Taiga TS2 - první sněžný elektroskútr na světě je z Kanady

Jan Horčík - 05 Březen 2018

Kanadský start-up Taiga Motors se nijak netají tím, že při vývoji svého elektrického sněžného skútru se inspiroval značkou Tesla.elektrický sněžný skútr Taiga TS2

Elektrický sněžný skútr Taiga TS2 je vybaven veškerou konektivitou, kterou budete v hlubokých kanadských lesích potřebovat, včetně LTE, GPS, Bluetooth a Wi-fi. Standardní palubní nabíječka (240V) dobije baterii za dvě hodiny.
foto: Taiga Motors

Elektrický pohon pomalu, ale jistě proniká do všech odvětví dopravy. Debutuje také na sněhu, a to díky kanadským inženýrům z Taiga Motors.

Jejich sněžný elektroskútr TS2 má být k dispozici během 12 až 18 měsíců. Nabídne dojezd 100 km a příplatkovou možnost rychlonabití během 20 minut. Cena začíná na $15 000.

Hmotnost sněžného elektroskútru je méně než 230 kg, což z něj dělá jeden z nejlehčích strojů tohoto typu na trhu. Zrychlení 0-100 km/h zvládne během tří sekund.

Sněžný elektroskútr Taiga TS2

Sněžný elektroskútr Taiga TS2
foto: Taiga Motors

Na délku měří 3126 mm, na šířku 1160 mm. O pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem o toč. momentu 250 Nm. K dispozici je rekuperace brzděním.

Jak se na prototypu elektroskútru Taiga TS2 jezdí už dostali aktuálně možnost vyzkoušet kolegové z magazínu Electrek.co:

Taiga Motors, Electrek
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počin určitě zajímavý. Na to aby to měl vlekař připojené ve zdi a v případě potřeby dojel 2km nasadit spadlou pomu nebo přivézt zmaštěného lyžaře úplně stačí. Když si lyžuju uprostřed panenských hor a vlekař natočí a ihned okotlí studený dvoutakt, je to cítit na hony. Navíc jednodušší servis, nemusí vozit benzín v kanystru ani zajíždět po silnici k pumpě atd.
Co nechápu, proč všichni musí do každého stroje cpát LTE, WIFI, GPS. Vždyť si to každý sebou nosí v telefonu. To budu platit jednu simku pro telefon, jednu pro auto, jednu pro motorku, jednu pro skůtr... Ještě by tam mohli dát toustovač a šicí stroj.

Blázníte, toustovač?! By mě nenapadlo... Ale ten šicí stroj se může hodit. :D

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

230V Dobije baterii za dvě hodiny a dojezd 100 Km , tak tady mi něco nesedí. Řekl bych že je někde chyba cca o řád. Prosím o prověření toho zdroje.

Ta hodnota mi nijak nadnesená nepřijde. Má to hmotnost větší motorky, solidní aerodynamiku a za 2hod není problém dobít okolo 5kWh z 230V při 10A. Otázka jsou akorát jízdní odpory na sněhu.

Zkusil jsem hledat, u benzinoveho se uvadi prumerna spotreba 20 litru na hodinu, rekneme, ze stovkou, takze 20 na sto. Benzinova motorka pri jizde stovkou pojede tak a 5, takze ctyrikrat min.

Kdyz vezmu Zero motorku, tak u te se uvadi cca 7kWh/100km. tedy ten skutr by mel bastit tak 30. V clanku na electreku uvadi kapacitu 15kWh, dejezd 100km. Pri pomale jizde budiz, pri te stovce bude dojezd s bidou tech 50.

Natlacit 15kWh za 2h pri 230V/10A je nesmysl (ale nic takoveho neni ani na electreku ani u vyrobce). Stranka vyrobce uvadi "Standard onboard charger to 100% in 2 hours @240V" - vzhledem k americe je to pravdepodobne trifazovy rozvod, to uz je pravdepodobnejsi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Správně díky, chtěl jsem to takto rozvést pro ty co věří informacím v článku.

Provoz na sněhu s tím to velkým výkon je hrozně náročný klasický sněžný skůtr má nádrž na 30-40 litrů benzínu.
Spotřeba na 100 Km bude minimálně někde na 2x úrovni auta,
přece si nikdo nemyslí že sněžný skůtr pojede na 5l/100Km

Jinak já mám pro to takový laický přepočet že 1 litr bezínu= 3 Kw/hodiny proudu u úsporného benzínového motoru 2 u neúsporného což je tento případ.

Takže pokud to má baterii 15 kWh tak to je jako 8 litrů bezínu tj. asi na 25 minut provozu ve výkonu 80-90% takže dojez přesně jak píšete 40-50 Km. 100 Km to možná dojede když pojede 30 tkou. Nabít by se to mohlo za 2 hodiny teoreticky jak na tím přemýšlím 240V 32A pokud to má tuto nabíječku vestavěnou.

Může to nabíjení být pro doufázový rozvod 2x120V (tedy 240V pro tzv. dvoufázové spotřebiče), který může být jištěn 20-50A jističem, pak se dostáváme na jiný příkon než u nás ze zásuvky 230V.

Dodám, že to může být i důvod, proč mají asijská auta 6,6 kW nabíječky, asi z důvodu dvojf. napětí typicky 2x110V/30A.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Po kouknutí na video teda beru zpět tu aerodynamiku, z fotky to vypadalo že jezdec bude schovaný za nějakým spoilerem.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Vycházíme ze specifikací přímo na oficiálním webu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam ovšem není ani kapacita akumulátoru, ani výkon motoru, nic.
Takže nejspíš zase jen snaha nalákat trumpety na nepoužitelný vehikl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty ofiko specifikace vypadají taky podezřele. Už třeba tím, že udávají nic neříkající torque ale o výkonu taktně mlčí.

Chtěl bych vidět dojezd třeba po výjezdu pouhých 500 výškových metrů v hlubším sněhu

No právě, krouták 240 Nm má i 18V elektrický šroubovák....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

srážka s realitou
V 90 % hlubokých kanadských lesích vám bude nějaká LTE konektivita úplně na prd :D Kanada je fááákt veliká. Takže se musíte spolehnout sami na sebe.
http://images.comparecellular.com/web/bell-coverage-map-english.jpg

Když se vybouráte v pustině na skůtru nikomu se nedovoláte, nikdo pro vás nepřijde. Maximálně vlci a medvědi. Smrťáků na skůtrech přibejvá.
http://www.macleans.ca/news/canada/snowmobiles-leave-trails-of-destruction/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil