Indická automobilka Tata Motors, součást obrovského průmyslového konglomerátu Tata, aktuálně představila novou revizi 2014 svého vozu Tata Nano. Nejlevnější auto světa je nově k dispozici také ve verzi na zemní plyn (CNG).
foto: Tata Motors
Tata Nano, globálně popularizovaná jako nejlevnější auto na světě, se nedočkala takového úspěchu, jaký si automobilka Tata Motors představovala. Přesto se i nadále prodává a firma vůz neustále vylepšuje.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tata Nano, nejlevnější auto světa, půjde do Ameriky
Tata Nano na CNG, hybrid a další novinky z Indie
Nejlevnějším autem na světě už nebude Tata Nano, ale Bajaj RE60
Změny nové revize se dotkly jak interiéru, tak exteriéru. K dispozici jsou především prvky luxusnější výbavy, např. aerodynamicky body kit, litá kola, béžové povrchy apod. Důležitější jsou ale změny pod kapotou.
Nově jsou totiž k dispozici dvě motorizace: benzinový 624ccm o výkonu 38 koní a toč. momentu 51 Nm, plus druhá bi-fuel verze. Stejný 624ccm motor má výkon 33 koní (45 Nm), ale dokáže jezdit na benzín i stlačený zemní plyn (CNG).
Startovní cena nové Tata Nano začíná na 1,50 lakhů, čili v přepočtu asi 51 000 Kč.
Připočítáte dopravu,
Připočítáte dopravu, CLO,DPH, a jste s cenou úplně někde jinde.Osobně se mi nelíbí ty malé kola .Tady na těch našich ČESKÝCH špatně udržovaných silnicích by to určitě brzo umřelo.
Také jsem si zpoměl na daewoo tico a jeho nástupce (Chevrolet Spark) taky kategorie mikro auta.I při sebemenší nehodě dochází k značné deformaci karoserie a závažným zraněním posádky .Komu je život milý tak si to nekoupí.
http://www.youtube.com/watch?v=ahw7-KarkWw
http://www.youtube.com/watch?v=Zehk9bnc6I8
http://www.youtube.com/watch?v=OtGFG5sQzHE
Souhlas, co teď měsíc
Souhlas, co teď měsíc jezdím se skútrem s 13″ koly, cítím na vozovce, co jsem dřív ani neviděl :-/ Dvoustopé vozidlo je sice o něčem jiném a dá se odpružit jako kdysi Citroën udělal 2CV, ale ten problém tu vždy bude.
U nás bude mít toto auto
U nás bude mít toto auto problém v konkurenci větších a tím pádem bezpečnějších, byť ojetých vozidel…
Zatím se myslím o uvedení
Zatím se myslím o uvedení v ČR neuvažuje – značka Tata tu nemá oficiální zastoupení, ani tradici. Určitě by ale bylo zajímavé sledovat její nástup na český trh i to jak se ujme Nano. Tata má tradici především v Asii, např. už v Turecku jsou její auta vidět na každém kroku.
Veľmi správný
Veľmi správný doplňujúci komentár. Súhlasím s Vami. Podľa mňa takéto auto má potenciál. Síce len ako druhé, možno tretie auto v rodine na behanie po meste a na krátke vzdialenosti. Pretože ako písal kolega hlavné mínus je bezpečnosť, takže diaľnice a cesty nad 90 km/h vynechať.
Ale inak, konečne by sme si mohli dovoliť kupovať autá ako napr. Nemci-proste využiješ auto, najazdíš kilometre a keď natočíš dosť a stane sa nespoľahlivým tak kúpiš nové.
Inak by to tiež priviedlo konkurenciu pouvažovať o cenách.
pouvažovat o cenách?
pouvažovat o cenách? těžko bych hledal jednostopý skůtr za podobnou cenu 🙂 Ta cena jde snad až na kost.
V roce 2010 jsem se na
V roce 2010 jsem se na ženevském autosalonu svezl s jejich elektrickou Tatou, měla jen pravostranné řízení a říkali, že dlouho to ani měnit nebudou, nová homologace by byla drahá. Já nejsem proti tomu autu, spíš si myslím, že mu nevychází poměr cena/výkon. Ale podobně jako s babetami v záplavě levných čínských skútrů, kdo ji chce, nemá co řešit a koupí si ji 🙂