Tesla brzy spustí na Slovensku první nabíječku Supercharger

Slovensko se po Slovinsku stane druhou zemí východní Evropy, kde automobilka Tesla Motors otevře svou rychlonabíjecí stanici Supercharger. Testovací provoz už probíhá, velká otevírací párty má proběhnout za několik týdnů.

Zakryté rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger čekají na své otevření na Slovensku
foto: teslaclub.sk/Juro

Web slovenského Tesla Clubu, resp. jeho administrátor Juro, potvrdil, že u sousedů na Slovensku již probíhá testování Supercharger.

Nabíjecí stanice jsou umístěny na souřadnicích 48.627353, 19.103584, u Hotelu Kaskády nedaleko Banské Bystrice. Otevírací párty má proběhnout „max. během 4-5 týdnů“. První slovenský Supercharger se nachází zhruba 282 km od dalšího nejbližšího ve Vídni.

De-facto se tím potvrzuje také to, že první český Supercharger vznikne někde u Humpolce. Otázka zní: kdy? Doufejme že ne o moc později než u východních sousedů.

teslaclub.sk

68 Comments on “Tesla brzy spustí na Slovensku první nabíječku Supercharger”

  1. Bude zajímavé sledovat,
    Bude zajímavé sledovat, kolik to hotelu a restauraci přinese nových zákazníků. Je vidět, že někdo i rozumně uvažuje. Přitáhnout do těsné blízkosti svého podniku lidi, kteří jezdí v ne zrovna levných autech musí být přínosem. Minule jsem slyšel historku, kdy v ČR provozovatel McD odmítl rychlonabíječku u svého podniku. Provozuje totiž i vedlejší benzinku a nechce takovéto věci podporovat. A já jen kroutil hlavou a říkal si, jestli jeho rozhodnutí někoho odradilo od nákupu EV. Asi ne, že, zato měl šanci aby i majitelé EV u něj zastavili na jídlo a tuto reklamu by mu zaplatil ČEZ. Hold lidská hloupost nezná meze.

    1. S tím provozovatelem McD v
      S tím provozovatelem McD v ČR, který odmítnul rychlonabíječku u svého podniku, je to bohužel jen 14 dní stará věc z Brněnska. Je to smutná ukázka zpátečnického uvažování, nicméně je to názor provozovatele, který elektromobilitě prostě nefandí.
      Pokud máte v Jihomoravském, ale lépe Olomouckém kraji či na Vysočině povědomí o tom, kde by mohla být instalována rychlonabíječka CHAdeMO, pak o jedné volné vím. Nemám v tom žádné peníze, jen jde o to mít na mapě další bod k pohybu po Moravě.

      1. No, bohužel to bude tedy
        No, bohužel to bude tedy další z případů. To o čem jsem slyšel já mělo být za prahou směr plzeň. Přitom mi to připadá divné, že si frančízant o tom rozhoduje zcela autonomně. McD se totižto k podpoře elektromobility oficiálně hlásí. Je to podle mě to samé, jako kdyby si řekl, že nebude podporovat producenty okurek a začal místo toho do hambáčů dávat papriku. Pokud jednou užívá nějaký brand, měl by se hlásit k jejich politice. Toť můj osobní názor.

        1. Do jisté míry jsou
          Do jisté míry jsou franšízanti autonomní, je to otázka smlouvy a pravidel.
          Ovšem McD ČR pochybil v této věci začátku, kdy v rámci vztahů s ČEZem začali být jakoby pro elektromobilitu, ale byli měcí. ČEZ podmínky měly být ve stylu Vy si to tam dáte, za zhruba 100 tisíc stojan nám zaplatíte, upravíte si sami parkovací místo a nám budete platit i stojanem spotřebovanou elektřinu, protože my z toho v ČEZu máme jen paušál.
          Takže po stojanu v Praze na Evropské (kterážto provozovna měla patřit přímo pod McD ČR, ne franšízanta) to usnulo. Nikdo další se logicky nepřidal.

          1. To co popisujete není zas
            To co popisujete není zas tak překvapující. Osobně, aniž bych o tom moc věděl jsem očekával, že stavební úpravy udělá majitel pozemku a elektřinu si nechají také zaplatit. Ale, že chtějí i peníze za stojan jsem nečekal. A je logické, že McD, nebo kdokoliv do toho za těchto podmínek nejde. Logicky si to můžou rovnou zaplatit sami a zákazníkům to buď účtovat anebo dát v rámci útraty za jídlo. Navíc jejich zákazníci by nemuseli platit žádný paušál, což může být obrovská výhoda pro zahraniční EV, kteří Českem projedou jednou do roka. Za ten paušál čez totiž v takovémto případě nenabízí žádnou přidanou hodnotu, jako například, že se dozvím, jestli stanice vůbec funguje a jestli je obsazena, případně jak dlouho.

  2. Jen jediná poznámka – já
    Jen jediná poznámka – já to tušil. A musíme si poctivě říci, že chlapci z Greenwaye a chlapci z Tesla clubu SK jsou elektromobilně o hodně aktivnější než my tady v Čechách, na Moravě a Slezsku. A o tom to je.

    Jinak moje gratulace a smekám pánové a dámy.

  3. Hotel Kaskády je jeden z
    Hotel Kaskády je jeden z najlepších Welness hotelov na strednom Slovensku , blízko diaľnice medzi Zvolenom a Banskej Bystrice. Kúsok odo mňa 🙂 …. Vlastní ho známy expolitik Mečiarovho HZDS Karol Konárik, ktorý sa nevie chovať. Tesne vedľa hotela je teplý prameň liečivej vody kúpeľov Kováčová, z ktorého je celý hotel vykurovaný a určite to hrá rolu aj vo veci tohto SuperChargera. Viac zatiaľ o veci neviem, ale zistím.

    1. No je to tak. Pošahaný
      No je to tak. Pošahaný €jrosisialistický češi v uhelný díře známé jako Česká kotlina, jsou zaprodaný až hanba. Lobby tady jen kvete. Holt jich musí víc pochcípat a svět je víc nakopat doprdele (ještě víc čechů musí za poctivou práci opustit ČR) aby si uvědomili že v ZAPRÁŠENÝ ČESKÝ DÍŘE ZŮSTALI JEN DŮCHODCI STÁTNÍ ZAMĚSTNANCI A LOWEND KERÝ NA JEJICH DŮCHODY NEVYDĚLÁ. AŽ tehdy si uvědomí co je správný. No a do tý doby raka a bazarový DÍZLY z GERMÁNIE :DDD

      1. Vložil/a Anonym (bez
        Vložil/a Anonym (bez ověření), Ne, 2015-12-13 19:28
        Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

        Ano, pane Anonyme, zaregistrujte se a pište nejen pohodlněji, ale především slušněji. Ovšem pokud k dané problematice nemáte co říci víc, než vaše obehrané řeči typu „€jrosisialismus“ apod., tak by možná bylo lepší nepsat vůbec. Pliváním ohně a síry si možná ulevíte, ale jen na chvilku, a stejně tím nic nevyřešíte. Pokud máte pocit, že ano, tak byste spíš měl navštívit nějakého odborníka na psychologii a pořešit to s ním.

          1. Tím „slušněji“ jsem
            Tím „slušněji“ jsem neměl na mysli slovo „€jrosisialismus“ – to je jen poznávací znamení, takže možná je vaše registrace úplně zbytečná. Tím „slušněji“ jsem měl na mysli spíš přání Čechům, aby jich víc pochcípalo a svět je víc nakopal… To si klidně můžete odpustit. Pokud jste mimo českou kotlinu, tak vám to může být srdečně jedno. No a pokud jste tu ještě pořád, tak jste vlastně cílem sám sobě.
            Všiml jsem si, že na vaše příspěvky v diskuzích na Hybrid.cz nikdo jiný nereaguje, tak ani já nebudu výjimkou z pravidla. Přejte si co chcete a komu chcete, já vám přeju pěkný den a HOWGH.

            1. Pane eHonzo, mám obavy, že
              Pane eHonzo, mám obavy, že se dopouštíte veliké chyby – snažit se diskutovat o něčem s někým má smysl pouze v případě, že tento exemplář má aspoň zbytkovou mozkovou kapacitu použitelnou k rozumnému účelovému jednání, k čemuž v tomto případě evidentně nedochází.
              Tento jedinec je pouze nemocný kus, čekající až se ním vypořádá přirozený výběr. Do té doby není jiné obrany než NAPROSTÁ TOTÁLNÍ ÚPLNÁ CELKOVÁ ignorace takovéhoto postiženého. On pouze zoufale čeká na jakoukoliv odezvu na své „duševní“ výpotky. Jakákoliv reakce na něj, jej pouze utvrzuje v jeho bludu a roztáčí další kolo.
              Tak jako v lese rostou houby různých tvarů chutí a stupňů jedlosti, tak i v diskusích se vyskytují někteří jedinci, šířící pouze jedovaté výtrusy. NESBÍRAJÍ se, obejdou se obloukem!
              Představte si ten děs, mít takového dementála za životního partnera či rodiče, nebo za kolegu ve stejné kanceláři (jako případný nadřízený by musel být vbrzku shozen se schodů).

    2. Co je to „faktický
      Co je to „faktický oficiální nezájem podporovat elektromobilitu“?
      Mám na mysli srovnání ČR se Slovenskem.
      Co je na Slovensku jinak?
      Podporuje slovenská vláda nějak výrazně elektromobilitu?
      Podporují Slovenské elektrárne, resp. ENEL nějak výrazně elektromobilitu?
      Nemám na mysli různá prohlášení, ale skutečně faktickou podporu elektromobility na Slovensku, třeba formou vládních dotací do rozvoje infrastruktury apod.
      Je toto na Slovensku?

      1. Tady tím výrazem
        Tady tím výrazem „faktický oficiální nezájem“ jsem chtěl vyjádřit svůj celkový pocit ze stávající situace. Jeho konkrétní projev – viz třeba neuvěřitelně impotentní fungování polostátního ČEZu v oblasti podpory elektromobility. Dělal jsem v ČEZ dost dlouho na to abych věděl, co dokáže, když se mu chce, nebo když se mu nechce. Nebo další příklad – zdejší vytrvalé snahy zahrnovat využití různých sice alternativních, ale pořád jenom fosilních PALIV pod pojem EKOLOGICKÁ doprava. To jenom namátkou dva příklady pro ilustraci. Jistě byste našli i jiné. Mně na tom hlavně vádí, když se tu pouhé vytloukání klínu klínem zaměňuje za skutečné řešení podstaty problému, jaké, marná sláva, vidíme na poli dopravy jenom u Tesly. Velmi hezky to vyjádřil Musk teď v Paříži…..

        Co ale není pocit, nýbrž holý fakt: tady si prostě NĚKDO dohodl s Rusy VELMI (tedy, hlavně pro něho :)) lukrativní obchod s plynem a teď dělá co může, aby plyn protlačil, kde to jen jde. Podle hesla „koho chleba jíš, toho píseň zpívej“.

        1. Děkuji, ale tím jste mi
          Děkuji, ale tím jste mi odpověděl pouze na první otázku.

          Pokud by to bylo možné, prosil bych i na ostatní:
          Co je na Slovensku jinak?
          Podporuje slovenská vláda nějak výrazně elektromobilitu?
          Podporují Slovenské elektrárne, resp. ENEL nějak výrazně elektromobilitu?
          Nemám na mysli různá prohlášení, ale skutečně faktickou podporu elektromobility na Slovensku, třeba formou vládních dotací do rozvoje infrastruktury apod.
          Je toto na Slovensku?

          1. Já psal jenom o Česku.
            Já psal jenom o Česku. Nevím, co je na Slovensku jinak (myšleno z pohledu Tesly). O nějakých dotacích tam nemám povědomí. Třeba tam pro ně dělá nějaká sexy baba, kdo ví, tohle já fakt netuším….. ;-).

            Ale vážně. Je třeba známo, že Slovensko se, přinejmenším navenek, mnohým cizincům jeví jako celkově modernější stát než Česko. Muskovým lidem do hlavy nevidíme, ale jsou to taky jenom lidí, rozhodují se po svém a priority volí na základě mnohdy drobností a subjektivních dojmů, tak jako my všichni Dovedu si určitě představit, že tu mohlo sehrát roli, že nějakém českej dacan chtěl predražit ten pozemek u Humpolce, jak tu kdosi naznačil.

            1. Takže si to shrňme:
              1)

              Takže si to shrňme:
              1) Podpora státu:
              – v ČR nulová
              – v SR o žádné nevíme (kdyby byla, tak o ní víme), takže nulová

              2) Podpora dominantní energetické společnosti:
              – v ČR ze strany ČEZu nedostatečná až nulová (to je věc názoru)
              – v SR ze strany SE/ENEL o žádné nevíme, takže nulová

              Suma sumárum:
              Jaká je na Slovensku oficiální podpora elektromobility? Žádná.
              Proč tedy naříkáme, že v ČR není oficiální podpora elektromobility a poukazujeme na Slovensko, že je na tom „mnohem líp“, když na Slovensku je to v otázce oficiální podpory ze strany vlády a dominantního výrobce elektřiny plusmínus to samé?
              Slováci mají jedinou výhodu – mají soukromé iniciativy GreenWay a Teslaklub.sk, které to tlačí dopředu. A vzhledem k tomu, že to evidentně nejsou žádní amatéři, tak se jim daří.
              Takže pokud pomineme oba molochy na každé straně hranice, tak nářky by vlastně měly znít: Proč tu nemáme obdobu GreenWay a Teslaklub.sk, čili soukromé iniciativy?

