TÉMA:

VW


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Volkswagen v roce 2026 ukončí vývoj spalovacích motorů, v roce 2040 i jejich prodej

Teprve aféra dieselgate přinutila Volkswagen k doslova přelomové transformaci. Michael Jost, strategický šéf značky VW, aktuálně na konferenci ve Wolfsburgu řekl, že "pracují na poslední platformě pro vozidla s nenulovými emisemi".   auto elektromobily rodina ID Volkswagen

Volkswagen staví v čínské Šanghaji novou továrnu na elektromobily

Kromě Tesla Gigatovárny vyroste v Šanghaji ještě jedna továrna na elektromobily. Vybuduje ji Volkswagen ve společném podniku s tamní SAIC Motor Corp.   auto elektromobilky Volkswagen MEB

Test: Volkswagen Touareg Hybrid

Spolu s končícím létem se nám v redakci objevilo auto, které nadchne i lidi ne zrovna ekologicky smýšlející. Označit kolos o hmotnosti téměř 2,5 tuny jako „eco-friendly“ je totiž hodně odvážné. Nicméně, i přesto svůj smysl nepostrádá.   Volkswagen Touareg Hybrid

Volkswagen bude investovat 51,6 mld. euro do rozvoje

by se rád stal největší automobilkou na světě a předstihl tak i . V následujících pěti letech proto do rozvoje své automobilové divize nasype 51,6 mld. euro. , šéf automobilky, to komentuje slovy: "Chceme z Volkswagenu udělat automobilku nejlépe připravenou na budoucnost"   

Volkswagen logo

Vše o CNG (10) - VW Touran TSI EcoFuel

Jednoho zástupce wolfsburské automobilky jsme v seriálu "Vše o CNG" již měli. Po VW Caddy přichází na řadu jeho rozměrnější příbuzný - VW Touran TSI EcoFuel.

Volkswagen Touran TSI EcoFuel

 

Vše o CNG (5) - VW Caddy Life EcoFuel

Málokterý vůz prošel takovými změnami jako VW Caddy. Ještě v roce 1996 byl k nerozeznání od Škody Pick-up postavené na základu Felicie, poté si zase vypůjčil identitu od VW Polo. Před čtyřmi lety přišla na trh čtvrtá generace aspirující na post "menšího Touranu". Nyní je nabídka skutečně široká. Nejenže existuje osobní a užitková verze Caddy, ale od roku 2007 také o 47 cm delší provedení s přívlastkem Maxi. A vzhledem k tomu, že se v seriálu zajímáme o pohon na stlačený zemní plyn a především o osobní automobily (na užitkové se dostane později), existuje volba jediná - VW Caddy Life EcoFuel.

Caddy Life EcoFuel

 

VW si vyvíjí elektrický pohon samostatně

Volkswagen logo

Průkopníci na poli elektrického pohonu si museli většinu komponent vyrobit vlastními silami. Automobilky Toyota, Honda i General Motors byly odkázané na vlastní vývoj a následně i výrobu. Doba se mění a elektrický pohon je v kurzu.
Tuto skutečnost si samozřejmě nemohli nechat ujít hlavní dodavatelé automobilového průmyslu jako je Continental či Bosch a přeorientovali část výroby na právě elektrický pohon. Hybridy od Daimleru a BMW, které mají přijít na trh příští rok, tak využívají komponent z dílny Bosch.
Volkswagen zvolil jinou cestu. Až na li-ion baterie, které má pro koncernové vozy dodávat Sanyo, si chce VW vyrábět díly přímo "in-house". Právě to mu má přinést výhodu oproti konkurenci. Nechme se tedy překvapit, jaký model bude úspěšnější.

 

Diesel plug-in hybrid VW Golf Twin-Drive otestován

Volkswagen postavil 20 prototypů vozů VW Golf Twin-Drive a podrobuje je plošným testům pro potřeby společnosti. Jedná se o dieselové plug-in hybridy a dá se tedy předpokládat, že spotřeba bude příznivá. Novinářům z britského magazínu AutoExpress se dostal do ruky jako první na rychlý veřejný test. A výsledky předčily očekávání - spotřeba 2,5 l/100km.

VW Golf Twin-Drive

1,5l dieselový motor spolupracuje s elektromotorem/generátorem, oba operují na předních kolech vozu. V zadních kolech jsou ještě dva menší elektromotory. V rychlostech do 50 km/h může vůz jet pouze na elektrický pohon, což je výhodné zvláště s ohledem na skutečnost, že se jedná o plug-in hybrid. Dojezd bez použití konvenčního motoru je zhruba 45 kilometrů, což by na cesty po městě mohlo hravě stačit. Hmotnost vozu sice trochu narostla, o 250 kg v porovnání s klasickým TDI, hodnota však není nijak znepokojující. Tři elektromotory a li-ion baterie holt něco váží.

 

Fabia Greenline se spotřebou 3,2 l/100km

"Ekologické řady" vozů koncernu VW jsou mnohdy přijímány se smíšenými pocity. VW Bluemotion, Seat Ecomotion a Škoda Greenline kritizoval například britský týdeník AutoExpress. V reálném provozu se prý hodoty značně odlišují od těch oficiálně změřených. Naproti tomu německý server Auto-Presse.de přinesl test, ve kterém se podařilo papírové hodnoty s rezervou prolomit.

Škoda Fabia Greenline

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol