TÉMA:

zácpy


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Koronavirus snižuje v řadě měst výskyt dopravních zácp

Mnoho lidí v souvislosti s aktuální celosvětovou epidemií pracuje z domova. Intenzita dopravy se snižuje až o desítky procent, naopak se zvyšuje průměrná rychlost vozidel v době dopravní špičky.   Tento jev studují odborníci – do budoucna hledají možná řešení, jež by podpořila podíl práce z domova a snížila výskyt dopravních zácp.

Vědci z ČVUT zjistili, že adaptivní tempomaty zatím nevyřeší problém s dopravními zácpami

Vědecký tým docenta Zdeňka Huráka z katedry řídicí techniky Fakulty elektrotechnické ČVUT v prosinci spolu s dobrovolníky testoval, co se stane, když se na silnici vytvoří kolona z více aut, jejichž řidiči mají zapnutý tzv. adaptivní tempomat.   Experiment ukázal, že u náhodného vzorku vozů na českých silnicích bude docházet i s použitím ACC ke kvalitativně stejnému chování jako u lidských řidičů – tedy ke vzniku bezdůvodných (fantomových) dopravních zácp.<br />

V Miláně vám zaplatí, když necháte auto doma

Pravidelné zácpy v italském Miláně už dosáhly takových rozměrů, že město doslova ochromují. Údajně jsou tu horší než v jakémkoliv evropském nebo severoamerickém městě. A tak se místní rozhodli jednat.   auto Itálie Milano mapa

V dopravních zácpách jen v USA zmizí každoročně desítky miliard

Desítkami miliard myslíme nejen litry benzínu, ale především dolarů. Dopravní zácpy jsou podle nejnovější zprávy amerického ministerstva financí příčinou plýtvání obrovských finanční prostředků i přírodních zdrojů. A s nimi například i neefektivní řízení letového provozu.   auto dopravní zácpa

Zácpa dlouhá 100 km trvá už devět dní - v Pekingu

jako kdyby symbolizoval překotný rozvoj celé dnešní . Dnes metropole o 22 milionech obyvatel se za posledních 50 let rozrostla desetkrát. Zároveň s tím ale čelí řadě problémů. Není to jen nedostatek vody, ale také a věčně ucpané silnice. V současné době sedí tisíce řidičů ve více než 100 km dlouhé . Trvá už devět dní a může trvat celé týdny.   
Čína - Peking - zácpa

Volkswagen představuje projekt C3World

Volkswagen

Na druhém národním německém IT summitu představila automobilka Volkswagen vůj výzkumný projekt C3World. "Connected Cars in a Connected World," neboli "Propojená auta v propojeném světě". Jde o propojení nejen v pravém smyslu slova, tedy pomocí elektronických zařízení (telematika), ale o také o pomyslné propojení mezi automobily a životním prostředím. Telematická zařízení samozřejmě přímo nesnižují spotřebu, ale výrazně pomáhají plynulosti a bezpečnosti provozu. Podobný systém vyvíjejí například Mazda nebo Nissan. C3World od Volkswagenu patří mezi první evropské projekty.

 

Nissan testuje inteligentní dopravní systém

Nissan logo

Kromě známého "zeleného programu 2010" připravuje automobilka ještě spoustu dalších zajímavých projektů. Kromě jiného je to také příprava inteligentního dopravního systému. Ten má koordinovat jízdu automobilů a práci semaforů. Cíl je prostý: zredukovat nehody, zvýšit bezpečnost chodců, snížit spotřebu díky odbourání zácp a dlouhého stání.
Testování nového systému probíhá v Japonsku v technickém centru Nissan za pomoci vozů zaměstnanců. V další fázi projektu je cílem vývoje optimizovat komunikaci mezi automobily a semafory tak, aby byl vytvořen pokročilý dopravní systém, ve kterém semafory spolupracují s dopravu, a nikoliv ji brzdí nebo pracují proti ní. Jednoduše řečeno, pracují v závislosti na stavu a hustotě dopravy.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil