Tesla bude vyrábět Model Y v hlavní továrně ve Fremontu

Televize CNBC zjistila, že Tesla už připravuje svou hlavní továrnu ve Fremontu na výrobu nového crossoveru postaveného na podvozku Tesla Model 3. Chystají se i změny výrobních linek elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Elektromobil Tesla Model Y by se měl začít vyrábět na přelomu letošního a příštího roku. K dispozici bude ale až od podzimu 2020. Cena bude začínat na $39 000, dojezd až 482 km.
foto: Tesla

Oficiálně zatím Tesla neřekla, kde se bude Tesla Model Y vyrábět. Uvažovalo se jak o Fremontu, tak o Gigatovárně Tesla v Nevadě. Důležité je zmínit, že auto bude sdílet velkou část komponent právě s Tesla Model 3.

CNBC také hlásí, že elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X se nyní ve Fremontu vyrábějí pouze během denních směn. Nejsou už tedy žádné noční ani víkendové směny. Důvodem je dost možná nižší zájem, ale také přípravy na výrobu Modelu Y.

Možná totiž bude potřeba spojit výrobní linky Modelu S a X do jedné. CNBC také potvrzuje, že už na září se připravuje konečně plnohodnotný refresh Modelů S a X.

Ten přinese minimalistický interiér po vzoru Tesla Model 3 a nové baterie nejspíš složené z nových článků 2170, které jsou i v Modelu 3.

93 Comments on “Tesla bude vyrábět Model Y v hlavní továrně ve Fremontu”

  1. Castecne OT
    Dalsi kremace TMS, tentokrat pri nabijeni na

    Castecne OT
    Dalsi kremace TMS, tentokrat pri nabijeni na superchargeru v Belgii.
    Celkem zajimavy detail z jednoho komentare – belgicti hasici zavedli novou standardni proceduru – EV po pozaru soupnou do bazenku s vodou, aby predesli znovuvzniceni.
    Druha zajimavost, na kterou nekdo poukazal, vsechny Tesly, co zatim shorely jsou TMS, zadne X nebo 3.
    https://electrek.co/2019/06/01/tesla-fire-supercharger/

    1. Zasazeno do kontextu, například požárů dopravních
      Zasazeno do kontextu, například požárů dopravních prostředků v ČR co jsem našel data pro rok 2006.

      V ČR denně vzplálo 6 dopravních prostředků.
      2 122 požárů za rok
      1 požár připadl na 2 356 dopravních prostředků (většinou aut)

      Každý měsíc v souvislosti s požárem při dopravní nehodě zemřeli 2 lidé a 8 jich bylo zraněno.

      „V roce 2006 vzniklo kvůli dopravním nehodám
      celkem 175 požárů, při nichž
      26 osob zemřelo a
      101 osob utrpělo zranění.“

      „(Je však třeba upozornit, že ani zdaleka ne všechna tato úmrtí a zranění lze přičíst na vrub samotného požáru – často lze jen obtížně rozlišit, zda např. osoba zemřela kvůli nárazu nebo ji usmrtil až následný požár.)“

      „K požárům automobilů však nedochází jen kvůli dopravním nehodám – ty tvoří jen zhruba 8 % případů z celkového počtu požárů v dopravě.
      Absolutně nejčastější příčinou vzniku požárů automobilů je technická závada – buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy.“

  2. Elon Musk prý zaslal druhý email svým zaměstnancům z
    Elon Musk prý zaslal druhý email svým zaměstnancům z důvodu zvýšených obav ohledně rychlosti dodávek automobilů svým zákazníkům v reakci na prý silnou poptávku po nových vozech….

    https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/223797-tesla-nestiha-dodavat-nove-vozy-svym-zakaznikum

    … a prý bude každý 2. den hovořit s týmy z Ameriky, Asie a Evropy, aby zjistil !! a pochopil ?? co je potřeba zlepšit a urychlit na dodávání vozů 😉

        1. Klesly prodeje, protože všichni co to auto chtěli, tak ho
          Klesly prodeje, protože všichni co to auto chtěli, tak ho mermomoci kouili dříve než se snížily dotace na polovinu. Takže to je naprosto logické že po snížení dočasně spadly prodeje. Ale už zase rostou, protože přirozená poptávka existuje.

      1. myslím že Elonoj dávno hrabe víc než bóring a měl být
        myslím že Elonoj dávno hrabe víc než bóring a měl být odstaven. Je to holt lidská vlastnost to stoupání slávy do hlavy a magoření z moci a peněz. Každopádně za to nemůže on ale ta bandavolů kolem něj, vysávačů, syndromem unavených, a infiltrovaných ropáků najatých rozložiteslu zevnitř 😉

        1. Můžete to brát jako výzvy pro založení firmy, která
          Můžete to brát jako výzvy pro založení firmy, která bude vyrábět budíky do Tesel. A pokud i potom se to někomu bude zdát laciné, může si to nechat potáhnout plátkovým zlatem a polepit flitry :-/

          PS: Osobně prázdnou palubku u Tesel vítám, bytostně totiž nesnáším utírání prachu kolem všech výstupků, prohlubní a designových lišt.

                1. V architektuře přišel do módy minimalusmus počátkem 20.
                  V architektuře přišel do módy minimalusmus počátkem 20. století a pořád se drží, ty neaktualito 😀

                2. to sou žvásty s TM3 nic společnýho, nevymejšlej kraviny,
                  to sou žvásty s TM3 nic společnýho, nevymejšlej kraviny, tím tu nechut k 15ckovýmu tabletu nevšechno u káry za 1,5mega prostě neopřebyješ, recenzí už na to bylo spoosta 😉

                  https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

                3. Ano recenzí už bylo spousta, kde lidi říkají jak je to
                  Ano recenzí už bylo spousta, kde lidi říkají jak je to auto super a nic jiného už by nechtěli 😀

                4. u spousty z nich se zdá že nuceně. přece do kamery
                  u spousty z nich se zdá že nuceně. přece do kamery neřeknou při právě vyhozených 1,5 mega jakej je to šit že měli počkat na Ynko, tím by rázem začalo ztrácet na hodnotě 😉

        2. Musim napsat ze kdyz jsem videl Model 3 na vlastni oci, vypada
          Musim napsat ze kdyz jsem videl Model 3 na vlastni oci, vypada to o hodne (opravdu o dost) lip nez na fotkach. (muj dubjektivni dojem, samozrejme) Radsi bych tam sice mel jeste neco pred sebou ale i tak je to celkem ok. Opravdu to vypada v realu celkem pekne. Ale je otazka co na to bohati kupci.

          1. Možná je to o zvyku, nevím… ale já bych bral alespoň
            Možná je to o zvyku, nevím… ale já bych bral alespoň nějakou základní informaci zobrazenou přímo před sebou, jednoduchý displej nebo HUD – min. rychlost a navigační pokyny, případně info od adapt. tempomatu, asistentů a pod. Abych nemusel koukat do strany na ten displej. Ale pokud to majitelům nevadí, tak je to v pořádku.

            1. No je to o zvyku. Jde najít na netu spoustu videí, kdy si na
              No je to o zvyku. Jde najít na netu spoustu videí, kdy si na to lidi stěžovali, ale na konci testu tvrdili, že už jim to ani nepřijde. Majitelé běžně tvrdí, že si na to zvykali od 15 minut po 2 dny, ale nakonec to nebyl pro nikoho žádný velký problém.

              Taky je dost možné že modely S a X by ten HUD fakt už mohly mít, což by bylo super.

              Faktem je, že nikde do strany nemusíš koukat ani otáčet hlavou. Ty nejdůležitější údaje jsou ve výšce očí. Prý to je to snadno čitelné periferním viděním, takže se na to vlastně ani nemusí dívat a když už, tak očima pohneš pouze mírně doprava. Přeci je to hned vedle volantu a ne někde u spolujezdce.

                1. V čem je to rozdílné oproti dívání dolů?
                  Ty údaje jsou

                  V čem je to rozdílné oproti dívání dolů?
                  Ty údaje jsou hned vedle volantu. Když se díváš na pravou stranu volantu, tak ti to přijde nebezpečné?

                2. jo časem začneš šilhat! je to jako s pérem ftrenkách
                  jo časem začneš šilhat! je to jako s pérem ftrenkách doleva, první taktně pomlčí, druhá se jen usměje až manželka ti řekne že je to komunista :)))))))))

                3. No to šilhat určitě začneš, pokud se budeš dívat jenom
                  No to šilhat určitě začneš, pokud se budeš dívat jenom jedním okem 😀

                4. Pri jizde koukam do zpetnych zrcatek. Ty jsou jeste vic
                  Pri jizde koukam do zpetnych zrcatek. Ty jsou jeste vic stranou. Jezdim nebezpecne? A jak to delate vy? Porad jen rovne pred sebe a nebo oci porad na tachometru? V CR lidi cumi porad na tacho, protoze pokuta je uz za prekroceni o 2 km/h. Jinde jsou benevolentni a v DE pokuta je az od 61km/h. Tacho neni kobra ktera vas uhranula.

                5. „Jinde jsou benevolentni a v DE pokuta je az od
                  „Jinde jsou benevolentni a v DE pokuta je az od 61km/h.“

                  Tenhle nesmysl jste vzal kde? Jezdíte v DE, že to tvrdíte? Zrovna teď nedávno mi přišla z Německa obálka s mou fotku a informací, že mě zachytil stacionární radar. Bylo to ve Stuttgartu na Velikonoční pondělí těsně po obědě, provoz nic moc, silnice široká, kolem stromy a rodinné vilky. Jel jsem na padesátce 57 km/h. Pravda, trest byl mírný, doslova „napomenutí“ a 15 eur pokuta.

                  Pak jsem platil ještě jednou, mimo obec překročení tuším o 15 a to už bylo za 40 eur, ale to už je tak min. 10 let zpátky.

                6. Jel jste pres 60 a odecetli vam 3kmh toleranci. Tak asi tam
                  Jel jste pres 60 a odecetli vam 3kmh toleranci. Tak asi tam byla hranice 60. Jinde maji 61. V CR se plati uz za nepatrne prekroceni.

                7. Nevím kolik jsem jel, ale v tom dopisu bylo 57, takže asi
                  Nevím kolik jsem jel, ale v tom dopisu bylo 57, takže asi 57. Kolik ukazoval tachometr, není důležité. Evidentně tu toleranci mají nastavenou níž než 60, to jsem chtěl svou osobní zkušeností říct.

                8. Do 100 kmh odectou 3kmh a nad 100 kmh odectou 3%. To je v
                  Do 100 kmh odectou 3kmh a nad 100 kmh odectou 3%. To je v zakone. Takze jste jel pres 60, zaokrouhleno dolu na 60 – 3 kmh = 57 kmh.

                9. Nebo jsem jel dle jejich měření 60, odečetli mi
                  Nebo jsem jel dle jejich měření 60, odečetli mi nepřesnost přístroje 3, takže 57 🙂 Takže toleranci mají nastavenou na 60 odměřeno, to znamená na 57 skutečné rychlosti.

                10. Taky koukám do zpětných zrcátek, ale narozdíl od
                  Taky koukám do zpětných zrcátek, ale narozdíl od nastavení nějaké funkce mi k tomu stačí velmi malý okamžik.

                11. A jake funkce nastavujete za jizdy?
                  Kdyz chcete v „cudlikovem“

                  A jake funkce nastavujete za jizdy?
                  Kdyz chcete v „cudlikovem“ aute nastavit klimatizaci na urcite stupne, delate to bez koukani? 🙂

                12. To je celkem trefné, zrovna nedávno mě vezl známý Microu
                  To je celkem trefné, zrovna nedávno mě vezl známý Microu a klimu nastavoval někde u mého levého kolene.

