Tesla aktivně jedná o otevření sítě nabíječek Supercharger

Technologický šéf automobilky Tesla JB Straubel potvrdil, že firma „aktivně jedná s ostatními automobilkami“ a možnosti otevření sítě dobíjecích stanic Tesla Supercharger.

Elektromobil Tesla Model S u nabíjecí stanice Supercharger
foto: Tesla

O možnosti otevření nabíječek Supercharger také pro jiné automobilky se hovoří již léta. Už v roce 2014 se například hovořilo o možnosti sdílení s BMW.

Síť proprietárních dobíječek Supercharger je kritickou výhodou společnosti Tesla, kterou nikdo jiný nemá. Straubel se o „aktivním jednání“ zmínil na víkendové konferenci Midwest Renewable Energy Association’s 28th Annual Energy Fair ve Wisconsinu.

Zatím naposledy v září 2015 zmínil jednání o možnosti sdílení sítě Supercharger s dalšími automobilkami Elon Musk při návštěvě Německa. Problém ale je, že zejména v USA jsou nabíjecí stanice Tesla doslova ucpané.

Tesla proto ohlásila na letošek velkou expanzi a rozšiřování sítě, a to jak doma v , tak v Evropě a dalších regionech. Budou se stavět nové stanice i rozšiřovat ty stávající. U některých má být k dispozici i 50 až 100 dobíjecích stojanů.

Už začátkem roku 2016 navíc Elon Musk v Paříži oznámil, že Tesla přidá k Superchargerům evropské CCS konektory. To se zatím nestalo, ale Tesla se mezitím stala součástí skupiny propagující CCS nabíjení a o CCS se mluví i v souvislosti s Tesla Model 3.

12 Comments on “Tesla aktivně jedná o otevření sítě nabíječek Supercharger”

  1. Obrovská strategická chyba Tesly, stejně jako obrovská
    Obrovská strategická chyba Tesly, stejně jako obrovská chyba najmutí Franze von Smuckhausena.

    Výhoda Tesly, jako jediné s „benzínkami“ spande, navíc jako bonus ucpané.

    V Tele maji asi někoho, kdo chece Teslu zničit zevnitř.

    1. Otevření klientům jiné automobilky bz jistě bylo
      Otevření klientům jiné automobilky bz jistě bylo zpoplatněné. Ucpané Superchargery Tesle nic nevzdělávají a naopak jim generují náklady za elektřinu kterou majitelé Tesel čerpají. Otevření sítě Supercharger platícím klientům je velice rozumné pro budoucí zisky nejen od majitelů levnějších Tesel, ale i od statisíců majitelů jiných elektromobilů. Do budoucna může být a zřejmě i bude tato část Tesly nejvýdělečnější. Tesla totiž prozatím ani neuvažuje o levnějším modelu než Model 3, tedy má dosti omezený prostor zákazníků který nad 1 miliónem ročně již bude dosti malý. V Tesle moc dobře vědí, že velká spousta zákazníků jde za určitým brandem a ty proste nezískají do svých řad, proto pro ně bude výhodné je získat alespoň coby klienty u nabíjecích stojanů kde každý dodaný kilowatt může generovat marži ve výších desítkách procent podle regionu. Kupříkladu v České Republice nakupují za necelou korunu za kW a prodat mohou za 4 koruny, v tu chvíli mají hrubou marži 75% kterou u žádného auta nemají a mít nebudou, navíc takových kilowatt denně prodají desítky až stovky milionů.

      1. Mluvíš nesmysly:
        1) SC jsou kryté v ceně prodaných

        Mluvíš nesmysly:
        1) SC jsou kryté v ceně prodaných vozů
        2) „Otevření sítě Supercharger platícím klientům je velice rozumné pro budoucí zisky“ Jaké zisky? SC nic nevydělává ani nemá vydělávat dle Muska, má jen krýt náklady, takže co to meleš za nesmysly?

        Celý tvůj příspěvek jde přesně proti tomu, co říkal Musk, neboli jsi napsal dokonalý blábol 🙂

  2. Minuly tyden jsem nabijel nad Mnichovem a nez jsem odjizdel
    Minuly tyden jsem nabijel nad Mnichovem a nez jsem odjizdel bylo nas tam pet. Pravdou, ale je, ze za nekolik nabijeni jsem tam na vedlejsich chademo a ccs stojanech potkal jednu i3. Tedy otevreni SC ostatnim nebude patrne znamenat nejake masivni navyseni obsazenosti.

    1. Pozoruji při svých cestách po Evropě postupný nárůst
      Pozoruji při svých cestách po Evropě postupný nárůst využívání Superchargerů. Ještě v roce 2014 bylo pravidlem na SuC nepotkat nikoho, v roce 2015 byl obvyklejší opak a loni jsem (v Rakousku) třikrát přijel k SuC, kde byly obsazeny stojany všechny. Faktem je, že jsem nikde nečekal na uvolnění déle, než 5 minut. Jsem zvědav, jak to bude vypadat letos, až vyrazím opět na dovolenou.

      1. Nevím jak o prázdninách. Já se z dovolené vrátil koncem
        Nevím jak o prázdninách. Já se z dovolené vrátil koncem minulého týdne. Projel jsem Rakousko a Itálii a nikde jsem nepotkal než jedno dvě auta nebo nikoho.
        V Rakousku byl nejkritičtější SC v Grazu, kterému by měl letos hodně odlehčit Maribor, takže uvidíme.

      2. Nabíjím na SC po evropě docela často a jediný problém
        Nabíjím na SC po evropě docela často a jediný problém jsou SC ve velkých městech typicky Vídeň Amsterdam Graz kde nabíjí Taxiky. Ale i tam se situace lepší protože nové SC rostou jako houby po dešti. Dnes mají otevřít SC Otočac v Chorvatsku pak bude jizda na jih pohádka 1.000km za 11:30 včetně nabíjení jenže dopisy z rakouska teď chodí častěji než letáky z teska.

        1. Bydlim napul v Amsterodamu. Uz 4.mesic zde pravidelne dobijim
          Bydlim napul v Amsterodamu. Uz 4.mesic zde pravidelne dobijim TMX v ruznych dennich dobach. Rano a vecer je drtiva vetsina z 12 nabijecek prazdna a Taxi Tesla jsem tam za celou dobu nevidel ani jedno ! Maji uz davno sve stanoviste na Schipolu.
          Ani jednou se mi take nestalo,ze by na SuC nebylo misto. Takze tohle mesto ze sveho seznamu vynechte.

Napsat komentář