ;))
Možná si nemáš kupovat roztřesený auta 😀
To důležité
Možná si nemáš kupovat roztřesený auta 😀
To důležité máš na páčkách nebo na volantu a zbytek klidně na displayi. Je přece tak krásné, když si můžeš přidávat nové funkce do svého starého auta. Ale zkusi si tam aktualizovat knoflíky 😀
Ty si klidně přidělej do auta klávesnici, když potřebuješ čudlíky. Zbytku lidí postačí display 😀
to neukecáš fakt ne 🙂
to neukecáš fakt ne 🙂
+1
+1
komplikovat? přesně!! Proč to uměle komplikovat něčím
komplikovat? přesně!! Proč to uměle komplikovat něčím full dotykovým když to funguje doteď skvěle 😉 Navíc Jen kvůli designu? Praktičnost čudlíků má prijoritní výhodu a taky tu setrvačnost 😉
jo a přepalepl má sotva čtvrtinu trhu
https://www.letemsvetemapplem.eu/wp-content/uploads/2017/04/1491071778796.jpeg
Japko má čtvrtku trhu a zbytek, ten taky čudlíky nemá.
Japko má čtvrtku trhu a zbytek, ten taky čudlíky nemá. Ale polovina lidstva je má :))
no a kdo říká že auto je smartfon nežer novinařský
no a kdo říká že auto je smartfon nežer novinařský havěti všechno 🙂
No a kdo by před 15 lety řekl, že něco tak interaktivního
No a kdo by před 15 lety řekl, že něco tak interaktivního jako mobilní telefon se obejde bez knoflíků. Přece kdo by chtěl špatlat po obrazovce, že? 😀
kolik ti je ftáku?? 🙂
kolik ti je ftáku?? 🙂
Jakou máš šířku v pase?
Jakou máš šířku v pase?
standart ale ty tam máš zdá se nasrr :))
standart ale ty tam máš zdá se nasrr :))
https://www.pravopisne.cz/2010/10/standard-%C3%97-standart/
https://www.pravopisne.cz/2010/10/standard-%C3%97-standart/
za čežtinu můžou soudluzi a tohle sou následky takže
za čežtinu můžou soudluzi a tohle sou následky takže jako každej správnej diktátor si to píšu po svým 😉
To jako miliarda čudlíků a budíků je jednodušší než
To jako miliarda čudlíků a budíků je jednodušší než jeden tablet? Jen proto, že takto to používal už můj děda?
Hmm, aha, tak to pak jo.
Někteří ještě do dnes startují klikou, protože
Někteří ještě do dnes startují klikou, protože elektrický starter je fuj, viď Koudelka? 😀
Jak do cudlikoveho auta pridate novou funkcionalitu? 🙂 Treba
Jak do cudlikoveho auta pridate novou funkcionalitu? 🙂 Treba aby auto samo zaparkovalo nebo aby auto naharavalo, pokud se jej nekdo snazi poskodit? 🙂
koupím nové auto, kde bude nový čudlík 🙂
koupím nové auto, kde bude nový čudlík 🙂
No a schvalne, jestli Vas napadne, co je na tom spatne. 🙂
No a schvalne, jestli Vas napadne, co je na tom spatne. 🙂 Muze to takto delat vetsina spolecnosti?
To byl vtip 🙂
To byl vtip 🙂
jednoduše, ty základní čudle necháš a necháš tam 17″
jednoduše, ty základní čudle necháš a necháš tam 17″ naštorc do kterýho nahraješ firm tak jako je v TMS/X 🙂 Ale rozhodně ho nevodrbávat do podoby socijálního tabletu 15″ 😉
Ja som 60+ a kopa cudlikov v autach mi uz prekaza.
Posledne,
Ja som 60+ a kopa cudlikov v autach mi uz prekaza.
Posledne, ked som jazdil na e-trone, zatocila sa mi hlava nad tym mnozstvom cudlikov roznych velkosti a tvarov, mal som problem sa s e-tronom pohnut. Na starsich autach bolo treba stlacit tlacidlo START jeden krat, no na e-trone treba stacit tlacidlo START dva krat.
Na tesle tlacidlo START nie je a netreba stlacat nic, len zaradit D a ist.
ty jediný nehraješ roli a o kopě čudlíků tady není
ty jediný nehraješ roli a o kopě čudlíků tady není řeč, řeč je o 0 ks čudlíků
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/
Tak ako zanikli cudliky v telefonoch onedlho zaniknu aj v
Tak ako zanikli cudliky v telefonoch onedlho zaniknu aj v autach.
houby s voctem 🙂
houby s voctem 🙂
Se vsadím že něco podobného si říkali v Nokii, když
Se vsadím že něco podobného si říkali v Nokii, když přišly iPhony 😀
a to je furt nějaka nokija a epl to novináři aby měli vo
a to je furt nějaka nokija a epl to novináři aby měli vo čem psát stím spojením přišli, už ten vodpad nepapoškuj nebo ztoho fakt zblbneš 🙂
A psaní ti dělá taky problémy.
A psaní ti dělá taky problémy.
Mne sa celkom paci. Neznasam pretlacitkovane interiery
Mne sa celkom paci. Neznasam pretlacitkovane interiery existujucich ropakov.