Caddy Life EcoFuel

Vše o CNG (5) – VW Caddy Life EcoFuel

Málokterý vůz prošel takovými změnami jako VW Caddy. Ještě v roce 1996 byl k nerozeznání od Škody Pick-up postavené na základu Felicie, poté si zase vypůjčil identitu od VW Polo. Před čtyřmi lety přišla na trh čtvrtá generace aspirující na post „menšího Touranu“. Nyní je nabídka skutečně široká. Nejenže existuje osobní a užitková verze Caddy, ale od roku 2007 také o 47 cm delší provedení s přívlastkem Maxi. A vzhledem k tomu, že se v seriálu zajímáme o pohon na stlačený zemní plyn a především o osobní automobily (na užitkové se dostane později), existuje volba jediná – VW Caddy Life EcoFuel.

VW si vyvíjí elektrický pohon samostatně

Průkopníci na poli elektrického pohonu si museli většinu komponent vyrobit vlastními silami. Automobilky Toyota, Honda i General Motors byly odkázané na vlastní vývoj a následně i výrobu. Doba se mění a elektrický pohon je v kurzu.
Tuto skutečnost si samozřejmě nemohli nechat ujít hlavní dodavatelé automobilového průmyslu jako je Continental či Bosch a přeorientovali část výroby na právě elektrický pohon. Hybridy od Daimleru a BMW, které mají přijít na trh příští rok, tak využívají komponent z dílny Bosch.
Volkswagen zvolil jinou cestu. Až na li-ion baterie, které má pro koncernové vozy dodávat Sanyo, si chce VW vyrábět díly přímo „in-house“. Právě to mu má přinést výhodu oproti konkurenci. Nechme se tedy překvapit, jaký model bude úspěšnější.

Volkswagen Golf TwinDrive

Diesel plug-in hybrid VW Golf Twin-Drive otestován

Volkswagen postavil 20 prototypů vozů VW Golf Twin-Drive a podrobuje je plošným testům pro potřeby společnosti. Jedná se o dieselové plug-in hybridy a dá se tedy předpokládat, že spotřeba bude příznivá. Novinářům z britského magazínu AutoExpress se dostal do ruky jako první na rychlý veřejný test. A výsledky předčily očekávání – spotřeba 2,5 l/100km.

1,5l dieselový motor spolupracuje s elektromotorem/generátorem, oba operují na předních kolech vozu. V zadních kolech jsou ještě dva menší elektromotory. V rychlostech do 50 km/h může vůz jet pouze na elektrický pohon, což je výhodné zvláště s ohledem na skutečnost, že se jedná o plug-in hybrid. Dojezd bez použití konvenčního motoru je zhruba 45 kilometrů, což by na cesty po městě mohlo hravě stačit. Hmotnost vozu sice trochu narostla, o 250 kg v porovnání s klasickým TDI, hodnota však není nijak znepokojující. Tři elektromotory a li-ion baterie holt něco váží.

Volkswagen investuje do výzkumu lithium-iontových baterií

Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.

zdroj: autobloggreen

VW Passat BlueMotion v Ženevě

Ženevský autosalon odstartuje až za pár týdnů (8. až 18. března), ale v motoristickém světě už se diskutuje o modelech, které budou ve Švýcarsku představené.
Jedním z nich by měl být VW Passat BlueMotion. Ačkoli VW nevyrábí žádné hybridní automobily, značku BlueMotion používá pro modely s nízkou spotřebou a emisemi. Šetrný Passat s dieselovým motorem by měl mít spotřebu do 5 l/100km a emise CO2 okolo 100 g/km.