TÉMA:

vodíkový autobus


Vodík - palivo budoucnosti? O se diskutuje už dlouho. Testují se . Zatím však nejsou ekonomicky výhodná. Připravují je , i .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Toyota uvádí sériovou verzi vodíkového autobusu Sora

Toyota spustila prodej prvních autobusů Sora na vodíkové palivové články. Název Sora vznikl jako akronym složený ze slov Sky, Ocean, River, Air (Obloha, Oceán, Řeka, Vzduch), zastupujících cyklus vody na planetě Zemi.   Sora je první autobus v Japonsku poháněný palivovými články, který získal typové osvědčení. Do roku 2020 se má vyrobit přes 100 kusů určených zejména pro Tokio, aby se mohly předvést na Olympijských hrách 2020.

Londýn už nebude kupovat dieselové autobusy

Sadiq Khan, nový labouristický londýnský starosta, pokračuje v politice zlepšování veřejné dopravy britské metropole. Od roku 2018 přestane do autobusové flotily kupovat nové čistě dieselové stroje. Všechny jednopodlažní autobusy pro centrum města budou bezemisní.   auto vodíkový autobus doubledecker Wrightbus Británie Londýne

Toyota v Japonsku zkouší vodíkový autobus

Auto na vodík Toyota Mirai už brzy dorazí na vybrané trhy. Mezitím už ale japonská automobilka doma na ostrovech zkouší další novinku: vodíkový autobus.   auto Toyota FC Bus vodíkový autobus

Světoví státníci se v Davosu vozili vodíkovými autobusy

Během ledna 2013 při příležitosti konání Světového ekonomického fóra se do alpského Davosu zcela netradičně podívaly i hybridní autobusy. Na 43. výročním zasedání charitativní nadace předních mezinárodních ekonomických odborníků diskutovali politici, intelektuálové a žurnalisté o nejnaléhavějších globálních problémech s ohledem na zdraví a životní prostředí.   Mercedes-Benz Citaro Fuel Cell Hybrid

Svezli jsme se vodíkovým autobusem TriHyBus + rozhovor s vývojáři

Neratovice, malé město nedaleko Prahy, kde sídlí známý chemický podnik Spolana, se staly hlavním sídlem výzkumu technologií vodíkového pohonu v České republice. Konsorcium několika firem a výzkumného ústavu v Řeži zde testuje a brzy spustí v ostrém provozu autobus na vodík TriHyBus a vodíkovou čerpací stanici.  

TriHyBus - vodíkový autobus

České auto na vodík se zúčastní závodu Shell Eco-Marathon

Už od 7. do 9. května 2009 proběhne na rychlodráze EuroSpeedway Lausitz v jubilejní 25. ročník soutěže Shell Eco-Marathon Europe. Zúčastní se ho dosud nejpestřejší skladba závodníků, celkem půjde o 200 týmů z i dalších zemí světa. Cílem tohoto závodu je dosáhnout co nejnižší spotřeby paliva. Po krátké odmlce se soutěže opět účastní také český tým HydrogenIX Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB – Technické univerzity Ostrava pod vedením Ing. Bohumila Horáka Ph.D. Jejích vodíkové vozítko HydrogenIX 2, na jehož stavbě pracovalo asi 15 lií více než rok, se zúčastní v kategorii . Miniaturní autíčko připomínající pojízdnou kapsli váží asi 60 kg, pohání jej vodíkový palivový článek vyrábějící elektřinu, která putuje do elektromotoru. Výkon elektromotoru je 200 W a maximální rychlost vozítka je 40 km/h, jediným odpadním produktem je voda. Jeden kilometr vyjde podle Bohumila Horáka zhruba na 50 haléřů. Stavba auta vyšla asi na půl milionu korun. Horák říká, že jde především o "velkou výzkumnou laboratoř" a také "motivační náboj pro studenty". Laboratoř byla na ostravské univerzitě založena už roku 2004. Ve vývoji HydrogenIX se chystá tým pokračovat i nadále. Nejde však o jediný koncept , na kterém se v pracuje. Například v už stojí dosud jediná v ČR a na linkách městské dopravy jezdí , který vyvinul v Řeži u .

auto na vodík - HydrogenIX

 

Brusel bude mít hybridní autobusy

Brusel: hybridní autobus

Bruselská autobusová společnost De Lijn nasadí od 20. srpna na dvou linkách dva hybridní vodíkové autobusy. Ty budou jezdit v oblasti Antwerp. jsou poháněné vodíkovými palivovými články a elektromotorem vyráběným společností Van Hool.

 

ECObus - Pojízdná učebna na vodík

ECObus

Společnost ECOtality zabývající se vývojem "zelených technologií" představila ECObus. poháněný autobus by měl lidem přiblížit možnosti a výhody vodíkového pohonu. Je uzpůsoben jako učebna s kapacitou 31 míst. Energii obstarávají 3 moduly HyPM 65 s celkovým výkonem 180 kW (241 hp). ECObus je ale hybridní. Dalším zdrojem energie jsou 720V ultrakondenzátory, které se zapojují pouze pokud je třeba vyvinout dočasný vyšší výkon, maximálně 350 kW (469 koní). 45 kg vodíku stlačeného v nádrži pod tlakem 350 bar dovolí autobusu uhánět rychlostí 90 km/h po dobu 4 hodin. Pakliže autobus nejede na plný výkon, vydrží ještě o 2 - 4 hodiny déle.

 

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol