Teplice mají novou dobíjecí stanici pro elektromobily

redakce - 24 Květen 2017

Společnost Siemens ČR uvedla počátkem května ve spolupráci s firmou EV Solutions s.r.o. do provozu nabíjecí stanici pro elektromobily v Teplicích.auto teplice-siemens-dobijeci-stanice-kajot-elektromobil-bmw-i3

Elektromobil BMW i3 se dobíjí u nové nabíjecí stanice v Teplicích
foto: Siemens

Nástěnný nabíječ je umístěn poblíž vlakového nádraží na parkovišti společnosti Kajot Casino a je volně dostupný pro veřejnost. Na základě rostoucí poptávky se chystá objednatel počet nabíječek v budoucnu rozšířit i do dalších provozoven.

„Instalace nástěnné nabíječky v Teplicích je prvním počinem v této oblasti. Nicméně máme rozjednáno již několik dalších lokací, pro které připravujeme finální koncepci,“ říká Lukáš Kettner, jednatel společnosti EV Solutions s.r.o.

Zájem o oblast elektromobility v současné době rychle roste, a to jak ze strany soukromého, tak i veřejného sektoru. Její přínosy jsou jasně definované – snižování emisí, a tím ochrana životního prostředí, tichý provoz, úspora provozních nákladů.

Na tento trend reagují především výrobci automobilů, kteří neustále zvyšují dojezdovou vzdálenost na jedno nabití. Od původních 70 km až na současných 300 km dojezdu u vozidel nejrozšířenější nižší střední třídy.

Stávající infrastruktura dobíjecích stanic v České republice však stále nedostačuje, a je proto nutné se intenzivněji věnovat jejímu rozvoji.

„Jsme rádi, že si společnost EV Solutions vybrala jako hlavního partnera pro své projekty v rámci elektromobility právě společnost Siemens ČR. Chceme podpořit rozšíření sítě dobíjecích stanic, a tím elektromobilitu jako takovou. Lidé mají k elektromobilům kvůli kratší dojezdové vzdálenosti často negativní vztah. To bychom chtěli kvalitní sítí dobíjecích stanic změnit. Motivuje nás k tomu i závazek společnosti Siemens, která globálně usiluje o neutrální uhlíkovou stopu do roku 2030. Toho bez elektromobilů nedosáhneme,“ říká Petr Martinec, ředitel úseku CPS divize Building Technologies Siemens ČR.

Siemens nabízí v rámci svého portfolia řadu řešení pro oblast elektromobility. Jedním z nich jsou nástěnné nabíječe, které jsou určeny pro pevnou instalaci v místě splňujícím podmínky elektrického krytí IP 44 a jsou vybaveny výhradně konektorem typu 2 (IEC 62196) Mennekes, na kabelu o délce 4 m.

Nabíječe jsou k dispozici ve třech provedeních: 1 x 20 A, 3 x 20 A a 3 x 32 A. Vstupní příkonový proud je možné limitovat při uvedení do provozu. Nabíjecí proces je možné přerušovat či povolovat pomocí vzdáleného signálu (HDO, přístupový systém, energetický management).

Dále Siemens nabízí rychlonabíjecí stanice pro rychlé dobití elektromobilů s palubním napětím od 30 V do 920 V, ve všech běžných nabíjecích standardech (CCS, CHAdeMO, Type 2). Dle svého provedení poskytují nabíjecí výkony od 20 do 150 kW. Stanice jsou vhodné pro vnitřní i venkovní instalaci (IP54).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu ty dvě místa, když je tam jen jeden kabel a žádná zásuvka.

To byla urážka ?!
Tak piš tak ať to nemusím číst 2x.
Zdar.

Kdo Ti brání DC nabíječky sehnat levněji ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Kastovsky, nejak nechapu vase vylevy pod timto clankem ... asi reagujete na Josefa nize ... ach jo - vsak Josef prijel na vas sraz v Olomouci na zacatku kvetna a vy si vjizdite do vlasu, jak mali kluci, kterym sebrali hracku ... neni to tak trosku zbytecne?

Ano, je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady zase nekdo nema Japonce rad. Leaf a Trojcata (i-Miev, C-Zero a Ion) tady nenabijou.
Existuji sice ruzne figle jak propojit vlastni typ2-typ1 kabel s takovou nabijeckou, ale je to bastleni. proc proboha nekdo takovou hloupost udelal?! Obvykle se takhle chovaji provozovatele nabijecek kteri jsou ve spojeni s VW. Tim muzou Japonce vybrzdit. Je to prasarna.

Obrázek uživatele Jan Rýznar

Naopak je to ukázka toho, jak by se to mělo dělat (až na to, že ty kabely tam měly být dva...). Stavby Wallboxů se zásuvkou nemá do budoucna smysl, neboť stejně všechny elektromobily prodávané v evropě budou mít nebo mají Mennekes Typ 2 tzn. Nissan Leaf 2.gen i elektromobily od Mitsubishi, Hondy, Toyoty budou mít Typ 2 (zdroj: CharIN). Nový Prius PHEV také využívá Typ 2. Je potřeba se zamyslet na tím, že infrastrukturu nestavíme jen pro sebe a naše Leafy 1.gen, e-NV-200 nebo vysloužilá (nechci se nikoho dotknout, ale svá nejlepší léta mají za sebou...) trojčata C-Zero, i-MiEV, iOn a další s Typ 1. Síť nabíjecích stanic bude v blízké bodoucnosti sloužit ve většině lidem, kteří nebudou tak velcí nadšenci do elektromobility jako my. Svá auta budou využívat jako vůz, který je doveze z bodu A do B. Je nutné jim provozování tohoto typu auta co nejvíce usnadnit a ne zesložitit tzn. neodradit je od nákupu elektromobilu. Popíšu zde modelovou situaci: Rodina jede na nákup a hodlá nakoupit tam, kde bude možné dobít elektromobil. Na parkovišti obchodu A stojí Wallboxy se zásuvkou. Na vedlejším parkovišti stojí Wallboxy s integrovaným kabelem. Na kterém parkovišti své auto zaparkují a nakoupí u přilehlého obchodu? (berme v úvahu, že jsou obě parkoviště volná, přístup k nim je shodný, obchody stejné kvality a vezou si svůj vlastní kabel). S největší pravděpodobností zastaví tam, kde bude nabití jednodušší. Tedy vezmou integrovaný kabel a připojí ho do vozu (obdobná situace, jak byla rodina zvyklá na benzínové stanici). Myslíte si, že bude někdo ochotný vytahovat si z vozu kabel a provádět připojení, jak do stanice, tak vozidla řekněme 3x denně (v práci, při nákupu, doma) včetně jeho odpojování a motání (správné motání kabelu také zabere nějaký čas, pokud chcete aby vám dlouho vydržel)? Tuto operaci jsme ochotní dlouhodobě provádět snad jenom my (občas mi to také vadí). Abych to celkově shrnul: Do budoucna má význam stavět nabíječky s dvěma integrovanými kabely Typ 2 pro dvě místa ke stání a rychlonabíjecí stanice s koncovkou CCS a integrovaným kabelem Typ 2, opět pro dvě místa ke stání. Automobilky, které nebudou ochotny přestoupit na Typ 2 a CCS by neměly prodávat své elektromobily v evropě. Nevím proč japonské společnosti (Nissan, Mitsubishi a CHAdeMO) do evropy nadále cpou standard CHAdeMO, když je zde od roku 2011 zaveden evropský standard CCS Combo...e-golf, e-up, GTE, A3 e-tron, i3, i8...se prodávají v japonsku se standardem CHAdeMO(elektromobily) a Typ 1(PHEV+elektromobily). Proč s tím mají jiní problém? Podporovat dva rychlonabíjecí a pomalunabíjecí standardy na jednom kontinentu je jednoduše nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mel by jste vedet, ze kdyby nebylo japonskych Leafu a trojcat, tak v Evrope nemame ani jedno EV a vubec zadne Typ2 a CCS. Japonci byli prvni co takove nabijeci systemy zavedli. Samozrejme se evropske automobilky musely ukazat a prosadily si jine konektory aby nevitanou konkurenci vybrzdily. V DE dokonce vzniknul zakon, ktery narizoval instalovat jen CCS a typ 2. Po natlaku majitelu Leaf a trojcat se zakon musel zmenit. Evropske automobilky jsou vic brzdilove EV nez podporovatele. Ja bych vsem pral aby zkracovali se svymi spalovaky.
V DE se nedavno objevily pozadavky na dotace pro nakup novych dieselu! Pozaduje to bavorsky ministerky predseda.
Absurdni zvrhlost.