              Tím chci říct jedno jediné:
              Bavme se buď o skutečně oficiální podpoře elektromobility, anebo o soukromých iniciativách. Ale nezaměňujme jedno s druhým podobně jako „hrušky a jabkama“.

              Nakonec Radovan napsal včera v 20:41 de facto totéž, jen mnohem stručněji (viz v tomto okamžiku první příspěvek této diskuze).

              1. Nejspíš jste nebyl na
                Nejspíš jste nebyl na eZrazech na Slovensku, jinak by jste nepsal, že tam chybí podpora od energetických společností. Jak vloni v Tatrách tak letos v Bojnicích byl sraz dotován a spoluorganizován VSE, která byla generálním sponzorem (VSE =Východoslovenská energetika). Nechtějte abych popisoval jak mne tady v ČR podporují energetické společnosti v organizaci Tesla srazů a jak mi vyšli vstříc při pokusu o vybudování sítě dobíjecích stanic.

                1. určitě by to nebylo nudné
                  určitě by to nebylo nudné čtení

                2. Měl jsem na mysli faktickou
                  Měl jsem na mysli faktickou podporu ve formě výstavby nabíjecí infrastruktury na Slovensku, a to ze strany dominantního výrobce elektřiny, čili Slovenských elektrární, resp. ENELu, nikoli podporu srazů (navíc ze strany lokálního distributora).

                  Vy máte zkušenosti přímo ze Slovenska, resp. z první ruky od slovenských kolegů.
                  Jaký je přístup slovenské vlády a SE/ENEL k výstavbě nabíjecí infrastruktury?

                  EDIT:
                  Abychom si rozuměli, v žádném případě nehodlám zpochybňovat zásluhy, které máte na poli propagace elektromobility a budování nabíjecích stanic jak přímo Vy, tak třeba brněnský EV Select, pan Minář z Vyškova a spousta dalších elektromobilistů v ČR, které ani neznám. Jen jsem tím chtěl říct, že tak jak se zde nadává na český stát a ČEZ, tak můžou klidně i Slováci nadávat na slovenský stát a SE/ENEL, protože jim nepomohli, nebo jen minimálně.

                3. VSE se starají a starají
                  VSE se starají a starají se hodně. Nejen o srazy, kde je jejich podpora velmi dobrá.
                  Naposledy tento měsíc v Košicích otevřeli nabíječku v podzemním parkovišti http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-fórum/nabíjacie-štandardy-a-infraštruktúra/nabíjacie-stanice/6656-oc-galeria-kosice . Mají na to od roku 2011 projekt E-mobility http://www.zelenabuducnost.sk/wps/portal/zb/domov/e-mobility . Mimo jiné rozmísťují nabíječky Mennekes a Elektrinu na našich nabíjacích staniciach budeme zákazníkom poskytovať zdarma do konca roku 2015.
                  Na Slovensku mají 5 nabíječek http://www.zelenabuducnost.sk/wps/portal/zb/domov/e-mobility/kde-najdete-nabijacie-stanice většinou označených v mapách jako RWE Group s 1xType2, 11kW, 16A, free charging, opening hours 24/7, No authentication necessary, free of chargé. Což je v rámci Slovenska, a zvláště pro Tesly a další elektrovozy se silnou palubní nabíječkou, významná pomoc. Celá mapa např. zde http://kdenabijat.sk/

                4. To je se sice pěkné a
                  To je se sice pěkné a určitě chvályhodné, ale zatím mi tu nikdo nedokázal odpovědět, jaký je přístup slovenské vlády a dominantního výrobce elektřiny SE/ENEL k výstavbě nabíjecí infrastruktury. Skoro mi to připadá, jako kdyby se tomu všichni vyhýbali.

