TÉMA:

Yamaha


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Yamaha Motobot: když motorku neřídí člověk, ale robot

Boston Dynamics vyrábí humanoidní (a psí) roboty, kteří můžou sloužit jako záchranáři. Nedávno se objevil robotický terminátoří traktor. Ale co takhle robot, který řídí motorku? Představujeme Motobota!   auto Yamaha Motobot

Yamaha ukázala robotického motorkáře: Motobota

jsou další velká věc, která přijde co nevidět. Yamaha ale na autosalonu v Tokiu představila jinou revoluční věc: robotického motorkáře!   auto robotický motorkář Yamaha Motobot

Yamaha má nový systém pohonu elektrokol

Japonská Yamaha uvádí na trh novou generaci asistenčních elektrických pohonů pro jízdní kola. Pohonný systém E-Bike System se skládá z elektrického motoru (250 W), baterie (400 Wh) ovládací a zobrazovací jednotky.   Yamaha E-Bike systems

Elektromotorky Yamaha PES1 a PED2

Japonský průmyslový gigant Yamaha „dal zelenou“ elektromotorkám PES1 a PED1. Je to poprvé, kdy do rychle rostoucího segmentu elektrických motorek vstupuje jeden z nejvýznamnějších výrobců jednostopých vozidel.   Ryno

Autosalon Tokio 2013: Yamaha představila elektromobil Motiv

Společnost Yamaha představila na autosalonu v Tokiu svůj malý elektromobil Motiv. Výrazně se podobá voům Smart ED a podle Yamahy by mohla výroba začít už v roce 2016. Prozatím jde pouze o koncept, ale zjevně velmi blízký výrobě.   auto elektromobil Yamaha Motiv

Toyota a Yamaha představí vozidla nové generace

Společnosti Toyota a Yamaha Motor spolupracují na vývoji vozidel příští generace, která budou schopna vzájemné komunikace a přispějí k rozvoji budoucí mobilní společnosti. Součástí této spolupráce je společné představení elektřinou poháněného konceptu určeného k dojíždění a schopného komunikovat, a dále konceptu „jízdního kola s přídavným elektrickým pohonem“.   EC-MiuL

Yamaha chce prodávat hybridní motorku Gen-Ryu

Poprvé se koncept budoucnosti jménem Gen-Ryu objevil v roce 2005 na . Yamaha si mezitím stačila zaregistrovat zástup patentů a teď to vypadá, že už příští rok by se hybrid mohl objevit v . Naživo se motorka opět objeví již v produkční verzi v . O pohon se bude starat 600ccm motor z YZF-R6, který dodá šťávu generátoru. Ten zase požene elektromotor a ten nakopne kupředu tuhle krásku na dvou kolech. tak nejspíš předběhne značku , která na příští rok také slíbila hybridní motorku.
Yamaha - koncept hybridní motorky Gen Ryu
Motorka samozřejmě může jezdit čistě na elektrickou energii, to pokud jsou plné baterie. Při brzdění se promění ve druhý generátor a bude posílat energii zpt do baterií. Gen-Ryu má tedy být s ohledem na svůj pohonný systém velmi flexibilní. O velkou částí řízení se postará palubní počítač, který bude rozhodovat ve kterých okamžicích mají jet elektromotor i spalovací motor, případně pouze jeden z nich.
Yamaha - koncept hybridní motorky Gen Ryu
Mimochodem, "Gen-Ryu" má japonsky znamenat "pramen řeky". Vypadá to tedy, že úžasné vize oblých elektrických motorek z japonského animace začínají nabývat skutečných obrysů. předvedený v roce 2005 a který vidíte na obrázcích měl být samozřejmě především lákadlem návštěvníků a japonští designéři se na něm zjevně dost vyjádřili. Produkční verze hybridní motorky si jistě nemohla dovolit pustit fantazii svých návrhářů tolik z uzdy.
Yamaha - koncept hybridní motorky Gen Ryu

 

Honda i Yamaha budou vyrábět elektrické motorky

Yamaha - logo

Nejen elektromobily, ale také elektrické motorky se chystají ovládnout silnice budoucnosti. Před víkendem ohlásily společnosti Honda a Yamaha, oba velmi dobře známí výrobci motocyklů z Japonska, že hodlají během následujících let uvést na trh elektrické motocykly. Yamaha to chce provést už v roce 2010 s tím, že dojezd bude 100 km na jedno nabití. Honda, dnes největší výrobce motorek na světě, chce své eletromotorky uvést o rok později, 2011. Cílovými zákazníky jsou pro Hondu především velké firmy jako je Japonská pošta, která by podle slov zástupců Hondy mohla proměnit svou flotilu 90 000 motocyklů v elektrické motocykly. Podobně, jako se chystá ve velkém přejít na elektromobily. Honda bude ve svých elektrických motorkách využívat li-ion baterie, podrobnosti o konstrukci strojů od Yamahy zatím neznáme.

 

Levné elektrokolo od Yamahy

Yamaha Motors uvede 8. srpna na japonský trh nové elektrokolo PAS Brace. To je vybaveno asistenčním systémem, který pomáhá jezdci vybrat jeden s osmi převodů, brzdit ve správný okamžik a podobně. Systém nazvaný S.P.E.C.8 rozpozná kdy chce jezdec změnit převod, případně změnit rychlost, a podle toho upraví úroveň elektrického pohonu. Pokud kolo jede rychleji než 15 km/h, doplňkové napájení automaticky sníží svůj příkon v závislosti na převodu. Pokud jede kolo rychleji než 24 km/h, zcela se zastaví. Jako zdroj energie slouží elektrokolu 4,0Ah li-ion baterie s voltáží 25,9 V. Na jedno nabití dokáže pomoct až na 39 km v automatickém módu (na power mód 23 km a auto-eco plus mód až 61 km). Elektrokolo Yamaha PAS Brace váží 22,2 kg a stojí v přepočtu 1150 dolarů ( ¥125,800, tedy asi 17 250 Kč).

elektrokolo Yamaha PAS Brace

 

veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol