Tesla Autopilot je prý 10x bezpečnější, než jízda bez něj; v USA teď ale řeší další smrťák

Elon Musk tvrdí, že při jízdě se systémem Tesla Autopilot máte 10x nižší šanci na nehodu, než bez něj. V USA se ale aktuálně zabili v Tesle dva lidé.

Elon Musk už léta slibuje, že Tesla Autopilot bude umět plně robotické řízení. Zatím to ale zdaleka tak není (ač v nové betě se tomu již začíná přibližovat) a někteří američtí řidiči na to doplácejí.
foto: Tesla

Tesla aktuálně zveřejnila svou bezpečnostní zprávu za 1. čtvrtletí 2021. Zpráva říká, že nehoda byla zaznamenána každých 6,74 mil. km, kdy byl zapnutý Tesla Autopilot. Ti, kdo ve své Tesle neměli zapnutý Autopilot, ale používali pokročilé bezpečnostní funkce, měli nehodu každých 3,3 mil. km.

Ti, kdo nměli zapnuté bezpečnostní funkce, bourali každých 1,57 mil. km. A nakonec, podle je průměr v celých 0,779 mil. km.

Z tohoto porovnání Elon Musk vyvozuje, že Tesla Autopilot je už skoro 10x bezpečnější, než jízda bez něj. Jenže Musk zapomněl zmínit, že oněch 6,74 mil. km je podstatně méně, než 7,53 mil. km za Q1 minulý rok! Takže meziročně bezpečnost Autopilota klesla.

Což může být dáno např. podstatným nárůstem počtu vozů Tesla na silnicích. Aktuálně se nedaleko města Spring v Texasu stala smrtelná nehoda, při které zemřeli dva lidé. Úvodní zprávy hovořily o tom, že auto jelo právě na Tesla Autopilot s tím, že na sedadle řidiče nikdo neseděl.

Elon Musk ale tuto informaci vyvrátil a řekl, že auto nejelo na Autopilot. Je tedy možné, že řidič si myslel, že ho má zapnutý, ale neměl. Nehoda se momentálně vyšetřuje a jak to doopravdy bylo se dozvíme až v průběhu následujících týdnů.

67 Comments on “Tesla Autopilot je prý 10x bezpečnější, než jízda bez něj; v USA teď ale řeší další smrťák”

    1. o čem to zase žvaníš?
      Unhappy Tesla owner at Shanghai Auto

      o čem to zase žvaníš?

      Unhappy Tesla owner at Shanghai Auto Show 2021

      Neumíš si to přeložit?

      Apparently this (pregnant) lady is unsatisfied with her Tesla due to a brake failure. Hope this will be investigated soon and Tesla will issue an official statement regarding this matter.

    2. štrajkovala že jí čínský TM3 nebrzdí
      štrajkovala že jí čínský TM3 nebrzdí 😉

      https://teslaczech.com/selhani-brzd-u-tesly-a-protest-na-modelu-3-primo-na-veletrhu/

      …ale jinak prodeje tesla čajna březen 34k

      https://carsalesbase.com/china-tesla/

      Pondělní incident vedl státní televizní stanici CCTV k žádosti o vyšetřování hlášených problémů s brzdami u automobilů Tesla

      https://finance.yahoo.com/news/tesla-apologies-customer-protested-autoshow-140908238.html

  1. „Zpráva říká, že nehoda byla zaznamenána každých 6,74
    „Zpráva říká, že nehoda byla zaznamenána každých 6,74 mil. km, kdy byl zapnutý Tesla Autopilot. Ti, kdo ve své Tesle neměli zapnutý Autopilot, ale používali pokročilé bezpečnostní funkce, měli nehodu každých 3,3 mil. km.
    Ti, kdo nměli zapnuté bezpečnostní funkce, bourali každých 1,57 mil. km. A nakonec, podle NHTSA je průměr v celých USA 0,779 mil. km.“

    A z tohoto usuzuje Elon Musk, že jízda s autopilotem je 10x bezpečnější? To ani omylem nelze takto říct! Protože my nevíme, za jakých podmínek měli ti řidiči zapnutý autopilot a na jaké silnici (dálnice, město, okresky, hustý provoz, počasí, atd…).

    Příklad:
    Co když pojede Tesla s autopilotem milion km jenom po dálnici za dobrého počasí, kde je obecně riziko krizové situace a nehody nižší? A tato data o nehodě s autopilotem se pak budou srovnávat s ostatními auty bez AP, ale při provozu na všech silnicích, i těch, co jsou mnohem rizikovější a za každého počasí.

    1. Mikrospanek pri monotonni jizde po dalnici je jiste casty
      Mikrospanek pri monotonni jizde po dalnici je jiste casty duvod bouracek. AP takove nehody z 99,99% vylouci. Z vlastni zkusenosti vim, kolik stovek km jsem behem mych 3 milionu ujetych km prospal. Nastesti bez jedine nehody. Ale Andel strazny neni tak spolehlivy, jako Autopilot.

      1. To máte jistě pravdu, ale nic to nemění na to, co jsem
        To máte jistě pravdu, ale nic to nemění na to, co jsem napsal, že totiž Elon vyvozuje jakýsi závěr ze špatných dat, resp. nesrovnatelných mezi sebou.

        PS:
        Mám najeto cca. 900 tis km a taky jsem zažil několik mikrospánků, jeden zkončil nehodou. Dnes by mě zachránil systém nouzového brždění, které má už většina aut, i levný Hyundai i30, na to není potřeba autopilot.

        1. Nouzove brzdeni na dalnici neni zrovna nejaky velky pokrok.
          Nouzove brzdeni na dalnici neni zrovna nejaky velky pokrok. Takova retezova bouracka muze byt docela dramaticka. Autopilot jede bezpecne dal a po uplynuti nejake doby vas zacne zvukove napominat abyste prokazal ze se venujete provozu. V USA to je delsi doba a v EU je to asi 15 sekund. V kazdem pripade Autopilot zahaji zastaveni zapnutim havarijnich svetel a hodne pozvolnym zpomalovanim. Mam za to, ze dokonce zajede k pravemu okraji silnice. Takze zadne nouzove brzdeni, ale prirozene zpomalovani az do klidu. Samozrejme se to nesmi zamerne oblbnout. Pak se to vyrovna zafixovani volantu izolepou u bezneho spalovaku. Jeste dalsi duvody bourani jsou telefonovani a psani sms, tam staci par sekund a je vymalovano. AP vas i pres takove pochybeni zachrani. Nekdy pouzivam AP i ve meste v hustem provoze. je fascinujici, jak jede od semaforu k semaforu a plave s provozem bez zasahovani. Nastesti se pri cekani na semaforu AP nevypina po 15 sek. a kdyz se auta rozjedou, plynule pokracuje. Musite to zazit abyste mohl posoudit. A to je soucasti AP bez priplatku. FSD umi mnohem vic, ale ten nemam v aute, jen jsem zkusil v predvadecce. Verte, AP je bezpecny a dobry.

          1. Ale já to samozřejmě věřím, že AP je bezpečný a
            Ale já to samozřejmě věřím, že AP je bezpečný a dobrý pomocník… stejně tak jako jiné asistenty, které se dnes v moderních autech už běžně používají. Některé jsou lepší, jiné nestojí za nic.

            Já jenom rozporuji to, co z těch jeho dat vyvodil Elon o tom 10x bezpečnějším provozu na AP než bez něj. To je prostě reklamština a blbost, pokud neznáme přesná data za jakých podmínek se jelo s AP a za jakých podmínek bez něj. To doufám jste schopen uznat?

            1. Dobre by bylo znat pocet ujetych km s/bez AP. Pokud by rezim
              Dobre by bylo znat pocet ujetych km s/bez AP. Pokud by rezim AP byl jen 10% vsech ujetych km, bylo by to mene opravnene tvrzeni, nez kdyby se s AP ujelo treba 90% vsech km. Mozna ze se nekomu podari najit takove udaje. Samozrejme ze se kazdy pokousi uvadet pro sebe vyhovujici veci. Ale malokdo se dostane zase pod palbu kritiku v takove mire jako E.M. Ale jak se rika, dulezitost muze se pocita podle poctu jeho odpurcu. A E.M. je hoooodne dulezity. I diky vam :-))

              1. Ale já nejsem jeho odpůrce 🙂 Jenoim tvrdím, že on
                Ale já nejsem jeho odpůrce 🙂 Jenoim tvrdím, že on vyvozuje z těch dat co má, nesprávné závěry. To je vše a za tím si stojím. Prostě reklamština, no… není v tom ale zdaleka sám, kdo takto trochu překrucuje data a čte z nich to, co se hodí pro marketing, to je normálka.

                1. Účelové přikrášlování faktů dělá každý člověk,
                  Účelové přikrášlování faktů dělá každý člověk, vědomě i nevědomě.
                  Že to je reklamština se nikdo nepře. Možná se ta pře přenáší do roviny že to vytýkáte jen E.M. (což netvrdím, ale někdo by to tak mohl chápat) 🙂

                2. Jo, jo… když se něčeho podobného dopustí šéf VW (nebo
                  Jo, jo… když se něčeho podobného dopustí šéf VW (nebo jiné automobilky), už se tady na něho snese kritika a nadávky a něco ve smyslu dinosaurů a neschopných manažerů a pod. 🙂 Ale Elon je vizionář a „ten správný“, takže ten si může dovolit to samé a nikdo z těch, co předtím tepali do šéfa VW, k tomu neřekne ani slovo.

                3. Že to je reklamština se nikdo nepře.
                  Hádám že ani

                  Že to je reklamština se nikdo nepře.
                  Hádám že ani Leodendula.

                  Tak proč se stále bráníte – považujete se za mediátora a vyvažujete křiklouny z druhé strany barikády a snižujete se na jejich úroveň?

                  Nic proti vám nemám ale jedete oko za oko 😉

    2. Není snad stále pravidlo že autopilot je jen na dálnici a
      Není snad stále pravidlo že autopilot je jen na dálnici a jeho použití mimo se nedoporučuje/je zakázané ?
      Čili – ano, zapnuté to je převážně tam kde se hltají km.

      A co porovnání bez zapnutých funkcí (nebo s bezpoečnostními funkcemi)?
      Je pěkné že se vozíte po marketingovém vyzobnutí min/max porovnání, ale co ty další dvě hodnoty ?

      1. Rozporuji to, co z těch dat vyvozuje Elno, že totiž jízda
        Rozporuji to, co z těch dat vyvozuje Elno, že totiž jízda s AP je 10x bezpečnější než jízda bez AP. To je vše a za tím si stojím, že takto to říst prostě nelze, to je typická Elonova reklamština, nic víc 🙂

        Srovnání nehodovosti s vypnutým autopilotem nám nic neříká o schopnosti autopilota. Říká to to, jak často bourají řidiči Tesly. To, že bourají méně než průměr ja klidně možné, ale nic to neříká (nebo jen málo) o samotném autě, spíš o řidičích Tesly. Rozdíly jsou i u jiných značek, např. BMW vs. Lexus, atd… primárně třeba kvůli tomu, jaká sorta lidí tu kterou značku převážně řídí, že? A Tesla má i tu výhodu, že všechna jejich auta jsou mladá, max. z 2011, nebo kdy se začala prodávat.

        1. Jestli to také nebude třeba tím, že u elektromobilu není
          Jestli to také nebude třeba tím, že u elektromobilu není problém s bezpečnostní přestávkou. Nevím jestli to je pravda, ale někde jsem slyšel, že se s tím po dálnici při max. povolené rychlosti nedá jet déle jak 2,5-3 hodiny …

          1. To neni mozne ani u spalovaku. Tesla je vykonne auto a
            To neni mozne ani u spalovaku. Tesla je vykonne auto a dosahuje rychlosti daleko pres 200km/h. Ukazte mi spalovak, ktery ujede na jednu nadrz 600km pri rychlosti +200km/h.
            Pokud berete max. povolenou rychlost v CR 130 km/h, tak Tesla to zvlada. 390 km je sranda.

              1. Az bude mozne jezdit bezne do DE, tak vas zvu na test. V CR to
                Az bude mozne jezdit bezne do DE, tak vas zvu na test. V CR to je bohuzel nemozne. Ale sam jsem zvedavy. Asi by to chtelo nekdy v noci, protoze pres den to nebude mozne zajistit. A jeste musite rici, kde je usek 200km bez omezeni. Ja zadny neznam, vzdy je po ceste nejake preruseni.

                1. když jsme testovali takovéhle věci, tak se dělal
                  když jsme testovali takovéhle věci, tak se dělal ekvivalent zrychlení – třeba 25x za sebou start stop zrychlení 0-100 km/h nebo 150 km/h, pokud se to utahávalo, tak to nemělo v testu ustálené max rychlosti nárok – protože tam ani výběh na brzdu nemáte.

                2. Vy znate teplotni parametry motoru, elektroniky a baterky ze
                  Vy znate teplotni parametry motoru, elektroniky a baterky ze dovedete urcit akvivalentni zatizeni? Bravo, Grünheide hleda odborniky.
                  Ja ze zkusenosti s jizdou po dalnici muzu rici, ze jsem jel z okoli Stuttgaru az do Aschaffenburg po dalnici a narame jsem si vychutnaval rychlou jizdu vsude kde to bylo mozne. A ze jsem pri akceleraci po vybrzdeni nejakym pomalym Mercedesem a pod. auto vubec nesetril. A zadny narust teploty ke kriticke hodnote a omezeni vykonu jsem nepozoroval. Bohuzel nevim, jaka byla okolni teplota.

                3. opět jste nepochopil.
                  Tesla má z nuly na sto nějakých

                  opět jste nepochopil.
                  Tesla má z nuly na sto nějakých 4,5s.
                  Tak si to dejte za sebou bez prostojů 25x za sebou.
                  Pokud se vaše časy budou postupně výrazně lišit (prodlužovat) – tak je velká pravděpodobnost, že to 200 km/h+ hodinu v kuse nedá.
                  Ohledně vašich „vtipných pochybností“
                  Všechny vnější parametry Tesly 3 jsou známy – takže si odporové síly můžete dopočítat – převody a vše jsou též známy, takže si spočítáte ze známých vnějších vlastností požadovaný výkon. – Učivo asi 3. ročník dopravní průmyslovky. Teslí motor hodinový výkon jsem na netu taky viděl. Z požadovaného výkonu přes znalost konfigurace baterky a opět známého vnitřního odporu článků, a tepelných parametrů si klidně spočítáte ztrátový výkon a přes znalost masy atd si spočítáte oteplení. Takže budedete vědět vše – při jaké max rychlosti máte hodinový výkon (tedy, co unese motor), dále z oteplení baterky kdy a jak omezí. Z požadavku výkonu dopočítáte, jestli vůbec to bude energeticky možný cyklus (očekávám, že jo, otázka je, jak při takové zátěži spadne napětí). Počítat měnič na teploty je blbost, protože jí na čipech máte v desítkách vteřin a pokud to nedá, tak to omezí – což už jste si zjevně někdy vyzkoušel. A už od začátku jsem na vás tak hodný, že jsem dal úmyslně 25°C teplotu okolí, protože 20 – 25°C jsou běžné datasheetové hodnoty a jsou brány jako souměřitelné 😉

                4. Jste sice hodne peclivy, ale vase rovnice je polovicni. Sice
                  Jste sice hodne peclivy, ale vase rovnice je polovicni. Sice umite nascitat ztratovy vykon a umite ho i patricne popsat. Kde mate ale parametry chlazeni? Diferencialni roznice se u vas smrsknou na scitani. Vase vzdelani spociva v akumulaci znalosti a tim to konci. S vasi predstavou budete umet spocitat zahrati idealne izolovaneho bojleru na urcitou teplotu. Vylucuji ale, ze s tim muzete posoudit komplexnejsi termicke procesy EV.

                5. Hodinový výkon motoru je ustálený stav, které zařízení
                  Hodinový výkon motoru je ustálený stav, které zařízení umí bezpečně uchladit – jen tak na okraj. U baterky nepotřebujete pro předpoklad úplně řešit, co vychladíte – ale klidně si to dopočítat můžete, pač to určitě na netu taky bude – stačí so najít výměník a můžete se činit – Tesla je na to dost pod drobnohledem – ale většina BEV omezuje výkon z baterky, dřív než to nastane, na základě změny teploty v čase a ne ve chvíli, kdy je teploty dosaženo.
                  Holt zase pokus….

                6. Dukazni bremeno nesete vy. Kdo prijde s nejakym tvrzenim a
                  Dukazni bremeno nesete vy. Kdo prijde s nejakym tvrzenim a vypoctem z 3. tridy, tak musi take poskytnout parametry ze kterych cerpa. Tak treba povezte, jaky je vykon motoru (LR ma 2 motory) pri hodinovem ustalenem provozu? Jaky je potrebny vykon pri jizde TM3 po rovine a bezvetri pri 200 km/h. Jake jsou teplotni krivky motoru a baterie a pri jakych teplotach dochazi k redukci vykonu. Jaky teplotni vykon dosahuje chladici system? Nic z toho neznate, ale mate pusu plnou kecu. Kdyz necemu nerozumite, tak napiste, ze se domnivate, ze to TM3 nedokaze. Ale netvrdte neco, co nedokazete obhajit.