Obrázek uživatele Jan Rýznar

Dle Vašeho tvrzení bychom měli vzdávat hold těmto autům a na jejich památku dále stavět pouze stanice s typ 1 a CHAdeMO. Nepopírám úspěch těchto elektromobilů, jen je potřeba se posunout dál a směřovat infrastrukturu tam, která bude vhodná pro všechny elektromobily prodávané v EU. Typ 1 je nevhodný pro evropskou distribuční síť. Dokáže využít pouze jednu fázi, kterou při výšších výkonech nabíjení (1f 32A) nesymetricky zatěžuje. Je také nevhodný z hlediska omezení nabíjecího výkonu <7,4kW. Při větších kapacitách akumulátorů je vhodnější Typ 2, neboť umožňuje nabíjet přes 1f, 2f, 3f do výkonu až 43kW. Třeba nový e-golf má 7,4kw nabíječku, ale proud si bere ze dvou fází, tedy každou zatíží 16A. Směšné je to, že golf má nabíječku integrovanou ve stejné krabici jako předchozí generace. Krabice má místo na tři moduly (1 modul 16A, 3,7kW), každý je na jednu fázi. Tedy od minulé generace přidali další modul. Zkušený technik má tedy možnost zvýšit nabíjecí výkon u golfa až na 11kW přidáním třetího modulu + dotáhnout vodiče k zásuvce.
CHAdeMO není špatné(sám jej využívám v Leafu), ale CCS výhody převládají nad CHAdeMO.

Rád bych Vás poprosil o nějakou zmíňku na uvedený zákon, dosud pouze vím, že se chystá zákon na standardizaci rychlonabíjení v evropě, tedy CCS.

Pokud by zkrachovali všichni konvenční výrobci, tak by se to dotklo téměř každého, záleží v jaké míře. Byla by to situace, kterou bychom v konečném důsledku nepotřebovali nikdo.

Dle výroků některých diskutujících typu:„stop dízlblejt“,„zastavte rakoviny“, „začněte vyrábět jen elektromobily“...(zavání to fanatismem). V situaci, kdyby se nějaká automobilka začala řídit těmito výroky, byla by to její jistá smrt. Je nemyslitelné, aby konvenční automobilka z ničeho nic, začala vyrábět pouze elektromobily. Tyto automobilky mají na prvním místě zisky (celkově to tak má nastaveno většina firem :-D). Na masivní prodej těchto aut se musí připravit tržní prostředí, infrastruktura, myšlení lidí(vytvoření dostatečné poptávky)... Taková firma nebude investovat do něčeho, co jí nebude generovat zisky.
Na druhou stranu tu máme automobilky, které se této investice nebály a šly do tohoto rizika. Z těchto počinů se nejlépe prosadil Nissan se svým Leafem. Auto, které oslovilo velkou spoustu lidí a vytvořilo si svou fanouškovskou základnu. Bohužel počet nadšených lidí k těmto autům nebyl takový, aby to většině konvenčním značkám stálo za námahu vývoje svého elektrického vozu.
Za automobilovým převratem stojí člověk, kterého není potřeba zmiňovat, neboť je ho plný (nejen) motoristický svět. Ano, Tesla způsobila to, že ve světě probudila dostatečnou poptávku po elektromobilech, kterou vyhodnotily ostatní automobilky za směr, ve kterém je možné dosáhnout slušných zisků. Tesla probudila v lidech touhu po elektromobilech, což se nikomu v takové míře nepodařilo (nebo neměli odvahu něco takového zkoušet). Proto v současné době slyšíme kladné reakce na elektromobily od všech automobilek. A tyto reakce nejsou plané! V jednotkách let je potřeba počítat s masivním nástupem elektromobilů, který bude opravdu intenzivní. Myslíte si, že koncern VW a jiní vrazí stovky mil.€ do vývoje elektrických modelů a platforem, aby z toho pak neměli nic? To určitě...Tady se bavíme o seriózním nasazení EV aut. Proto je na místě, abychom věci (které ovlivníme) udávaly vhodným směrem. Čili jednotné koncovky nabíjení(budování stanic), způsob úhrady za nabíjení (dle mého názoru je nejvhodnější rozšíření současné EVMAPY(HUBJECT) s možným budoucím PLUG&CHARGE) a šíření pravdivých informací o vlastnění a provozování elektromobilů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Die Ladesäulenverordnung (LSV) ist eine vom Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi) erlassene Verordnung.
Sorry, neni to zakon, ale Vyhlaska.
V nynejsi podobe uz neobsahuje primou diskriminaci Chademo a jinych standardu. Ale pokud je DC, tak tam musi byt CCS. Chademo je dobrovolne. Ale pouze Chademo je zakazane.

Evropske automobilky nemaji vubec zajem prodavat EV. Maji je pouze na snizeni flotilove spotreby a emisi. Vsechny jejich EV maji vzdy nejake prvky, ktere bezpecne zabrani vetsimu rozsireni. Nazorne je to ted videt u Ampera-e. Ten je technicky dobry, ale je nedostupny. Podle jejich arogantniho chovani je take nase reakce pochopitelna. Odbyt plnohodnotnych EV by byl, ale zatim nejsou k dostani. proto cekame na TM3 a tim tem smejdum odzvoni a budou nuceni nasledovat. V Cine budou vyrabet, protoze musi, ale v Evrope jsou si moc jisti. Nepreju jim nic dobreho. Bohuzel maji nasi ekonomiku jako rukojmi. S-v-i-n-e.

Typ 1 na nabíječce je IMHO dneska blbost, každý má redukci (kabel) z Mennekesu. Jen je potřeba si hlídat, aby byla ta redukce všude použitelná, t.j. na nabíječce pokud možno klasická Mennekes zásuvka.

Jen Chademo je taky blbost, jen by se to nemělo zvrhnout v "jen CCS", i současné Leafy budou ještě pěkných pár let jezdit.

Pamatuji, že ve své době opravdu proběhlo tiskem, že bude povolené jen CCS a Mennekes, netuším ale, jak dalece se to tehdy dostalo. Ale jako snaha "němců" vyblokovat dovoz cizích elektromobilů to opravdu vypadalo :-).

Technická - výkonová část pro CCS i Chademo je stejná, takže dát na nabíječku oba konektory ji nijak drasticky neprodraží.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 2 roky, 60.000 km

Chápu to dobře, že z toho kouká jen kabel s Mennekesem? Proboha, horší řešení už opravdu vymyslet nešlo - lidé s konektorem J1772 na voze (Nissanem Leaf a další) obvykle budou mít kabel Mennekes na J1772 ale tady jim bude na dvě věci. Lidé s Mennekesem na voze předpokládám kabel sebou vozí - potřebují jej u ČEZu, PRE a IMHO i kdekoliv jinde. Tak proboha proč na nabíječce je místo zásuvky Mennekes kabel?