                5. No to je jednoduché.
                  No to je jednoduché. Slovenská vláda kecá stejně, jako ta česká (viz http://www.mpo.cz/dokument166286.html, kde na obrázku jsou CNG vozy). A skutek utek. A SE/ENEL je na tom stejně jako ČEZ. Máme stejné kořeny. Česká vláda má už 4 roky usnesení, že by měla ministerstva dopravu řešit alternativními palivy. A když loni novináři zkoumali, zda to dělají, tak nedělají nic a vesele nakupují spalováky, pokud možno naftové TDI. Výsledek je stejný, jako s nabíječkami ČEZu, kde vláda drží většinu akcií. Prakticky nulový. Jen 2 ministerstva se tím trochu řídí a pořizují si alespoň ze 30% z celkového počtu nově pořizovaných aut plynová auta, elektromobil nikdo.
                  Hodně informací o Slovensku a elektromobilitě je na webu http://teslaclub.sk/. Třeba z ledna 2015, že se nic neděje http://www.idbjournal.sk/rubriky/rozhovory/konkretny-koncept-statnej-podpory-elektromobility-na-slovensku-neexistuje.html?page_id=20326. Optimističtější čtení je na stránkách SEVA (Slovenská asociácia pre elektromobilitu) Vláda schválila Stratégiu rozvoja elektromobility v SR 9.9.2015. Ovšem pokud ji bude naplňovat tak, jako česká, pak na Slovensku nadále budou hybatelem dění soukromé firmy.
                  Ostatně tak by to mělo být, jen jim nesmí státní správa házet klacky pod nohy. Což činí mimoděk stále, poslední počin je nová spalovací automobilka – Britská automobilka Jaguar Land Rover v pátek podepsala se slovenskou vládou investiční smlouvu, na jejímž základě společnost na Slovensku investuje 1,1 miliardy liber (41 miliard korun). V novém závodě u Nitry zaměstná 2 800 lidí.
                  Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jaguar-land-rover-postavi-na-slovensku-tovarnu-za-1-1-miliardy-liber-1f7-/eko-zahranicni.aspx?c=A151211_102110_eko-zahranicni_rts . I na Slovensku je to s emisemi z aut tristní – tyto studie sice SE/ENEL podpořily, ale zase jsme u kecání a psaní, ne u činů http://prepninaelektrinu.sk/.

                6. OK, a teď si dovolím
                  OK, a teď si dovolím citovat začátek této části diskuze – příspěvek, který vložil Elektron, Ne, 2015-12-13 13:32:
                  „Tesla nepotřebuje Česko. Proč by se sem měli cpát někomu navzdory? Řekneme si narovinu: je to důsledek faktického oficiálního nezájmu podporovat elektromobilitu.“

                  Řeč byla o Česku, o českém oficiálním nezájmu podporovat elektromobilitu, v jehož důsledku tu Tesla není. No a vida, na Slovensku je to s oficiálním nezájmem podporovat elektromobilitu nemlich to samé. Přesto na Slovensku Tesla je (i přes oficiální nezájem podporovat elektromobilitu), kdežto v Česku Tesla není (za existence stejného oficiálního nezájmu podporovat elektromobilitu). Takže mi z toho vychází, že ať už se nám to líbí nebo ne, tak rozvoj elektromobility na obou stranách hranice stojí na soukromých iniciativách (na Slovensku GreenWay či Teslaclub.sk, v ČR např. EV Select nebo p.Kubiš) nebo lokálních soukromých firmách (na Slovensku např. zmiňovaná VSE/RWE, v Česku dejme tomu např. EON, PRE apod.).

              2. Jistě máte pravdu, že
                Jistě máte pravdu, že aktivita Greenway a TeslaClubSK je impozantní, jistě celé věci hodně napomohla. Slováci jsou prostě dobří a upřímně jim gratuluji. Ovšem z praxe vím, že u investora takového formátu, jako je Tesla, hrají spíš roli jiné faktory, které souvisí právě s tou oficiální (ne)podporou a podnikatelskou kulturou.

                Jestli narazili na typického Čecháčka, který po nich chtěl mimo protokol „malou domů“ za pozemek u Humpolce, tak je mi jasné, jak se Tesláci zachovali…..

                Pak asi také potřebovali zkoordinovat svoje aktivity se zástupci zdejší elektroenergetiky. Takže nejspíš jednali s lidmi z ČEZ-elektromobility. Ty jsem měl i já tu pochybnou čest poznat, nejen po ovoci jejich práce (nesmyslně rozmístěné a věčně nefungující nabíječky)… Takže tuším, k jakému závěru lidí z Tesly došli. Ti ČEZáci totiž dokonale ilustrují fakt, že v jistém oficiálním dokumentu, zvaném Státní energetická koncepce, jsou o elektromobilitě asi tak – celé dvě věty! 🙂

                Chci tím říct, že Čechům netřeba nějakého vnějšího nepřítele. V házení klacků pod nohy si vystačíme sami ;-).

    1. S CNG máte pravdu a opět
      S CNG máte pravdu a opět je to o soukromnících, podobně jako u Vás na Slovensku. Žádná vláda, ta jen na plyn pomalu zvyšuje daně.
      Dokud v CNG jela jen malá havířovská firma a pár dalších různě po ČR, byla to taková Popelka. Sem tam nějaké město mělo MHD založenou na CNG autobusech.
      Jakmile se do věci vložil pan Světlík z Vítkovice Machinery Group, tak to byl doslova růst včetně D1 viz http://www.vitkovice.cz/novinky-aktuality/-/asset_publisher/asst/content/prvni-plnicka-stlaceneho-zemniho-plynu-cng-na-dalnici-d1. Mají je už po celé ČR http://www.vitkovice.cz/html/CNGmapa.html.
      A nejsou sami, doslova modrobílá mapa plynových stanic je zde http://www.hybrid.cz/mapa-stanic/. Za 11 měsíců jich otevřeli 31 nových a tím v ČR překročili stovku http://www.hybrid.cz/v-cr-je-uz-100-plnicich-stanic-pro-cng. Když k tomu přidáme i snahu Škoda Auto vyrábět CNG vozy pro podnikové flotily přetavenou do skutků (na rozdíl od elektormobility), tak je na výsledek zaděláno.

      1. Musel bych vyhledat
        Musel bych vyhledat podmínky pro SC, ale vzpomínám si že tu byl jeden případ ze skandinávie kdy byly dva SC v upravené (slabší) verzi instalovány na žádost mějitele obchodu, proč by to nemělo jít i zde? Jsem si jistý že pokud by byl zájem tak by se dalo jednat a nějak se dohodnout.

      2. Nerad Vám kazím domněnky,
        Nerad Vám kazím domněnky, ale počtem Tesel to není. Pokud se nic mimořádného nestane tak počet Tesel v ČR do konce roku překročí 100. Ostatně na Slovensku je zhruba polovina Modelů S než tady a Supercharger stihli realizovat. By jste se divil, ale jeden z faktorů, který zdržuje stavbu Superchargeru v ČR, je snaha vydělat na dobře situovaném pozemku a obyčejná závist.

        1. Samozřejmě pane, 100ks do
          Samozřejmě pane, 100ks do konce roku 2015 byl hlavně motivační element ale faktem stále je že není 100ks. A pochybuji už že pod stromeček si ji 15 čechů zaregistruje, když v listopadu to byli pouze 2ks 😉 Uvidíme 5.ledna po zveřejnění statistiky
          sda-cia.cz/repository-volnedostupna DO TÝ DOBY SE UZAVÍRAJÍ JEN SÁZKY 😉

          1. Zásadně se nesázím, ale
            Zásadně se nesázím, ale ta „oficiální“ statistika je nějaká vadná. Jestli v měsících 1-11 tohoto roku přibylo 55 Tesel pak jich tady musíme mít přes 100 již teď. V roce 2013 jsem měl kontak na majitele jedenácti Modelů S a jednoho Roadster. V minulém roce mi přibylo přes 30 Modelů S a druhý Roadster. Když zohledním, že nejspíš nemám kontakt na všechny, tak už nepotřebujeme ani ty tři o ktetých vím díky Tesla referral programu, že mají termín dodání letos v prosinci.

  4. Každopádně to začíná
    Každopádně to začíná být ostuda ČR respektive kompetentních mocipánů. První reálná cesta nevede tou bránou a spojnicí na východ o které se tu pořád mluví. Velká pochvala prozíravému Slovensku po dobíječkách v systému Greenway další pochvala a černý puntík pro Českou republiku.

    1. No, řekl bych, že hranice
      No, řekl bych, že hranice mezi západní a východní Evropou není nějaký konkrétní poledník ani žádná jiná čára od severního pólu k jižnímu, ale jde o výsledek geopolitického dělení Evropy z konce min.století. V tomto smyslu Rakousko patří k západní Evropě. 🙂

Napsat komentář