                  Mimochodem, nemá Tesla náhodu i hlasové ovládání?

                13. Jako by nemela (spolehlivost nic moc, remcaji i rodili mluvci)
                  Jako by nemela (spolehlivost nic moc, remcaji i rodili mluvci)

                14. Což je něco, co se bude čaem zlepšovat.
                  Což je něco, co se bude čaem zlepšovat.

                15. Ano dělám to bez koukání. Klimatizace, odvětrávání,
                  Ano dělám to bez koukání. Klimatizace, odvětrávání, masáž, rádio, ipod, vypnutí displeje atd.

                16. iPod, vypnuti displeje, tak proc to nedelat po pameti na
                  iPod, vypnuti displeje, tak proc to nedelat po pameti na dotykaci? 🙂

            2. Já mám obrácený názor po straně je to lepší, když
              Já mám obrácený názor po straně je to lepší, když přesednu do auta co má kapličku za volantem tak hledám údaje přirozeně vpravo… a to presedam denne…Tesla není jediná co má ukazovatele jinde než za volantem. Je jen jediná co tam má jenom tablet.
              Dnes není přece problém z telefonu na držáku umístneném za volantem odečitat rychlost… nebo případě noční HUD… časem by většina lidí zjistila že ty údaje nepotřebuje….

          2. Stare TV mely spousta tlacitek, knofliku a cudliku. Dnesni TV
            Stare TV mely spousta tlacitek, knofliku a cudliku. Dnesni TV nic takoveho nemaji a nikdo je nepostrada. Mozna nejaky zamrzly recesiste. Palubni deska u auta slouzi k efektivnimu ovladani auta a ne ke kochani. Kdo potrebuje cudliky, at si prisije knofliky na kosily a osahava je pri jizde. Ja to nepotrebuju.

            1. no tak to prr spousta lidí je práveže postrádá, bohatý
              no tak to prr spousta lidí je práveže postrádá, bohatý 50/60 tníci si nechtějí zvykat na pitomý dotyk naplno, tesla se asi posrr 😉 kdo tomu tam šéfuje fakt nechápu, mám skoro už pocit že je to tak schválně aby se postupně přešlo k útlumu až dét a někdo to chce nebo že by zaslepenost ?? 😉 přitom taková jednoduchá věc

                1. Když přišel Apple, tak spousta takových Koudelků tvrdila,
                  Když přišel Apple, tak spousta takových Koudelků tvrdila, že by si dotykáč nikdy nekoupila, protože si nechcou patlat po displayi a můžou psát SMSky i bez dívání. No a kde jsou ti Koudelkové dneska? 😀

                  U automobilů to dopadne stejně.

                2. ani nápad hochu, dotykáč je skvělý ale nemusí se na něm
                  ani nápad hochu, dotykáč je skvělý ale nemusí se na něm prstem v roztřeseným autě ovládat všechno 😉 To není luxus ale lokost doungred :)))) TMS/X dotykáč je suprřešení (kdyby nebyl tak pomalý u verzí pod 2019…) ale blbej 15″ckovej tablet na špejli dodělávku má dneska dávno už i kdejaká brambora z bazoše :))

                  PS: mluvíme tady o rádobyluxus +1.500.000 tabletový káře, žádný vižin za 500táců z kdejakýho dílerství ;))

                3. Možná si nemáš kupovat roztřesený auta 😀
                  To důležité

                  Možná si nemáš kupovat roztřesený auta 😀

                  To důležité máš na páčkách nebo na volantu a zbytek klidně na displayi. Je přece tak krásné, když si můžeš přidávat nové funkce do svého starého auta. Ale zkusi si tam aktualizovat knoflíky 😀

                  Ty si klidně přidělej do auta klávesnici, když potřebuješ čudlíky. Zbytku lidí postačí display 😀