                7. aha mistu trapnosti došly argumenty a začal opět
                  aha mistu trapnosti došly argumenty a začal opět útočit…bravo :D, o důkaz jste byl požádán vy, já se vám to snažil ulehčit a pardon je to omyl, jakoukoli vstřícnost hned oplácíte útokem…

                1. Byla to TM3 LR, Performance nebo SR+? Va mam bez zvuku a tak
                  Byla to TM3 LR, Performance nebo SR+? Va mam bez zvuku a tak to nemuzu zjistit.

                2. Performance ma nizsi dojezd. Tezko rict cim to je, protoze
                  Performance ma nizsi dojezd. Tezko rict cim to je, protoze WLTP neobsahuje zadne jizdy ve vysokych rychlostech ani zavratne zrychlovani. Vlastne by pri WLTP testu mely obe auta mit stejny prubeh rychlosti. Mozna ze ma jiny prevod v reduktoru a tim padem ma vyssi spotrebu nez LR. Skoda ze ten dalnicni test nedelal s TM3 LR. Mozna by to dopadlo jinak. I kdyz o 33% nizsi spotrebu by take nedosahnul.

                3. Performance má zanedbatelně nižší dojezd o cca 2,5 %,
                  Performance má zanedbatelně nižší dojezd o cca 2,5 %, takže TM3 prostě nedá hodinu v kuse jízdy při rychlosti 200 km/h. Bjorn v té jízdě ujel cca 133 km a zůstalo mu 11 %. Na druhou stranu to jel v roce 2019, takže s letošním modelem by to bylo o něco lepší, ale stejně by to nedal.

                  Ten rozdíl bych viděl, že to dělají především ty 20 palcová kola u Performance, které ještě k tomu nejsou „aero“. To je ale jen můj názor. 🙂

                4. Vsechny kola od 18 palcu az po 20 palcu maji vzdy stejny
                  Vsechny kola od 18 palcu az po 20 palcu maji vzdy stejny prumer. Akorat cim vetsi prumer disku, tim nizsi bocni strana pneumatiky. Sirka je u vsech kol z vyroby stejna:
                  235/45 R18, 235/40 R19, 235/35 R20. Vetsi prumer disku znamena vetsi plocha paprskovitych ramen ktera pusobi jako rotor ventilatoru. Takze s vetsim diskem je prutok vzduchu skrze disk vetsi a to zpusobi vyssi spotrebu. Aero kryty ten prutok omezuji a zaroven snizuji i vzdusny odpor pri obtekani kolem kola.
                  Jinak TM3 LR (model 2021) ma dle WLTP dojezd 580km. Samozrejme to neplati pro 200km/h.

                5. Díky, tak nějak jsem čekal, že se něco takového stane a
                  Díky, tak nějak jsem čekal, že se něco takového stane a bylo to od někoho tady opět velkohubé prohlášení, co dále maskuje útoky a svojí arogancí.

                6. Ja jsem vas pozval na test a psal, ze sam jsem zvedav jak to
                  Ja jsem vas pozval na test a psal, ze sam jsem zvedav jak to dopadne. Vy jste se vytasil s kupeckymi propocty ktere jsem musel rozporovat kvuli nekompetentnosti. Napsal jsem vam kde vsude mate chybne predpoklady ve vasich vypoctech. Nikde jsem netvrdil, ze to TM3 zvladne, tak nelzete. A ted sam priznavate, ze jste to pouze tusil. Takze honosne vypocty byly jen fabulace a vse bylo jen vas dojem.
                  Vsimete si, ze vzdy opravuji pouze vase mylne prohlaseni. Piste komentare ktere budou proste hrubych zavad a vyhneme se podobnym stretum.

                7. já už si odnes, že už nerozumíte ani Tesle mistře
                  já už si odnes, že už nerozumíte ani Tesle mistře trapnosti howgh
                  ¨

            1. Nevšiml jsem si že bych psal o Tesle, není to jediný
              Nevšiml jsem si že bych psal o Tesle, není to jediný elektromobil na světě. Max. povolená rychlost je snad 130 Km/hod. Když pojedete 200 tak tím hůř.

              Psal jsem o tom, že v elektromobilu je logicky zajištěno dělat bezpečnostní přestávky, možná udělá nejlepší Tesla 400 Km po dálnici , ale za tři hodiny se musí minimálně půl hodiny nabíjet na ujetí max dalších 2 hodin, proto je možná vyšší bezpečnost, žádnou jinou konspiraci v tom prosím nehledejte.
              Ve spalováku není problém cestovat na delší trasy minimálně 2x delší trasy a naplnění nádrže je za zlomek času. Mislím že v EV opravdu nehrozí usnutí za volantem.

              1. Psal jste vseobecne „elektromobil“. Tak jsem vam napsal, ze
                Psal jste vseobecne „elektromobil“. Tak jsem vam napsal, ze Tesla do te vasi strategicke uvahy nezapada. Kdyz napisete nejakou kravinu, tak necekejte ze se to necha plavat. Stejne jako pitomec babis prohlasil o Vrbeticich, ze se jednalo o „utok na zbozi“ a Kreml ho hned citoval, tak i vy si musite davat pozor co pisete. Na rozdil od vas ale babis uz svoje prohlaseni vzal zpet a omlouva se za to.

                1. Vždyť nenapsal nějak extra blbost. TM3 má při dálniční
                  Vždyť nenapsal nějak extra blbost. TM3 má při dálniční 130 km/h spotřebu cca 19kWh/100 km, takže těch 390 km tedy cca 3 h jízdy maximální povolenou rychlostí je opravdu hraničních.

                  Takže odpověď je, že s jakýmkoliv BEV si musíte dát po 3h max 3,5h jízdy pauzu.

                2. Díky a z toho právě vycházím, podle mě ty data jdou
                  Díky a z toho právě vycházím, podle mě ty data jdou hlavně z Ameriky, kde se asi dělají dlouhé přejezdy přes celý kontinent a únava na tom má jistě vliv.

                3. Uz davate jen 80% kapacitu baterky. A omezujete na TM3. Zase
                  Uz davate jen 80% kapacitu baterky. A omezujete na TM3. Zase vynechavate TMS. Napiste radeji u vetsiny EV a mate vyhrano. Me se nelibi pausalizovani, ktere splachne i vyjimky.

                4. Může tu prosím nějaký majitel slušného EV (jedno jaké
                  Může tu prosím nějaký majitel slušného EV (jedno jaké značky) napsat, jak často musí zhruba nabíjet při svižné jízdě po dálnici? (když je volno tak rychlost 130 kM/hod v případě prázdné dálnice a když se na to cejtí tak třeba v mírném kopci dolů max 160 tachometrově )

                  V reálném životě tj. musí mít nějaký základní bezpečný dojezd a musí být v místě nabíjecí stanice?

                5. Ja jsem si udelal takove pravidlo, ze nabijim nejpozdeji abych
                  Ja jsem si udelal takove pravidlo, ze nabijim nejpozdeji abych se zbytkem mohl dojet k dalsi nabijecce, pro pripad ze by planovana nabijecka nebyla zrovna funkcni. Po dalnici jezdim cesty do 200 km, tak vam bohuzel nepomuzu. S Teslou 3 na dalnicich nabijim malokdy. Nabiju doma a pak az v cili. Na ABB 50kW nabijecce lze se zahratou baterkou nabijet plnych 50kW a to ukazuje nabijeci rychlost ca. 350 km/h. Pri rychlosti 130 km/h to znamena po 1h nabijeni nabity dojezd +300 km. Takze pokud byste mel Teslu 3 LR s 70/75kWh baterkou, pak byste musel ca. kazdych 300 km udelat prestavku 1h. Kdyz budete mit stesti a na ceste bude Tesla Supercharger, tak se nabijeci prestavka smrskne plusminus na pulku. Zase vse zalezi na delce jizdy do cile. TM3 ujede podle WLTP 580km. Kdyz potrebujete jet ca. 500 km, tak s trochu nizsi rychlosti zvladnete 500 km bez nabijeni a i pres nizsi rychlost 120km/h jste kratsi dobu na ceste.
                  Pokud mate konkretni trasu, pak zkuste toto:
                  Aplikace ABetterRoutePlanner jednoduše a přesně naplánuje nabíjecí zastávky pro delší cesty elektromobilem

                6. A Better Routeplanner
                  S Tesla 3 LR bych svou cestu do DE

                  A Better Routeplanner

                  S Tesla 3 LR bych svou cestu do DE (převážně dálnice, 520 km, rychlost 130) zvládl za 4:49 plus dvě nabíjení po 7 minutách. To bych asi sloučil do jednoho nabití 15 minut 🙂

                  Ioniq 5 mi ukazuje za stejných podmínek 4:53 plus dve nabití 14 a 9 minut.

                  Enyaq 80 by to zvládl za 4:44 plus dvě nabíjení 18 a 19 minut.

                7. Vynechal jste Ionity? I kdyz Skodoffka ma nejake lepsi ceny.
                  Vynechal jste Ionity? I kdyz Skodoffka ma nejake lepsi ceny. Hyundai je clen konsortia, ale asi nenabizi zadnou slevu.

                8. No jo, měl jsem zakázené Ionity 🙂
                  Pak je to Enyaq 4:41

                  No jo, měl jsem zakázené Ionity 🙂

                  Pak je to Enyaq 4:41 plus 33 min. nabíjení (14 a 19).
                  A Ioniq 5 je pak 4:46 plus 22 min. nabíjení (12 a 11).

                  U Tesly je to stejné, tam je lepší nabíjet na SC.

                9. Jakou kravinu jsem napsal? 2-3 hodiny to odpovídá při
                  Jakou kravinu jsem napsal? 2-3 hodiny to odpovídá při prázdné dálnici a nějakému základnímu dodržovaní předpisů, trasu Praha-Brno a zpět. A pak nabíjecí pauza.

                  Může to nějdo z majitelů elektromobilů potvrdit jestli do dá s nějakou rezervou tj. vyjede nabitý na 90% a skončí alespoň s 10%?

                  Podle mě při cestování po dálnici většina rozumných elektromobilistů bude na delších trasách nabíjet co 2 hodiny.

                  A netahejte sem politiku ..

    3. Máte pravdu. Správně by mělo být, že na silnicích, na
      Máte pravdu. Správně by mělo být, že na silnicích, na kterých lidé zapínají Autopilota, bourá Tesla se zapnutým autopilotem 10x méně, než všechna auta na všech silnicích.

      Teď to ještě napsat tak, aby to bylo jednoduše pochopitelné pro většinu lidí a novináři to mohli napsat jako titulek. 😀

  2. Tak jasně, protože řidič vždy zasáhne. Zveřejnit
    Tak jasně, protože řidič vždy zasáhne. Zveřejnit statistiku, kde by se počet zásahů do řízení autopilota rovnal nhodě, bylo by asi všechno jinak. Navíc jak uvádí Xmen..dejte do deseti rohlíků z deseti milionů jehlu a garantuju vám, že nikdo nesní rohlík jen tak. Lidi si radši koupí chleba, než aby pitvali rohlík.

  3. Problem toho vyroku je v tom, ze je zalozeny na statistike. Je
    Problem toho vyroku je v tom, ze je zalozeny na statistike. Je to to iste ako pri vakcinach. Tam sa tiez da povedat, ze ked si date vakcinu tak statisticky prezijete 1000x pravdepodobnejsie covid ako zomriete na vakcinu. Lenze, takto je definovany hazard a malo kto chce hrat hazardne hry so svojim zivotom. Aj po rokoch zostavam odporca samojazdiacich aut a roznych asistentov. V cloveku vyvolavaju falosny pocit bezpecia a potom sa nesustredi. Clovek nemoze kontrolovat chyby stroja, stroj musi kontrolovat chyby cloveka, pretoze stroj je rychlejsi, bez emocii a unavy.

          1. Ne, ale bavíme se o statistice nehodovosti Tesel a covid byl
            Ne, ale bavíme se o statistice nehodovosti Tesel a covid byl zavlečen jen pro ilustraci. Tzn každý řidič je svého štěstí strůjcem a hazarduje za sebe (a když se do toho připlete nějaká oběť mezi kapotou a stromem tak to určitě nebude někdo blízký – nejsem cynik… no možná trochu, ale neguji tímto vaši hru na osobu blízkou).

Napsat komentář