A také mi nějak chybí informace, jak se za nabíjení bude platit.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 2 roky, 60.000 km

Obrázek uživatele Ivo

Zdravím,

vidím, že i po 60.000 km s EV se člověk stále má co učit :)

Stačí si uvědomit, že pokud sebou vozíte kabel Type 2 to Type 1, například tento:
http://eskutr.cz/542-1179-large/redukce-mennekes-to-yazaki-type-1-to-type-2-kit.jpg

a já věřím, že ano. Pak si vesele můžete nabíjet svého Leafa z takovéhoto Wallboxu plnýma 6,6 kW, podobně jako slovinský kolega na této fotce:
http://eauto.si/metron-shop/wp-content/uploads/charging_adapter_2-180x180.jpg

Takže žádná diskriminace, na rozdíl od jednosystémových Chademo DC Chargerů... V ČR je jich spousta, zato tam kde je CCS 2, je vždy i Chademo. Stačí se podívat na DC Chargery ve funkčnosti EV Map, s vyjimkou Vystrkova, pana Kubiše, pana Rýznara a nově i E-Lukyho v Olomouci...

Nic, přibyla nám další zásuvka pro naše "mazlíky", tak ať nám rostou a přibývají...:)

Ehm jediný drobný problém je ten, že vám to pasovat nebude - Mennekes samce do Mennekes samce nezasunete. A TO je ten problém.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 2 roky, 60.000 km

Obrázek uživatele Ivo

Dobré ráno,

mýlíte se. Takovéto wallboxy, jako předmětný Siemens jsou zakončeny tímto konektorem:
http://www.tyden.cz/obrazek/201403/53342beecd7f3/crop-589887-mennekes-800.jpg

Je to ten samý který znáte v zápustném provedení například na nabíječkách ČEZ:
http://www.usporne.info/wp-content/uploads/2015/12/mennekes.jpg

Mnou výše zmiňovaný běžný redukční kabel Type 2 to Type 1 je vybaven tímto protikusem:
http://eskutr.cz/626-1319-large/nabijeci-kabel-j1772-mennekes-32-a-5m-.jpg

Ve vší slušnosti, nepracujte prosím s dojmy, ale realitou.

Hezký den,
Ivo.

Obrázek uživatele ozana

Bohužel to nefunguje. Funkční spojení 2 Typ2 kabelu je konstrukčně znemožněno (nespojí se piny CP a PP). A ani když jeden konec upravíte, tak ani pak není jistota, že se nabíjení spustí.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby se po zasunuti vlastniho kabelu do kabelu u nabijecky propojily piny CP a PP, ktere jsou umyslne kratsi, musite zkratit na vasem kabelu zastrcku typ 2 o ca. 7 mm. T.z. uriznout kousek plastu ze zastrcky. Neni to uplne elegantni reseni, ale jde to.
Druha moznost je vlozit do zastrcky CP a PP pruzinky z propisovacky a tim se preklene chybejici vzdalenost a piny se propoji.
Jeste jsem to nevyzkousel, nemam v okoli takovou nabijecku. Zaroven neodpovidam za pripadne skody zpusobene timto postupem. Popis je ciste teoreticky a nenabada nikoho k pouziti.
Pozor:urazy proudem jsou zivotu nebezpecne, obzvlast u DC napeti.

Obrázek uživatele ozana

Ani se zkrácením to vždy nefunguje. Viz zkušenost slovenského "fiskera" A 7 mm je málo, je třeba uříznout 10mm.

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Kdyby jen to placení. Taky tam chybí výkon, tedy zda ten kabel s Mennekesem dává 11 nebo 22 kW výkonu a zda ta boule vepředu je zásuvka a jaká a zda se výkon mezi ně dělí nebo je pro obě stejně vysoký, když tam mají 2 parkovací místa. Prostě píár sice fajn, ale z hlediska užitné hodnoty pro elektromobilistu jako by článek žádný nebyl. Vše zjistí až experimentálně na místě samém :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Naštěstí je to už tady http://www.evmapa.cz/teplice-kajot-casino