                4. to neukecáš fakt ne 🙂
                  to neukecáš fakt ne 🙂

                5. Japko má čtvrtku trhu a zbytek, ten taky čudlíky nemá.
                  Japko má čtvrtku trhu a zbytek, ten taky čudlíky nemá. Ale polovina lidstva je má :))

                6. no a kdo říká že auto je smartfon nežer novinařský
                  no a kdo říká že auto je smartfon nežer novinařský havěti všechno 🙂

                7. No a kdo by před 15 lety řekl, že něco tak interaktivního
                  No a kdo by před 15 lety řekl, že něco tak interaktivního jako mobilní telefon se obejde bez knoflíků. Přece kdo by chtěl špatlat po obrazovce, že? 😀

                8. kolik ti je ftáku?? 🙂
                  kolik ti je ftáku?? 🙂

                9. Jakou máš šířku v pase?
                  Jakou máš šířku v pase?

                10. standart ale ty tam máš zdá se nasrr :))
                  standart ale ty tam máš zdá se nasrr :))

                11. za čežtinu můžou soudluzi a tohle sou následky takže
                  za čežtinu můžou soudluzi a tohle sou následky takže jako každej správnej diktátor si to píšu po svým 😉

                12. To jako miliarda čudlíků a budíků je jednodušší než
                  To jako miliarda čudlíků a budíků je jednodušší než jeden tablet? Jen proto, že takto to používal už můj děda?

                  Hmm, aha, tak to pak jo.

                13. Někteří ještě do dnes startují klikou, protože
                  Někteří ještě do dnes startují klikou, protože elektrický starter je fuj, viď Koudelka? 😀

                14. Jak do cudlikoveho auta pridate novou funkcionalitu? 🙂 Treba
                  Jak do cudlikoveho auta pridate novou funkcionalitu? 🙂 Treba aby auto samo zaparkovalo nebo aby auto naharavalo, pokud se jej nekdo snazi poskodit? 🙂

                15. koupím nové auto, kde bude nový čudlík 🙂
                  koupím nové auto, kde bude nový čudlík 🙂

                16. No a schvalne, jestli Vas napadne, co je na tom spatne. 🙂
                  No a schvalne, jestli Vas napadne, co je na tom spatne. 🙂 Muze to takto delat vetsina spolecnosti?

                17. jednoduše, ty základní čudle necháš a necháš tam 17″
                  jednoduše, ty základní čudle necháš a necháš tam 17″ naštorc do kterýho nahraješ firm tak jako je v TMS/X 🙂 Ale rozhodně ho nevodrbávat do podoby socijálního tabletu 15″ 😉

              1. Ja som 60+ a kopa cudlikov v autach mi uz prekaza.
                Posledne,

                Ja som 60+ a kopa cudlikov v autach mi uz prekaza.
                Posledne, ked som jazdil na e-trone, zatocila sa mi hlava nad tym mnozstvom cudlikov roznych velkosti a tvarov, mal som problem sa s e-tronom pohnut. Na starsich autach bolo treba stlacit tlacidlo START jeden krat, no na e-trone treba stacit tlacidlo START dva krat.
                Na tesle tlacidlo START nie je a netreba stlacat nic, len zaradit D a ist.

                1. Tak ako zanikli cudliky v telefonoch onedlho zaniknu aj v
                  Tak ako zanikli cudliky v telefonoch onedlho zaniknu aj v autach.

                2. houby s voctem 🙂
                  houby s voctem 🙂

                3. Se vsadím že něco podobného si říkali v Nokii, když
                  Se vsadím že něco podobného si říkali v Nokii, když přišly iPhony 😀

                4. a to je furt nějaka nokija a epl to novináři aby měli vo
                  a to je furt nějaka nokija a epl to novináři aby měli vo čem psát stím spojením přišli, už ten vodpad nepapoškuj nebo ztoho fakt zblbneš 🙂

                5. A psaní ti dělá taky problémy.
                  A psaní ti dělá taky problémy.

Napsat komentář