TÉMA:
Yamaha
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Yamaha Motobot: když motorku neřídí člověk, ale robot
Boston Dynamics vyrábí humanoidní (a psí) roboty, kteří můžou sloužit jako záchranáři. Nedávno se objevil robotický terminátoří traktor. Ale co takhle robot, který řídí motorku? Představujeme Motobota!
Yamaha ukázala robotického motorkáře: Motobota
Robotická auta jsou další velká věc, která přijde co nevidět. Yamaha ale na autosalonu v Tokiu představila jinou revoluční věc: robotického motorkáře!
Toyota a Yamaha představí vozidla nové generace
Společnosti Toyota a Yamaha Motor spolupracují na vývoji vozidel příští generace, která budou schopna vzájemné komunikace a přispějí k rozvoji budoucí mobilní společnosti. Součástí této spolupráce je společné představení elektřinou poháněného konceptu určeného k dojíždění a schopného komunikovat, a dále konceptu „jízdního kola s přídavným elektrickým pohonem“.
Yamaha chce prodávat hybridní motorku Gen-Ryu
Poprvé se koncept hybridní motorky budoucnosti jménem Gen-Ryu objevil v roce 2005 na Tokijském autosalonu. Yamaha si mezitím stačila zaregistrovat zástup patentů a teď to vypadá, že už příští rok by se hybrid mohl objevit v showroomech. Naživo se motorka opět objeví již v produkční verzi v Tokiu. O pohon se bude starat 600ccm motor z YZF-R6, který dodá šťávu generátoru. Ten zase požene elektromotor a ten nakopne kupředu tuhle krásku na dvou kolech. Yamaha tak nejspíš předběhne značku Honda, která na příští rok také slíbila hybridní motorku.
Motorka samozřejmě může jezdit čistě na elektrickou energii, to pokud jsou plné baterie. Při brzdění se elektromotor promění ve druhý generátor a bude posílat energii zpt do baterií. Gen-Ryu má tedy být s ohledem na svůj pohonný systém velmi flexibilní. O velkou částí řízení se postará palubní počítač, který bude rozhodovat ve kterých okamžicích mají jet elektromotor i spalovací motor, případně pouze jeden z nich.
Mimochodem, "Gen-Ryu" má japonsky znamenat "pramen řeky". Vypadá to tedy, že úžasné vize oblých elektrických motorek z japonského animace začínají nabývat skutečných obrysů. Koncept předvedený v roce 2005 a který vidíte na obrázcích měl být samozřejmě především lákadlem návštěvníků a japonští designéři se na něm zjevně dost vyjádřili. Produkční verze hybridní motorky si jistě nemohla dovolit pustit fantazii svých návrhářů tolik z uzdy.
Honda i Yamaha budou vyrábět elektrické motorky
Nejen elektromobily, ale také elektrické motorky se chystají ovládnout silnice budoucnosti. Před víkendem ohlásily společnosti Honda a Yamaha, oba velmi dobře známí výrobci motocyklů z Japonska, že hodlají během následujících let uvést na trh elektrické motocykly. Yamaha to chce provést už v roce 2010 s tím, že dojezd bude 100 km na jedno nabití. Honda, dnes největší výrobce motorek na světě, chce své eletromotorky uvést o rok později, 2011. Cílovými zákazníky jsou pro Hondu především velké firmy jako je Japonská pošta, která by podle slov zástupců Hondy mohla proměnit svou flotilu 90 000 motocyklů v elektrické motocykly. Podobně, jako se chystá ve velkém přejít na elektromobily. Honda bude ve svých elektrických motorkách využívat li-ion baterie, podrobnosti o konstrukci strojů od Yamahy zatím neznáme.
Levné elektrokolo od Yamahy
Yamaha Motors uvede 8. srpna na japonský trh nové elektrokolo PAS Brace. To je vybaveno asistenčním systémem, který pomáhá jezdci vybrat jeden s osmi převodů, brzdit ve správný okamžik a podobně. Systém nazvaný S.P.E.C.8 rozpozná kdy chce jezdec změnit převod, případně změnit rychlost, a podle toho upraví úroveň elektrického pohonu. Pokud kolo jede rychleji než 15 km/h, doplňkové napájení automaticky sníží svůj příkon v závislosti na převodu. Pokud jede kolo rychleji než 24 km/h, zcela se zastaví. Jako zdroj energie slouží elektrokolu 4,0Ah li-ion baterie s voltáží 25,9 V. Na jedno nabití dokáže pomoct až na 39 km v automatickém módu (na power mód 23 km a auto-eco plus mód až 61 km). Elektrokolo Yamaha PAS Brace váží 22,2 kg a stojí v přepočtu 1150 dolarů ( ¥125,800, tedy asi 17 250 Kč).