Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100
Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Španělé díky elektroskútrům ušetříDOPRAVA
Španělé díky elektroskútrům ušetří
Škoda Auto má nové logoČESKO
Škoda Auto má nové logo

TÉMA:

vodíkové palivové články


Vodík - palivo budoucnosti? O se diskutuje už dlouho. Testují se . Zatím však nejsou ekonomicky výhodná. Připravují je , i .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Honda FCV Concept - další auto na vodík z Japonska

Toyota Mirai má být první auto na vodík, které se od příštího roku začne prodávat v Japonsku a následně ve zbytku světa. Konkurenční Honda má přitom s vodíkovými auty mnohem větší zkušenosti, ale zatím ukázala jen nový koncept.   auto na vodík z Japonska- Honda FCV Concept

MoRE Zero: Palivové články jako prodlužovač dojezdu

Švédská technologická firma PowerCell, dceřiná společnost Vovo Group, získala od švédské energetické agentury grant na dokončení vývoje pokročilých vodíkových palivových článků v rámci programu MoRE Zero. Kompaktní palivové články a nově vyvinuté příslušenství poslouží jako prodlužovač dojezdu ("range extender").   Palivový článek

BMW i3 s pohonem na palivové články? Možná díky Toyotě

Koncem ledna 2013 podepsaly automobilky BMW a Toyota dohodu o spolupráci v oblasti elektromobilů a vodíku. Už od dva roky dříve se rozhodly společně zkoumat šetrné technologie. Výsledkem toho všeho by mohl být BMW i3 s pohonem na vodíkové palivové články.   auto elektromobil BMW i3 vodíkové auto na vodík

Auto na vodík Hyundai Tucson Fuel Cell ujelo 700 km na jedno natankování

První komerční auto na vodík - Hyundai Tucson Fuel Cell/Hyundai ix35 Fuel Cell - dokáže ujet na jedno natankování až 700 km. Ověřili to v nezávislém testu norští nadšenci Marius Bornstein a Arnt G. Hartvig.   auto na vodík Hyundai Tucson i35 Fuel Cell palivové články

Suzuki chce auta (a možná i skútry) na vodík

Japonsko a především japonské automobilky to s vodíkem myslí vážně. Honda i Toyota chtějí mít na trhu vodíková auta možná už příští rok. Teď se k nim přidává Suzuki, a tak sedost možná jednou dočkáme i vodíkových motorek!   auto palivový článek Gen4 intelligent energy motive suzuki

Toyota oficiálně: Baterie nechceme, vodík je budoucnost

V posledních měsících média přinášela informace o rezervovaném postoji japonské automobilky Toyota k čistým elektromobilům, resp. k bateriím. Nyní Toyota potvrdila své stanovisko oficiálně. Chce se soustředit výhradně na vodíkové palivové články.   Toyota FCV

Špičky ve výzkumu vodíku se sjely do České republiky

Na mezinárodní konferenci Hydrogen Days 2014 v Praze debatují experti o využití vodíkových technologií a palivových článků v energetice i dopravě. „Pro evropskou energetiku jde o stěžejní téma, zvlášť pokud chce stále více využívat obnovitelné zdroje,“ říká Josef Šalamon, ředitel České vodíkové technologické platformy. Také s auty na vodík se podle něj budeme na silnicích setkávat stále častěji.   auto český autobus na vodík TriHyBus na veletrhu v Hannoveru

Wal-Mart nakupuje vodíkové vysokozdvižné vozíky

Americký obchodní gigant Wal-Mart plánuje nakoupit 1738 elektrických vysokozdvižných vozíků. Zdrojem energie pro vozíky však nebudou baterie ale vodíkové palivové články.   Wal-Mart nakupuje vodíkové vysokozdvižné vozíky

Vodík útočí: Protonová průtoková baterie

Vědci z australské univerzity RMIT v Melbourne přišli s technologií zásadně vylepšeného vodíkového článku, resp. vodíkové baterie. Jako nosič energie se nepoužívá plynný vodík, ale kovové hydridy - sloučeniny vodíku s kovovými prvky.   Protonová průtoková baterie


zajímavé články

Newsletter
Anketa