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

"Hrázní 3345, 41501 Teplice, nastaveno na 3x32A 400V, Mennekes Typ 2. Dobře označená nabíječka s kabelem Mennekes AC 22 kW. Nabíjení zdarma, v přilehlé provozovně dostupné občerstvení a čisté toalety 24h denně."
Tak se dělá užitečné info, když dorazí skutečný elektromobilista. Díky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Z fotky na EVmapě je patrné, že "ta boule vepředu" není zásuvka, slouží pouze jako odkládací místo pro konektor, aby neležel na zemi, když se nenabíjí. Takže pokud někdo s sebou nemá redukci na více zásuvek, tak jde pouze o nabíjení 1 elektromobilu. Ale lepší něco než nic.
Co se týká kabelu Typ 2 - Typ 1, tak mi p.Kubiš radil zkrátit Typ 2 na kabelu asi o 1 cm. Zatím jsem se k tomu nedostal.

---

Nissan Leaf 24kWh, 167.000 km

Zásuvka to IMHO není, článek výslovně píše, že tam jen Mennekes na kabelu.

Článek vysloveně zbytečný není, IMHO je to dobré varování pro někoho, kdo by chtěl realizovat nabíjení a moc tomu nerozumí, tak že se má firmě Siemens vyhnout hodně velkým obloukem.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 2 roky, 60.000 km

Obrázek uživatele Radovan

:-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

:D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Lepší než nic :-) Díky.

Obrázek uživatele Radovan

Souhlas, nicméně v konkurenci okolních ČEZ nabíječek pomalých (OC Galerie přímo Teplice) a rychlonabíječek (Trmice a Ledvice, obé 10-20 km daleko) jsou to doslova vyhozené peníze. Kdo jim to poradil, ten v životě nejezdil elektromobilem. Protože jejich řešení předpokládá silnou palubní nabíječku a tou, jak známo, elektromobily u nás zrovna neoplývají. Pokud tam mají 400V 32A, tak by logičtější byl nástěnný rychlonabíječ polovičního výkonu 22 kW Combo/CHAdeMO/Mennekes. Ovšem pokud to je a bude zdarma, pak darovanému koni na zuby nehleď!

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Cayman

asi to bylo myšlený tak, aby nalákali do Casina němce s Teslama atd. :D
Ne teď vážně - je super, že něco takovýho vzniká a dost obdivuju zřizovatele, ale je škoda, že to občas má tyhle docela podstatný háčky (zřejmě jen jeden kabel, konektor, kterej ne každej píchne do svýho auta..) obrátil ste se někdo na firmu EV Solutions s. r. o. s poznatkama co tu píšem? :)

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Obrázek uživatele ozana

Leda tak dopisem: http://rejstrik.penize.cz/05832365-ev-solutions-s-r-o

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Tak jistě, DC nabíječ by byl fajn. Ale já ty prachy za to nedám, je to zlodějna.

Jasně, až to zpoplatní tak to bude taky zlodějna, že.

Jezdit a nabíjet zadarmo by chtěl asi každý, ne!

Obrázek uživatele Josef

Víte vy vůbec, na co reagujete? Prostě mi tady na českém trhu přijdou DC nabíječky (jejich koupě!!) příliš drahé. Příště dvakrát čtěte a pak urážejte. Nazdar!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den, ona je na zahranicnim trhu nejaka levna?Kde a za kolik?Diky za info.

Obrázek uživatele Josef

Ne, levné DC stanice v podstatě neexistují. Respektive 20 kW stanice z Číny stojí 5500 USD, bez poštovného a DPH.

To nemáš uvedené všechny poplatky!
Ještě CLO, pojistku dopravy, atd, atd.
Takže v konečném součtu se dostaneš na tu tvou "zlodějskou" cenu.
Co teď s tím?

Obrázek uživatele Josef

Nic. Prostě to nebudu kupovat, dokud to nezlevní.

No jo a jak budou jezdit, ti co mají krátký dojezd ?

Abychom na to zlevnění nečekali jako na věčné časy!

Nech alespoň v klidu ty, co se i přes drahotu snaží něco dělat.

Obrázek uživatele M.Krupka

Když je to na nádraží,tak vlakem?

:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter